Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi først sporer litt av til smiling og slikt.

De lykkeligste menneskene, sånn som nybakte mødre og valpe-eiere, det er slike mennesker jeg ikke klarer la være å smile til, det stråler av dem, og da må man liksom smile tilbake. Så jeg tror nok det ordtaket er litt bokstavelig.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ingen_*

Er det ikke rart? Å føle seg alene selv med en hel haug av mennesker rundt deg? Er det ikke morsomt å føle seg mislykket uansett hvor bra man gjør det på skolen? "Ikke tenk negativt!", sa de. Er det slik det er? Få et klapp på skuldrene, ta seg sammen og bli den alle forventer at du skal være?

 

Hvor ofte finner man et menneske man virkelig faller hodestups for? Hvor ofte finner man en man tilgir gang på gang? Hvor ofte finner man en man elsker? Et år. Jeg kan velge og vrake, men jeg velger å gå alene. Jeg vil, men jeg kan ikke. Det går bare ikke. Ingen, ingen ingen. Ingen er som du? Er jeg kresen?

 

Samme det.

Lenke til kommentar

Smile hjelper godt! En søt jente på McDonalds smilte i kveld bredt til meg og gav meg gratis pommes frittes fordi de hadde "mye igjen før stengetid"! Hun fikk et stort smil tilbake, og gjorde meg til en gladere gutt for kvelden. Smile hjelper! Kunsten er å drite langt i om alle andre rundt deg syntes du ser helt tard ut, det er som andre sier her deres eget problem!

 

Igjen, dette er ikke alltid like lett for mennesker med sosial angst og liknende - så det er veldig "lett å si", men for all del: prøv :)

 

(Ikke rettet mot noen spesifikke poster eller personer, men mer mot alle.)

 

Skal love dere det smilet hjalp godt da jeg i dag gikk ifra min beste klasse noensinne, nemlig VK2 klassen min - sikkert siste gang jeg ser alle samlet, og vil aldri kunne gå på skolen og sulle og sløve der mer slik som har blitt en del av livstilen min nå! Hvor skal jeg gjøre av meg, haha - nå skal jeg liksom bli voksen!? Håper inderlig jeg beholder kontaktene med en del av dem, oslo, bærum, kristiansand, grensen mot russland, arna eller hvor nå de ender opp! >_<

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Akkurat nå hadde jeg trengt litt trøst. sliter noe jævlig med kjærlighetssorg. var sammen med jenta mi i 2,5 år og slutt uten forvarsel. jeg har ikke sovet på en uke og gått ned 5 kilo. på dagtid prøver jeg å være normal og henge så mye som mulig med venner. men nettene dreper meg. jeg ligger bare oppe å tenker.

 

vær så snill å ikke bare overse meg denne gangen!

Lenke til kommentar

Jeg veit akkurat hvordan du har det. Og jeg er lei for å si det, men sånn er det... Ikke noe å gjøre med det. Du må bare la tiden hele sårene dine. Jeg kan berolige deg med at etter en stund vil det gå lettere, hverdagene bli bedre og tankene dine vil vandre mindre og mindre mot det du en gang hadde.

Man venner seg til alt. Men det tar tid.

Lenke til kommentar
Hvor ofte finner man et menneske man virkelig faller hodestups for? Hvor ofte finner man en man tilgir gang på gang? Hvor ofte finner man en man elsker? Et år. Jeg kan velge og vrake, men jeg velger å gå alene. Jeg vil, men jeg kan ikke. Det går bare ikke. Ingen, ingen ingen. Ingen er som du? Er jeg kresen?

 

*forvirra*

Lenke til kommentar

Hvis man føler kjærlighet over ett annet menneske bryr man seg veldig om det. Er man likegyldig, er det som personen ikke eksisterer. Hat er en veldig stor samling av følelser, og man bryr seg om hva som skjer med personen da, litt på samme måte som kjærlighet.

Hvis du skjønner :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takk for svaret Mushi! Og jeg tror du har helt rett.

 

Derfor tror jeg at hvis man i så fall beror sin egen lykke på å finne "kjærlighet", uten å skjønne at den følelsen har mange graderinger, så kan man finne på å plassere andres responser i feil følelsesregister hos en selv, og dermed oppfatte verden feil, og ende opp med å føle seg som en uønsket person.

 

Min hypotese fullt ut, så klart!

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...