Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Hope_*

Jeg er iferd med å gi opp. Vil bare snu ryggen til verden, isolere meg og bli helt apatisk. Jeg har så mye fravær, og mer vil det bli. Det er så håpløst...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dama har pult en annen... Jeg gruer meg til å sove om kvelden fordi jeg vet jeg må på den værste jobben i hele verden dagen etter. å må bare sitte å kaste vekk livet mitt sånn ellers

Mest lyst å kjøre den stygge bilen min i ett tre

Lenke til kommentar
**

Jeg tror vi har ganske likt problem. Jeg er også (nesten) hele tiden sulten, og det er farlige greier. Dersom jeg har noe usunt i nærheten av meg, så går det ned på høykant. Klær jeg kjøpte for ca 1/2-1 år siden kan jeg egentlig bare glemme å få på meg. Har bl.a en bukse jeg tror passet til meg en gang. Og da passet den bra. Sier litt om hvor mye opp i vekt jeg plutselig gikk.

Men jeg begynner å komme meg nå. Trener 1 og 1/2 time fotball 3x i uken, med et treningsopplegg som er kraftig vinklet mot kondisjon, utholdenhet og styrke. Jeg kjenner at det hjelper på, og jeg kjenner en formkurve som går oppover og oppover. Jeg har sluttet å drikke brus (selv om jeg tillater meg selv å skeie litt ut i helgene), og har kuttet ut snop (ikke 100%, men har sluttet å kjøpe snop flere ganger for uken, nå er det kanskje noen få ganger i mnd). Jeg har også begynt å kjøpe inn masse epler, pærer, bananer, druer osv, slik at når jeg kjenner meg sulten og vil ha et eller annet å knaske på, så finner jeg frem noe frukt e.l. Da slipper jeg å få så drålig samvittighet etterpå også :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner det, og er også fullstendig klar over det, men nå er det enn slik at det er begrenset hvor mange brukere man kan ha. Uansett. Trenger ikke diskutere det her. Det var bare en liten post for å kanskje gjøre folk oppmerksomme på ting de ikke er klar over.

Så jeg lurer på om det i det hele tatt finnes piller som minker matlysten og sukkerlysten og/eller øker naturlig fettforbrenning eller får kroppen til å ta opp mindre energi. Enten på resept eller reseptfritt.

Krom skal visst hjelpe på sukkerlysten. Evt. kan du bruke et råd som går ut på å drikke ett glass vann med en liten dasj eplecidereddik oppi (ikke så mye at det smaker hest). Det skal visst også hjelpe mot sukkerlyst.

To råd som er populært blandt pro-ano-gjenger for å la være å spise er å pusse tennene ofte (mat smaker ofte ille etter det), og drikke mye vann.

Ellers er det vel en del såkalte slankepiller der ute som liksom skal hindre energiopptak eller øke fettforbrenning.

Hvis du ikke kan trene aktivt: kan du gå deg en tur? En distanse som ikke ser "dum" ut hvis du er redd for å bli sett av kjente, f.eks. til butikken eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Jeg er iferd med å gi opp. Vil bare snu ryggen til verden, isolere meg og bli helt apatisk. Jeg har så mye fravær, og mer vil det bli. Det er så håpløst...

Fravær er ikke det verste man har, om du går grunnskole betyr det abs ingenverdensting heller.

Dama har pult en annen... Jeg gruer meg til å sove om kvelden fordi jeg vet jeg må på den værste jobben i hele verden dagen etter. å må bare sitte å kaste vekk livet mitt sånn ellers

Mest lyst å kjøre den stygge bilen min i ett tre

Get over it.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
snip

Jeg ser gjesteposting som en kanal for å skrive ned frustrasjon\følelser, og ikke mer enn som så.

Er ikke ofte en gjest kommer med et innlegg, så får svar og deretter svarer på svarene h'n har fått.

Lenke til kommentar
Jeg ser gjesteposting som en kanal for å skrive ned frustrasjon\følelser, og ikke mer enn som så.

Er ikke ofte en gjest kommer med et innlegg, så får svar og deretter svarer på svarene h'n har fått.

Nei, og det er ikke ofte en gjest får svar i det hele tatt.

Men la oss ikke diskutere det her. Det er rimelig off topic.

Ser man noen (gjest eller ikke) som man vil/orker å svare, så gjør det. Ellers er det fritt fram å ikke gjøre det.

Greit? :)

Lenke til kommentar
Er verden imot meg?

Selvfølgelig ble det tomt for spylerveske rett etter jeg passerte steinkjer.

Det første som møter meg når jeg kommer inn døren er ei hyper bikkje og en ulende brannalarm.

Det først som møter meg når jeg logger meg på datamaskinen er en jævla blåskjerm.

Ja huff så grusomt :roll: Du begynner å høres ut som en oppmerksomhetsemo. Skjerpings

Lenke til kommentar
Men altså. Jeg trenger hjelp, hvor skal jeg starte?

Matlysten er fremdeles fraværende, å sette opp en plan vil ikke fungere, jeg kan godt prøve å spise noe, men når jeg ikke har lyst på mat klarer jeg ikke å spise noe. Klarte ikke engang å spise en hel lion tidligere idag, tre bitt var alt jeg orket. Dette kun fordi jeg var så skjelven at det ikke lenger var forsvarlig å kjøre uten noe næring.

Ringte ROS her istad, men der fikk jeg bare beskjed om at det ikke passet akkurat da og at de skulle ringe tilbake. http://nettros.no/

Jeg tror ikke noe på at du ikke klarer. Du har bare ikke lyst, og da gidder du ikke å presse deg.

Lenke til kommentar

Det dreier seg nok om en form for spiseforstyrrelse, ja. Ikke bare å si til en som har et sånt problem at han skal presse seg til å spise. Så enkelt er det rett og slett ikke. Profesjonell hjelp er å anbefale. Bra at du ringte ROS forresten. Håper de lar høre fra seg snart. :)

Lenke til kommentar
Ikke lyst? Jeg vil ha tilbake den kroppen jeg hadde før vekten begynte å krype nedover igjen. Da var jeg faktisk i nærheten av å være fornøyd med den. Dette er 11 kilo siden, jeg vil ikke miste vekt, men klarer faktisk ikke å spise nok til å holde vekten.

Slutt og whine! Bare spis, selvom du ikke vil. :)

Endret av lilko
Lenke til kommentar
Men jeg begynner å komme meg nå. Trener 1 og 1/2 time fotball 3x i uken, med et treningsopplegg som er kraftig vinklet mot kondisjon, utholdenhet og styrke. Jeg kjenner at det hjelper på, og jeg kjenner en formkurve som går oppover og oppover. Jeg har sluttet å drikke brus (selv om jeg tillater meg selv å skeie litt ut i helgene), og har kuttet ut snop (ikke 100%, men har sluttet å kjøpe snop flere ganger for uken, nå er det kanskje noen få ganger i mnd). Jeg har også begynt å kjøpe inn masse epler, pærer, bananer, druer osv, slik at når jeg kjenner meg sulten og vil ha et eller annet å knaske på, så finner jeg frem noe frukt e.l. Da slipper jeg å få så drålig samvittighet etterpå også :)

Hmm, har prøvd på det meste av disse tingene med blandet suksess, men hver gang jeg føler at jeg finner et alternativ så er jeg på en måte like langt. For eksempel jeg gikk over til saft (solbærsirup) i håp om at det var sunnere, men viste seg å inneholde ca like mye sukker som brus.

Rosiner, nam. Kjempegodt, men neida, det var det visst mye sukker i det og. Banan da? Kjempegodt, kan spise en klase om dagen. Oj, slemme mengder karbohydrater. Hva med grøt? Ånei, det var mye langsomme karbohydrater.. Virker som matvarene er mot meg. Blir vanskelig å variere alternativene. Får inntrykket av at dersom det skal gi effekt så er en nødt til å leve på brød og vann, og aldri skeie ut, men det er ikke poenget. Jeg vil kunne ha mulighet til å nyte en god biff med tilbehør eller spise meg mett på pizza og hamburger en gang i blandt uten at jeg skal ha dårlig samvittighet for det, mange som klarer det og være slanke samtidig..

Krom skal visst hjelpe på sukkerlysten. Evt. kan du bruke et råd som går ut på å drikke ett glass vann med en liten dasj eplecidereddik oppi (ikke så mye at det smaker hest). Det skal visst også hjelpe mot sukkerlyst.

To råd som er populært blandt pro-ano-gjenger for å la være å spise er å pusse tennene ofte (mat smaker ofte ille etter det), og drikke mye vann.

Ellers er det vel en del såkalte slankepiller der ute som liksom skal hindre energiopptak eller øke fettforbrenning.

Hvis du ikke kan trene aktivt: kan du gå deg en tur? En distanse som ikke ser "dum" ut hvis du er redd for å bli sett av kjente, f.eks. til butikken eller lignende.

Hvordan får en tak i krom, bortsett fra kjemilabben på universitetet?

Hvor ofte skal dette glasset med vann og eplecidereddik taes? Hver gang en får innfall av at en vil ha sukker, eller hele tiden?

Pussing av tenner mange ganger om dagen vil vel slite ut emaljen ganske greit etter tid?

Tenkte ikke på humbo-bumbo-piller som sier du kan gå ned 15-20 kilo på en uke, mer noe en kan få på apoteket som er "respektert" av legeindustrien, altså ikke noe postordretull.

Problemet er ikke at jeg ikke kan trene aktivt, men at jeg har store problemer med det, finner det dritflaut. Kan jo alltids gå meg en tur selv om det er ihvertfall kjedelig og tenker at jeg må belønne meg selv om jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...