Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hun er den som driver mitt sosiale liv. Uten henne så blir alt usikkert og skummelt. Jeg klarer meg ikke uten henne. Gjør ikke noe for henne om hun skaffer seg kjæreste, for hun vet at jeg alltid vil være der. Det var vel dette som krasjet i den episoden jeg forteller om ovenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så jævlig ensom.

Flytta opp hit fra et sted hvor jeg hadde få venner fordi de fleste enten alltid var opptatt eller hadde flytta selv.

Først gikk det bra her, jeg fikk nye venner og hadde alltid noe å gjøre, alltid noen å være med, men dette endra seg drastisk etter vinterferien.

Folk flytta, slutta å ha kontakt, fikk kjærester og nye venner som de heller brukte tida med.

Jeg er igjen her, har ikke noe særlig kontakt med de som er igjen. Går ikke på skolen lenger, det er liksom ikke noe mer å gjøre. Resten av gruppa overlever greit uten meg.

Jeg sitter bare hjemme på hybelen og sturer. Vært sjuk i ei uke nå. Hoster meg til blods og til svime, blør og har det jævlig generelt.

Tenkte meg ut i dag, men bare orker ikke.

 

Jeg er fanga i mitt eget hjem, jeg orker ikke lage meg mat. Jeg orker ikke drikke. Så vidt jeg orker å skrive.

Jeg sitter bare og ser tomt fremfor meg eller ligger og stirrer i taket.

 

Jeg er apatisk og melankolsk, vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke hva jeg vil. Vet ikke hvordan jeg kommer meg ut av dette, eller om jeg i det hele tatt orker ...

 

Hva hjelper det å ha venner for, når de er milevis og timesvis unna, og man ikke takler å prate i telefoner, så man får ikke ringt de om det er noe og orker sjelden sende melding heller, for det er så få som faktisk svarer.

 

 

Jeg burde jo egentlig være vant til det, jeg har hele oppveksten vært et ensomt barn.

Jeg fikk ikke leke med jentene, og jeg ville ikke spille fotball med guttene - greit nok fordi jeg aldri likte fotball. Gjør jeg ikke nå heller. Jeg er mer en strikk / paradis / badminton / volleyball-mann.

 

Før har jeg pleid å skrive dritten ut, høre på musikk, drikke og forsvinne inn i bøkenes verden eller World of Warcraft, men det har ikke fungert de siste månedene.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Høres ut som du skulle hatt deg en tur til legen med den hosten din datasmurf. Og hvis du er i så dårlig mentalt stand at du ikke klarer å få laget deg mat så er jo dette også noe du burde nevne til legen.

 

En liten tur utenfor døren hadde nok gjort deg godt, hvertfall her jeg bor er det skikkelig vårvær i dag.

Lenke til kommentar

Datasmurf, kun deg selv som klarer å rette opp det hele, men det er du nok allerede klar over. Ta det en dag av gangen, først sats på å bli frisk, så tar du et tak og jobber med de eventuelle sosiale problemene du har. Ingenting er umulig mann. At du føler alt er bare jævlig og kjedelig for tiden er helt forståelig, alle vi har slike perioder.

Lenke til kommentar

Bellicus, jeg liker ikke legen min. Han er en uforståelig pølsetysker. Ikke har jeg råd til legetime heller.

Det er enten legetime eller handle mat som nesten aldri blir oppspist.

Jeg velger den siste.

Men det er sol ute, sol gir meg hodepine og gjør meg irritabel =/

Samt at turer ut døra får meg til å røyke. Uansett. Og jeg prøver å slutte med det.

 

Erasus, ja, jeg er fullt klar over det hele. Er det normalt at slike perioder varer over flere år?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Vel de kommer til å vare til du dør hvis du ikke løfter på rævva di. Det er et hardt liv vi lever. At du mistet venner osv. er noe som skjer med mange, ta meg f.eks, hadde i løpet av noen år flyttet fire ganger før jeg endelig slo meg til ro. Lykke til med å beholde noen venner da. Mistet alle bestevennene mine kort tid etter pga. avstand. Jeg kunne naturligvis også sittet inne, stirra i veggen og ikke ha giddet å gjøre noe, men jeg gjorde det motsatte. Som jeg sa i min tidligere post, først sats på å bli frisk, så er du fri til å gjøre hva du vil. Har du helse, har du muligheter til alt. Lykke til dude. -_-

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Det er sant som Erasus sier her, du kommer til å sitte til du blir skrullete om du ikke tar tak i problemene dine. Hvis du ikke klarer dette selv, så kan du f.eks. ringe til moren eller faren din og si det som det er at det står dårlig til med deg, at du gjerne skulle hatt litt hjelp, men at du ikke klarer å få gjort noe.

Lenke til kommentar

Datasmurf: Den følelsen du har forsvinner ikke bare du venter, som du sier selv så hjalp det før å skrive, høre på musikk osv. og man tror at man kan klare å holde det på avstand siden man føler seg kanskje litt bedre etterpå. Men psyken er som fysikken, gjør man ikke noe så blir det bare verre........dessverre. Hvis du hater legen din så foreslår jeg at du bytter noe som ikke burde være vansklig( kommer jo an på hvor du bor også )

Og bare stikk huet ditt ut døra i starten....prøv å begynn en plass, behøver ikke å være noe stort, men nok til å utfordre deg litt.

Ensomhet er noe dritt og noe jeg ikke unner noen, prøv å gjøre et eller annet som gjør at du treffer mennesker....lettere sagt enn gjort egentlig, men er det eneste som hjelper på ensomhet hvis du bare sitter hjemme.

Du må komme deg til en eller annen lege med hosten din, høres ikke bra ut:(

Jo mer du ser i veggen og mer man detter nedi sin egen kjeller jo mer apatisk osv, blir man.

Håper at du klarer å komme deg ut av det, det er ikke lett....men det er bare du som kan gjøre det og det er verdt slitet også til slutt.

Dette ble litt mye :blush:

Lenke til kommentar

Vel, foreldra mine sier bare den samme gamle regla om gå til psykolog, få piller.

Ritalin mot søvn og konsentrasjonsproblemene, et eller annet annet jeg ikke husker hva heter mot depresjonene, mot angsten osv.

Det samme som psykologene i sin tid sa. Og de andre legene.

 

Vel, hva om jeg ikke tør begynne på piller fordi jeg kjenner meg selv og jeg frykter jeg kan komme til å prøve og ta overdose eller ruse meg på de eller noe sånt? Har noen tenkt på det? Nei. Prøver jeg å forklare de det, er det som å prate til døve ører.

 

Så null hjelp der i gården. Før kunne jeg prate med søss, men nå prater hu bare om skole og typen sin og har ikke tid til å åpne øra sine for storebroren sin lenger. Jeg føler det fantastiske forholdet vi har rakner mer og mer.

 

 

Ang. legebytte er det ikke så alt for lett her.

Jeg har den eneste bra legen som var ledig her, men jeg takler ham ikke. Vært hos ham to ganger nå, holdt på å få spader.

Ene gangen forsto han ikke noe og jeg endte på sjukehus. Yay for den ...

 

Blir vel å oppsøke lege på onsdag eller noe, siden jeg da skal hjem og mamma og pappa er leger (som jeg ikke har noe tillit eller tiltro til, men de maser om at hvis jeg ikke har blitt frisk til onsdag så skal de se på halsen min, lytte på lungene og gi meg noe for det. Mamma maste om morfin, men djeez damen. Har du bare piller å tilby meg?! Piller og hånord, hva med litt kjærlighet til din sønn som sliter og som har fortalt deg det gang på gang de siste 8 åra? Kan du høre etter og hjelpe meg?! *oppgitt*

Lenke til kommentar

Moren din mente sikkert cosylan, det er den eneste hostesaften som hjelper om man har en skikkelig dårlig hoste, og den er det morfin i, man blir ikke ruset av den, den kobler bare ut de delene av hjernen som får deg til å hoste. Og hvis legene råder deg til å prøve medisiner, og du ikke går med på dette, så kan du heller ikke forvente å få noen bedring fra symptomene dine.

Lenke til kommentar
Å påstå at man ikke kan ruse seg på cosylan er feil. Funker fett det.

 

Den er smaksatt med lakris/mango og den smaken er ikke særlig god. Dessuten er det avføringsmiddel i den. Men hvis man først har tatt steget for å dope seg på hostesaft, så er det ikke lenge igjen til man sitter med rødspritflasken i hånden. :no:

Lenke til kommentar

Cosylan er godt kjent som ruspreperat blant misbrukere. Cosylan inneholder morfin....og resten bør da være logisk. Det finnes 2-3 kjente hostesafter med morfin og Cosylan er en av de, og er populært i miljøet hvis man har nok av det. rødsprit er ikke det.

Cosylan er også kjent for å være i starten på en kariere som misbruker ( noe jeg har lagt merke til under de utallige møtene jeg har vært på sammen med andre eks-misbrukere og ruslivet til de)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Sendte deg en pm L4r5 :)

Datasmurf: Å sitte hjemme og spise spiller hjelper som oftest ikke, men psykolog og medisin sammen kan hjelpe for noen igjen. Men medisin er valgfritt. Å ha noen å prate med er kanskje det viktigste.

Men igjen så er det noen diagnoser som det trengs medisiner til for å få bedring, det var ikke retta til deg=)

Men jeg forstår godt ønsket ditt om å klare det uten medisiner.

Men prøv å kom deg til en lege( litt vansklig siden du hater pølsetyskeren) eller du kan ta kontakt med PUT.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Morfin tilhører opiat-familien. du får som oftest ganske sterk rusfølelse av morfin( spørs åssen preperat det er putta i (Cosylan er det flere som blir dårlig av)

Du blir trøtt, likegyldig, tåler sykt med smerter osv. Søk på det og du kan finne litt mer dyp info om det. Opiat er også et preperat man blir fort hekta på og det er noe dritt.

Heroin er også i opiat-familien. Og over lang tids bruk så ødelegger morfin reseptorene som skiller endorfiner og flere naturlige kjemikalier. Dette kan bli reparert igjen ,men det tar tid.

Dette var grovt forklart=)

Kodein er det smertestillende stoffet som er i morfin, som brukes også i paralgin forte, pinex forte, kodein-tabletter osv.

Det begynner sånn: Opiums-valmue blir til opium som igjen blir til morfin som igjen blir til heroin....grovt sagt.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

I Don't Wanna Grow Up

 

When Im lyin in my bed at night

I dont wanna grow up

Nothin ever seems to turn out right

I dont wanna grow up

How do you move in a world of fog

Thats always changing things

Makes me wish that I could be a dog :(:(:(

When I see the price that you pay :(:(:(

I dont wanna grow up

I dont ever wanna be that way

I dont wanna grow up

 

Seems like folks turn into things

That theyd never want

The only thing to live for

Is today... :(:(:(

Im gonna put a hole in my tv set

I dont wanna grow up

Open up the medicine chest

And I dont wanna grow up

I dont wanna have to shout it out

I dont want my hair to fall out

I dont wanna be filled with doubt

I dont wanna be a good boy scout

I dont wanna have to learn to count

I dont wanna have the biggest amount

I dont wanna grow up

 

Well when I see my parents fight

I dont wanna grow up

They all go out and drinking all night :(:(:(

And I dont wanna grow up

Id rather stay here in my room

Nothin out there but sad and gloom :(:(:(

I dont wanna live in a big old tomb

On grand street

 

When I see the 5 oclock news

I dont wanna grow up

Comb their hair and shine their shoes

I dont wanna grow up

Stay around in my old hometown

I dont wanna put no money down :(:(:(

I dont wanna get me a big old loan

Work them fingers to the bone

I dont wanna float a broom

Fall in love and get married then boom

How the hell did I get here so soon

I dont wanna grow up :(:(:(

 

:cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...