Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, personlig ser jeg ikke noe galt i å spørre om hun vil være sammen med deg. Ja, det er slik man gjør på barneskolen.. men jeg har aldri tatt helt poenget med å bare gå rundt i uvisshet.. "er vi sammen nå? hm.. hvem vet? kanskje.. eller kanskje ikke?"

Det at man plutselig sitter å kliner tar jeg som ett hint til at man er sammen. Også eventluelt spørre "er vi sammen nå?"

Jeg tar ikke litt klining som et hint på at man er sammen. Det handler også mye om hvordan spørsmålet blir stilt. Hvis du spør "skal vi være kjærester?", så hadde jeg nok synes det var litt rart.. men "vil du være janta mi", kan være ganske romantisk og søtt

Lenke til kommentar

Jeg leste de siste x sidene i denne tråden, og det ser ut som om alt dreier seg om kjærlighet... :hmm:

Er det eneste årsaken til deprimering? Er det ingen som blir deppa av andre ting?

Deprimeringsårsak #1 hos meg er rykter. :ermm: Rykter er noe jeg godt kunne ha klart meg uten. Jeg har gått på den samme skolen i 9 år nå, og i de første 3 årene, 1.-4.-klasse, var jeg lite populær for å si det mildt. Det er merkelig at dette skal henge igjen i 10.-klasse, men slik er det nå. Jeg skjønner for så vidt hvorfor jeg var så lite populær, men dette burde jo ikke folk henge seg opp i så lenge etterpå. Jeg er en forandret person, og det har jeg vært lenge. Klassene ble splittet opp og satt sammen igjen i 7.-klasse, og dette gjorde forskjell, men ikke god nok forskjell. Menmen, nå er jeg egentlig ganske fornøyd med tilværelsen, for nå er det ikke lenge til VGS. DET skal bli digg! Ingen rykter, ingen kjente (håper jeg). Jeg har søkt på Katta (i Oslo), så får vi se om jeg kommer inn. *håper* Det er ingen andre fra trinnet mitt som har søkt hit, så... *håpe, håpe*

Ting har sklidd litt ut dette året (2005), for det har vært mye mas med søknad til VGS, prøver, prøver, prøver, og eksamenskjør. Jeg har jobbet mye med skole, og det virker som om dette har vært på bekostning av venner. Jeg vet ikke helt når dette skjedde, men det skjedde litt i takt med at WoW kom ut (ja, er det ikke sykt?). Jeg gadd rett og slett ikke å skaffe meg denne rollespillromanen, i og med at det koster 400,- for spillet og 40,- per måned (eller hva enn prisene er). De andre i gjengen skaffet seg dette spillet, og dermed har dette blitt et stort samtaleemne... som jeg ikke har kunnet være med på. Utfrysning pga. et dataspill... :whistle: En annen ting er at den ene i gjengen (som ikke lenger er noen gjeng som før) har fokusert veldig på det å være sossial (lever på østkanten :p ) og kul. Han (la oss kalle ham for X) har nemlig funnet seg en ny venn (og det er jo vel og bra), som også er en venn av fetteren til en annen i gjengen. Denne fyren (la oss kalle ham Q) har jeg aldri møtt, men han virker utrolig kul, slik han ene i gjengen, X, framstiller det. Q spiller nemlig gitar, tenk det. Dette har flere i gjengen startet med, inkl. meg, som lenge har tenkt på det å spille enten trommer, bass, gitar eller keayboard. (Jeg skal hoppe over på bass senere) Denne kule fyren, Q, har også langt hår (næh), og han kan til og med buste det til (wow). Han bruker i tillegg solhatt (omfg, zåå kewlt)! Alt dette har X begynt å etterape, og det virker som om han forguder Q. Q ville gjerne møte alle personene i gjengen, så X skulle ringe rundt og få med seg gjengen bort til Q (etter hva Qs venns fetter har sagt), men jeg ble ikke invitert. Det ble heller ikke et par andre personer som Q hadde lyst til å hilse på. Dette virker på meg litt forrædersk. X har også fått helt ny stil i det siste (jeg mistenker at det er slik Q kler seg), og begynt å være sammen med andre folk. Ja, han må da få lov til å tilbringe tid med hvem han vil, men han er "venn" med så mange at vennskapet blir litt overfladisk. Det virker også som om han gjør alt for å unngå meg og stille meg i et dårlig lys. Det virker som om jeg plutselig har blitt hans konkurrent #1. En annen i gjengen er sammen med ham, og på den måten har jeg nesten mistet enda en venn (i hvert fall så lenge han er sammen med X). Jeg har prøvd å finne andre å være mer sammen med, men i innspurten av 10.-klasse, er ikke det den enkleste sak av verden, især ikke når det er prøver, prøver, prøver og eksamen. Jeg hadde tenkt å holde kontakten med gjengen etter at 10.-klasse var slutt, men X har i hvert fall sagt klart ifra om at han ikke vil ha særlig mye med meg å gjøre. Han skal få det som han vil. Jeg gidder ikke bruke tid på noen som ikke finner vennskap i meg.

Konklusjon: Det å prøve å være kul og sossial bringer ikke alltid noe godt med seg!

Ting har sklidd litt ut, men neste skoleår blir forhåpentligvis mye bedre. Jeg er glad over at det blir et helt nytt miljø til neste år.

Er det noen som har opplevd det samme som meg? I så fall: noen tips?

Lenke til kommentar

Ungdomskole er et helvete for ganske mange...

VGS blir nok bedre skal du se. :)

Rykter som eg fekk slengt på meg i 8etende klasse lever visst forsatt på ungdomskolen min... uansett går ikke der lenger, og likegreit å bare drite i ryktene... :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

jeg synes ungdomskoleårene var av den bedre sorten. jeg hadde flere venner å var ute 19 timer i døgnet dag ut dag inn.

når jeg begynte på VGS så delte klassen seg ut i forskjellige linjer å da mistet vi alle kotakten...:(

jeg tok et friår å da mistet jeg det siste av kontakt djeg hadde med de andre.

nå sitter jeg inne 98% a tiden å kjeder meg da jeg overhode ikke har noen venner mer..

har mistet e del av min sosiale intelligens de siste årene også så jeg har utrolig vanskelig for å bli kjent med folk da jeg ser på meg selv som en utrolig kjedelig person å har selvtillit som en utedass...

jeg er utrolig deppa for tiden men det er også pga en del tvangstanker som plager livet av meg. jeg skal begynne å gå til psykolog å er hos legen en gang i uka. jeg er sykemeldt å må begynne på sosialen for sykepengene blir for lite i forhold t utgiftene mine..

livet mitt er et helvette å det eneste som holder meg oppegående er dama å familien min +trampolina som står hjemme t muttern å de..:p

Lenke til kommentar
når jeg begynte på VGS så delte klassen seg ut i forskjellige linjer å da mistet vi alle kotakten...:(

jeg tok et friår å da mistet jeg det siste av kontakt djeg hadde med de andre.

nå sitter jeg inne 98% a tiden å kjeder meg da jeg overhode ikke har noen venner mer..

har mistet e del av min sosiale intelligens de siste årene også så jeg har utrolig vanskelig for å bli kjent med folk da jeg ser på meg selv som en utrolig kjedelig person å har selvtillit som en utedass...

Om du hadde/har et par gode venner fra ungdomsskulen burde det ikkje vere et stort problem å ringe dei og få dei med ut på noke - sjå en film, heng i byn, gå på besøk til kverandre osv.

Ellers er det vel berre å finne seg folk i klassen/på skulen din som kanskje kan vere ålreite å ha med å gjøre. Er ikkje så fryktelig vanskelig å skaffe seg venner om du går litt inn for det.

Lenke til kommentar
Ellers er det vel berre å finne seg folk i klassen/på skulen din som kanskje kan vere ålreite å ha med å gjøre. Er ikkje så fryktelig vanskelig å skaffe seg venner om du går litt inn for det.

går ikke på skole nå mer da. men skal kanskje begynne t høsten vis jeg kommer inn.

bor for såvidt heller ikke på hjemplassen min heller så det skal nok bli litt vanskelig å gå på besøk t de jah..

dessuten har jeg prøvd det tidligere å da ble det bare sånn teit tom stillhet...:( hatewr når et blir sånn.

begynner å bli noen år siden jeg gikk på ungdomskolen nå så vi alle har nok desverre forandret oss litt vel mye til at man "bare kan ta opp tråden der den slapp" igjen...

Lenke til kommentar

Arrogant sagt, men i u-skole tiden er man under sterk personlig forandring og ting rundt en er skjelden hva man ønsker av mange årsaker...

Rykter er ikke noe å bry seg om, har gjort mye dritt gjennom tiden og selvfølgelig er det kjipt, men er rett og slett bare å gi faen og stå for hva man gjør.. De som koser seg med rykter er smålige... Tenker tilbake til det og anser det som bare latterlige fjortiss dramaer jeg bare ler av nå. Igjen mener ikke være arrogant.

Bare gi faen og hev deg over rykter... Nøkkelen til mye er å gi faen og dødsdommen er å tenke og spekulere i det.

Lenke til kommentar

for ett år siden var jeg på fylla med en chic. (wow, for en setning) Vi småklina og drakk ganske mye, som inkluderte litt bodyshotting. Det var den dagen jeg fant ut at hu ikke var interrisert i meg, hu ville være venner. men ok. no problem.

Nå, ett år siden sist, har hennes oppførsel blitt mer....la oss si, oppfordrende. Når jeg går bak henne, streker hu ut armer for å ta mine, for så og ta dem på brystet hennes. (jeg gikk bak henne da) En dag gikk det slik at jeg satt på gressplenen og røyket sammen med henne og noen venner av hu. Hu "kaster" meg på gressplennen, setter seg opp på meg og "lekeskriker" : "Ta meg". hehe.........."right".

So, its like this. Idag får jeg vite at hu ringte eksen sin og sa at hun følte seg alene, og han reiste bort til hu......med ett par kondomer (hørt fra søstra hans). Og den søstra igjen, sa til meg at den dama og exen hennes pula.........woooow, what great news, huh? Så idag igjen, er hun like "vennlig", og alt er i orden, osv. men faen.....aint THAT a BITCH?(situasjonen altså)

shiiiiiiiit, får mindre og mindre lyst å være i det hele tatt venner med jenter. heh.

/me sets mode +"Go Pro, Go Loner" MrLeftfield.

edit: leif

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Altså.

får mindre og mindre lyst å være i det hele tatt venner med jenter.

Sikkert et par jenter der ute som får mindre og mindre lyst til å være venner med gutter også.

Dessuten, hvis du hadde vært singel og bare kunne ringt en jente (eller gutt, hva du enn måtte ønske, og NEI jeg kommer ikke bort til deg hvis du sier at du er ensom.) og sagt at du var ensom. Og den jenta faktisk ville kommet bort til deg, tatt deg litt på løken, gitt deg en bedre omgang (i de 4 minuttene det varer) ville ikke du også gjort det? Mange som ikke vil ha et forhold og som isteden bare vil ha seg et knull innimellom.

Lenke til kommentar
Altså.

får mindre og mindre lyst å være i det hele tatt venner med jenter.

Sikkert et par jenter der ute som får mindre og mindre lyst til å være venner med gutter også.

Dessuten, hvis du hadde vært singel og bare kunne ringt en jente (eller gutt, hva du enn måtte ønske, og NEI jeg kommer ikke bort til deg hvis du sier at du er ensom.) og sagt at du var ensom. Og den jenta faktisk ville kommet bort til deg, tatt deg litt på løken, gitt deg en bedre omgang (i de 4 minuttene det varer) ville ikke du også gjort det? Mange som ikke vil ha et forhold og som isteden bare vil ha seg et knull innimellom.

sounds right. men jeg liker ikke den sannheten jeg ser, heh.

altså....du trenger IKKE å PULE meg om du føler deg ensom og ringer meg for å komme bort. (nei ikke du volcov....). Men jeg føler meg evig brukt. Hu playa meg først, så dro hu hjem, og istedenfor å sove, så dro hu en annen kar. My logic fails me.

Om hu virkelig er så god venn med meg som hu later som hu er, så burde hu ha ringt meg. Fordi jeg er en god lytter når det kommer til "å prate ut om"-samtaler. Jeg hjelper folk, men jeg kan tydelighvis ikke hjelpe meg. Etter slike situasjoner, kræsjer hele systemet mitt og jeg klarer ikke å tenke rett. BSOD, kor? heh

Nei, jeg er ikke missunlig for at jeg ikke fikk meg ligg, men det gjorde eksen. Det som sårer meg, er at jeg blir brukt og juget for. Jeg har klart meg uten ligg i hele mitt liv, jeg klarer meg HELT fint i flere år fremmover også, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Jeg hjelper folk, men jeg kan tydelighvis ikke hjelpe meg

Og du tror alle andre kan hjelpe seg selv? Våkne opp, jente! Det er VELDIG mange som har problemer der ute. JEG har også mange problemer med meg selv, men alle har forskjellig måter å takle de på. Noen ringer en ex for å få seg 12cm i et kvarter, mens andre tar piller for å takle det. Noen snakker ut om problemene sine mens andre sitter å griner hele dagen og ikke får gjort en dritt.

Jeg har klart meg uten ligg i hele mitt liv, jeg klarer meg HELT fint i flere år fremmover også

Hva skulle du med de greiene du kjøpte i butikken her om dagen da? Tøs. :p

Neida, du har armer. Du kan bruke de armene til noe. Bruk armene dine fram til du får deg dame, noe du og kommer til å få en dag! Hadde ikke vært så dumt med et knull, men jeg vet at før eller siden så kommer det. (Med mindre du ikke orker og vente, og heller vil betale for det. Og NEI, ikke ring meg.)

Nå kan det også hende at hun ikke var "ensom" men "kåt" og kanskje derfor hun ringte exen sin. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...