Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trøst deg med at hvis du hadde vært i psykose så hadde du ikke vist det, det skal ihvertfall mye til å sitte på en pc bare=)

Har hatt en god del psykoser og hvis man kan spørre seg om det spørsmålet så er du ikke i psykose.

Litt vansklig å forklare, men det skal ufattelig mye til for å havne i psykose.

Psykotisk....da lever man i en annen verden...bokstavelig...man kan ha halliser, ikke forstå noe av det folk sier til deg...en kan si hei til deg og du tror han ber deg om å dra til helvete( er faktisk en god del drap som har skjedd under psykose), osv.....

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Det er akkurat det. Igår hadde jeg noen småhalliser. Det blinket i sidesynet mitt og det føltes ut som ting kom mot meg, og av og til var jeg usikker på om jeg hallusinerte eller ikke. Er litt sånn fortsatt. Satt i bilen til en kompis ista. Han fortalte meg en lang historie og var skikkelig entusiastisk, men jeg fikk ikke med meg en dritt han sa. Ble skikkelig redd etter dette.

Lenke til kommentar

En stor del av psykologisk smerte er selvlagd, uten at man vet det selv. Prøv å bare la følelsene skje, i stedet for å ha mentale monologer om alt som skjer inni dere. Som regel er det en historie som står på repeat i hodet, og man kommenterer og dømmer hva som foregikk der, eller man prøver å glemme det (samme som å motstå/benekte).

 

Det aller beste tipset jeg kan gi dere er; "Observer livet deres".

 

Liker også å ha dette sitatet i bakhodet når jeg henger rundt folk som stresser, sier ting de ikke mener etc. :

"When you realize that much of their behavior towards you is actually displaced frustrations about themselves, you can convert your own fear and anger into genuine concern for them". Evt. bare smile til det du skulle få kastet i trynet, fordi du skjønner hva som egentlig foregår.

 

Ellers, litt fin lesing.

 

http://www.positivityblog.com/index.php/20...-life-in-shape/

 

“To hell with circumstances; I create opportunities.”

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lurer_*

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

 

Jeg hjelper til litt i en bedrift, og sjefen der (som jeg også kjenner personlig) har vært stein på piller hver jævla dag i en uke nå. Han oppfører seg helt sånn som Jack i LOST gjør, sjangler rundt og krasjer i alt. I går ble en maskin slått slik at den fikk bluescreen (den gikk tregt eller hva det nå var), så begynner å bli litt vilt.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

 

Jeg hjelper til litt i en bedrift, og sjefen der (som jeg også kjenner personlig) har vært stein på piller hver jævla dag i en uke nå. Han oppfører seg helt sånn som Jack i LOST gjør, sjangler rundt og krasjer i alt. I går ble en maskin slått slik at den fikk bluescreen (den gikk tregt eller hva det nå var), så begynner å bli litt vilt.

Stein på piller? Går det ann O.o

Ang maskinen, bytt til linux så slipper dere bluescreen :p

 

Ta det opp med han en gang han er nykter

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hadde selv et par sjefer som ikke var helt edruelige på jobb, og i etterkant så kan jeg med stor sikerhet si at det beste ville for min del vært å si opp.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Livet mitt går faen meg bare nedover. Egentlig burde det vært omvendt men... Fra ungdomskolen hadde jeg kanskje litt flaks, kom inn i en vennegjeng på 9-10 stk som var sammen gjevnlig og hadde det dritfett sammen. I denne gjengen var det både jenter og gutter, og vi dro å badet sammen, var på fester sammen, møttes ute hver dag omtrent og slikt. Men så begynte vi på vidregående og mange fikk jo selvfølgelig endel nye venner som de også var med av og til, så nå har alle sklidd litt fra hverandre og det er ganske sjeldent at vi er samlet alle sammen nå lenger. Eller tviler på at det kommer til å skje igjen. Noen har flyttet og fått unge, andre har funnet seg andre venner som de henger med hovedsakelig. Vi er jo fortsatt venner alle sammen, men savner det at når det var fest så var det en selvfølge at alle var med.

 

Jeg har også fått maaaange nye venner, både jenter og gutter men alikevel så savner jeg de gamle tidene. De nye vennene betyr liksom ikke like mye, jeg har jo selvfølgelig noen av de gamle jeg er med gjevnlig, men det er umulig å få gjort noe større sosialt sammen, feks dra på turer og sånn. Det er spessielt ei vennine jeg savner, jeg var med henne seinest for 3-4 dager siden, men slik det ligger ann nå er jeg ikke sikker på om vi møtes så mye mer, selv om vi var ganske gode venner. Jeg føler jeg kommer til å miste henne ihvertfall selv om bare tiden kan vise om det faktisk skjer, men hun har fått seg ny kjæreste i en annen vennegjeng som bor langt fra her så jeg vet ikke helt. Jeg tenker tilbake 1-2 år og husker hvor mye bedre alt var da, selv om jeg ikke hadde like mange venner på den tiden var alt så mye mindre ansvarsfult og jeg gikk på skole med alle venna mine og det er ikke slik som nå at alle i klassen bor i en annen by. Mange av mine tidligere beste venner har også flyttet langt vekk og jeg vil mest sannsynelig aldri se dem igjen.

 

Egentlig har dette foregått lenge uten at jeg har deppet så mye over det, men nå kom liksom alt på en gang og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil være ute med venner, men med de gamle vennene mine.

 

I tillegg til dette så har jeg sluttet på skolen og skal begynne å jobbe, jeg synes ikke dette er så veldig kult for jeg liker skolen og det å omgås mange på min egen alder, i jobb er det jo bare gamlinger som jeg ikke akkurat synes det er så veldig gøy å prate med. Jeg har nettopp fått vite at bikkja mi snart må avlives, dette er kanskje ikke noe big deal tenker dere, men er ikke så gøy når hunden du har hatt 80% av livet ditt snart skal dø. I tillegg har det blitt mye festing i det siste, jeg har dratt med mange fulle folk hjem, noe mamma ikke akkurat ble så veldig glad for, sier hun ikke kan stole på meg og ble kjempesur. Jeg kan ikke si at jeg føler noe annet en skam over den saken, greit nok at det ikke er det værste man kan gjøre, men jeg føler meg så uendelig taper og at jeg skuffer foreldrene mine, at jeg skuffer alle....

 

Nei uff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men orker ikke den følelsen jeg sitter med nå.... :cry:

Lenke til kommentar
Mehhhhh; bomgira to ganger i kjøretimen i dag, og kjørelærer ble følgelig raasende - som hjalp uhorvelig på nervene mine. Var sur i en halvtime etterpå. :(

 

Minner meg om min kjørelærer, som jeg sa klart i fra til at jeg faen ikke betalte flesk for å bli kjefta på av ham. Han var ganske ok etter det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lurer_*
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

 

Jeg hjelper til litt i en bedrift, og sjefen der (som jeg også kjenner personlig) har vært stein på piller hver jævla dag i en uke nå. Han oppfører seg helt sånn som Jack i LOST gjør, sjangler rundt og krasjer i alt. I går ble en maskin slått slik at den fikk bluescreen (den gikk tregt eller hva det nå var), så begynner å bli litt vilt.

Stein på piller? Går det ann O.o

Ang maskinen, bytt til linux så slipper dere bluescreen :p

 

Ta det opp med han en gang han er nykter

 

Han er jo så å si aldri nykter når jeg treffer han da.

 

I går tok han inn på hotell nede i byen (vet ikke helt hvorfor), allerede litt stein, på hotellrommet ble han visst enda steinere. Løp ut i hotellkorridoren og begynte å hyle og skrike usammenhengende, rava rundt på taket av hotellet i kun boxershorts, før han tok på seg en tynn vindjakka og løp ned en branntrapp og rava rundt i byen og lekte eventyr. Hadde kosa med et tre og kalt det "mester", og knekt av en grein og rava rundt videre mens han vifta med greinen og var helt rabiat. Endte med noe overfall eller hva det nå var på togstasjonen, og politiet ble tilkalt. Hva som skjedde etter dette vet jeg ikke, har fått høre det meste fra andre hotellgjester + noen folk i byen som kjenner han.

 

I kveld er han helt stein igjen. Er ikke på kontoret nå, men ligger inne meldinger fra andre som er der at ting er rasert, og at han har forlatt bygget og er på vei ned mot byen ellerno.

 

Faen heller, kunne blitt noe "Etaten"-greier ut av dette. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...