Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Vanskelig ja, fikk vite om det endel dager i forveien så det kom ikke som noe sjokk, men tiden tilslutt kom var det mye vanskligere en det jeg trodde. Velger alikevel å tro på at det var det beste for henne, og det hjelper litt på humøret :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en labrador, hun ble syk for et par år siden. Fikk sukkersyke, så synet var ganske dårlig og hun fikk insulinsprøyter daglig, kolestrol nivået var vel over 20 og skal normalt ligge mellom 3-6. Hun fikk også noe tabletter for surstoffmangel i tillegg hadde hun problemer med livmoren som vi tilslutt opererte bort. Ved hjelp av tablettene og medesinen holdt hun seg i fin form en stund men virket som blodsukkeret steg igjen nå. Hun fikk ihvertfall akkurat de samme symptomene som hun hadde før, usedvanlig slapp, drikker mye, derav tisser inne osv. Som sagt var synet ganske dårlig så hun begynte å bli litt "klønete", sklei i trapper og ja. Det er også mulig hun hadde kreft, hun hadde ganske mange svulster, tidligere har vi opperert henne for dette og da var det bare godarta, men nå dukket det bare opp flere og flere. =\

n54895209614071105431wk8.jpg

w318.png

Ble tatt rett før vi dro til dyrlegen...

namnlseb4.jpg

w543.png

p1010015vu7.jpg

w480.png

Og et par gamle bilder

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Drittdag. Var i begravelse i dag til fetteren min som bare ble 38 år. Han døde av hjerteinfarkt, er egentlig helt uvirkelig. :(

Hvil i fred, Morten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tusen takk. Ja, det var en fin begravelse, bare synd det regna så ekstremt mye som det gjorde, men kusina mi sa det var en siste spøk fra han. (han var veldig "spøkefull" og fikk alltid folk til å smile og le)

Lenke til kommentar
Gjest guest11

Tre mareritt i natt. Den perioden jeg fryktet kom visst ikke, men det kan virke som om hodet prøver å ta igjen de nettene uten mareritt. Har aldri opplevd tre samme natt før. Det sliter på, og jeg er så sliten at jeg tror jeg blir gal. Jeg vil bare ha litt energi igjen.

Heh, småteit å klage over mareritt når folk har vært i begravelser o.l.

Lenke til kommentar
Tre mareritt i natt. Den perioden jeg fryktet kom visst ikke, men det kan virke som om hodet prøver å ta igjen de nettene uten mareritt. Har aldri opplevd tre samme natt før. Det sliter på, og jeg er så sliten at jeg tror jeg blir gal. Jeg vil bare ha litt energi igjen.

Heh, småteit å klage over mareritt når folk har vært i begravelser o.l.

Syntest ikke det jeg.. Mareritt kan være helt forferdelig. Man gruer seg til å legge seg, alt blir bare fjernt.. Har ikke sovet på 3 døgn nå jeg.. Så sånn er det..

Lenke til kommentar
Gjest Trick or Treat

Jeg har så utrolig lyst til å kaste opp. Blek og fet, det er det jeg er. Feitere og feitere for hver dag. Jeg ante ikke at det kunne gå så fort. Orker ikke se meg selv i helspeil. Blir bare kvalm og svimmel. Vil ut, ut av denne kroppen.

Fem dager...kan jeg klare det?

Lenke til kommentar

Jeg går 2 året på VGS, Realfag. Orker som regel ikke begynne på leksene når jeg kommer hjem om dagen, og gjør bare innleveringen som MÅ gjøres. Har vell 3.5 i snitt. Jeg har ikke en jobb ved siden av skolen, og aner heller ikke hva jeg skal gjøre videre etter VGS. Jeg har få gode venner, og snakker ikke med så mangen på skolen. Er av den sjenerte typen. Ikke ser jeg så pen ut heller, tror det har mye å gjøre med at jeg ikke tør ta kontakt med folk jeg ikke kjenner.

Livet er ganske A4, det samme skjer hele tiden. Jeg vet ikke helt lengre hva jeg har som mål i livet, jeg lever dag for dag.

God natt : )

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trick_*
hva da fem dager?

ta litt sol og begynn og tren

Tusen takk, men jeg trener faktisk. Og tar sol, men det kommer til å ta utrolig lang tid før jeg får noe farge. Det er bare slik huden min er.

Lenke til kommentar
Jeg går 2 året på VGS, Realfag. Orker som regel ikke begynne på leksene når jeg kommer hjem om dagen, og gjør bare innleveringen som MÅ gjøres. Har vell 3.5 i snitt. Jeg har ikke en jobb ved siden av skolen, og aner heller ikke hva jeg skal gjøre videre etter VGS. Jeg har få gode venner, og snakker ikke med så mangen på skolen. Er av den sjenerte typen. Ikke ser jeg så pen ut heller, tror det har mye å gjøre med at jeg ikke tør ta kontakt med folk jeg ikke kjenner.

Livet er ganske A4, det samme skjer hele tiden. Jeg vet ikke helt lengre hva jeg har som mål i livet, jeg lever dag for dag.

God natt : )

Du høres ut som meg selv, bortsett fra at jeg ikke tok realfag og går VG3 nå. Stå på:)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Jeg på VG2, og kan kjenne meg igjen i det dere sier. Selv har jeg hatt en tøff tid det siste året, men jeg ser på ting mye anderledes nå. Jeg hadde en tøff opplevelse med en jente, som virkelig satte et arr i meg. Nå er jeg blitt moden nok til å innse feilene jeg har gjort, og jeg angrer ikke på dem. Hadde jeg ikke opplevd det, og gjort alle tabbene jeg gjorde kunne jeg ikke sittet her og sett på ting på denne måten.

Hos meg er det største problemet jenter, og usikkerheten og kompleksene mine. Derfor bestemte jeg meg en dag da smerten holdt på å sprenge hodet mitt at det beste alternativet var å bruke smerten til noe positivt. Jeg begynte å trene enda mer enn vanlig, jeg tok det opp til et ekstremt nivå. Forandringene var fantastiske, kroppen min begynte å se ut slik jeg ville at den skulle se ut og smerten i musklene bidro til å rense sinnet mitt. Selvtilliten min har økt i takt med dette, men jeg vet at dette fremdeles ikke holder mål.

Men faen heller! Livet er tøft, og man må gjøre noe med det. En kan på et gjerde og klage over livet sitt, jeg gjorde det lenge og det funket ikke. Ikke forvent medlidenhet, folk er generelt noen jævler som bare bryr seg om seg selv. Jeg vokste opp i et tøffere miljø enn mange andre, jeg opplevde alt mulig dritt i livet inkludert kriger, øyeblikk da jeg ba høyere makter om å ta meg av dage. Jeg vurderte selvmord en stund, da jeg var 12-13 år gammel. Noen ganger er livet bare slikt, at det føles som om alt går imot en.

Jeg kjenner mange folk, på skolen og sånt. Jeg har venner som bryr seg om meg, og kanskje jeg kunne hatt en kjæreste om jeg ville det. Jeg vet hvordan det er å ha noe og tape det, jeg vet hvordan smerte kan knekke en. Trenger en egentlig alt dette for å klare seg?

Derfor er jeg kommet fram til et par enkle ting, som styrer livet mitt i den retningen som føles best. Livet er tøft, ingenting er gratis. Du må kjempe for å oppnå gode ting, å være snill hjelper ikke- tullet er tull. Vær rettferdig, hjelp de som fortjener og trenger det. De som tror de er noe, og mener de er bedre enn deg; som oftest er de ikke det.

Videregående er en brøkdel av livet, ikke forandre deg selv om du ikke er på fest hver helg. Sjansene er store for at hvis du nå er en slik "taper", så vil du bli en vinner. Ting slår deg tilbake, både gode og dårlige ting. Så, ikke vær redd. Ting vil bli bedre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Treat_*
Virker nesten som om du har gitt opp. Man blir ikke arnold ved å tro at alt går av seg selv.

Jeg vil ikke bli som Arnold. Det dreier som om kontroll. Jeg vil ha full kontroll. Det har jeg ikke nå. Kroppen gjør som den vil, og jeg må lystre.

Lenke til kommentar
Gjest guest11

Mareritt i natt igjen. Og skole i morgen. Og jeg skyver unna en av vennene mine. Og jeg har hatt hodepine i to dager. Lei av å syte, lei av å være trett, lei av å ikke orke, lei av å ikke tørre, lei av å leve. Åeh..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...