Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Uff. Helt for jæ*** Jeg var sikker på jeg skulle miste pappa fordi han har en hjertefeil som er ganske skummel. Faren, farfaren og oldefaren hans døde alle da de var 55 eller 56 år pga. denne feilen. Jeg er redd det samme skal skje med pappa, men han går til jevnlige kontroller, så håper det holder seg stabilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_letired

Først og fremst kondolerer til Snikpellik. Det må være så ufattelig vondt å miste en forelder i ung alder.

 

----

Nå trenger jeg å bruke denne tråden til å samle tankene litt. Føler ikke at jeg har så mange strukturerte tanker for tiden.

For et par uker siden var jeg på sykehuset med heftig migreneanfall, mistet sidesynet på ene siden og ble nummen i halve kroppen. Innrømmer at jeg var veldig redd, da faren min hadde slag i ung alder og migreneanfall og slag har noen av de samme symptomene. Men det gikk da bra. Har hatt noe lignende for 6 år siden og de konkluderte med at det var pga. for mye stress i kombinasjon med lite søvn og mat. Men det har ikke vært det nå i det siste, så. Skal uansett ta ny MR av hodet i januar, tror ikke de finner noe men tanken er jo der.

 

I går kranglet jeg med bestevenninnen min pga. penger. Ja, det er vanvittig teit å låne penger av venner. I mars lånte jeg penger (etter hennes forslag) som jeg har jobbet med å betale ned, nå er jeg endelig ferdig. Har jobbet for henne i hennes hus.

Jeg har veldig lite penger og jeg tror ikke hun FORSTÅR dette. Hun vil bare at jeg skal låne mer av henne så jeg kan bli med på alt hun vil av treninger osv, men jeg føler det er veldig veldig feil å låne penger til GØY, når jeg kanskje heller bør låne penger til mat så jeg kan komme i pluss i jula.. Hun mente jeg er utakknemlig og hun er "så snill" som "har lånt meg penger til XXX og XXX". Men faktum er jo at det blir sånn halvveis brukt mot meg etterpå. Det er ganske mange detaljer rundt dette jeg skulle gjerne fortalt mer om, men da blir det så lett gjenkjennelig. Til en viss grad har hun nok utnyttet meg og gitt meg litt dårlig betalt, sånn i lengden.

Sånn jeg har inntrykk av da, så skal jeg bare følge med og være grei, siden hun har vært så grei med meg, og hvis jeg sier noe imot så får jeg høre det. Hun vil aldri komme på besøk til meg fordi hun ikke liker samboeren min, og har heller ingen intensjoner om å gidde å prøve å like ham heller. Så skal vi være sammen, er det alltid jeg som er hos henne.

 

I tillegg er mine to siste gjenlevende besteforeldre på sykehus, en på farssiden og en på morssiden. Begge har antakeligvis ikke så veldig lenge igjen å leve. Når bestemoren min dør kommer min far til å være hundre prosent alene, han er litt sjenert og har ikke så mange venner, og jeg bor 3 timer unna. Bare syns det er så trist.

 

I det siste har jeg blitt voldsomt glemsk på småting, humøret mitt er som en vanvittig bølgedal og jeg blir utrolig lei meg for ingenting.

Viktige ting som å betale forsikringsregninger og ta kontakt med Lånekassen for utsettelse er sånt jeg bare skyver unna meg og ikke klarer å ta tak i. Jeg føler ikke at jeg klarer å egentlig forklare til noen hvordan jeg har det, jeg syns jeg har det vanskelig og klarer ikke å strukturere meg til noe særlig. Heldigvis har jeg jobb, da.

Det er ting jeg bør gjøre som jeg tenker "ja, jeg får vel gjøre det.....snart". Men snart kommer jo aldri?

 

Nei, jeg håper det blir jul snart. Vet ikke hvordan jeg skal komme opp av spiralen nå om dagen.

Lenke til kommentar

JA! ENDELIG! Penger på kontoen!

ENDELIG har Nav fått ræva i gir. Trodde ikke jeg skulle få noe før den 17. men har sjekka kontoen med ujevne mellomrom likevel. Og i dag... I dag stod de der endelig. Dette har jeg venta på lenge.

Nå skal jeg betale gjeld. Regninger som har forfalt skal jeg endelig komme ajour med også. Det er så forbanna deilig! :D

Og etter at alt er betalt så har jeg fortsatt en god slump igjen. Julegaver blir det også. Masse julegaver!

Gud så lei jeg har vært av å gå og vente på at de skulle få gjort noe. Man blir gående på tomgang når man venter slik. Veit liksom aldri noe. Men nå kan jeg slappe av. Gud så godt...

Lenke til kommentar

Jeg hadde det tidligere. Slik at en del av det jeg fikk gikk inn på en annen konto. Men i løpet av dette året så har jeg måtte tømme den andre "krisekontoen" også. Har gått tilnærmet blakk nesten hele året nå. Tenkte jeg skulle sette av en del av pengene til å få begynt på lappen endelig da. Men jeg har ikke planer om å bruke alt til det nå. Nå skal jeg gå og kjenne på følelsen av at jeg faktisk HAR råd til å unne meg noe ekstra av og til. Passa utrolg godt å få de pengene før jul.

Lenke til kommentar
Begynner nesten å grine av å lese i denne tråden.. Jeg er ganske følsom og emosjonell av meg, tror jeg skaffer meg denne i mine innlegg.

 

Og, kondolerer til deg, Snikpellik.

 

Føler meg som en psykopat når jegg blir irritert og tidvis flirer. Gråter gjør jeg hvertfall ikke :p

 

Enten så er du det, eller så er jeg det.

Lenke til kommentar

Uff. I dag er jeg litt lei meg. Jeg har vært veldig hyper en stund, men var deppet et halvt år før det. I dag fikk jeg vite at jeg skal på sykehuset til utredning, for de tror jeg er bipolar :( Jeg vil jo så gjerne være på skolen! Jeg vil lære alt, vite alt, hjelpe med alt! Men men. Dette har noe å si for resten av mitt liv, og jeg er klar. Kom med det. Jeg må være sterk.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar

Jeg må bare akspetere det. Men jeg er i en hypoman periode nå, så det er ikke lett. Likevel vil jeg jo gjerne få de rette medisinene, så jeg kan takle det. Får perm på julaften og slikt. Legges inn om et par dager for utredning og testing av medisiner. Jeg vil så gjerne være på skolen! Jeg går bare i 2. klasse på VGS. Men samtidig blir jeg jo ikke der så lenge, og jeg gjør en god innsats på skolen, så det skal ikke stå på det, nei.

 

De med bipolar lidelse må inn og ut på kontroller resten av livet, men de kan ha jobb og familie som alle andre. Husk at Van Gogh var bipolar. Og Tim Burton er visstnok også det (faktisk halve Hollywood)

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...