Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mareritt kan sitte skummelt lenge i. Jeg har hatt en dårlig natt der jeg har våknet ofte, og mens jeg sov hadde jeg mareritt der noen av de tingene jeg frykter mest, skjedde. Og det sitter i, og gir meg enda mer enn vanlig å tenke på. Problemet er at jeg må jobbe med skole og diverse annet nå i helga, men det går til helvete det også. Ingen ting virker logisk, og jeg får ikke til noen ting, nesten. Dessuten skal jeg bort sammen med en helt fremmed klasse fra mandag til tirsdag. Sove i felles sovesal og være ute i flere timer, samt samarbeide med totalt fremmede. Det fortoner seg som helvete. I tillegg skal man liksom være "sosial" på kvelden, og jeg vet hvordan det kommer til å bli. Den ene personen jeg har blitt litt kjent med kommer til å bli kjent med de andre, og da er jeg alene igjen. Som vanlig. Sitte i en krok. Jeg er ikke en person som løper etter og klenger på andre. Det skal være valgfritt å snakke med meg og være med meg. Men det er ikke fint når ingen velger det... Jeg vet ikke helt hvor jeg vil, eller hva jeg skal gjøre. Jeg skulle ønske jeg kunne kutte ut alt, men jeg kan ikke det heller.

Lenke til kommentar

Jeg er desverre en person som har fortrengt så ufattelig mye, prøvd å jobbet en del med det....men føler at det ligger masse igjen som jeg for faen ikke får opp.

Jeg sitter bare med en vond følelse..der skulle egentlig vært bilder i huet mitt....samme med noen lukter...sitter bare med en jævlig vond følelse. Og jeg VET det skulle vært minner av de episodene. Men jeg får de ikke opp..........

Sikkert totalt uforståelig dette, skriver av og til bare for å få skrivd det.

Lenke til kommentar

At jeg hele tiden legger på meg. At jeg savner kjæresten min. At skola bynte for 2 uker siden og jeg ikke har åpna en bok enda. At jeg savner vennene mine. At bestevennina flyttet sammen med meg til bartebyen men flyttet tilbake igjen... åååh, jeg er så trasi!

Lenke til kommentar

Øh, såklart det er lett, men du gjør det bare vanskeligere med å postulere det ikke er det.

For å gå opp i vekt må du forbrenne mindre enn kcal-inntaket, så du må enten spise mindre eller være mer i aktivitet.

Hva skolearbeid gjelder så handler det om motivasjon og ambisjoner. Det er ditt eget ansvar og deg selv det går ut over, så du får veie fordelene og ulempene ved å ikke lese opp mot hverandre. Jeg synes imidlertid det er litt tiltaksløst og uansvarlig, men det er ditt valg. At man har hatt sommerferie er knapt et argument :p

Å forstå seg ihjel på folk oppmuntrer bare til at de fortsetter med oppførsel som ikke er til gagn for dem.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Jeg vil ha hund, så en på bussen. tror det kunne gjort noe med meg.

fAEN nå skal jeg prøve, være positiv, prøve å glemme, gjøre ting. For flere netter som inatt orker jeg ikke. Hadde jeg bare klart å gråte en gang iblandt, blitt lenge siden :(

Depresjon, og så blir ene vennen din, eller, han jeg trodde var bestevenn min helt fraværende når det kommer til meg. avviser når jeg ringer, ikke svart mld på ei uke.

Alle kjærlighetssanger, sanger om lyst, osv. er og blir bare fantasi fortsatt. Burde man ikke opplevd noe på den fronten i en alder av 19? Blir så sliten og nedstemt av å tenke på livet mitt. MÅ FÅ FYLT DET MED NOE. måtte bare få ned noe, er så lei

Lenke til kommentar
En katt hjelper mye bedre mot slikt enn en hund gjør Fluesopp. Ved fysisk kontakt, kan en katt fjerne en del stress fra deg ikke minst.

Utstråler katten en form for legende aura elnosånt? Tviler. Det her kommer som bazukh sier helt ann på.

Min far sa noe til meg for et par år tilbake, det er fantastisk hva varm god myk pels og grenseløs ubetingelig kjærlighet kan gjøre med deg :). Savner hunden vår jeg..

Lenke til kommentar

Når du nevnte hund ble jeg deppa :(

Vi hadde verdens fineste hund, Men mamma var allergisk og vi kunne ikke ta vare på den.

Når jeg tenker tilbake blir jeg lei meg av å tenke på at jeg kunne vært enda mer med den,

gått enda mer turer, selv om det den gangen var ett lite ork. Nå savner jeg den helt sykt.

å ha en hund er helt fantastisk.

Lenke til kommentar

En hund er egentlig en fulltidsjobb. Vi har hund selv, og selvsagt er det kjempekoselig å se han ligge på dyna i sofaen, eller komme løpende og hoppende imot deg når du kommer hjem. Men så koster det jo en god bunke tusenlapper i året på bare mat, og hvis de i tillegg blir syke...

Men hvis du vil, og har tid, er det ingen grunn til å la være :). Bare husk at du forplikter deg i en god stund framover.

Lenke til kommentar

Det er helt klart verdt det. Hadde jeg hatt muligheten skulle jeg kjøpt hund selv, men jeg kommer ikke til å gjøre det før jeg veit sånn ca hva som ligger i fremtia mi. Da får jeg bare nøye meg med å dra til mamma eller pappa for å kose på vofs i mellomtia.

Jeg hadde nok heller aldri klart å ligge og kose med en katt på samme måte. Ei heller hadde det gitt meg samme følelsen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...