Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Også gjerne det billigste, da de gjerne har avtale med diverse leger i nærheten, for at studentene skal få billig time.

Denne legen kan da henvise deg til psykolog, men dessverre kan dette ta opp til 3mnd om det ikke er akutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, da har jeg hvertfall fått ny time til psykologen etter at jeg ikke har vært der på flere uker...

Jeg synes det er vanskelig å skulle sitte å fortelle åpent om livet mitt...

har gått der ganske lenge uten at jeg egentlig føler selv at jeg har oppnådd så mye med det hittil...

Jeg synes det er vanskelig å skulle sitte å fortelle åpent om livet mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det kan være ganske vanskelig ja, men som oftest hjelper det. Jeg synes i alle fall det har hjulpet meg litt å komme til psykologen og få litt perspektiv på ting av og til. Synes det er verst når man føler for å gråte, hater å gråte når noen ser det.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er vanskelig å skulle sitte å fortelle åpent om livet mitt... har gått der ganske lenge uten at jeg egentlig føler selv at jeg har oppnådd så mye med det hittil...

Det er kjempe vanskelig å snakke om følelser og vonde episoder i livet. Selv har jeg aldri vært hos en psykolog nettopp kanskje fordi jeg ikke ville klart det. Tror nok man må belage seg på noen timer før man føler at det "hjelper". Dette er en komplisert og intrikat prosess, som skal taes i små porsjoner.

:)

Lenke til kommentar

Har også gjerne mye å si at du "trives" med den du snakker med. Så om du ikke føler det fungerer med psykologen du har fått, så vil de ikke bli fornærmet om du ønsker å bytte (om de blir fornærmet, er det gjerne en indikasjon på at du gjør rett i å bytte).

Bedre å bytte, enn å sitte der og ikke få gjort noe, om det da er psykologen som er hinderet, greit å være bevist på grunnlaget for at du ønsker å bytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Bedre navn på tråden.

Smakte på litt vin(kanskje 5 cl, og ble faktisk ganske trist nå =( )

Var lite forberedt, skulle bare smake fordi noen andre sa den var så god.

Lenke til kommentar
Det kan være ganske vanskelig ja, men som oftest hjelper det. Jeg synes i alle fall det har hjulpet meg litt å komme til psykologen og få litt perspektiv på ting av og til. Synes det er verst når man føler for å gråte, hater å gråte når noen ser det.

Gråte hater jeg, og så sitter man der og prøver og presse det ned. Og så begynner kroppen og nekte deg det.

Men gråting er bra for kroppen, du får ut mye dritt med det.

Og trives med psykologen er veldig viktig, og det kan hende du må bytte person for og finne den som hjelper DEG. Selve prosessen bruker ofte og være tung, og det er ofte jeg har gått ifra psykologen og følt meg mer ødelagt enn da jeg kom ditt. Men over tid så blir det bedre og bedre.

Lenke til kommentar

Faen heller hvordan det helvetes ballet ble på fredagen, her hadde jeg psyka meg opp til en kveld full av noe dansing og en trivelig bordkavaler. Det siste skjedde da, men når man får det helvetes neisvaret oppi trynet hver eneste gang så er det ikke rart at jeg gikk 20 min før det slutta.

For en gangs skyld trodde jeg at jeg kunne være meg selv, men nei da!

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

I går var jeg sammen med de samme folka jeg har vært sammen med siden barneskolen.. Allikevel blir jeg sjenert ovenfor han ene.. jeg klarer nesten ikke å snakke i nærværet hans, HVA FAEN SKJER? Jeg opplever han som skarp og manipulerende, mens han synes jeg er kjedelig og rar som ikke snakker.. Han mobbet meg for hårfarge og stygge lepper da vi var små, og i det siste har jeg kommet på vonde minner hvor jeg kommer gråtende hjem på grunn av noe han har sagt..

Dette til tross for at vi har vært ganske gode kamerater de siste årene.. men nå føles det som på barneskolen igjen : (

Jeg hater å skape de vonde stillhetene mellom hver samtale, men jeg sliter med å snakke for tiden.. impulsiv latter og hygge er ikke-tilstedeværende..

Derfor er det like umulig å snakke med meg som det er for meg å snakke med andre.. livet mitt er bygd opp av vonde spiraler og håpløse situasjoner..

.. Hvordan i Helv*** skal man fungere da?

Lenke til kommentar

Er på side 29 av The Power of Now, begynte rett etter jeg skrev innlegget i stad..

.. Og jeg er i så godt humør! Jeg har faktisk fått håp om at ting kan forandres, og jeg fikk prøvd å "leve i nuet" ved å bruke de få teknikkene og tankene jeg har lest hittil under familiemiddagen nå nettopp.. jeg prøvde kun å fokusere på omgivelsene og det som skjedde rundt meg, og drepte den selvdestruktive stemmen som alltid jaller oppe i hodet mitt. Familien hadde det kosligere enn vi har hatt det på lenge, og jeg klarte for første gang å faktisk bidra med litt godstemning.. er helt overasket her..

Kanskje ting går bra til slutt allikevel? =)

Lenke til kommentar
Er på side 29 av The Power of Now, begynte rett etter jeg skrev innlegget i stad..

.. Og jeg er i så godt humør! Jeg har faktisk fått håp om at ting kan forandres, og jeg fikk prøvd å "leve i nuet" ved å bruke de få teknikkene og tankene jeg har lest hittil under familiemiddagen nå nettopp.. jeg prøvde kun å fokusere på omgivelsene og det som skjedde rundt meg, og drepte den selvdestruktive stemmen som alltid jaller oppe i hodet mitt. Familien hadde det kosligere enn vi har hatt det på lenge, og jeg klarte for første gang å faktisk bidra med litt godstemning.. er helt overasket her..

Kanskje ting går bra til slutt allikevel? =)

Fantastisk å høre! :new_woot: Jobb videre med dette og du vil få det bedre med deg selv og dine omgivelser. Bare husk å ikke sett alt for høye mål som skal gjennomføres på for kort tid. Det er en lengre prosess, men herlig at du faktisk har følt fremgang.

Ble glad på dine vegne!

Lenke til kommentar

Vondt å høre, beklager at jeg misstforstod.. Psykologen min sa hun gjerne skulle hatt en mirakeldrikk som automatisk løste alle problemer man har med seg selv, men hun beklaget at hun ikke hadde det, og vi må derfor løse det på den "harde" måten.. Hvor lenge har du gått til samtalebehandling?

Lenke til kommentar

Ikke noe og beklage for, jeg syns sånne bøker er bra ihvertfall når man hører fra folk at det har hjulpet de.

Jeg venter på og få begynt igjen, men har gått til psykolog lenge( flere år),

Jeg venter på svar fra NAV og det har tatt 6 måneder nå, og økonomisk usikkerhet sammen med alt det andre gjør at jeg omtrent har gått i "dvale". Prøver og komme meg best mulig igjennom dagen. Psykolog hadde jeg ikke klart og opprettholde kontakt med nå desverre.

Men legen har sendt ny henvisning til Ressursklinikken der jeg bor og venter på plass.

Det er en av de få plassene jeg har likt meg med en gang. Var der på utredning som har med NAV-søknaden.

Ps: Følte jeg svarte dårlig nå, men håper det duger=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

jeg er skikkelig deppa akkurat nå, og trenger noe hjelp.

for en halv time siden var jeg kjempelykkelig, på vei hjem fra trening og endorfinene pumpet seg..men så fikk jeg se dette på msn:

lasse

08.03.2009 20:07:40 Vga!;D Lasse der?

08.03.2009 20:08:10 Vga!;D Lasse idiot

08.03.2009 20:08:10 Vga!;D Lasse .

08.03.2009 20:08:16 Vga!;D Lasse kansje du ha hatt fleir vænnæ vess du ikke ha vårre ilag me siv mona heile tie!

08.03.2009 20:08:57 Vga!;D Lasse åg ida kristin e opptatt! + du e fette stugg og har et jævli stuggt tryne!

08.03.2009 20:09:27 Vga!;D Lasse du trur du trenæ mæn du e faan me så veik at dæ e fette syyykt!

dette hadde han skrevet til meg mens jeg var og trente...

og jeg ble sønderknust. det er sant, jeg bor på en ødeplass, men vi hadde planlagt å ta en bytur og slikt, og det var derfor sjokkerende at han skrev noe slikt... endorfinene forsvant med en gang jeg leste dette. jeg har lyst til å gråte.

nå skal det sies at jeg har fullført lange løp på god tid - KAN det være noen minste mulighet for at han er sjalu på meg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...