Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvorfor jeg trodde det skulle bli annerledes i år. Jeg fatter ikke hvorfor jeg bygget opp forventninger, hvorfor jeg begynte håpe på forandring. Det starta bra, det skal sies. Jeg fikk nesten litt stemning. Jeg kan også innrømme at jeg faktisk gleda meg. Men nå føles det som om alt faller sammen. Til tross for at det ser ut som alt går som planlagt, så faller jeg sammen. Det begynte bra, så datt korthuset sammen. Nå sitter jeg bare igjen med en ekkel tomhet og gnagende skyldfølelse. Jeg veit jo at jeg ødelegger for andre når jeg holder på sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så overlevde man bursdagen, tre igen, julaften er nok grei,rott meg unna en "fest" pakket med masse småborgelige mennesker, så var det nyttår, mest en kjip greie, gleder meg til den forpulte helgetiden er over så er det ett år til neste gang, de der borgelige greiene trekker meg kun ned, har det så mye bedre uten, men så er et familie så man får ta det in i mellom likevel, er ikke helt upåvirket tragiskt nok.Verste er att man blir påmind om hvor alene man er,egentlig, har nok folk og slekt å drikke kaffe med men til å stole på for et minimum av menneskelig forståelse og empati for mine vegner en jekla sjelden gang in i mellom,ikke faen.

Det flires,gjøres seg morsom på min bekostning, det tolkes tils jeg i hvertfall ikke kjenner igen terrenget, en og en er de nok over gjenomsnitted greie folk, men 20 av dem samtidligt, eller allt mer enn 1 egentlig,huff. Det siste er en "sønn i huset" er hjemme over jul,slit med å fått meg rodd unna den gitt, må vel bli kafe slikt noe, en fest er greiere for etter 4-5 pils kommer piss-immuniteten inn, da bryr jeg meg ikke stort om slikt.prøve på den kansje ? ;)

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor jeg trodde det skulle bli annerledes i år. Jeg fatter ikke hvorfor jeg bygget opp forventninger, hvorfor jeg begynte håpe på forandring. Det starta bra, det skal sies. Jeg fikk nesten litt stemning. Jeg kan også innrømme at jeg faktisk gleda meg. Men nå føles det som om alt faller sammen. Til tross for at det ser ut som alt går som planlagt, så faller jeg sammen. Det begynte bra, så datt korthuset sammen. Nå sitter jeg bare igjen med en ekkel tomhet og gnagende skyldfølelse. Jeg veit jo at jeg ødelegger for andre når jeg holder på sånn.

 

Du har iallfall bevart håpet. Det er viktig. Man må prøve å ikke gi opp. Det er håpet om at morgendagen blir bedre som får oss til å utstå de jævlige dagene. Det kommer nok lysere dager (det har du sikkert hørt utallige ganger) skal du se. Håper du får en noenlunde OK jul da. *Klem* Kos deg med de du er glad i.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor jeg trodde det skulle bli annerledes i år. Jeg fatter ikke hvorfor jeg bygget opp forventninger, hvorfor jeg begynte håpe på forandring. Det starta bra, det skal sies. Jeg fikk nesten litt stemning. Jeg kan også innrømme at jeg faktisk gleda meg. Men nå føles det som om alt faller sammen. Til tross for at det ser ut som alt går som planlagt, så faller jeg sammen. Det begynte bra, så datt korthuset sammen. Nå sitter jeg bare igjen med en ekkel tomhet og gnagende skyldfølelse. Jeg veit jo at jeg ødelegger for andre når jeg holder på sånn.

Høres ut som meg det der. I år begynte jeg å glede meg til jula for første gang på flere år. Så kom smellen. Alt man burde ha gjort, alt man ikke kan. Savnet... Tomheten. Alt slo meg plutselig. Lurer på hvordan dette skal gå. Jeg er en jojo på speed for tida. Kan gå rundt og smile og egentlig ha det bare bra og så plutsleig er det noe som får meg på tårenes rand. Eller så kommer panikken og angsten.

Lenke til kommentar
Du kan da også vurdere å gjøre førstepost til en faktapost med de forskjellige lidelsene brukerne i tråden har. Da bør du legge alt i skjul tagger ofc :)

Det var en idiotisk idé.

Der må jeg si meg enig forresten.

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Jeg tenker ikke på noe som "basskuk har:

 

lidelse 1, 2, 3 osv. Tenkte mer på en generell beskrivelse av lidelser som går igjen så nye brukere kan få en slags forståelse av hva menneskene som poster går igjennom. Selvfølgelig skal jo brukernavn og annen personlig info ikke følge med.

Mener dere dette er en dårlig ide?

Lenke til kommentar

Jeg kan hjelpe deg med det L4r5, så sender jeg det bare til deg så kopierer du det inn i tråden.

Syns det SF sier er viktig, ting hadde blitt "litt" lettere hvis man viste litt om lidelsene på forhånd.

Og jeg tror en sånn tråd hadde vært viktig, vi begynner og bli en gruppe som prater her fast og når det kommer nye inn så kan det være veldig forvirrende når man foreks bruker forkortelsen PTSS som er posttraummatiskstress-syndrom.

Jeg vil gjerne hjelpe deg ihvertfall med det=)

 

Jeg ønsker alle her en god jul og godt nyttår, hater jula selv....men man kan ikke gi opp håpet at en dag så kan jeg føle jula er en god tid.

Er langt igjen, men håpet er der.

Vil også si tusen takk til de som har tatt seg tid til og svare meg, bry seg..generelt fårr meg til og føle at jeg ikke er alene. Så tusen takk for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
nja, kan vel bare si at folk forander seg ganske mye. Jeg har vært med han nesten hver dag siden sommerferien helt til for noen uker siden, da han begynte å prøve å sjefe over meg, og stenge meg ute.

 

Noe lignende skjedde meg på ungdomsskolen, en jeg tok for og være en god venn gikk plutselig bak ryggen på meg.

 

Bare ikke gjør samme tabben som jeg gjorde, jeg kuttet sosial kontakt med alle utenom noen få venner, og ble veldig innesluttet. Jeg sliter enda med ettervirkninger etter den tabben jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Fyfaen for ei dårlig jul...Sitter her, langt fra venner, ingenting å gjøre på, kjæresten min er halve Norge unna..Faen. Er så jævli lei og sur for tiden, ikke får jeg hjelp, jeg får ikke snakke med noen om det.. Mamma tar det aldri seriøst, faen så jeg hater hu, skulle ønske hu bare hadde dødd...Fyfaen, vært så mye bedre..Slepper den forbanna masinga, kranglinga og manipuleringa..

 

I tillegg har bror kommet i hus.. Han tar mammas parti, får jeg kjeft av mamma, kjefter han også..Jeg greier ikke mer...Alt har snudd seg i forhold til jul også..Siden jeg er 15 nå (og voksen i forhold til familien min) så har de bestemt seg for å være komplette idioter og nesten ikke gi en dritt i julegave, samme var med bursdagen min i år..Den sugde ræv..

 

Julestemning finnes ikke i meg....Jeg gidder ikke mer..Ikke mer krangling, ikke mer masing..Værsåsnill, noen hjelp meg..Trenger noen til å forstå åssen jeg har det, og ikke bare en bror og mor som ler av meg når jeg sier at jeg har det tøft, at jeg er deprimert..Ingen tar meg seriøst..Ingen! Jeg hater livet mitt, hater det..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...