Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Nei, men det kan være det. Det kommer an på. Noen ganger kan mareritt også fremkalles av varme, kulde eller overspising. Det er mange faktorer som kan spille inn. OG selvsagt traumer, naturligvis, som du sier. Nå tror jeg at da legen sa det med depresjon, tenkte hun på mareritt uten store innviklede handlinger, men hvis du drømmer om noe fælt du har opplevd, gjentatte ganger, er det klart at du har behov for hjelp fra helsepersonell.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pac-Man, sikkert flere som har sett at jeg har flere brukere på forumet pga. måten jeg skriver på. Jeg tror jeg skal begynne å skrive som Kåre Willoch! Mer... formellt! Men da forsvinner det personlige preget...

Du har en litt morsom måte skrive på, ja.

Endret av doedskvad
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gutten_*

I dag fant jeg et bilde i en knyttet sekk

Den var gjemt, glemt og stuet vekk

Det var av engutt, tja 7 år

Han gikk Lucia med lys i sitt hår

Han var sterk, stolt og størst av alle i barnehagen

For han så var det dette som var dagen

Han smilte så godt med øyne så blå

Det var som en lykke som ingen kunne nå

Lite visste gutten, denne dagen ble den siste

Den dyptefølte lykken ville snart vistne

Revet bort av en voksen mann

Byttet ut med misbruk og skam

Dette var dagen jeg døde for første gang

Kan fremdeles huske Lucia-ens sang

Siden har jeg dødd både titt og ofte

Men aldri så hardt som den første

Lenke til kommentar
Jeg syntes alle blir gravide om dagen. Det er vondt å vite at jeg ikke akkurat burde regne med å bli det i fremtiden. Føler meg helt defekt.

Jeg VIL ikke ha barn, er jeg da defekt på det mentale/følelsesmessige planet? :)

Det velger du jo selv. Jeg valgte ikke at legen dreit på draget og ikke så at blodtilførselen til eggstokkene mine var blokkert før det var for seint. Jeg ser virkelig ikke sammenligningen din.

Lenke til kommentar
Jeg syntes alle blir gravide om dagen. Det er vondt å vite at jeg ikke akkurat burde regne med å bli det i fremtiden. Føler meg helt defekt.

Jeg VIL ikke ha barn, er jeg da defekt på det mentale/følelsesmessige planet? :)

Det velger du jo selv. Jeg valgte ikke at legen dreit på draget og ikke så at blodtilførselen til eggstokkene mine var blokkert før det var for seint. Jeg ser virkelig ikke sammenligningen din.

---

Det jeg spør om er om det å ikke få barn, enten det er selvvalgt eller skyldes omstendigheter man ikke råder over, kvalifiserer for betegnelsen "defekt menneske". Om du hevder at du er defekt fordi du ikke kan få barn, vil det da være nærliggende å anta at du anser meg som mentalt/følelsesmessig defekt som ikke ønsker barn. Det er jo åpenbart at du knytter mye av normaliteten hos mennesker opp til det å få barn.

Lenke til kommentar

Når det er noe galt fysisk så blir det noe helt annet. Selv mistet jeg venstre testikkel for noen år tilbake, noe som kun er kosmetisk, men uff så ekkelt det er. Vet faen ikke hva jeg skulle gjort om jeg hadde mistet begge.

Ja, når jeg først er inne på det; Fantomsmerter er gøyalt. Hva faen skal en mann gjøre når det klør på ballen som ikke lenger er der? :( Selve hendelsen er helt jævelig. Forestill deg en vanlig testikkel og ett normalt stort rødt eple. Ser du likheten? Det så jeg :cry: Testikkelen min hadde faktisk hengt seg selv :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dette var utrolig bra skrevet, men samtidig så jævlig trist. :cry:

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

VELDIG stor forskjell på og kunne velge selv og ikke kunne få barn.

Samboern min vil gjerne ha barn, men det er så og si umulig.( går ikke i detaljer )

Tror mange som ikkek an få barn hadde byttet med deg på flekken.

Lenke til kommentar

Dette var utrolig bra skrevet, men samtidig så jævlig trist. :cry:

agreed.
Lenke til kommentar

Nei, naturligvis ikke. Jeg har - pga. min bipolare lidelse - besluttet at jeg ikke skal ha barn, da min sykdom kan forverres fordi jeg ikke kan gå på medisiner i den perioden jeg er gravid, og fordi barnet mitt kan få samme sykdommen som jeg har. Så nei, du er ikke en følelsesløs person.

Lenke til kommentar
Absolutt ikke følelseløs pga. et sånt valg, det er din kropp og ditt liv=)

Syns det er tøft gjort av deg Ship og ta det valget.

Jeg kan ikke forestille meg det valget( jeg er hannkjønn )

Jeg har valgt det, men egentlig bare valgt å utsette ca 10 år. Vil ha noe mer kontroll først, ikke at det er mangel på det nå kontra før, men la gå....samtidig så vil jeg ha en sosial og økonomisk trygghet for poden.

Feks er jeg helt opphengt i hund og foto nå, hvilket betyr at jeg ikke vil oppgi det med det første :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...