Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig. 11-12 timer søvn, og det kjennes ut som om jeg er mørbanket - og jeg er heller ikke uthvilt. Dagen idag starter virkelig bra :(

Samme her. Kom meg nesten ikke opp klokken 12, etter å ha sovet ca. 12 timer. Helt ødelagt.

Sikkert blitt "abducted by aliens" uten at noen andre eller dere selv merka det :p Ikke rart man blir sliten da...

Lenke til kommentar
Huff. BUP lokalt mente at dette var noe for den lokale helsestasjonen. Ett sted jeg hater, med personale jeg ikke takler...

Så da blir det bare mer venting. Kansje får jeg hjelp i Levanger, men der er det visstnok lang ventetid på å få hjelp.

Faen.

Hvor går du på skole? Er du med i SiT har du http://www.sit.no/psykisk_helse/ SiB: http://www.sib.no/veiledning-og-helse/psykolog de har vel samme greia på alle samskipnadene tipper jeg, samtaleterapi med kort ventetid. Bedre enn ingenting. Det funker iallefall greit for meg så langt selv om jeg må henvises til noen for videre oppfølging/utredning. Ikke akkurat blitt bedre, men man får litt orden på tankene når man kan snakke med noen bare for å lufte ting.

Liker du ikke fastlegen, skift.

Du høres forøvrig litt ut som meg. I dag har jeg spist 1/4 bit grandiosa. Delicious & nutritious. Gått ned 6 kg siden jeg begynte å merke at ting ikke funka som de skulle og har ikke trent en dag. Tar nå permisjon fra skolen pga dette (strøk i alt man kan stryke i før jul). Ikke sett et annet menneske enn psykologen på 2 uker, sniker meg på butikken i skumringen for å ikke møte på for mye folk. Sover på dagen/våken om natten, noen ganger omvendt, virker helt tilfeldig. Knaska valium jeg fikk av fastlegen uten at det nytter nevneverdig på den sosiale angsten, men slipper panikkangstanfallene jeg har hatt iallefall. Begynner nok på Cipralex etter neste time hos fastlegen.

Life's great, woohoo!

Lenke til kommentar
Hvordan blir du kvitt rennende blod, som bare kommer og kommer når du fjerner det?

Jeg pleier å bruke en macgyverløsning som består av papir og litt seig teip.

teip mange nok ganger rundt så går det faktisk bra.

Da koagulerer (stivner) blodet som Nie sier :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Grow a pair?

Du kan jo fortelle din farfar at du bare trenger en liten pause og at dette er normalt for studenter(Som stemmer ganske bra)

Og spis bananer, det er bra for deg. :)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Helvete for en drittdag. Her våkner jeg og får noia fordi det er folk her. Jeg vil bare være alene så jeg slipper å innse hvor tragisk jeg er i forhold til alle andre hele jævla tiden. Våkner til "god natt da" og hører hvordan de lever sine "normale" liv og ser hvor jøvlig jeg feiler, jeg klarer ingenting.

Sov ikke i natt, for jeg ble ikke skikelig trøtt før det var tid for å dra på skolen. Sitter på bussen, alt føles greit. Så begynner takene å surre. Rundt alt jeg ikke klarer, hvor patetisk jeg er, og ikke minst håpløs. Jeg klarer ikke annet enn å skuffe meg selv og andre. Noen kan like godt dra meg ut i garasjen for å skyte meg, for jeg kommer aldri til å klare å fungere i dette drittsamfunnet som forventet. Jeg klarer snart ikke mere, bare lurer på hvor lenge jeg holder ut. Hvor lenge jeg skal leve i denne fasaden og lure meg selv og alle rundt meg.

Er så herlig å sitte på en stappfull buss midt i trafikken med en trang til å skade seg selv, bare se alt blodet. Heldigvis gikk det over innen jeg kom meg hjem (det tok sin tid) men jeg kjente trangen til å miste kontrollen helt og skrike ut alt sinnet og blø og alt hele tiden. Kom hjem i 9-tiden, tok noe søvndyssende og sov til nå. Har våknet med jevne mellomrom men fått noia hver gang jeg skjønte at jeg var våken og lagt meg til å sove med en gang. I dag føler jeg meg bare som verdens mest verdiløse dritt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...