Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å ta sitt eget liv er en feig, pinglete, patetisk og svak handling. Har vurdet det selv, men gjorde det ikke. Hvorfor? Fordi det ville vært så jævlig stygt gjort mot familien min og alle som bryr seg om meg. Eg er ikke så jævlig at eg gjør sånt mot folk. Tenk på det dere.

Jeg tror ikke det er noen handling som krever så mye mot som det å ta sitt eget liv. De som velger å gjøre det er som regel veldig langt nede. Det er dumt å ta sitt eget liv, men jeg synes ikke at noen har rett til å klandre de som velger å gjøre det. Det er min mening.

Viss jeg skulle nå velge og ta mitt eget liv, håper jeg folk respektere det.......

Lenke til kommentar
Å ta sitt eget liv er en feig, pinglete, patetisk og svak handling. Har vurdet det selv, men gjorde det ikke. Hvorfor? Fordi det ville vært så jævlig stygt gjort mot familien min og alle som bryr seg om meg. Eg er ikke så jævlig at eg gjør sånt mot folk. Tenk på det dere.

Jeg tror ikke det er noen handling som krever så mye mot som det å ta sitt eget liv. De som velger å gjøre det er som regel veldig langt nede. Det er dumt å ta sitt eget liv, men jeg synes ikke at noen har rett til å klandre de som velger å gjøre det. Det er min mening.

Viss jeg skulle nå velge og ta mitt eget liv, håper jeg folk respektere det.......

Håper virkelig ikke du har planer om det!? :ermm: Det finnes etter min mening, to ulike syn på folk som tar selvmord. På en måte syns jeg at folk som tar sitt eget liv er egoistiske. De bryr seg kun om seg selv og sine sorger, og driter i alle som vil sørge over tapet på vedkommende. Mitt andre syn går ut på at det samtidig vil være egoistisk av venner og nære, å tvinge folk til å leve, folk som gjerne ikke vil leve lenger, kun for ikke å miste en av sine nærmeste. Og at de nærmest glemmer å tenke på at suisidale folk kan ha vanskelig med å leve videre, bare for ikke å såre de pårørende. Vanskelig å forklare....håper dere forstår :hm:

Lenke til kommentar

Jo visst faen kan du klandre dem, ihvertfall til en hvis grad. Du kan si at de hadde det jævlig, at det var vanskelig, at det var forstålig osv.... Men faktum er at de gav opp. Å gi opp hele livet er ikke noe det står til repsekt av. De aller fleste kan forsette hvis de setter viljen til det. Du er mye sterkere en du tror

ketchez: Hvorfor skulle folk gjøre det? Eg vil si at å drepe deg selv ikke er så voldsomt værre enn å drepe andre, du tar et liv uansett. Nå spørst jo dette da, folk som tar selvmord er ofte psykisk uttilregnelige og på en måte så kan man si at de ikke drepte seg selv men at sykdommen deres drepte dem. Men dette er ofte en slags mellomting.

Uansett, husk en ting. Å ta selvmord er ikke bare en handling mot deg selv, men mot alle rundt deg. Du skader andre, psykisk. Du skader andre psykisk noe helt jævlig. Det er en handling mot de rundt deg. De som bryr seg om deg(familien din, venner eller bare folk som du møter ofte). De bryr seg om deg, enten du tror det eller ikke.

Og livet blir bedre uansett, belive me... Eg hadde gått glipp av mye gøy hadde eg faktisk gjort det eg vurderte for et år siden... ;)

Lenke til kommentar
Uansett, husk en ting. Å ta selvmord er ikke bare en handling mot deg selv, men mot alle rundt deg. Du skader andre, psykisk. Du skader andre psykisk noe helt jævlig. Det er en handling mot de rundt deg. De som bryr seg om deg(familien din, venner eller bare folk som du møter ofte). De bryr seg om deg, enten du tror det eller ikke.

Jeg er fullstendig enig med TLZ! Det er kloke ord du kommer med her. Alle har vel en eller annen gang tenkt at faen heller, nå gidder jeg ikke mer, let's end the misery. Jeg har selv tenkt det samme, mange ganger. Jeg har vært og er så misfornøyd med meg selv, livet mitt og all elendighet at jeg selv har hatt lyst til å bare komme bort fra det. Men tenk på familien din. Tenk på vennene dine, tenk på deg selv. Du har så mye igjen av livet. Jeg har hatt mer eller mindre problemer hele livet, det har sikkert andre også, men man må på en måte se det positive i det. Man får erfaringer, man blir sterkere og man kommer styrket fra det. Når ting er helt jævlig så kan det bare gå en vei, nemlig oppover. Man må se på de små gleder i livet. Og jo, alle har små gleder i livet. ALLE. Man må kanskje lete litt, men de er der.

Jeg kjenner til noen i slekta som tok sitt eget liv. OG tro meg, det skadet familien og de rammede for resten av livet. Det er lenge siden nå, men de sliter med det enda. De klandrer seg selv, de gråter og de forstår ikke hva de gjorde galt. Vil du, ketchez, virkelig at din familie skal ha det slik? Jeg tror på det når du sier du har det jævlig, det har vi alle, livet er ofte jævlig, men det kommer bedre tider. Man må se på de positive tingene i livet og fokusere på de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Dette har vert en real Bedriten og deprimerene 17.mai.

Først reiste jeg til byen alene. Siden det ikke var noen som ville være med (skulle til pappa å ete middag, men non the less)

Så på vei hem fra pappa så jeg ut av bussvinduet på alle de lykkelig ungdommene som var på tivoli og hadde det så gøy. Bare ønsket at eg var en av de. Jeg som trodde at det kom til å være dødt i byen om kvelden :(

Bedriten dag.

Lenke til kommentar

Skal vi se min tur til å deppe....

Hvor skal jeg begynne....

La meg beynne her :

Ingen liker meg, jeg har ikke SKIKKELIGE venner....dvs det er bare meg som søker folk...ingen som søker meg....ny mobb til 4k er jo ubrukelig, tror den har ringt under 50 ganger på et år (40 av de fra modern).

Kjærlighetsliver går i dass, igjen fordi ingen liker meg..

Jeg oppfører meg ikke annelrledes enn andre da../tror jeg)..

Etter 8 år er fortsatt livet et helvette...hvorfor skulle jeg fortsatt leve med dette?

Har hatt et karakter gj snitt over 4 men de 2 siste prøvene min har endt opp med 3- (tysk,nynorsk)

Sitter her med en tapetkniv, og tanken er fristende....ingen som ville savnet meg......

Ikke gi meg noe sånn familie b.s for det orker jeg ikke...

vet ikke om jeg orker dette lengre....

Dere sier at selmord er en egoistisk handling...hvorfor det? når alle andre lager et helvette for meg, hvorfor skal jeg da gidde å "gi noe tilbake"

Har du noe bedre forslag kanskje for nå er jeg spent her!

Det kommer jo ikke til å endre synet på deg da...du kommer bare til å få syn som sier: se der er han som prøvde å ta livet av seg, han må vi føle synd på og hjelpe.." dette kommer til å bli litt falskt..

Endret av Rxj0n
Lenke til kommentar

La meg beynne her :

Ingen liker meg, jeg har ikke SKIKKELIGE venner....dvs det er bare meg som søker folk...ingen som søker meg....ny mobb til 4k er jo ubrukelig, tror den har ringt under 50 ganger på et år (40 av de fra modern).

Har hatt et karakter gj snitt over 4 men de 2 siste prøvene min har endt opp med 3- (tysk,nynorsk)

Sitter her med en tapetkniv, og tanken er fristende....ingen som ville savnet meg......

Uten å vite noe som helst om deg kan jeg med stor sikkerhet si at det du der sitter å sier er HELT feil!! Garantert det er noe du tror, men det er langt fra sannheten... Vanlig å føle seg sånn (i forskjellige grader). Du vet selv at allt endrer seg! Problemet er at du selv ikke er fornøyd og selv sliter, med noe og det kan du endre! Snakk med noen og snakk med pshykolog, om du føler det er ille. Egentlig snakke med pshykolog skal man gjøre når man har det bra for slik å forebygge. Uansett trist å lese det du skriver, å ha det slik er nok ubeskrivelig. Men som det heter etter regn kommer sol! Og tro meg det stemmer det vet du selv! Foresten hvor gammel er du? Uansett ikke dyrk depresjonen kommer ingen veimed det, håper allt ordner seg for deg snart selv om det bare er et spm om tid!

Lenke til kommentar

La meg beynne her :

Uten å vite noe som helst om deg kan jeg med stor sikkerhet si at det du der sitter å sier er HELT feil!! Garantert det er noe du tror, men det er langt fra sannheten... Vanlig å føle seg sånn (i forskjellige grader). Du vet selv at allt endrer seg! Problemet er at du selv ikke er fornøyd og selv sliter, med noe og det kan du endre! Snakk med noen og snakk med pshykolog, om du føler det er ille. Egentlig snakke med pshykolog skal man gjøre når man har det bra for slik å forebygge. Uansett trist å lese det du skriver, å ha det slik er nok ubeskrivelig. Men som det heter etter regn kommer sol! Og tro meg det stemmer det vet du selv! Foresten hvor gammel er du? Uansett ikke dyrk depresjonen kommer ingen veimed det, håper allt ordner seg for deg snart selv om det bare er et spm om tid!

16...

jamenn ffs når jeg har levd "ensom" i 8 år da er det vell på tide at jeg tar hintet.....ingen som i det hele tatt snakker til meg.......

Trenger ikke psykolog, trenger noen som bryr seg....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

La meg beynne her :

16...

jamenn ffs når jeg har levd "ensom" i 8 år da er det vell på tide at jeg tar hintet.....ingen som i det hele tatt snakker til meg.......

Jeg kan ikke si at jeg har det på samme måten somd eg, men jeg vet hva du mener. De endeløse fredagskveldene hvor alle "vennene" dine er ute å drikker seg sanseløse og/eller har det gøy, er ikke noe spesiellt gøy.

Sevmord er ikke tingen. Som sagt tidligere så må du jobbe for det....

Ikke for å ver ond, men tapetkniv er ikke the way, mann. Grisete

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Det klaerer du finne! Og dine venner bryr seg! mange har vanskeligheter med å bry seg.. Og du får stadig nye venner.. Av de jeg henger med nå er det bare en som har vært vennen min hele livet

Poenget er at han ikke har noen vener som bryr seg....han sier jo det i posten sin.

Lenke til kommentar

Nesten alle opplever en fase i livet som er gankse håpløs, men det gjelder bare å komme eg igjennom den. For hvis du ikke gjør det så går du glipp av alt det gode som kommer etter den fasen. :)

PS: Flere folk bryr seg om deg enn du tror, de kan bare være folk som du møter(og ikke en gang snakker med) hver dag....

EDIT: Var i en veldig lik sitasjon som deg Rxj0n for et år siden, men ting har blitt bedre nå. Har også funnet ut at det var langt flere som brydde seg enn det eg trodde, eg bare inså det ikke på den tiden. Tenker at dette også er tilfelle med deg.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Nesten alle opplever en fase i livet som er gankse håpløs, men det gjelder bare å komme eg igjennom den. For hvis du ikke gjør det så går du glipp av alt det gode som kommer etter den fasen. :)

PS: Flere folk bryr seg om deg enn du tror, de kan bare være folk som du møter(og ikke en gang snakker med) hver dag....

VEldig bra sagt og veldig sannt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...