Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eksem, Eksem og atter eksem eg er så dritt lei av eksem.

GRRRRR

Jeg føler med deg, tro meg, jeg vet hvordan det der er. Trøst deg med at man kan vokse det av seg, om man er heldig, til vanlig avtar det bare. Men, det er en sinnsyk lettelse det også. Bare forandring pleier være en lettelse. I alle fall syns jeg det. =)

Ja skulle ønske det avtok snart :p har hatt det nå i ca 7-6 år og har prøvd alle kremer, lysbehandling, og hva det ikke skulle være. Til tider føler jeg meg som et udyr, veldig frustrerende.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Kjenner følelsen. Min eksem har nå utviklet seg til noen store blemmer, som blir sår, og som det tydeligvis går infeksjon i lett som pokker. Og jeg får ikke noe legetime. Ringte legekontoret, og de skulle ringe opp igjen om noen minutter. Nå er det gått noen dager, og jeg har ikke hatt anledning til å ringe opp igjen i kontortiden. Utrolig frustrerende. Det klør, gjør vondt, og ser helt jævlig ut. Og jeg merker at kundene ofte sender hendene mine noen ekstra blikk. Og blir jo helt funksjonshemmet av det også. Var en periode samboeren måtte åpne alt av skrukorker, måtte skjære alt som skulle skjæres, osv. Jeg klarte det bare ikke. x)

Lenke til kommentar

Nei det er virkelig skikkelig dritt!

Jeg har det værst i ansiktet/hals/bryst. Har liksom store røde omeråder, ser nesten ut som jeg

har en slags brannskade. Føler meg stygg til tider. Så en dag kan jeg ha det ganske bra og det ser ut somd et har roet seg, men så kommer det sånn helt plutselig tilbake.

Lenke til kommentar

Ah, kjenner til det. Jeg er heldigvis kvitt eksemen alle andre plasser enn hender/oppover armene nå da. Men når man går rundt med store røde områder i ansiktet føler man seg ganske stygg ja. Om det er noen trøst har jeg lagt merke til at jeg ikke legger noe spesielt merke til det på folk når jeg går på gata da. Når jeg legger merke til det, så er det mer "stakkar" enn "fy så stygg" som går igjen i hodet mitt. Så det er ikke så ille. 8D

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du har prøvd det, men avkjølende kremer hjelper utrolig på akkurat den kløen. Min erfaring er at de fleste kremene som skal behandle det gir en sånn ekkel varm følelse som gjør alt annet enn å -dempe- kløen. Men jeg har i alle fall funnet ut at "Eau thermale Avéne" eller noe er veldig avkjølende og slik. Demper kløen noe helt utrolig. =)

Lenke til kommentar

Anbefales, men siden det er litt pris på den, så anbefaler jeg å kjøpe samlepakke. Blir litt billigere selve kremen da, og hele serien er egentlig ganske avkjølende, sånn sett. Noe vanngreier som funker veldig godt også. Men! Et stort men. Det står utenpå at det er veldig rent vann og slikt, men ikke smak. Det smaker kloakk. 8D

Lenke til kommentar
Ah, kjenner til det. Jeg er heldigvis kvitt eksemen alle andre plasser enn hender/oppover armene nå da. Men når man går rundt med store røde områder i ansiktet føler man seg ganske stygg ja. Om det er noen trøst har jeg lagt merke til at jeg ikke legger noe spesielt merke til det på folk når jeg går på gata da. Når jeg legger merke til det, så er det mer "stakkar" enn "fy så stygg" som går igjen i hodet mitt. Så det er ikke så ille. 8D

Er rød og fæl i ansiktet konstant, hadde bare dette problemet forsvunnet så hadde selvtilliten skutt opp, fordi jeg har faktisk et ganske kjekt utseende. Derimot nå som jeg er konstant rød så er selvtilliten helt nede, tør ikke ta kontakt med noen jenter, selv når ukjente mennesker stirrer så blir jeg så ufatterlig deppet.

Det har også blitt værre med tiden, før var jeg bare litt rød, nå oser det ut av meg, tenker jeg vil ta laserbehandling, men vet ikke hvordan jeg skal gå fram, hvor mye det koster eller om de har det der jeg bor. Har faktisk tenkt på selvmord pga dette, men laserbehandling først...

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med ett par stykker som har hatt laserbehandling for diverse, de gikk rundt som tomater ganske lenge, gitt.

Men, fra alvor til revolver. Å være litt rød i ansiktet er ikke så ille som det gjerne virker for den som faktisk er rød i ansiktet. Folk som er litt røde i ansiktet er ikke stygge, i alle fall jeg finner et sjarmerende trekk i den rødfargen. Viser at det er litt liv i personen. Er i alle fall penere enn å være helt hvit, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Har du sjekket med hudlege? Psoriasis kan uten problemer behandles.

Tror nok ikke det er det, på det svakeste har jeg bare en rød og fin farge, men den holder seg som regel på en sterk rødfarge. Kinnene er helt myke og fine, ikke noe flassing, kviser eller noe slikt.

Nie: Ja, noen ganger ser det kjekt ut, men kan bare ikke la være å tenke på at andre tror at jeg rødmer eller synes noe er fault, når jeg bare er slik i kinnene mine. Det gjør da at jeg rødmer skikkelig og slik fortsetter den onde sirkelen.

Lenke til kommentar

Jeg gikk til lysbehandling i ett halvt år, 3 ganger i uka. Det virket faktisk veldig bra

og jeg gikk rundt uten eksem i en god stund, men så kom det sørn meg tilbake og jeg ga litt opp. Kostet penger og tok mye tid, men hvis du ikke har prøvd det ut så er det verdt et forsøk. Hva slags behandlingsmetoder har du forsøkt?

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Dårlige dager er så herlig!

Føles som alt og alle gjør alt for å gjøre deg nedfor fortest mulig.

Får ikke mer moro enn det en lager selv.

Jess. Det er selvfølgelig den dagen folk plumper ut med ting de ikke skal si, er litt mer oversensitive enn det de vanligvis er, ikke svarer på meldinger og ikke presterer å ta telefonen. En ulykke kommer sjeldent alene. I hvert fall ikke de ulykkene der man tilsynelatende står med en spade og graver seg selv ned i ett svart hull :p

Lenke til kommentar
Hva slags behandlingsmetoder har du forsøkt?

Holder på med noe avene kremer, men skal visst ta 3 måneder, og det skal visst heller ikke dekke så mye.

Lenke til kommentar

så det er liksom ikke en "sykdom" eller noe slikt?

da bør du jo kanskje bare begynne å se på det på en annen måte?

tenke at det er slik du er, det er en naturlig del av deg.

Ikke tenk for mye på hva andre tror for til sist så tenker de nok ikke no over det

i det hele tatt. For min del er jeg rød, det klør, huden er ru, ruglete blir utrolig fort tørr, flasser osv...

Lenke til kommentar

Sykdom og sykdom, det er blodårene som er utvidet og som er ytters i huden, slik at de synes konstant.

Du skulle bare visst hvor mye jeg hadde gitt for å ikke ha konstant røde kinn, alt hadde vært så deilig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...