Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

En kiosk nede ved sjøen. Har ikke jobbet der så lenge.

 

Oppdaget jo at man ikke får lov til å ta seg pauser selv om man jobber 9 timer. Det går bare ikke! Jeg klarer ikke å jobbe sånn. Fikk ikke spist engang...

 

Ja, L4r5. Men mamma prøver å tvinge til å ignorere det. Driter i det, så skal prate med pappa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_BLAH_*

AAAAARRRRGGHHHH!!!!! Alt er bare rot oppi hodet mitt!! Et eneste stort kaos som jeg ikke klarer å rydde opp i... Går bare rundt og surrer rundt oppi topplokket.. Tror jeg dropper matte-eksamen i morra.. har ikke sjangs til å bestå!! Har ikke gjort en dritt lekser i hele år!! I tillegg har jeg mye fravær i alle fag, dårlige prøve-resultater, manglende innlevering av stiler osv...

Et helt skoleår rett i dass... :no::(:no:

Lenke til kommentar
Fy helvete. Jeg HATER ham. HATER HATER HATER HATER :( Alt er ødelagt. As always. Måtte alle dere med noe hengene mellom beina brenne
Aoch. Du. Noen gutter er rasshøl, jeg har hatt min fair share av sånne, og jeg har og en jeg hater og vil kappe av pikken til og kvele med overnevnte. Men det finnes andre der ute, ikke gre alle over en kam.
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Vet at jeg stryker i en del fag iallfall... har ikke ork til å begynne å lese i det hele tatt... sånn har det vert gjennom hele skoleåret... Hadde jo tenkt til å skjerpe meg, og begynne å ta det litt på alvor, men jeg klarte det liksom bare ikke. Apatien tok overhånd. Orka ikke tanken på å opne opp ei bok og lese det samme 20 ganger for å få det med meg, for så å gjøre det halveis på prøvene som meg egentlig ikke bryr meg om...

Tankte faktisk også i en periode å slutte og prøve å finne meg en eller anen drittjobb et sted... Hadde iallfall vert 1000 ganger bedre enn dette...

Lenke til kommentar
Fy helvete. Jeg HATER ham. HATER HATER HATER HATER :( Alt er ødelagt. As always. Måtte alle dere med noe hengene mellom beina brenne
Aoch. Du. Noen gutter er rasshøl, jeg har hatt min fair share av sånne, og jeg har og en jeg hater og vil kappe av pikken til og kvele med overnevnte. Men det finnes andre der ute, ikke gre alle over en kam.

 

Jeg har i alle fall ikke tenkt å sløse bort ETT ENESTE minutt på flere.

Lenke til kommentar

Sånn på kortsikt så er man forbannet fordi man gjerne ikke tok igjen, eller fikk sagt alt man ville si. På langsikt når sinnet har gått over så innser man at det faktisk er helt ok å ikke synke ned på deres nivå. De føler seg dummere de når de tenker tilbake, enn jeg ofte gjør.

Lenke til kommentar
Vet at jeg stryker i en del fag iallfall... har ikke ork til å begynne å lese i det hele tatt... sånn har det vert gjennom hele skoleåret... Hadde jo tenkt til å skjerpe meg, og begynne å ta det litt på alvor, men jeg klarte det liksom bare ikke. Apatien tok overhånd. Orka ikke tanken på å opne opp ei bok og lese det samme 20 ganger for å få det med meg, for så å gjøre det halveis på prøvene som meg egentlig ikke bryr meg om...

Tankte faktisk også i en periode å slutte og prøve å finne meg en eller anen drittjobb et sted... Hadde iallfall vert 1000 ganger bedre enn dette...

 

Vel, da går det bedre til neste år. Selv strøk jeg på alt utenom engelsk første år på grunnkurs, om det er en trøst. :) Og hvis du selv etter tyve gjennomlesinger ikke får med deg stoffet, er ikke dét den optimale måten for deg å tilegne informasjon - forsøk andre metoder! Det er selvfølgelig fristende med friår, å slutte skolen og slikt, men det lønner seg neppe i lengden, ettersom det blir langt vanskeligere å vende tilbake seinere.

 

Dette klarer du! :)

Endret av Eryk
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anon_*

Skjuler identiteten min av åpenbare grunner.

 

Jeg poster egentlig aldri på topics som det her, men det er litt fint å rante til folk jeg ikke kjenner innimellom. Jeg kommer nok ikke til å lese svar eller noe en gang. Eneste dere trenger å vite om identiteten min er at jeg er gutt.

 

Det har seg slik at jeg fooler rundt med en litt. Spesiell jente. Spesiell på den dårlige måten. Hadde fortiden min med jenter vært enklere og mer munter hadde det kanskje ikke brydd meg i den grad det gjør, men det får være. Har hatt for det meste dårlige erfaringer med jenter før. Det har blitt bedre de siste årene though.

 

Jo, spesiell jente. Vi var gode venner før vi begynte å gjøre ting utenom vennskapet, så det ble et problem for henne. Hun visste ikke hva hun ville så det ble mye drama pga. det. Hun har vært utro, en gang edru. Et par i fylla kanskje. Jeg tilgav henne aldri det, jeg lot det bare gå i glemmeboken etter en stund pga. at hun ble utrolig depressiv av å ikke "ha" meg. Vi snakker på randen av suicidal. Jeg hadde tenkt til å ditche henne etter det men jeg har såpass med samvittighet at jeg ikke klarer å ødelegge en person for å demonstrere mine prinsipper.

 

En annen ting er at hun hater å vise at vi er noe in public. Aldri erklært noen sammenhet (vi har rota i over et år). Vil ikke ha noe status på facebook en gang (tragisk imo). Viser skjelden interesse for meg i det hele tatt når vi er sammen med andre folk. Jeg vet det er normalt å forandre seg litt fra tomannshånd; men vi snakker en total forandring. En total revamp fra "nussedussedulle" på tomannshånd til "random person" in public.

 

Hva resonnerer jeg ut i fra alt dette? Rett og slett at hun ikke vil vise at hun er opptatt. Hun ser alltid etter en mulighet til å finne noen som er bedre enn meg, virker det som. Jeg ser på mennesker som forutsigbare vesener som følger veldig enkle prinsipper, og jeg tror helt oppriktig at jeg kan forutsi hvordan alle mennesker kommer til å oppføre seg. Dette kalde synet på mennesket + det som har skjedd mellom meg og den jenta det siste året har gjort meg helt utrolig kynisk, noe som igjen går utover følelseslivet vårt.

 

Jeg har forandret meg såpass mye at jeg tror jeg kan takle å "slå opp" med henne nå. Jeg syns hele greia blir for latterlig. Hele tiden insisterer hun på at jeg er "den beste" og at hun helt oppriktig vil ha meg, men allikevel syns hun det er feil å være sammen med meg, i så stor grad at hun nekter å vise noe som helst. Det blir for dumt. Den enkle forklaringen er som sagt at hun ikke vil vise at hun er opptatt i tilfelle det kommer noen bedre gutter forbi henne en dag og viser interesse. Sånn er det.

 

Unnskyld for den tekstmuren her forresten. Jeg hadde mer i hodet enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Idiot_*

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Har eksamen om 7 timer kl. 09 og må lese. Jeg tror ikke jeg kan nok til å bestå, og jeg må jo bestå! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er å lukke boka, finne en god stilling og så bare puste.

Kan du det ikke nå så er det som regel lite nipugging hjelper. Da tror jeg det hjelper mer å stresse ned og prøve å få sove. En god natts søvn er viktigere enn den lille ekstra lesingen du får til i kveld likevel. Det blir dessuten veldig lite effektiv læring når du er stressa og trøtt og på grensen til panikk.

Sørg for å sove i natt og sørg for å spise frokost i morgen. Det er de to viktigste tingene nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...