Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, sånt er kjempebra=)

Problemet er med spiseforstyrrelser er at man teller kalorier og ikke spiser, og man drikker\spiser ikke ting man ikke vet kalori-mengden i ( veldig grovt forklart )

Men alt av helsedrikker osv. er bra, for over tid med spiseproblem så risikerer man og få vitamin-mangel osv.

 

Hvis han ikke liker juice\melk så finnes det masse annet.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Det mange misforstår med spiseproblemer, er at man kan ikke tvinge osv.( ikke hintet imot noen, genrelt ment)

Man må bare støtte så godt man kan og komme med forslag.

Gud hvor mange som ble oppgitt av meg, jeg sovnet i klasserommet, i gangene på skolen osv.

Så jeg håper du lytter til drikke tipset JO, for det kan gjøre visse ting litt lettere for deg.( nå svarte du før meg:P )

Jeg vil bare du skal klare det=)

Alt du klare og få i deg spiser du :yes:

Om det er soyabønner, soyamelk eller druesteiner...så lenge du får det i magen din så er det bra=)

Jeg heller telte ikke kalorier ( bare for og nevne det ), jeg spiste bare ikke og gikk ned nesten 50kg..........

På slutten så drev jeg og pendlet mellom Ørsta og Oslo, husker ikke hva plassen heter. Var et sånt senter.

Og det som knuste det opplegget var at han psykologen jeg gikk til fant jeg ut etterhvert var onkelen min.

Lang historie laget kort: Det gikk bra=)

Men den psykiske delen av det henger fremdeles i, mange år etter at jeg ble "frisk".

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Synets smoothie var et godt forslag, selv om det kan være litt jobb.

Det er de verdt. Mye næring og god smak. Dessuten "lett" å få i seg da det sklir ned. Sipper å tygge hvis man går litt hardt til verks med blenderen.

 

Orker man ikke å lage, finnes det en rekke ferdiglagde, de er riktignok dyre.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Synets smoothie var et godt forslag, selv om det kan være litt jobb.

Det er de verdt. Mye næring og god smak. Dessuten "lett" å få i seg da det sklir ned. Sipper å tygge hvis man går litt hardt til verks med blenderen.

 

Orker man ikke å lage, finnes det en rekke ferdiglagde, de er riktignok dyre.

Ikke alle som liker det, da. Menmen. Holde oss på topic? :)

Lenke til kommentar
Æsj. Der minsta jeg jobben. Helvetes finanskrise. :(

Uflaks. :/ Ta med avskjedspapirene dine til NAV fort som f. og få dagpenger :) Da slipper du å sulte i hvertfall.

 

Man MÅ gjøre det med en gang, siden NAV er så raske ( Navle Anal Vask ).

6 måneder snart på min søknad, og den går ikke under gammel engang mener Forvaltningen :roll:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Huff. Da har jeg vært våken i en hel time. Allerede er jeg utmattet, nesten på kanten mot at jeg besvimer, og hodepinen kommer krypende. Orker ikke engang tanken på mat. Har mest lyst til å sove igjen, men det er ingen løsning heller. Hjelp.

 

Jeg vet godt hvordan du har det. Har slitt med det samme selv, og det er noe dritt alt sammen. Jeg unner ingen det, det ødelegger så mye for en..

Lenke til kommentar
Gjest angstfylt
jeg spurte i "tråden min" hvor man kan ringe når man er nede, men det kom bare ett nummer. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1013063

 

noen som vet om flere nummer man kan ringe? mandag i morgen :( skole og innleveringer. tenker noe sinnsykt på selvmord for tiden. skjærer meg selv. skjærer over pulsen på armen, dypere å dypere bare for å se hvor langt det er til den.

 

før når jeg vtenkte på selvmord tenkte jeg på familien min og hvordan de ville få det etterpå, men har sluttet å tenke på de nå.

 

jeg vil leve, jeg vil oppleve mer i livet, leve livet, men slik jeg lever det nå er det ikke verdt det.

Kirkens SOS, hele døgnet: telefon 815 33 300

 

Mental Helses Hjelpetelefon - 810 300 30

 

Røde Kors telefonen for barn og ungdom 800 333 21

 

Angstringen Tlf: 22 22 35 30

 

Aurora. Støttetelefon for psykiske helseproblemer.

Åpen mandag til fredag kl 12-21.

Tlf: 22 41 03 50

 

Menn, Krise-/Rådgivingstelefonen

Tlf: 22 41 90 16

 

Ikke alle disse er åpen i helgene

 

nå er jeg tilbake i samme spor som før. er kikrkens SOS den eneste som er åpen nå? koster dt noe?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...