Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

1 innlegg som ikke akkurat var motiverende er fjernet, samt et med klaging over en forkjølelse.

Dette er ikke en tråd hvor man sier "kjør debatt", og heller ikke en tråd der vi åpner for "huff, studde tåa i veggen"-type innlegg. Respekter dette.

Reaksjon på moderering tas, slik det står i retningslinjene, på pm til aktuell moderator. Ikke i tråden.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Angsthelvette

Takk for støtten, både til Alastor og Fluesopp. Jeg har kanskje ikke så mye å tape, annet enn enda mer energi, og den er det ikke mye av i utgangspunktet. Nå sitter jeg oppe, selv om jeg skal tidlig opp i morgen, fordi jeg er redd for hva som kommer til å skje når jeg legger meg og slipper tankene til. Føler meg ganske patetisk, ja.

Lenke til kommentar

Du er ikke patetisk. Desverre så har endel av oss jobb vi må gå til, så vi ikke "kan" være oppe hele natten. Skulle ønske jeg kunne.

Vil tro de fleste her inne har hatt problemer med å legge seg/sove, da det som oftest innebærer at man prøver å slappe av, og "frigjør" kroppen fra "reglene" man tvinger den innunder for å føle (evt unngå å føle) at man har kontroll.

Lenke til kommentar

Du er langt ifra patetisk, det navnet faller meg ikke inn engang=).

Du må ikke ligge i sengen og vri deg, ligg der maks 15-20min...hvis du ikke sovner innen det så prøv og sett degi en stol, les noe,se på tv...noe du kan gjøre en liten stund.

Så prøver du igjen senga, det som er viktig er at du ikke blir "redd" senga.

Og nå vet ikke jeg hvor ofte du har opplevde angst-anfall etter du har sovnet, men det er ikke vanlig. Er veldig viktig at du ikke blir redd for den biten.

Du må ikke gi ifra deg all kontroll selv om du må slappe av.

Lenke til kommentar
Gjest Angsthelvette
Du er langt ifra patetisk, det navnet faller meg ikke inn engang=).

Du må ikke ligge i sengen og vri deg, ligg der maks 15-20min...hvis du ikke sovner innen det så prøv og sett degi en stol, les noe,se på tv...noe du kan gjøre en liten stund.

Så prøver du igjen senga, det som er viktig er at du ikke blir "redd" senga.

Og nå vet ikke jeg hvor ofte du har opplevde angst-anfall etter du har sovnet, men det er ikke vanlig. Er veldig viktig at du ikke blir redd for den biten.

Du må ikke gi ifra deg all kontroll selv om du må slappe av.

Opplever det ikke etter at jeg har sovna, egentlig. Mer når jeg legger meg og skal "slappe av". Det er mer marerittene jeg frykter etter at jeg sovner, og de kommer ganske ofte. Har hatt perioder der jeg har sovet på sofaen i flere dager pga. mareritt e.l. i senga... da med tv-en på, så jeg hadde noe å se på til jeg ikke greide å holde meg oppe lengre...

Lenke til kommentar

:cry:

Vet at denne setningen kan være provoserende for noen, men psykolog kan hjelpe når det gjelder marerittene dine og din generelle psykiske helse.

Det psykologer også gjør( hvis de er flinke)er å gi deg "verktøy" til å håndtere disse settingene som er vansklig.

Nattesøvn er veldig viktig når man sliter, jo mer energi man har jo lettere "håndterer" man det...for å sette det på spissen.

Du bør ihvertfall ta det alvorlig, rett og slett for å få et liv du fortjener.

Lenke til kommentar
Gjest Angsthelvette
:cry:

Vet at denne setningen kan være provoserende for noen, men psykolog kan hjelpe når det gjelder marerittene dine og din generelle psykiske helse.

Det psykologer også gjør( hvis de er flinke)er å gi deg "verktøy" til å håndtere disse settingene som er vansklig.

Nattesøvn er veldig viktig når man sliter, jo mer energi man har jo lettere "håndterer" man det...for å sette det på spissen.

Du bør ihvertfall ta det alvorlig, rett og slett for å få et liv du fortjener.

Psykolog har vært, er, og kommer fortsatt til å være noe jeg unngår og nekter. Jeg fikk en pakke her på døren nå nettopp. Skalv noe enormt, satt i tre timer før og gruet meg til det, hadde nerver og adrenalinkick, men ikke på en positiv måte. Det føltes som en felle som jeg ikke kunne komme meg ut av. Hvordan i all verden skal man da komme seg til psykolog. Nei, det er uaktuelt. Jeg har det helt ok, for det meste, så hvorfor "ødelegge" det med noe slikt hver uke?

Lenke til kommentar

Klarer ikke å å følge opp psykolog selv, pga. angst-dritten.

Men jeg føler jeg må si det, for jeg vet det funker......men det var før jeg fikk angsten, har vært der 3-4 ganger på 5år nå.

Men det en ting man bør vite om angst og det er at den forsvinner bare ikke...desverre.

Det var det jeg håpet på...endte bare opp med at angsten ble verre.

Bare ikke gjør samme feilen som meg...er vel derfor jeg sier dette.

Lenke til kommentar
Gjest Angsthelvette
Klarer ikke å å følge opp psykolog selv, pga. angst-dritten.

Men jeg føler jeg må si det, for jeg vet det funker......men det var før jeg fikk angsten, har vært der 3-4 ganger på 5år nå.

Men det en ting man bør vite om angst og det er at den forsvinner bare ikke...desverre.

Det var det jeg håpet på...endte bare opp med at angsten ble verre.

Bare ikke gjør samme feilen som meg...er vel derfor jeg sier dette.

Det er det jeg satser på. At det ikke er angst. At det bare er et desperat forsøk på... ett eller annet. Og da forsvinner det. Blæ.

Lenke til kommentar

Hadde jeg kunnet så hadde jeg tryglet deg om å ikke tenke sånn, du må ta deg selv seriøst......du fortjener et liv som går an å leve som alle andre.

Uansett jeg kommer ihvertfall til å fortsette å svare hvis du skriver her inne og jeg håper det kommer til å gå bra med deg=)

Sier han som faen meg ikke klarer å gjøre noe av det jeg sier andre bør gjøre...men på andre kjenner man seg igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Angsthelvette

Jeg skriver her inne rett som det er, men det er greit å skifte nick innimellom, så ikke folk kan nøste opp hele livet mitt og sette det i sammenheng med en bruker. Er noen som vet hvem jeg er, men det er folk jeg stoler på...

Det er lett å gi andre råd, ja...

Lenke til kommentar
Jeg bruker tråden her til å få ut mye av det som er inni meg, som å skrive dagbok nesten.

Jeg liker bare ikke å skrive i bok:P

Og her man kan i tilegg få tips og råd som man kanskje ikke har tenkt på selv, og det er godt å ikke føle seg alene om å ha problemer.

"Jeg er ikke alene" er en fin tanke, og det har hjulpet i varierende grad for meg. Fått meg til å innse at mine tanker om (tema) ikke nødvendigvis er korrekte, gjerne gitt meg et lite spark bak og.

Så alt i alt, nå går verden bedre, selv om variasjonene i humøret er ekstremt varierende, og noen tanker/følelser skulle jeg gjerne vært foruten..

Innimellom så angrer jeg på å ha skrevet her, det skal sies. Med tanke på at noen bekjente av meg kunne finne nicket, så finne stor del av forhistorien av livet mitt og skape seg et negativt bilde, derfor prøver jeg (og lykkes) til å skille privat og diskusjon.no i relativt stor grad.

Lenke til kommentar

Mista den beste jenta i hele verden. Gudene vet hvor mange eller hvem du holder på med nå. Det kunne vært oss to, hadde ikke situasjonen vært slik den var. Hadde det bare vært litt annerledes. Fuck sake. Jeg hater meg selv for at jeg lot ei så flott jente stikke.

Når jeg tenker på hvor flott og perfekt hun var vil jeg bare slutte å leve. Jeg hadde henne, jeg hadde henne faktisk engang i tiden, nå er hun bare .. borte.

Makes me wanna jump.

Lenke til kommentar

LA MEG VÆRE I FRED!!!!! Hører dere??? SLUTT!!! Gå bort! Forsvinn! Grav dere ned eller hopp foran et tog eller hva enn dere vil, bare la meg være i fred! Alt er fint! Slutt med alle løgnene. Alle "jeg vil deg bare vel". Slutt!!!!!" Dere vet det, og jeg vet det! Samnheten"!! Art jeg ikke er den eneste som tenker disse tankene om meg selv. Jeg vet det!! <DSere trenger ikke lyve mer!! jeg har gjennomsket det!!!! Så bare hold kjeft med alle løgnene. All dritten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...