chokke Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Og du mener det blir bedre av å synes synd på seg selv (her fortrinnsvis?), i stedet for å tenke fremover og gjøre noe med det? Å reflektere over hva en har gjort, og deretter implementere dette i fremtidig oppførsel er langt bedre enn å deppe-angre. Neinei, men om en setter seg ned og ser tilbake, for det er jo tross alt tidligere hendelser som definerer en, og påvirker en. Ikke det som kan skje (i den grad). Kan ikke si at jeg har kontakt med mange fra VGS/ungdomsskole, er vel en tilsammen, men om jeg tenker tilbake til hvordan jeg hadde det på vgs og ungdomsskolen så vil jeg si at jeg føler et savn av å ikke ha hatt mulighet til å oppleve det. Kan nevnes at på den tiden var jeg ikke like reflektert og følte at det var noe galt. Jeg sier ikke at en skal falle tilbake til gamle væremåter, men heller tenke tilbake og finne grunner og grunner til at en må ta det innover seg og gjøre en innsats selv og få det gjort. Mye lettere sagt enn gjort. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jada, mye lettere sagt enn gjort. Men man kan likevel ikke gi opp uten kamp, å skrive klisjéer på nettet hjelper ikke. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Mentale følelser er noe drit! Samvittighet er også noe drit! Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Alternativet er ingen følelser whatsoever? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Vel, var vel ikke ment som å IKKE ha følelser... Men altså det at man blir deprimert og har negative følelser. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jadda. Samme leksa. Mamma er bortreist. Da maser han om alt. Det er plagsomt. I tilleg drikker han mer, og da blir han enda mer masete. Trekker jeg meg rolig unna opp på rommet mitt så blir han skuffet og irritert. Selvfølgelig er alt galt. Ikke den minste småkrangel godtar han å høre på fornuft i. Mammas økonomi er fremdeles en stor bekymring, og selvfølgelig får jeg høre samme leksa gang på gang. Ikke lett når mamma kjøpte ny bil før hun dro nedover. Bilen skal selvfølgelig betales, noe som han tror kan bli ett problem. Jeg er LEI! Greit at de krangler litt seg imellom, men når han begynner å mase på meg allerede første dagen etter at hun dro nedover blir jeg nesten irritert. Greit, mamma har ikke helt peiling på hvordan man bør styre pengebruken, men hun prøver jo å gjøre noe med det. Hm. Jeg lekte med tanken om en bunker isolert fra menneskeheten tidligere, noe sånt hadde gjort seg. Jeg er lei av maset. Lenke til kommentar
gabun Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Vel, var vel ikke ment som å IKKE ha følelser... Men altså det at man blir deprimert og har negative følelser. Ja, for DA ville du sikkert satt pris på lykke og alle de gode følelsene. Jatta..... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Ja, for DA ville du sikkert satt pris på lykke og alle de gode følelsene. Jatta..... Det er en setning som er lett og si, hvis man har opplevd en god del dritt så er den tanken om og ha null følelser veldig fristende. Er ikke noe som heter feil og rett når det gjelder følelser, man gjør det man kan for og klare seg i den bedritne verden vi lever i. Robbern: Vet ikke hvor lenge du har slitt , men du kommer ikke til og føle deg som en tung stein resten av livet ditt=) Du må bare håpe at det blir bedre og gjøre det du kan for og få et bra liv. Sistnevnte er vel det viktigste. Men skjønner godt du føler det du gjør, man blir jævlig sliten av og ha det slik. Endret 14. mars 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Ja, det er veldig tungt! Jeg lever på en måte i en boks... Føler at det ikke går framover. Så sitter jeg da her og depper over alt og ingenting, mens jeg kommer meg ut kanskje et par ganger i uka for å stå på ski, men det er bare en fast person, kanskje noen andre. Jeg er ganske målbevisst og setter høye krav for meg selv, så det er en selvfølge at det dukker opp mange tanker. Allerede nå sitter jeg og depper over framtiden, for jeg ser for meg at ingenting spesielt vil skje, men det jeg ikke vet er at jeg kan bli lykkelig om bare få år.. Men jeg klarer ikke å tenke slik dessverre. QUOTE(robbern9292 @ 14/03-2009 : 00:20) * Vel, var vel ikke ment som å IKKE ha følelser... Men altså det at man blir deprimert og har negative følelser. Ja, for DA ville du sikkert satt pris på lykke og alle de gode følelsene. Jatta..... nupe.gif ----------------------------------------------------------- Det var vel på en måte min egen tankegang da.. Slik som jeg har det akk nå, så føler jeg slik. Det er ikke sagt at det samme gjelder for deg, så hvorfor kritisere? Endret 14. mars 2009 av robbern9292 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 *snip* Hvor er det moren din drar nedover hen? Tror forresten du gjør lurt i å trekke deg rolig tilbake på rommet ditt når han begynner å mase, er jo ikke du som skal måtte høre på hva han har av bekymringer. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hun er bare en snartur i Oslo, men det er nok til at det blir mas her hjemme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hun er bare en snartur i Oslo, men det er nok til at det blir mas her hjemme. Leit å høre håper det ordner seg. Lenke til kommentar
gabun Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Det var vel på en måte min egen tankegang da.. Slik som jeg har det akk nå, så føler jeg slik. Det er ikke sagt at det samme gjelder for deg, så hvorfor kritisere? Kritiserte jeg? Jeg bare poengterte at ting er gjensidige. Du får ikke glede av noe uten at du har opplevd motvekten til gleden, eller vet hva det er. Om du vil ta det til deg som kritikk, vær så god Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har min verste helg på flere år.. tror jeg.. Lenke til kommentar
Gjest deppa Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 ja enda en helg hjemme. mange andre i samme situasjon? Lenke til kommentar
Dolt Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 http://images.google.com/images?client=ope...l=no&tab=wi Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har min verste helg på flere år.. tror jeg.. Å? Hva tynger deg spesielt denne helga? Tenk på at snart er det mandag. Ny uke, ny start, helga er fortid og du har nye muligheter. Gleder meg til mandag jeg, tenker på alt det neste uke vil tilby meg. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 ja enda en helg hjemme. mange andre i samme situasjon? Nesten samme situasjonen.. Må jobbe idag og i morgen så blir vell sittende hjemme når jeg er ferdig på jobb i kveld. Hater å bruke opp helgene på jobb, når alle andre reiser ut etc. Men trenger pengene så får vell holde ut til jeg begynner med fast jobb:) Da blir det fri hver helg! Lenke til kommentar
Gjest deppa Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 jeg har ikke jobb som kommer i veien i helgene engang, jeg finner bare aldri på noe. mister helt livslysten i helgene. hjelper sobril mot det? har fått det mot angsten. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) ja enda en helg hjemme. mange andre i samme situasjon? Det er veldig mange i samme situasjon i denne tråden. Det er slettet ikke uvanlig og langtifra unormalt. Ta're en bolle og kos deg hjemme. Det gjør jeg. Eventuelt dra frem noe du liker og la tankene svirre. Sitter man bare å tenker på hvordan allt skulle vært, blir det ikke bedre. Tro meg. Endret 14. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg