Nie Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Joda, det var slik vi også trodde det var, så vi unngikk henne frem til fylte 16, de fleste av oss. Hjalp ikke. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vet legen har taushetsplikt, men... ERRR... Hvor lite kan man si, egentlig? Det holder vel ikke å si at man er sliten? Takk for at dere svarer, forresten. Legen din vil forstå. Om han gir deg litt tid, du prater om hvordan du har det, snakker bare. Han vil forstå. Eller hun. Min gjorde det iallefall. Lenke til kommentar
Gjest Guest_lurer_* Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så med andre ord må man til legen, skravle om ting som plager deg, gjerne si ting som kanskje gjør at h*n bryter taushetsplikten, risikere å bli henvist til psykolog, etc., bare for en skarve sykemelding ELLER legeerklæring (selv ikke det er sikkert). Nei takk, da risikerer jeg heller å stryke på skolen og miste jobben. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Fikk nettopp beskjed fra min mor om at hunden min bare har noen uker igjen å leve. Av mine 15 år, har hun vært der i 11. Det føles som om jeg skal miste en søster. Er så forbanna lei meg nå... Lenke til kommentar
Nie Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så med andre ord må man til legen, skravle om ting som plager deg, gjerne si ting som kanskje gjør at h*n bryter taushetsplikten, risikere å bli henvist til psykolog, etc., bare for en skarve sykemelding ELLER legeerklæring (selv ikke det er sikkert). Nei takk, da risikerer jeg heller å stryke på skolen og miste jobben.Vel, til å begynne med kan du jo prøve å forklare at du er sliten pga psykiske grunner, og forklare NOE av det som plager deg. Ingenting tvinger deg til å fortelle om selvmordstanker og selvskading i første timen. Slikt kan man ta etterhvert som man blir noenlunde trygg på legen. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_hvorfor Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Er helt nedkjørt nå.....ble tatt for noe tidligere i år, og har ventet på legevurdering til nå. I mellomtiden har jeg fullført behandling, gjennomført lenge før prognosen tilsa med veldig gode resultater, fått skikkelig fastjobb, og nettverk....så kommer brevet om anmodning for å komme til legevurdering i forbindelse med saken...måtte komme i dag liksom, en dag som allerede var dårlig pga noen som hevnet seg på meg. Er så utslitt, føler bare for å legge meg ned å grine, jeg ba aldri om dette helvete, jeg har overlevd det, og skal vinne igjen, jeg greier enda selv dobbel veldig ille ting i dag å holde humøret, holde meg oppe, men jeg er sliten...så sliten. Lenke til kommentar
Gjest Guest_lurer_* Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så med andre ord må man til legen, skravle om ting som plager deg, gjerne si ting som kanskje gjør at h*n bryter taushetsplikten, risikere å bli henvist til psykolog, etc., bare for en skarve sykemelding ELLER legeerklæring (selv ikke det er sikkert). Nei takk, da risikerer jeg heller å stryke på skolen og miste jobben.Vel, til å begynne med kan du jo prøve å forklare at du er sliten pga psykiske grunner, og forklare NOE av det som plager deg. Ingenting tvinger deg til å fortelle om selvmordstanker og selvskading i første timen. Slikt kan man ta etterhvert som man blir noenlunde trygg på legen. Det må bli noe etter den første timen? Lenke til kommentar
Nie Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Nei, men ting ordner seg ofte slik at det blir flere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Fikk nettopp beskjed fra min mor om at hunden min bare har noen uker igjen å leve. Av mine 15 år, har hun vært der i 11. Det føles som om jeg skal miste en søster. Er så forbanna lei meg nå... Er jævlig å miste dyr. Har selv "mistet" to hunder som jeg vokste opp med og hadde i nesten ti år. Først måtte vi selge den ene for det var "for slitsomt" å ha henne, så et år etter måtte vi gi bort den andre pga foreldrene mine skillte seg. Var helt forjævlig, er som å miste et familiemedlem nesten. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Så med andre ord må man til legen, skravle om ting som plager deg, gjerne si ting som kanskje gjør at h*n bryter taushetsplikten, risikere å bli henvist til psykolog, etc., bare for en skarve sykemelding ELLER legeerklæring (selv ikke det er sikkert). Nei takk, da risikerer jeg heller å stryke på skolen og miste jobben.Vel, til å begynne med kan du jo prøve å forklare at du er sliten pga psykiske grunner, og forklare NOE av det som plager deg. Ingenting tvinger deg til å fortelle om selvmordstanker og selvskading i første timen. Slikt kan man ta etterhvert som man blir noenlunde trygg på legen. Det må bli noe etter den første timen? Sorry hvis jeg sier dette på en krass måte...for at du skal få den roa,hjelpen eller hva du trenger så må du gi noe. Og ofte i slike settinger så er det siste man vil, men det kommer til gode igjen på den måten at det kan bli lettere fremover. Endret 8. oktober 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er det noen som veit hvordan man får tak i antidepressive piller som faktisk hjelper? Jeg driter i om de så tar livet av meg, det er jo ikke akkurat min største frykt Har vært deppa i 2 år, og veit at det er ingenting som hjelper. Jeg er både bra trent og intelligent, så selvtillit osv. er ikke det det ligger på. Føler heller ikke for å gå til psykolog, da han umulig kan hjelpe meg(har prata med flere utdannede over nettet og har psykoanalysert meg selv). Kan bruke hele dage på å lese VG på nettet, eller så sitter jeg for det meste og ikke gjør noe ting i den lille fritia jeg har. Ingenting gjør meg glad eller lykkelig lenger, derfor gidder jeg ikke å gjøre no spesielt med det. Selvfølgelig kan jeg feste osv. og ha det gøy, men det blir bare midlertidig. Så da spør jeg igjen, er det noen som veit om noen gode antidepressive piller, og hvor/hvordan man får tak i dem? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Kan også nevne at jeg er 18 år(er han som skreiv innlegget over). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Antidepressiva får du av å snakke med lege eller psykolog. Hva som fungerer godt for deg er egentlig umulig å svare for oss. Folk reagerer forskjellig på forskjellige medikamenter. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ehm.. du BØR dra til psykolog hvis du har slitt i to år, og i tillegg har den holdningen til piller. Utrolig hva de kan hjelpe deg med Det er ikke bare å skaffe seg piller. Flere typer på markedet, og ikke alle er egnet for deg. Du bør også vite hvor mange og ofte du skal ta de.. Jeg tror så absolutt du bør ringe fastlegen. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Altså, jeg nekter å betale i dyre dømmer for å høre hva en idiot _tror_ er galt med meg. Er antidepressive respetfrie? Gi meg en liste så prøver jeg alt, bivirkningene vil ikke være verre enn hva som kan skje hvis jeg ikke tar piller. Bor enda hjemme så vil helst ikke ta kontakt med leger eller psykologer, er ikke så hypp på at alle skal vite om det. Har som sagt også _ganske_ dårlig med penger. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 "bivirkningene vil ikke være verre enn hva som kan skje hvis jeg ikke tar piller." Å joda... Det kan de. Men, NEI, de er ikke reseptfrie. Kom deg til legen du. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Altså, jeg nekter å betale i dyre dømmer for å høre hva en idiot _tror_ er galt med meg. Er antidepressive respetfrie? Gi meg en liste så prøver jeg alt, bivirkningene vil ikke være verre enn hva som kan skje hvis jeg ikke tar piller. Bor enda hjemme så vil helst ikke ta kontakt med leger eller psykologer, er ikke så hypp på at alle skal vite om det. Har som sagt også _ganske_ dårlig med penger. Det koster ca 300 kr timen, og etter 1500 kroner får du frikort. Da får du vel gratis lege og. Jeg har sett bivirkninger etter piller: Du tror du er deprimert nå? Bare vent Du har en merkelig holdning. Du vil ikke ha hjelp, men du vil ha noe som roer deg ned? Hva skal du gjøre med tankene i hodet ditt da? trylle? De forsvinner ikke. Jeg vil tippe at over halvparten av de som tror de må ha piller, ikke trenger det. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Okey L4r5, emosjonelt sett er jeg delvis psykopatisk(kan fjerne all form for sympati), og sånnt sett hadde det egentlig vært best om pillene hadde tatt livet av meg Hadde det _bare_ vært tankene ja Zaroos Men jeg gidder ikke å betale no 1500 for piller. Så mye penger har jeg ikke, og jeg kommer bare til å trenge piller i rundt ett år. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Da ble det slutt med dama etter 5 år. Ene dagen var alt bra og fint og vi elsket hverandre og hadde framtidsplaner og alt mulig og neste dagen hadde hun glemt meg og allerede gått videre. Svir som et helvete. Føler at jeg aldri kommer til å stole på noen igjen, eller aldri la noen komme sånn innpå meg. Våkner om morgenen og innser gang på gang at den ene personen jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mitt med ikke lenger kommer til å våkne vedsiden av meg. *sukk*. Aldri før innsett hvor ensom jeg faktisk er, før var det liksom ingenting som kunne komme innpå meg for uansett hva som skjedde så visste jeg at jeg hadde henne. Nå som dette er borte vet jeg sannelig ikke lenger hvor jeg skal gjøre av meg. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hadde det _bare_ vært tankene ja Zaroos Men jeg gidder ikke å betale no 1500 for piller. Så mye penger har jeg ikke, og jeg kommer bare til å trenge piller i rundt ett år. Hvordan vet du det? Har du peiling på hvor avhengig du kan bli av piller? Du betaler ikke 1500 kr for pillene. Du får frikort når du har vært til lege/psykolog for 1500 kr hver time er ca 300. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg