lain Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg synes det blir veldig påtvunget det med å møte familie og slekt. Føler ikke det er naturlig, men noe man MÅ fordi det er jul. Om jeg noengang vinner mye i lotto, skal jeg kjøpe en gammel hytte med sjel langt til fjells (gjerne i vernet området, så man slipper at det popper opp 100 hytter rundt en). Fylle den med bøker, god mat og overvintre både jul og påske. Kanskje det blir plass til flere som ikke MÅ snakke med folk hver dag, men klarer å være for seg selv i perioder. Ja, jeg er sær. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg er DEPPA! Hva skal jeg gjøre for å holde ut? Vet ikke om jeg orker mer. Vil dø ute i snøen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg er DEPPA!Hva skal jeg gjøre for å holde ut? Vet ikke om jeg orker mer. Vil dø ute i snøen Vil du fortelle litt om hvorfor? Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det er nok en bra start å fortelle hvorfor.... Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jula er oppskrytt, har kun blitt et eneste stort kommersielt vås. En jul som lain beskriver er den jula jeg lengter etter, en jul hvor jeg er fri fra all slags kjøpspress, og kan kose seg slik en selv vil. Selvfølgelig er det hyggelig og møte venner og familie, men hadde vært greit med en jul der en selv bestemte hva en ville gjøre. Bare ligge og slappe av og vite at det ikke er noe bedre du kunne ha gjort. Vite at alt av julegaver og slikt er ordnet _lenge_ før jul. Jula er vel også hva man gjør det til selv. Jeg har aldri følt et kjøpepress, men så skaper jeg heller ikke forventninger om at jeg kommer til å gi dyre gaver heller. Noen ganger kjøper jeg, andre ganger lager jeg gaver selv. Selvsagt kan man bestemme selv hva man vil gjøre, da får man kanskje stå i mot og tørre og si i fra da? Selvsagt er jeg helt enig i at jula har blitt altfor kommersielt, noe jeg personlig hater, men jeg mener det er så mye med jula som faktisk ikke er det, om man gjør det til den jula man selv ønsker. Ta jula tilbake sier nå bare jeg.(..) Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis gjestebrukeren "begynnelsen_på_slutten" ser dette så tenkte jeg bare jeg skulle informere han om at han kan skrive i denne tråden uten at hans poster blir slettet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg synes det blir veldig påtvunget det med å møte familie og slekt. Føler ikke det er naturlig, men noe man MÅ fordi det er jul. Om jeg noengang vinner mye i lotto, skal jeg kjøpe en gammel hytte med sjel langt til fjells (gjerne i vernet området, så man slipper at det popper opp 100 hytter rundt en). Fylle den med bøker, god mat og overvintre både jul og påske. Kanskje det blir plass til flere som ikke MÅ snakke med folk hver dag, men klarer å være for seg selv i perioder. Ja, jeg er sær. Samme med gavepisset. Jeg må liksom vise for en person jeg liksom (bruker ordet et par ganger, tenk på direkte betydning) liker ved at jeg kjøper en gave. Om jeg absolutt hadde villet gi denne personen en gave for å vise hvor mye h*n betyr så hadde jeg gjort det utenom jula, som en hyggelig overraskelse. Blir som å spolere overraskelsesfester med å fortelle om de på forhånd, så da må personen spille med. Hehe, en fin hyttetur det hadde blitt . Sitte foran peisen, lese et blad eller en bok, uavhengig om det sitter en ved siden av eller ikke som ikke må snakke om hvor god maten er, hvor god den var i går, hvordan det ser ut ute, hvordan været er, hvordan været var i går, hvordan været blir, hvordan de har pakket, hvordan de hadde tenkt til å pakke, hvordan de skulle likt at det ble, hvilken farge de har på jakka, hvilken farge de hadde tenkt til å kjøpe, hvilket merke det er, legge ut om meninger om et merke, fortelle om nyhetene du akkurat har hørt, fortelle sine meninger om Israel, Bush, Obama osv. Pisspreik. Jeg vil gjerne ha et godt forhold til folk, men ikke ha gavepress. Jeg vil ikke at de skal være tvunget til å gi meg noe, og jeg vil ikke være tvunget til å gi de noe. Kall meg sær eller whatever, men slik det er nå så gir jeg kun noe drit til familien fordi jeg "må", ikke fordi jeg vil. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg synes det blir veldig påtvunget det med å møte familie og slekt. Føler ikke det er naturlig, men noe man MÅ fordi det er jul. Om jeg noengang vinner mye i lotto, skal jeg kjøpe en gammel hytte med sjel langt til fjells (gjerne i vernet området, så man slipper at det popper opp 100 hytter rundt en). Fylle den med bøker, god mat og overvintre både jul og påske. Kanskje det blir plass til flere som ikke MÅ snakke med folk hver dag, men klarer å være for seg selv i perioder. Ja, jeg er sær. Nei, det er du ikke. For min del minner julen meg alt for mye om det å "leke" at man har det sykt gøy når man ikke har det. Man kan ikke velge om man vil ha julen enn annen dag. Dessuten er det for mye følelser i det hele, og jeg er en sensitiv person. Julen minner meg også om første året uten søsteren min. Hun tok livet sitt da hun var 17. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Jeg synes det blir veldig påtvunget det med å møte familie og slekt. Føler ikke det er naturlig, men noe man MÅ fordi det er jul. Om jeg noengang vinner mye i lotto, skal jeg kjøpe en gammel hytte med sjel langt til fjells (gjerne i vernet området, så man slipper at det popper opp 100 hytter rundt en). Fylle den med bøker, god mat og overvintre både jul og påske. Kanskje det blir plass til flere som ikke MÅ snakke med folk hver dag, men klarer å være for seg selv i perioder. Ja, jeg er sær. Samme med gavepisset. Jeg må liksom vise for en person jeg liksom (bruker ordet et par ganger, tenk på direkte betydning) liker ved at jeg kjøper en gave. Om jeg absolutt hadde villet gi denne personen en gave for å vise hvor mye h*n betyr så hadde jeg gjort det utenom jula, som en hyggelig overraskelse. Blir som å spolere overraskelsesfester med å fortelle om de på forhånd, så da må personen spille med. Hehe, en fin hyttetur det hadde blitt . Sitte foran peisen, lese et blad eller en bok, uavhengig om det sitter en ved siden av eller ikke som ikke må snakke om hvor god maten er, hvor god den var i går, hvordan det ser ut ute, hvordan været er, hvordan været var i går, hvordan været blir, hvordan de har pakket, hvordan de hadde tenkt til å pakke, hvordan de skulle likt at det ble, hvilken farge de har på jakka, hvilken farge de hadde tenkt til å kjøpe, hvilket merke det er, legge ut om meninger om et merke, fortelle om nyhetene du akkurat har hørt, fortelle sine meninger om Israel, Bush, Obama osv. Pisspreik. Jeg vil gjerne ha et godt forhold til folk, men ikke ha gavepress. Jeg vil ikke at de skal være tvunget til å gi meg noe, og jeg vil ikke være tvunget til å gi de noe. Kall meg sær eller whatever, men slik det er nå så gir jeg kun noe drit til familien fordi jeg "må", ikke fordi jeg vil. Du er nok litt særegen som alle andre chokke, men dine innlegg er utrolig reflekterte og gjennomtenkte . Tenkte å gi deg en liten overaskelse nå for jeg ønsker deg nemlig en god jul Endret 25. november 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tar alltid meg selv i nakken når jeg leser denne tråden. Jeg sitter her og depper over manglende motivasjon og mye å gjøre, mens andre har mye mer alvorlige ting å bekymre seg over. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Flott at noen prøver å holde seg unna depresjoner. Det er forferdelig å måtte gå igjennom. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Jeg synes det blir veldig påtvunget det med å møte familie og slekt. Føler ikke det er naturlig, men noe man MÅ fordi det er jul. Om jeg noengang vinner mye i lotto, skal jeg kjøpe en gammel hytte med sjel langt til fjells (gjerne i vernet området, så man slipper at det popper opp 100 hytter rundt en). Fylle den med bøker, god mat og overvintre både jul og påske. Kanskje det blir plass til flere som ikke MÅ snakke med folk hver dag, men klarer å være for seg selv i perioder. Ja, jeg er sær. Du er ikke sær, første tanken jeg fikk var "det der er DRØMMEN" Endret 25. november 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Du er nok litt særegen som alle andre chokke, men dine innlegg er utrolig reflekterte og gjennomtenkte . Tenkte å gi deg en liten overaskelse nå for jeg ønsker deg nemlig en god jul Takker . Er nok litt "stuck" imellom meningene. Julegaver og tradisjonen med julegaver er litt dumt. Mine foreldre har nok hatt litt høyere inntekt, så har alltid dalt et par gaver (ting jeg har ønsket meg) under juletreet, så er vel litt vandt med det, selv om jeg ikke føler helt at jeg har noe å gi tilbake. Eneste grunn til at jeg kommer til å kjøpe gaver er fordi de forventer det, og kun fordi jeg er så snill så skal jeg lete litt for at alle skal bli ihvertfall litt fornøyd og at de føler at jeg setter pris på det. Må innrømme at jeg ikke skjønner helt det pisset med at en må vise hvor fornøyd en er med en person hele tiden, og at en elsker alle. Jeg gjør ikke det. Ja jeg setter pris på de(n) jeg har, men jeg må da vel ikke si det hver gang hvor heldig jeg er? Tviler på at mine meninger forandrer seg over natten når det gjelder personer, med mindre noen aktivt prøver å få meg ned. Tar alltid meg selv i nakken når jeg leser denne tråden. Jeg sitter her og depper over manglende motivasjon og mye å gjøre, mens andre har mye mer alvorlige ting å bekymre seg over. Har lært at selvmedlidenhet (for min del) er dumt og at jeg ikke må spre alt om meg selv. Såklart har en gode og mindre gode perioder, men som en fast basis (igjen for min del) så hold det for det meste for deg selv (forummessig) . Sikkert noen som misforstår, min bruk av ord og det jeg ønsker å si er visst erkefiender. Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Godt å se jeg ikke er alene. Men man føler seg fort litt utafor og sær når alle rundt en messer om hvor mye de gleder seg til jul, og snakker om gaver og pynt og ferie og "alt som hører julen til". Nesten så man skulle leid Leirvassbu (der de spilte inn fritt vilt) og hatt en mnd med ro og fred for alle som ønsket det. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Er selv ufattelig glad for noen innlegg jeg leser her=) Og se at man kanskje ikke er den rareste personen på planeten her. Jeg hadde ihvertfall ikke hatt noe i mot en måned på fjellet, tror andre også her hadde likt det=) Endret 25. november 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nja, kanskje ikke på fjellet, men vært fantastisk å flytte til utlandet en liten periode, så slipper man å se de samme ansiktene igjen, og man kan starte på nytt med tanke på forskjellige ting. Få seg nye venner etc. Starte et nytt liv rett og slett. Med forbehold om å ta tilbake det gamle livet. Tror veldig mange her egentlig har behov for en skikkelig lang ferie med andre impulser. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det å flytte kan faktisk være effektivt. Jeg slet noe jævlig for noen år tilbake siden, men så flytta jeg og ble samtidig en "ny" person. Det viste seg rett og slett at jeg bare trengte å komme meg bort fra gamle omgivelser. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 selvtilliten svinger fra topp til bunn for tiden... det gjør også humøret...og energien. Det er helt sykt åssen det svinger. Er det diabetikere som har sånne svingninger? Jeg tror jeg må ta en legesjekk. kunne ønske jeg kunne få en vedvarende selvtillit istedenfor en selvtillit som kommer og går. det må jobbes med det. en annen ting; har fått ny metode for å motivere meg til skolen. Jeg tenker til meg selv: "jeg er i utgangspunktet en idiot. Jeg vil alltid være en idiot. Med mindre jeg gjør dette, dette og dette." Jeg kjefter på meg selv og piner meg selv for å oppnå de resultatene jeg vil ha. Jeg har faktisk ikke funnet ut en annen måte å gjøre det på. Det er ikke anbefalt, da jeg syns dritt om meg selv det meste av tiden og blir i mutt humør, men det fungerer. får holde på sånn den neste måneden, er altfor mye på etterskudd! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis man er manisk dep. så kan man også være slik;) Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg syns jula har blitt forferdelig mye bedre etter at jeg flytta hjemmefra. Det at jeg selv kan velge når jeg skal møte familie hjelper veldig på. Dette er også første året jeg gleder meg til både jul og bursdag, noe jeg tar på et tegn på at jeg ikke er like langt nede som jeg var for et par år siden. Og det at jeg faktisk gleder meg, og ikke gruer meg, tyder på at jeg har klart å kommet meg litt videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg