Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Bottomline er at du betaler det samme pr år for bare piller, bare psyk eller begge deler.

Og for å være ærlig, begge sammen har langt større sjanse for å virke enn bare en av de.

Gjest: Du ber om hjelp, du sier du har det jævli - hvorfor har du så bastante meninger om hva som faktisk vil hjelpe deg? Du vet faktisk ikke det, leger har som regel litt bedre peil. Gi de en sjanse.

Om man ikke har penger, kan man søke om å få medisiner og legehjelp gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leger har redda livet mitt før så jeg bør da vite hva jeg prater om Alastor. Så lenge jeg bor hjemme blir det nok en smule vanskelig å dekke jevnlige besøk til evt. psykolog. Har prata(ikke i sammenheng med psyken min) med psykologer før, og hva er det de egentlig skal si for at jeg skal føle meg noe som helst bedre? I likhet med meg er de også bare mennesker.

Lenke til kommentar

Vel.. de kan finne roten til ditt problem, og behandle der deretter. Det er jo det som er jobben deres, å hjelpe deg!

Blir det vanskelig for deg å si at du skal til en kompis EN time en dag i uka, eller annen hver uke?

Du skal ikke legges inn liksom.. Det funker vel fint å stikke ut en time uten at mor og far får vite noe.

Virker som om du vil ha hjelp, men du vil ikke ha hjelp???

Jeg skjønner ikke helt den der.

Lenke til kommentar
Leger har redda livet mitt før så jeg bør da vite hva jeg prater om Alastor. Så lenge jeg bor hjemme blir det nok en smule vanskelig å dekke jevnlige besøk til evt. psykolog. Har prata(ikke i sammenheng med psyken min) med psykologer før, og hva er det de egentlig skal si for at jeg skal føle meg noe som helst bedre? I likhet med meg er de også bare mennesker.

På samme måte som en kirurg er utdannet for å utføre store kompliserte operasjoner på mennesket er en psykolog utdannet i 8 år for å hjelpe mennesker med psykisk trøbbel til å bli friske igjen. De er absolutt ikke bare mennesker, de har spesialistutdannelse innenfor faget. Du vet absolutt ikke hva du prater om nei. Sorry.

Lenke til kommentar

Psykologer gjør så mye mer enn å få deg til å føle deg bedre, det kan faktisk føles som om du torturerer deg i starten...hvorfor?...for man jobber ting og det er som oftest ubehagelig. Du lærer deg værktøy så du kan håndtere det du sliter med bedre. Og mye mye mer=)

. Man liker de kanskje ikke, men de redder liv i den store sammenheng.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Zaroos, hva hvis fyren sender et brev? De mest utroligsta tinga har blitt oppdaga....

Alastor, legene er utdanna for å klare store kompliserte operasjoner, men de greier det ikke.

Ang. hjelp er jeg ute etter hjelp til å hjelpe meg selv. Dvs. hvordan jeg kan få tak i piller. Veit det ikke høres spesielt smart ut, men det får være.

Lenke til kommentar
Zaroos, hva hvis fyren sender et brev? De mest utroligsta tinga har blitt oppdaga....

Alastor, legene er utdanna for å klare store kompliserte operasjoner, men de greier det ikke.

Ang. hjelp er jeg ute etter hjelp til å hjelpe meg selv. Dvs. hvordan jeg kan få tak i piller. Veit det ikke høres spesielt smart ut, men det får være.

De greier det ikke? AHAHAHA? Jeg har ingen kilder, men jeg vil påstå at 99% av alle operasjoner utført i norge i dag er vellykkede.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_moi_*

Gjest ønsker hjelp, men nekter å godta svarene h*n får? Jaja, gjests problem.

Hvorfor må det absolutt være noe galt med meg? Hvorfor vil dere absolutt ha meg til legen så jeg kan få "hjelp". Dere vet så inderlig godt at hvis jeg skal snakke med en fremmed en dag, så må jeg øve meg i en time før, minst, og at det da gjelder noe under ett minutt! Og så vil dere ha meg til lege!!!! Ringe og bestille time?? SNAKKE med en fremmed, både over telefonen, og så f2f!! Som om det noen sinne kommer til å skje. Hvorfor kan dere ikke bare innse at jeg har det fint som det er?? At ting ordner seg. At tiden leger sår, og at hodet mitt kommer til å "gro", akkurat som et brukket ben. At alt er og blir bra! Hvorfor MÅ det absolutt være noe galt med meg? Kan dere ikke bare godta meg for den jeg er? La være å prøve å forandre meg? Dere sier dere bryr dere og er glade i meg, men er dere det når dere vil forandre meg?? Ingen av dere kjente meg som jeg var før. Før alt dette skjedde. Ingen. Hvordan kan dere da påstå at ingen ting kommer til å forandre seg om jeg blir slik igjen? Hvorfor vil dere liksom forandre meg hvis dere liker meg for den jeg er? Det kan dere jo umulig gjøre. Hvorfor må det være noe galt med meg? Først, da jeg var liten, var det kroppen jeg fikk høre det for. Utseendet. Så fikk jeg orden på det, men det måtte tvinges tilbake. Dere var ikke skyld i det, da. Det var de andre. Hah, tenk å kalle meg for "periode-anorektiker". Det svei, vet du det? Som om du leser dette.. det gjør du ikke, jeg vet det. Du er ikke her inne. WHatever. Se om jeg bryr meg. Og så sviktet han meg. Og den neste. Noe kan jeg tilgi, men ikke alt. Staheten tilgir jeg ikke. Fordømmelsen. Nektingen. Men nå er nå, og jeg er meg. og jeg er slik jeg er, og keg kommer ilkke til å forandre meg! Hvorfor vil dere at jeg skal være en annen? Jeg vil det selv, fysisk, men ikke metnalt! Hodet er det eneste bra på meg, det vet dere jo! Hvorfor vil dere forandre det som er bra? Det eneste jeg liker? Hvorfor?

Lenke til kommentar

Da må jeg ha hatt uflaks Alastor... 3 av 3 operasjoner var ikke vellykede på meg.

"Gjest ønsker hjelp, men nekter å godta svarene h*n får? Jaja, gjests problem."

Hjelp og hjelp.... jeg ønsker hjelp til å skaffe piller. Men veit ikke om jeg orker alt det stresset der for å få ta i noen. Lettere å skaffe narkotika, så må vel heller tippe mot det =/

Lenke til kommentar
Det at du den dag idag er istand til å skrive her sier at konsekvensene ikke er værre enn alternativet.

fy faen for en pris jeg har betalt.....for å si det på en fin måte, jeg angrer at jeg i det hele tatt prøvde og jeg angrer på at jeg slutta.

Jeg hadde store problemer når jeg begynte å ruse meg, og de er bare blitt verre.

F

Nei, hodet fungerer ikke som andre ting i kroppen, det med tid legèr er piss.

Hjelper ikke å sitte å tro det går over og hjelper ihvertfall ikke å putte i seg ting.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle å se De gales hus. Utrolig bra film! Jeg tror mange her vil kjenne seg igjen. Det gjorde hvertfall jeg. Alle oppturene og nedturene. :)

Jeg satt igjen med en god følelse og et slags merkelig håp.

Endret av Lillium
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...