Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Ja, så var tenårene over da.

Jeg sitter igjen med blandede følelser. Jeg føler at jeg ikke fikk gjort alt jeg tenkte jeg skulle gjøre i tenårene. De aller fleste årene ble direkte sløst bort på PC. Jeg skulle så gjerne brukt dem annerledes, og fått til det jeg virkelig ønsket å gjøre. Men, jeg var vel litt svak. Seks til ti timer foran pc'en hver dag, liksom. Hadde jeg kuttet det ned til... tre-fire hadde jeg fått så utrolig mye mer tid med venner, trening, vært ute, utviklet evnene mine, og så videre. Men.. Slik er det nå bare. Tenårene forsvant.

Jeg må bare love meg selv at det ikke skal skje med tyveårene. Jeg er 1/4 ut i livet, og føler at jeg ikke har fått sååå mye ut av det, egentlig. Da får jeg virkelig slå meg løs nå. Dessuten, jeg skal love meg selv at jeg aldri skal vokse av meg drømmene og de "barnslige" faktene jeg kan ha i blant.

Vi får se. Jeg har ikke de største forhåpningene til bursdagen min, egentlig. jeg skulle bare ønske det skjedde noe radikalt POSITIVT i livet mitt, for en gangs skyld. Slik at jeg fikk all den motivasjonen som mangler til å utrette alt jeg egentlig kan gjøre hvis jeg først går inn for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg er strengt talt i samme situasjonen. Snart 19.

En lurer på hva alle timene forran maskinen _egentlig_ har gitt meg..

Hadde jeg gått glipp av noe om jeg satt mindre forran PCen? Jeg tviler

Noen ganger føler seg som en stor taper, spesielt når en ser på det rike sosial livet noen venner har.

Gratulerer med dagen Astralnoise!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du har et godt poeng der.

Jeg klarer meg også fint uten fyll og overfladiske bekjentskap.

Har kuttet kontakten med det meste av "sånne" personer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Syk idag, feber, vondt i magen, ildt i hodet, og snufsete. Fy faen til drit jeg føler meg, orker ikke mer :cry:

Lenke til kommentar
Føler ikke jeg har gått glipp av noe, man mister jo stort sett kontakten med nettverket på VGS/ungdomsskolen uansett. Overfladiske bekjentskap og fyll klarer jeg meg fint uten.

Så innser en hva en sitter igjen med.. Ikke mye.

Og du mener det blir bedre av å synes synd på seg selv (her fortrinnsvis?), i stedet for å tenke fremover og gjøre noe med det? Å reflektere over hva en har gjort, og deretter implementere dette i fremtidig oppførsel er langt bedre enn å deppe-angre.

Lenke til kommentar
(...)

Herre, kjente meg igjen der ja. :D Tror mange andre også gjør det. Har dog klart å komme meg vekk fra den situasjonen, og det kan du også. Nr.1, prøv å vri mindsettet ditt inn på en mer positiv vei, se det positive i ting i stedet for negative. Nr. 2, sett opp en liste med ting du vil forbedre deg på. F.eks, henge mer med venner, trene mer, mer lekser, bli bedre med jenter osv... Så jobber du aktiv med å forbedre deg på de punktene du vil bli bedre. Det tar tid, men man merker fremgang. Du virker som en reflektert kar, så har du tro på deg selv, vil du klare å lykkes på de punktene du vil. Promise!

En lurer på hva alle timene forran maskinen _egentlig_ har gitt meg..

Hadde jeg gått glipp av noe om jeg satt mindre forran PCen? Jeg tviler

PCn har stjelt alt for mange timer av mitt liv og. Djevelens leketøy! Gått glipp av noe... kanskje, det vet man ikke og det er fortid, dermed totalt irrelevant for din nåværende eksistens. Tenk på ditt nåværende og fremtidige liv, ikke det forgåtte. Ville dog anbefalt å redusere tid foran dattan med f.eks trening, sosialt samvær, tid med familien, spille instrument osv.

Og du mener det blir bedre av å synes synd på seg selv (her fortrinnsvis?), i stedet for å tenke fremover og gjøre noe med det? Å reflektere over hva en har gjort, og deretter implementere dette i fremtidig oppførsel er langt bedre enn å deppe-angre.

Word!

Å gnage på fortiden er enormt destruktivt. Lev NÅ og forbedre dine fremtidige muligheter. :w00t:

Endret av Partlow
Lenke til kommentar

for 3 minutter siden satt jeg og spiste middag med familien. nå sitter jeg her på rommet og spiser mens jeg gråter som jeg ikke har gjort på mange år.. de lurte på hvordan dagen min i går var, og jeg ble bare sintere og sintere og til slutt skrek jeg nesten til dem.. kunne ikke være mer sammen med de. . bare ødelegger stemningen helt. jeg passer ikke inn i den glade familien min.

Lenke til kommentar

Mamma har vært bortreist i 1 1/2 dag. Pappa har vært sykmeldt i 2 dager. Allerede er det blitt ubehagelig å være her hjemme. Allerede må jeg nesten ringe mamma for å få hun til å prate litt fornuft i han. Jeg orker ikke noe mas, jeg orker ikke at han skal gå rundt å være sur på meg fordi jeg ikke gjør mye husarbeid når mamma er borte.

Det frister å reise nedover for helga. Vet ikke om jeg takler dette.

Lenke til kommentar

Føler jeg lenger ikke har noen venner å stole på! Blir stadig vekk skuffet når de påstår at de skal være med på ting og sånn en uke i forveien og rett før, men rett før så gidder de ikke, kan ikke, eller det dukket opp noe annet, eller at han og han ikke ble med, så da vil ikke han... Blir så deppa når jeg må sitte her foran pc'en hele tiden...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...