Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

TLZ: Hadde vel kanskje vært litt kjedelig da? I en verden uten kjærlighet hadde man bodd i Caretown hele tiden. Ingen hadde brydd seg om deg da, bortsett fra når de ville ha ting fra deg.

syns ikke det er så jævlig dårlig egentlig, for å være helt ærlig. følelser føkker deg opp mer enn nødvendig.

Så når du en dag får deg dame og barn, tror du da at det er ille å ha følelser? Tenk deg de gangene du kommer til å bli far. Holde den lille i armene dine for første gang. Tror du da at det suger å ha følelser? Tenk deg gleden av å se barna dine vokse opp osv da. Tenk deg om INGEN brydde seg om deg. Ville du heller hatt det sånn? At folk bare kom til deg hvis de skulle låne penger eller noe sånt?

Enig med Bogan også; Tenk gleden du har når noe flott hender.

Ja, tenk på det. Det hjelper sinnsykt mye, selv om man har det vanskelig ellers. Det er farlig å isolere seg helt. Jeg har prøvd det til de grader før, jeg mista alle vennene mine den gangen, bortsett fra 2. De er fortsatt vennene mine idag. Selv om det er så vanskelig at man bare gjemmer seg bort, så må man fortsatt stå på. Man må gjøre noe. Man kan ikke sitte hjemme foran pcen hele dagen (selv om det er fristende) man må komme seg ut blant folk.

En annen ting som Bogan sier er at man burde gå til psykolog. Det hjelper så sinnsykt, selv om det kan koste ganske mye. Muttern har gått til psykolog et par år nå, og jeg merker stor forskjell. Merker også forskjell på andre. Ikke la problemene lagre seg opp inni deg, få dem ut isteden.

Endret av Volcov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hvert inne på selvmordstanker men har kommet frem til at det ikke er det beste å gjøre

er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre?

ja, sjekk ut ftp://ftp.rantradio.com/seankrants/

Hør på ett par av de, anbefaller "Suicide" rant, som gir deg litt innblikk på hvorfor det er så teit å ta livet av seg selv. kos deg. SeanK og hans rants og Nyhets/rantshow har gjort meg sterkere, vil jeg si. Masse lurt å hente der.

Noen vokser opp med "X-Men" tegneserier, jeg vokste opp med "SeanK". :shrug:

jeg jeg vet det er bare teit å ta livet av seg, :thumbdown:

jeg må si Sean Kennedy hadde mange gode poenger! :p

Volcov: jeg skal være litt mer hissig neste gang fatteren ignorer meg!

Lenke til kommentar

Ok, nå har ikke jeg festet skikkelig på 6 uker p.g.a jobb o.l. Så derfor var liksom dette helgen det skulle skje. Kjøpte meg 2 seksere og en flaske vodka, å tenkte at dette kommer til å bli tidenes helg. Dette ville jo selvfølgelig ikke kroppen min, lørdag kastet jeg opp hele dagen. I går var ikke noe bedre, å jeg er blitt så vrangsøvnt at jeg våknet nå. Å har aldri hatt så vondt i hode før, og jeg er helt tom for paracet, pinex og alt annet dop som kanskje kunne hjulpet meg. Å alkoholen står fortsatt urørt.

Å neste helg er det jobb, og helgen etter det skal jeg besøke foreldrene mine. Deretter er det jobb igjen, ergo jeg får 10 uker uten festing.

Lenke til kommentar
Dere som isolerer dere, hvorfor gjør dere det? Det gjør ikke noe bedre, dere kan og vil bli syke av det...

Godt spørsmål. Varierer veldig fra person til person. Noen bare sitter inne og depper og orker ikke kontakt med andre, mens andre igjen rett og slett ikke har venner i nærheten og/eller er utadvent nok til å klare å skaffe seg noen. Tror jeg hører litt til i begge.

En ting som jeg synes mange burde gjøre, er å gå til pshykolog. Kulturen på det i norge er å gå dit når det er for sent.. Det er feil, alle trenger en mental søpple bøtte og det å kunne forebygge og gjøre hverdfagen bedre er jo noe alle kan ha nytte av :)  HAr ikke vært hos det selv, men har en venn som har vært der pga problemer med rus og div.. Og han anbefaler det på alle mulige måter.

Bare et lite problem. Penger. Av økonomiske grunner kan jeg ikke bare skaffe meg en hvilken som helst psykolog. Har allerede ringt og bestillt legetime for å få en som er dekket av folketrygden, men duden har jo kø frem til 4. JULI jo! :realmad: Ikke rart folk begår selvmord hvis man blir møtt med "Ja, da blir det [dato om 2mnd] klokken xx:xx", det tar jo så laaaaaaaaaaaang tid før man får hjelp. Forstår man ikke at det faktisk er snakk om å skaffe seg en psykolog? Burde ikke slikt være litt bedre prioritert? Her svikter fastlegeordningen igjen.

Stå opp, spise frokost, stikke på høyskolen og være på noen forelesninger, stikke hjem igjen, sløve forran PCen, fikse middag, sløve enda mer forran PCen, legge seg.

det er det jeg gjør hver jævla dag. Syns det begynner å kjede meg til døden. heh

Tell me about it

Lenke til kommentar
Dere som isolerer dere, hvorfor gjør dere det? Det gjør ikke noe bedre, dere kan og vil bli syke av det...

Godt spørsmål. Varierer veldig fra person til person. Noen bare sitter inne og depper og orker ikke kontakt med andre, mens andre igjen rett og slett ikke har venner i nærheten og/eller er utadvent nok til å klare å skaffe seg noen. Tror jeg hører litt til i begge.

En ting som jeg synes mange burde gjøre, er å gå til pshykolog. Kulturen på det i norge er å gå dit når det er for sent.. Det er feil, alle trenger en mental søpple bøtte og det å kunne forebygge og gjøre hverdfagen bedre er jo noe alle kan ha nytte av :)  HAr ikke vært hos det selv, men har en venn som har vært der pga problemer med rus og div.. Og han anbefaler det på alle mulige måter.

Bare et lite problem. Penger. Av økonomiske grunner kan jeg ikke bare skaffe meg en hvilken som helst psykolog. Har allerede ringt og bestillt legetime for å få en som er dekket av folketrygden, men duden har jo kø frem til 4. JULI jo! :realmad: Ikke rart folk begår selvmord hvis man blir møtt med "Ja, da blir det [dato om 2mnd] klokken xx:xx", det tar jo så laaaaaaaaaaaang tid før man får hjelp. Forstår man ikke at det faktisk er snakk om å skaffe seg en psykolog? Burde ikke slikt være litt bedre prioritert? Her svikter fastlegeordningen igjen.

Stå opp, spise frokost, stikke på høyskolen og være på noen forelesninger, stikke hjem igjen, sløve forran PCen, fikse middag, sløve enda mer forran PCen, legge seg.

det er det jeg gjør hver jævla dag. Syns det begynner å kjede meg til døden. heh

Tell me about it

Ja skjønner det, eller jeg forstår at det er umulig å skjønne når man ikke er inni det selv... Men det er jo bare å bryte isen, selv tror jeg mye ligger å bunner i frykt(sjenert) og det er jo i seg selv ikke noe å bry seg noe om mener nå jeg. Men jeg vet og skjønner det er vanskelig. Men jeg tør påstå at en hver klarer å fikse det selv ved bare ta seg selv i nakken og ikke la det bli værre ved å sitte alene.. Er en ting det bare er å hoppe i... Er fullstendig klar over at jegh ser på det med enkle øyne.

Uten å vite så mye om deg(vet forsåvidt om sykdommen din). Så syns jeg det er utrolig sterkt gjort av deg, og respektabelt å gå til pshykolog. Og som du sier; det er helt tragisk at det er så lang vente tid. Men håper det ordner seg for deg :) Stå på og lykke til

Lenke til kommentar
Ja skjønner det, eller jeg forstår at det er umulig å skjønne når man ikke er inni det selv... Men det er jo bare å bryte isen, selv tror jeg mye ligger å bunner i frykt(sjenert) og det er jo i seg selv ikke noe å bry seg noe om mener nå jeg. Men jeg vet og skjønner det er vanskelig. Men jeg tør påstå at en hver klarer å fikse det selv ved bare ta seg selv i nakken og ikke la det bli værre ved å sitte alene.. Er en ting det bare er å hoppe i... Er fullstendig klar over at jegh ser på det med enkle øyne.

Det bunner nok uten tvil i frykt/sjenerthet ja. Er vel bare å ta seg selv i nakken, men det er neimen ikke lett det heller.

Uten å vite så mye om deg(vet forsåvidt om sykdommen din). Så syns jeg det er utrolig sterkt gjort av deg, og respektabelt å gå til pshykolog. Og som du sier; det er helt tragisk at det er så lang vente tid. Men håper det ordner seg for deg :) Stå på og lykke til

Jeg har vel egentlig ikke noe valg lenger. Skal jeg opp så trenger jeg en mental søpplebøtte som du kaller det. Det er dessverre rett og slett få som faktisk skjønner situasjonen. Det holder ikke lenger med "føler med deg" og "det var jo kjipt" om det så er aldri så godt ment.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Av alle ganger jeg har overveid å ville ta mitt eget liv, vurdere jeg det på det sterkeste av noen gang akkurat nå.

Du er dessverre langt fra alene om det. Noen spesiell grunn til at du ønsker å gjøre det? (Ja, du slipper selvsagt å svare hvis du ikke vil ;))

Lenke til kommentar

Å ta sitt eget liv er en feig, pinglete, patetisk og svak handling. Har vurdet det selv, men gjorde det ikke. Hvorfor? Fordi det ville vært så jævlig stygt gjort mot familien min og alle som bryr seg om meg. Eg er ikke så jævlig at eg gjør sånt mot folk. Tenk på det dere.

Forresten så blir livet bedre hvis dere forsetter, særlig hvis dere tar kontrol. :D

Fks. Eg hadde ikke opplevd den FETE Silver konserten eg netopp var på hvis eg hadde vært død. Fy den var rå.. :D

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Å ta sitt eget liv er en feig, pinglete, patetisk og svak handling. Har vurdet det selv, men gjorde det ikke. Hvorfor? Fordi det ville vært så jævlig stygt gjort mot familien min og alle som bryr seg om meg. Eg er ikke så jævlig at eg gjør sånt mot folk. Tenk på det dere.

Forresten så blir livet bedre hvis dere forsetter, særlig hvis dere tar kontrol. :D

Akkurat de samme grunnene til at jeg ikke har gjort det selv. Dessuten så er jeg for nyskjerrig, jeg har lyst til å se hva som skjer med meg senere i livet mitt.

Lenke til kommentar
Av alle ganger jeg har overveid å ville ta mitt eget liv, vurdere jeg det på det sterkeste av noen gang akkurat nå.

Såpass gale kan det ikke være. Skal ikke begynne å si hva du skal føle, men å ta livet ditt for dette? Det er å gå litt langt. Tro meg, det løsner seg til slutt, hvis ikke, lønner det seg.

Lenke til kommentar

Akkurat de samme grunnene til at jeg ikke har gjort det selv. Dessuten så er jeg for nyskjerrig, jeg har lyst til å se hva som skjer med meg senere i livet mitt.

netopp derfor jeg oxo lever den dag i dag..

var ganske ille før, da gikk jeg med selvmords tanker veldig ofte,

det har jo heldigvis blitt bedre nå..

Lenke til kommentar

Jeg har vært inne på tanken én gang i mitt liv og den tanken var ikke særlig kraftig. Dette var da for maaange år siden, var sikkert 10-11 år gammel. Det er det eneste jeg kan huske av lignende ting. Har ikke tenkt på selvmord siden og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Jeg vet at uansett hva som skjer vil det gå bra med meg til slutt.

Det løsner seg nok, hvis ikke, lønner det seg
Lenke til kommentar
Jeg vet at uansett hva som skjer vil det gå bra med meg til slutt.

Veldig bra innstilling. :) Men enkelte ganger kan det se veldig mørkt ut, og da er det ikke alltid så enkelt å se ting på den måten.

Vurderte selvmord første gangen når jeg var 8-9 år, så når jeg var 11-12, denne gangen prøvde jeg det også. Siste gangen var vel når jeg var 15 år tror jeg. Tror ikke jeg kommer til å vurdere noe sånt med det første.

Lenke til kommentar

Hadde vært interesangt å hørt en dyp begrunnelse av hvorfor dere ikke vil mer.. Vet det er noe man ikk vil skrive ut med i hytog pine.. Men vet uansett grunn dere ha så kan det på veldig enkele måter endres og glemmes tro meg det kan det :)

Håper p ånoen grundige beskrivelser enten her eller på pm... For jeg vet at ingen her har det så ille at slutten er løsningen.. For jeg er overbevist om at deres "slutt" er starten på det gode liv!

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...