Eplefe Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 I hvor stor grad kan vitamin-/jernmangel o.l. gi symptomer som kan minne om depresjon og sosial angst? I svært liten grad, etter hva jeg vet.. Da vet du ikke nok, vennen. Jern- og vitaminmangel kan faktisk kicke kraftig inn med symptomer som minner om depresjoner, i hvert fall. Mer usikker på sosial angst. Lenke til kommentar
Gjest guest11 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 I hvor stor grad kan vitamin-/jernmangel o.l. gi symptomer som kan minne om depresjon og sosial angst? I svært liten grad, etter hva jeg vet.. Da vet du ikke nok, vennen. Jern- og vitaminmangel kan faktisk kicke kraftig inn med symptomer som minner om depresjoner, i hvert fall. Mer usikker på sosial angst. Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Og derfor depper du...? Han sa takk? Er ikkje det lov nå, kanskje? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Og derfor depper du...? Han sa takk? Er ikkje det lov nå, kanskje? Bedre at en sier om ting en har gruet seg til gikk bra/ikke bra og så informere (om noen skulle bry seg) at ting faktisk går fremover med noen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kunne tatt det i den store kjærlighetstråden. Lenke til kommentar
Right Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kunne tatt det i den store kjærlighetstråden. Til folk som aldri har hørt om det før? Han oppdaterer jo faktisk bare folk her om hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Posten er da feilpostet. Men nok off-topic. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kunne tatt det i den store kjærlighetstråden. Du har tydeligvis ikke lest siste sidene, her har vi en som har slitt med stor sosial angst, og et par andre ting, alt han gjorde var å følge opp tidligere posting. Og, om du mener noen poster feil, så trykker du på rapporter-knappen, og lar en moderator bedømme det. Det fullstendig feile valget er å poste din mening om innlegget i tråden. Om noen har videre synspunkter, send meg en PM. Denne diskusjonen legges død nå. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jikes. Var det kun Zoloften som gjorde det, eller var det bare siste dråpen? Det var dråpen:( Jeg gikk også på mye over anbefalt maxdose, legen som sa jeg skulle ta det og på den tiden hadde jeg ikke lært meg det jeg har i dag, så jeg var desperat etter bedring. Men Zoloften er hard på nyrene, som de fleste medisiner er. Å ja. Jeg går ikke på maxdose, så da er jeg sikkert ikke så utsatt heller. Jeg stoler på psykiateren. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Nei, du skal ikke stole blindt på legen eller psykiateren din. Du skal så klart stole på dem, men ikke blindt. Jeg stolte blindt på dem og hadde det ikke vært for at jeg pisset blod så hadde jeg havnet på sykehuset med nyresvikt. Da dette skjedde hadde jeg fått ny lege, han sendte også et brev til gamle fast-legen min og fortalte hva som skjedde. Svaret jeg fikk fra han var "det var da synd" Vil ikke så så mye dypere, men hør på kroppen din også=) Personlig er jeg dritlei av alt som har med psykatri og gjøre, 18år innenfor det nå. Endret 24. november 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Nei, selvfølgelig hører jeg på min egen kropp også, men for min del har disse medisinene hjulpet meg til lettere å ta i mot hjelp fra psykolog, og tørre å snakke om disse tingene. Men akkurat nå er jeg inne i en mørk og tung periode. Jeg tror det er fordi det er jul snart. Kan høres rart ut. Noen andre som har problemer med dette? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jula er noe av den verste tida for meg så du er ikke aleine om det Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg kunne tenkt meg ei lita hytte på fjellet, med mat og drikke for 3 uker, og bare tatt ferie fra hele jule tullet. Bare hatt med meg mye lesestoff og kost meg på min måte, uten kjøpepress, julefyll og falsketradisjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg kunne tenkt meg ei lita hytte på fjellet, med mat og drikke for 3 uker, og bare tatt ferie fra hele jule tullet. Bare hatt med meg mye lesestoff og kost meg på min måte, uten kjøpepress, julefyll og falsketradisjoner. Second that. Høyres ut som ein herleg måte å feire jula på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Nei, selvfølgelig hører jeg på min egen kropp også, men for min del har disse medisinene hjulpet meg til lettere å ta i mot hjelp fra psykolog, og tørre å snakke om disse tingene. Men akkurat nå er jeg inne i en mørk og tung periode. Jeg tror det er fordi det er jul snart. Kan høres rart ut. Noen andre som har problemer med dette? Synes det er trist at folk har det vondt og leit i julen. Hvis du vil snakke om det så er et bare å sende en pm eller noe.. Selv så har ikke det blitt skikkelig jul etter at foreldrene mine ble skilt og slikt, men jeg prøver å ikke ta det så tungt. Var merkelig i fjor da jeg var nødt til å velge å feire med den personen jeg virkelig hater her i verden og "mamma", eller pappa+ den nye familien han hadde, som var det beste alternativet slik jeg så det. Det ble det siste alternativet og det var helt rart for meg.. Heldigvis skal jeg feire med skikkelig familie i år (min niese som snart er et år men er en av de som betyr aller mest for meg, og faren, altså min bror + dama hans. Håper ikke dette hørtes ut som "skryt" over hvor bra jeg det blir eller noe, for det var absolutt ikke det jeg ville frem til. Jeg bare prøver å tenke positivt, men vet at det kan være vanskelig for de som ikke får feiret med sine kjære, eller de som har andre grunner til at julen blir en jævlig tid. Håper uansett at alle her får en fin tid likevel. Endret 24. november 2008 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Deppamann Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan man være deprimet uten at det går altfor mye utover humøret? føler meg for det meste trøtt, energiløs, likegyldig, lite motivasjon/tiltakslyst ect. har tider hvor jeg føler meg langt nede humørmessig også, men dette varer vanligvis ikke lenger enn en dag eller to sammenhengende. lever nokså isolert sosialt sett. har få venner og kommer meg skjelden ut døra.. har lenge tenkt på at jeg kan være deprimert, men har ikke følt meg tilstrekkelig ille til å oppsøke lege enda... har også litt mindre problemer med hukommelsen og konsentrasjon, samt dårlig selv-tillit... kan det dreie seg om depresjon? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan man være deprimet uten at det går altfor mye utover humøret?føler meg for det meste trøtt, energiløs, likegyldig, lite motivasjon/tiltakslyst ect. har tider hvor jeg føler meg langt nede humørmessig også, men dette varer vanligvis ikke lenger enn en dag eller to sammenhengende. lever nokså isolert sosialt sett. har få venner og kommer meg skjelden ut døra.. har lenge tenkt på at jeg kan være deprimert, men har ikke følt meg tilstrekkelig ille til å oppsøke lege enda... har også litt mindre problemer med hukommelsen og konsentrasjon, samt dårlig selv-tillit... kan det dreie seg om depresjon? Henger meg på denne, forklarer det bedre enn jeg klarer selv=) Lenke til kommentar
Right Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan man være deprimet uten at det går altfor mye utover humøret?føler meg for det meste trøtt, energiløs, likegyldig, lite motivasjon/tiltakslyst ect. har tider hvor jeg føler meg langt nede humørmessig også, men dette varer vanligvis ikke lenger enn en dag eller to sammenhengende. lever nokså isolert sosialt sett. har få venner og kommer meg skjelden ut døra.. har lenge tenkt på at jeg kan være deprimert, men har ikke følt meg tilstrekkelig ille til å oppsøke lege enda... har også litt mindre problemer med hukommelsen og konsentrasjon, samt dårlig selv-tillit... kan det dreie seg om depresjon? Det kan vel være depresjon, men også vitamin/jernmangel eller noe annet som ligner. Sjekk hos legen, kanksje? Er greit å finne ut av det hvis det er det ene eller andre, så kan man få behandling. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Nei, selvfølgelig hører jeg på min egen kropp også, men for min del har disse medisinene hjulpet meg til lettere å ta i mot hjelp fra psykolog, og tørre å snakke om disse tingene. Men akkurat nå er jeg inne i en mørk og tung periode. Jeg tror det er fordi det er jul snart. Kan høres rart ut. Noen andre som har problemer med dette? Yupp, jula er noe møkk. Ikke kan jeg drite i den heller pga. respekt for samboeren min. Så jeg prøver og tenke at så lenge jeg kan glede henne i jula så er jo det positivt. Men for min sin del så er jula noe jeg hater bittert, alt for mye følelser. Spip: Er glad for og høre at de funker som de skal og at det hjelper=) Stå på Endret 24. november 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jula er oppskrytt, har kun blitt et eneste stort kommersielt vås. En jul som lain beskriver er den jula jeg lengter etter, en jul hvor jeg er fri fra all slags kjøpspress, og kan kose seg slik en selv vil. Selvfølgelig er det hyggelig og møte venner og familie, men hadde vært greit med en jul der en selv bestemte hva en ville gjøre. Bare ligge og slappe av og vite at det ikke er noe bedre du kunne ha gjort. Vite at alt av julegaver og slikt er ordnet _lenge_ før jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg