Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Huff, prøver å skrive ned litt her jeg. Har mye angst, sosial angst, nå renner bare tårene så tenkte å skrive av meg litt. Jeg tenker mye på at mine foreldre og en god venn av meg som er gangske mye eldre enn meg skal død. Tenker også at jeg aldri noen sinne får oppleve kjærligheten. Føler meg aleine om det. Har blitt til tvangstanker:( Tenker på døden og kjærsten jeg ikke har hele tida. Savn etter venner som bare stikker innom eller ringer er også der. Jeg elsker å være med folk, så lenge jeg har en trygghetsperson til stede. Jeg er mutist som gjør at jeg ikke kan snakke med alt og alle, angsten hindrer meg :(

Det der er ikke så langt unna hvordan jeg føler det, men jeg snakker ikke med alt og alle på grunn av angst, jeg holder kjeft på grunn av stamming. (ja, jeg har prøvd logoped, hjalp ikke så alt for mye)

Jeg elsker og være sosial, men skal jeg klare og være det må jeg nesten ha en person jeg stoler på som kan "backe" meg opp. Og omgå andre mennesker uten folk en stoler på rundt seg finner jeg ekstremt vanskelig.

Jeg vet ikke om det er noe særlig til trøst, men det er flere der ute som føler seg ganske likt som deg :)

@ Skugga: Når en ikke kjenner personen skal en være forsiktig med og uttale seg så bastant, en del folk her har vært gjennom særdeles vanskelige ting i livet, og som gjør at det og ha et normal a4 liv blir veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Depresjon? Sosial angst? Liksom. Det går i bølgedaler. Men det er bare når jeg er nede at det blir nevnt. Når jeg er litt lengre oppe enn i bånn, så har jeg det jo bra. Men det har jeg jo ellers også. Sånn egentlig. "Alt fint her, velkommen neste!"

Drikker kaffe for å holde meg våken på skola. 5 timer, 8 timer, 12 timer. Jeg føler meg like trøtt. Og hva er da vitsen med å legge seg? Så lenge jeg må stå opp igjen er det ingen vits, egentlig. Bortsett fra at jeg blir et helvete å ha i hus, da.

Snart jul. Flere måneder siden jeg så familien. Og jeg regner med jeg vet hva som kommer. Kommentarer. Stikkende kommentarer. Om vekta mi, formen, og den manglende jobben. Kritikk av at jeg og sambo ofte ser film istedenfor å snakke. Kritikk av at det ikke er strøkent her. Kritikk av alt.

Eller kanskje ikke. Kanskje de fokuserer på at man er hjemme. Men man risikerer de stikkommentarene uansett. Faen. Kanskje jeg bare skal bli her? Ikke kan jeg forklare noe for de hjemme heller. At noen mener jeg har psykiske problemer. At det kan være grunnen til så mye. Men jeg har jo ikke problemer. Ikke i samme grad som andre. Langt fra. Bare litt dårlig selvtillit. Det fikses jo på 1-2-3: trening, rett kosthold, overkomme sjenertheten. Sånn. Der var det gjort. Herregud.

Lenke til kommentar

Faen helvetes drittdag!!!! Går på rødt lys, og greier selvsagt å nesten bli påkjørt av flybussen. Flott, alle kan se at jeg er en idiot!!! Herregud som alle stirret etterpå. Hadde vært så jævlig mye bedre om den ikke hadde greid å stoppe. Så kunne jeg fått det jeg fortjente. Faen ta!! Jeg er så jævla knust i hodet. Snakker med meg selv på bussen så alle ser rart på meg. Men jeg snakket ikke med meg selv, jeg prøvde å si noe til en person som sto i veien. H*n hørte selvsagt ikke. De andre så bare at jeg mumlet noe. Jævla idiot. Må vel skaffe meg et skilt der det står "Idiot! Se opp!". Evt. høyttaler og høreapparat. Er så jævla fjern at ingenting når fram. Sier hæ tusen ganger i løpet av dagen. Og får det tilbake like ofte. Nei, ikke like ofte. Jeg åpner nemlig ikke den idiotiske munnen min så veldig ofte. Drittdag!

Lenke til kommentar
Gjest deppamann

Uff, alt er så grått å trist om dagen

1. Har kjærlighetssorg :( (Holdt ut it nesten 24 timer, og det er helt for jævlig)

2. Alle vennene mine er opptatt i kveld, så jeg sitter her alene på rommet mitt på en fredagskveld og prøver å trøste meg selv.

3. Har INGEN ting å glede meg til.

4. Høsten er en jævli årstid, hva faen er det å gjøre?

6. Er sånn halv-syk.

Alt er jævli bæd, det er ikke noe å gjøre! Skolen går til helvete å jeg vetta faen om jeg har i det hele tatt valgt riktig linje, ffs! Føler meg så sykt mislykka -.-

Men jeg prøver å tenke positivt, selv om ikke det alltid skal være så lett.

Åhhh, men håper jeg føler meg bedre om noen uker, som jeg sikkert gjør.

Takk, deilig å lufte tankene :D

Lenke til kommentar
Faen helvetes drittdag!!!! Går på rødt lys, og greier selvsagt å nesten bli påkjørt av flybussen. Flott, alle kan se at jeg er en idiot!!! Herregud som alle stirret etterpå. Hadde vært så jævlig mye bedre om den ikke hadde greid å stoppe. Så kunne jeg fått det jeg fortjente. Faen ta!! Jeg er så jævla knust i hodet. Snakker med meg selv på bussen så alle ser rart på meg. Men jeg snakket ikke med meg selv, jeg prøvde å si noe til en person som sto i veien. H*n hørte selvsagt ikke. De andre så bare at jeg mumlet noe. Jævla idiot. Må vel skaffe meg et skilt der det står "Idiot! Se opp!". Evt. høyttaler og høreapparat. Er så jævla fjern at ingenting når fram. Sier hæ tusen ganger i løpet av dagen. Og får det tilbake like ofte. Nei, ikke like ofte. Jeg åpner nemlig ikke den idiotiske munnen min så veldig ofte. Drittdag!

Jeg er mer glad for at du overlevde enn du aner....drittdag ja, men det er ingen av de der du noensinne vil se igjen eller vite noe mer om...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lei av å være en ustabil idiot. :wallbash:

Jeg kommer aldri til klare å tilgi henne. Skulle bare ønske jeg kunne slutte å være glad i henne, være like kald som broren min, men jeg knekker til slutt. Jeg forstår bare ikke at hun kan oppføre seg som hun gjør, alt det hun har tvunget oss gjennom. Jeg håper faen meg det var verdt det. Jævla idiotkjærring, at du kan late som om ingenting har hendt. Det er din feil at jeg er så fucka som jeg har blitt. Jeg vet du hadde det jævlig men det hadde vi alle sammen, vi hadde kommet oss gjennom det sammen. Faen ta deg.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Har vore litt smådeppa i det siste, trur det er pga forelskelse. Det er ikkje det at eg ikkje har sjangs, trur faktisk eg har sjangs. Men eg våger ikkje å gjere noko liksom (som å be henne ut på kino eller whatever). Har aldri hatt det på denne måten før faktisk, så eg begynner på å lure på om det er litt meg og ikkje berre forelskingen som gjer at eg er deppa? Har aldri pleid å bli forelska på denne måten før, ganske sprøtt kor hardt forelskelsen plutseleg kom for nokon veker sida :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eit av livets mysterier, hm? :)

Har hatt det mykje liknande, men igjen så er eg nokså "sky" av natur, særleg når det kjem til slike områder. Eg er så redd for å drite på draget at eg berre droppar alt.

Lenke til kommentar
Gjest HaterLivet

I dag har jeg lysst å dø. Vet ikke en gang hvorfor. Er ikke noe spesielt vanskelig som har skjedd i dag egentlig. Er bare deppa:( Hva er det å være lykkelig egentlig? Husker ikke jeg.

Lenke til kommentar

det er det som kan være beinhardt med og være depresiv, man "glemmer" hva lykke er og redd for og aldri føle det mer.

Og den tomme følelsen kan være farlig hvis det går over lang tid.

Eneste jeg kan si er: Hold ut, det kommer til og bli bedre hvis du har lyst.

Kommer kanskje med teite tips nå, men må si dem. Du må prøve og gjøre ting som kanskje kan glede deg.

Prøv og kom deg fremover, og føle at du har gjort noe som er viktig for deg.

Ting som gjør at du ikke sitter bare og tenker, det er viktig.

Vurdere psykolog.....av og til trenger man kanskje litt hjelp for og komme på rett spor=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest HaterLivet
det er det som kan være beinhardt med og være depresiv, man "glemmer" hva lykke er og redd for og aldri føle det mer.

Og den tomme følelsen kan være farlig hvis det går over lang tid.

Eneste jeg kan si er: Hold ut, det kommer til og bli bedre hvis du har lyst.

Kommer kanskje med teite tips nå, men må si dem. Du må prøve og gjøre ting som kanskje kan glede deg.

Prøv og kom deg fremover, og føle at du har gjort noe som er viktig for deg.

Ting som gjør at du ikke sitter bare og tenker, det er viktig.

Vurdere psykolog.....av og til trenger man kanskje litt hjelp for og komme på rett spor=)

Jeg prøver å gjøre ting som kan glede meg (f.eks være med venner) så ofte jeg har muligheten. Det hjelper der og da, altså mens jeg driver med det, men så snart jeg er for meg selv igjen kommer tankene strømmende tilbake. Livet mitt har vært et stort stress helt siden de siste årene på barneskolen. Jeg har kjempet lenge. Jeg går til en psykolog som egentlig ikke ser alvoret i situasjonen min så jeg kunne likså godt latt være. Håper jeg kan få medisiner eller noe så jeg slipper å gå rundt slik så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Er så utrolig deppa nå:( Har ingen og være sammen med.. Alt jeg rører ved faller sammen.. Orker ikke flere slike dager som dette, vet ikke hva jeg skal gjøre. liksom ingenting som hjelper, sitter her å ikke har det morsomt..

Var du litt uheldig med formuleringa der? Hvis kriteriet ditt for å være deppa er å "ikke ha det morsomt", så blir i alle fall jeg skeptisk til det du skriver. Men hvis du mente noe annet, så er det "greit". Skal ikke kritisere uansett.

_________

Ligger en ny uke foran meg nå. Foran oss alle. Vil bare ønske alle sammen lykke til, og krysser fingrene for at i alle fall noen av oss får en fin uke.

Tviler på at det blir meg, for å si det sånn. Kneet/lårmuskelen min konker igjen, jeg har prøver på skolen, og jeg er enda mer ømfintlig for sexpress enn vanlig. Gleder meg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...