Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn, har eg begynt å bli en idiot når jeg drikker. Jeg drikker for mye, og sier ting jeg ikke mener, eller overreagerer til de grader på ting. Hva er det som feiler meg ? Jeg sårer kjæresten min, og dagen derpå husker jeg ikke så mye av det. Jeg vet bare at jeg sa mye dumt, og at hun er sur på meg.

Hvorfor er jeg blitt sånn ? Hva faen holder jeg på med ? Tror jeg skal kutte alkoholen et par helger og se hva som skjer. Føler meg uansett helt ræv....

Lenke til kommentar

Skugga : Jeg vil ikke kutte all alkohol helt. Jeg har flere positive opplevelser med alkohol, enn negative. Om du er av typen som styrer helt unna alkohol så respekterer jeg det, men det er ikke jeg.

Og det er ikke snakk om hele tiden. Vi snakker 3-4 tilfeller i løpet av det siste halvåret. Kanskje jeg overdrev litt i forrige post. Men har tenkt å kutte ut alkoholen et par helger, for å se om det blir bedre.... Akkurat nå føler jeg meg bare som tidenes idiot...

Lenke til kommentar

Som hva da, at du blir mer livlig og mindre sjenert? Er det virkelig verdt det, hvis du blir en idiot som full?

Og ja, jeg holder meg unna alkohol, har sett hvordan det kan gå firsthand, føler ikke at eventuelle positive sider veier opp for de overveldende mange negative. Ikke at jeg har hatt mange "anledninger" til å drikke, men det er jo bare positivt.

Endret av Skugga
Lenke til kommentar
Gjest Guest_hmh_*
Hvorfor skal frykten for å måtte dra ødelegge for gleden av å være der? Frykten for å miste de man er glad i overskygge gleden av å være glad i noen..?

Jeg vet ikke hvorfor. Bare at det gjør det. Følelsen av at alt går til helvete er ikke noe gøy å ha. Og jeg har den mer eller mindre hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_hmh_*

"Men du ser selv hvor utrolig feil det er å ha det sånn? Hvor mye bedre ting kunne vært? Hvor fint det hadde vært å slippe alle tankene, og ha frihet?"

Noen ganger. Av og til. Men jeg er fri. Fri nok til å ha kotroll.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Bekymret_*

Jeg trenger råd. Jeg poster som gjest fordi jeg legger litt ut om folk, og det er deres valg om de vil ha dette ut på forumet, ikke mitt.

Jeg har flere venner som jeg vet har begynt å lukte litt på dop. Foreløpig bare hasj, og det har jeg absolutt ingenting i mot, problemet er at jeg ikke stoler på disse vennene til å holde seg til hasj, for fem flate øre. Jeg vet flere av dem har tenkt på andre typer dop, heroin, kokain osv, som de har hatt lyst til å prøve, men ikke hatt muligheten til. Nå beveger de seg inn i miljøet, og de har mulighet. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har virkelig null tillit til at de kan bli rusbrukere, de kommer til å ende som rusmisbrukere, om de først havner inn i miljøet, det er i alle fall jeg hellig overbevist om.

Jeg vet det ikke er mitt valg, men deres. Men det er ikke engang alle av dem som er myndige! En av dem er så vidt over den seksuelle lavalder, ffs. Og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hjelp?

Lenke til kommentar

Du kan jo si i fra til foreldrene hvis du mener de er på vei ditt, sikkert bedritent gjort....men skulle ønske jeg hadde en kompis som deg når jeg begynte å tukle med dop.

Det er å prate med foreldrene til de eller å prate med de.........men kjenner jeg dem igjen så sier de bare at de har full kontroll, kan slutte når de vil og du behøver ikke å bekymre deg eller bry deg.

Og det blir bare mer og mer vanlig at yngre kjøper dop, har sett 12-åringer kjøre heroin.

Dette temaet er veldig vansklig også, siden man kan ikek tvinge de....hvis de ikke er under 18 da.

Du kan også si ifra til barnevernet.

Foreldre kan fort bli sånn at de ikke tror på det du sier og da er barnevernet lettere vei.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...