Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner hvor du vil, Pencilcase. Men denne tråden fungerer ofte som et blåserør. Man får ut de tunge tankene. Siden behovet for å skrive her ikke er tilstede når man faktisk har det kjempebra så kan det noen ganger virke som at man går rundt og sutrer hele tiden, selv om man kanskje egentlig har det mer bra enn man har det dårlig.

Kanskje vet man allerede hva som trengs for å bedre ting og bare trenger en utblåsning.

Kanskje trenger noen litt sympati og trøst.

Andre igjen trengr råd og veilledning.

Lenke til kommentar

Føler meg litt innesperret, en gnagende følelse innvendig. Det er vår og sol ute, men jeg har masse husarbeid, regninger som ikke er betalt og som jeg må pønske ut en lur måte å få betalt, har en unge med feber og som spiser dårlig, brukte lang tid i dag på å lage en middag jeg var sikker på at han ville like, men så begynte han bare å spytte ut maten etter en stund, samboeren er sur på meg for at jeg har så lite energi og gjør lite nyttig, oppvasken skulle vært tatt, er venner jeg ikke har sett på lenge og som jeg liksom aldri får tid til å se. Det er hele tiden noe som skal ha oppmerksomhet fra meg, hadde vært fint å være i fred en stund. Sitte nede ved en brygge, tatt en joint og gitt blaffen i alt, slengt på en ryggsekk og labbet ut i skogen og ikke hatt noen planer om hvor jeg skulle eller når jeg skulle tilbake. Litt frihet hadde vært fint.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Føler meg litt innesperret, en gnagende følelse innvendig. Det er vår og sol ute, men jeg har masse husarbeid, regninger som ikke er betalt og som jeg må pønske ut en lur måte å få betalt, har en unge med feber og som spiser dårlig, brukte lang tid i dag på å lage en middag jeg var sikker på at han ville like, men så begynte han bare å spytte ut maten etter en stund, samboeren er sur på meg for at jeg har så lite energi og gjør lite nyttig, oppvasken skulle vært tatt, er venner jeg ikke har sett på lenge og som jeg liksom aldri får tid til å se. Det er hele tiden noe som skal ha oppmerksomhet fra meg, hadde vært fint å være i fred en stund. Sitte nede ved en brygge, tatt en joint og gitt blaffen i alt, slengt på en ryggsekk og labbet ut i skogen og ikke hatt noen planer om hvor jeg skulle eller når jeg skulle tilbake. Litt frihet hadde vært fint.
Gjør det. Jeg vet ikke om du har hatt problemer med rus, men hvis du har det, dropp jointen. Gå en lang tur på fjellet, telt ute noen dager. Si til samboeren at du skal på tur noen dager. Ikke lyv til henne en gang. Si at du vil bygge opp litt energi for å kunne være mer til hjelp. Du kan ikke dytte andres behov foran dine egne i evigheter.
Lenke til kommentar

Huff, den forbanna dommedags ansgsten min, blir snart gal. hver dag så tenker jeg på at det er dommedag. har ikke så mye å stå opp etter om morgenen lengere, når jeg tror at jorda går under hverdag. Pluss at den ikke gjør meg noe mere motivert til skole og andre ting, blir bare mindre skole arbeid og mere surr.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_L_*

Fy faen. Det var ingen kommentar eller respons eller utsagn eller noe. Jeg vil bare slå eller kjefte eller drepe ett eller annet. Faen, det er så jævlig lumpent!

Lenke til kommentar
Huff, den forbanna dommedags ansgsten min, blir snart gal. hver dag så tenker jeg på at det er dommedag. har ikke så mye å stå opp etter om morgenen lengere, når jeg tror at jorda går under hverdag. Pluss at den ikke gjør meg noe mere motivert til skole og andre ting, blir bare mindre skole arbeid og mere surr.

 

Eneste jeg kan si er..Ikke gi opp. Prøv å gjennomfør dagen samme hvor tøff den er ( vet at det er lettere sagt enn gjort til tider ), men til slutt kommer det en bra dag. Har du noe å se frem til om dagene?, behøver ikke å være noe stort, poenget er å komme seg igjennom de tøffeste dagene :) .

Prøv ihvertfall å hold godt på de vanlige tingene du gjør....som skole osv. Ser at du skriver at du føler at det bare blir mer surr, men de gjøremålene gjør ihvertfall at du ikke isolerer deg totalt osv. håper dette var forståelig=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Æsj, må ikke fokusere på alt det negative med min fremtid :( . Joda, blir sikkert gøy med russetid, men jeg klarer ikke se bort ifra at jeg ikke er like "vellykket" sosialt sett når det kommer til drikking og sexing (å sexe er et verb :wee: ).

Samme med universitet (satser på NTNU) og kommer meg vekk hjemmefra, men fy satan så skummelt. Alt blir annerledes og jeg liker det dårlig.

Lenke til kommentar
Huff, den forbanna dommedags ansgsten min, blir snart gal. hver dag så tenker jeg på at det er dommedag. har ikke så mye å stå opp etter om morgenen lengere, når jeg tror at jorda går under hverdag. Pluss at den ikke gjør meg noe mere motivert til skole og andre ting, blir bare mindre skole arbeid og mere surr.

 

Eneste jeg kan si er..Ikke gi opp. Prøv å gjennomfør dagen samme hvor tøff den er ( vet at det er lettere sagt enn gjort til tider ), men til slutt kommer det en bra dag. Har du noe å se frem til om dagene?, behøver ikke å være noe stort, poenget er å komme seg igjennom de tøffeste dagene :) .

Prøv ihvertfall å hold godt på de vanlige tingene du gjør....som skole osv. Ser at du skriver at du føler at det bare blir mer surr, men de gjøremålene gjør ihvertfall at du ikke isolerer deg totalt osv. håper dette var forståelig=)

 

er ikke motivert til noe nesten nå, jeg hadde prøve på fredagen og da øvde jeg ikke noe, før jeg leste om alt dette dommedag pisset så øvde jeg til prøver ca 1 uke før. blir bare mere foran dataen (for da glemmer jeg det som regel), har begynt å spille world of warcraft igjen, som jeg endelig klarte å slutte med i sommer, men begynte igjen for det hjelper. Er ikke motivert til en dritt lengere, untatt data og trening.

Men skal ta til meg rådet ditt å bite tenna sammen og komme meg igjennom det. :)

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Støttes! Ikke det at treningen er behagelig bestandig, ja, eller egentlig aldri, men følelsen etterpå er digg, og fåes ikke kjøpt på Rema1000.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Machius_*

Hmm, rart, får ikke logga inn.. :/ Heldigvis er det gjestefunksjon her..

 

Magen min kjennes ut som den ligger under Niagara-fossen om dagen.. :s Snart er det heldagsprøver, med alt presset det medfører, så er det russetida jeg gleder meg noe fryktelig til, deretter eksamensperioden som igjen fører med seg masse press og nerver, også er det sommerferie og endelig ferdig med 3 år på almenn, som jeg gleder meg noe fryktelig til.

 

Jeg har søkt på skole i Manchester til høsten, og det er det eneste stedet jeg har lyst å gå akkurat nå, så jeg håper så fryktelig at jeg kommer inn, men blir så nervøs for at jeg ikke gjør det hele tida..

 

I tillegg har jeg forelska meg noe fryktelig i en god veninne, og jeg sliter med å finne ut av hu. Hater å være så forelska når du bare blir frustrert..

 

Alt sammen fører bare til en jævla følelses-cocktail som ikke fungerer i det hele tatt.. Greit at jeg har mye å glede meg til, men å vente på noe du gleder deg så fryktelig til er jo heller ikke så veldig morsomt.. Vet ikke om det har noen direkte sammenheng med alt det jeg har nevnt, men jeg føler meg fryktelig lite opplagt om dagen, og jeg er veldig ofte trøtt og lei. Skoledagene blir fryktelig lange, fotballtreningene blir liksom ikke like morsomme lenger, føler meg egentlig bare ordentlig nedfor om dagen.. Er så kjett når det går utover all lyst til å gjøre ting, og det blir så vanskelig å komme i gang med "kjedelige" ting, som lekser osv, og det blir bare en ond spiral av dårlige følelser.

 

Huff, frustrert.. :/

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

I kveld falt det eneste som drev meg framover mot sommeren sammen. Vennegjengen har avtalt tur sammen til familiestedet i sommer. Blant dem, min store kjærlighet i x anntall år nå. Hun har vært singel nå i et halvt år, og jeg gledet meg så utrolig til å tilbringe tid med henne i sommer. Bade, grille, øl, gitar og kos. Vgs er over for alle da, og livet kan begynne en ny fase. Jeg så fram til å bare kunne drømme meg bort med henne i sommernatten, på et svalberg og spille sangen vår med henne på gitar. Gud som jeg så fram til det..

 

Nå har jeg fått vite at hun snart har kjæreste.. Hun ville fortelle meg det, slik at det ikke ville komme på meg som et sjokk. Det gikk ikke så bra. Nå sitter jeg her å skjelver, vondt i magen, og klump i halsen. Fortvilet og forvirret. Hva nå spør jeg meg selv. Hva nå?

Lenke til kommentar
I kveld falt det eneste som drev meg framover mot sommeren sammen. Vennegjengen har avtalt tur sammen til familiestedet i sommer. Blant dem, min store kjærlighet i x anntall år nå. Hun har vært singel nå i et halvt år, og jeg gledet meg så utrolig til å tilbringe tid med henne i sommer. Bade, grille, øl, gitar og kos. Vgs er over for alle da, og livet kan begynne en ny fase. Jeg så fram til å bare kunne drømme meg bort med henne i sommernatten, på et svalberg og spille sangen vår med henne på gitar. Gud som jeg så fram til det..

 

Nå har jeg fått vite at hun snart har kjæreste.. Hun ville fortelle meg det, slik at det ikke ville komme på meg som et sjokk. Det gikk ikke så bra. Nå sitter jeg her å skjelver, vondt i magen, og klump i halsen. Fortvilet og forvirret. Hva nå spør jeg meg selv. Hva nå?

 

Vondt å høre. Nesten presis det samme med meg, bare at jeg er på russebil med hun jeg likte... Kan bli en spennende tid. Er nok bare å ta tiden til hjelp og godta det som har skjedd. Det er tross alt ikke mye man kan gjøre i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Vondt å høre. Nesten presis det samme med meg, bare at jeg er på russebil med hun jeg likte... Kan bli en spennende tid. Er nok bare å ta tiden til hjelp og godta det som har skjedd. Det er tross alt ikke mye man kan gjøre i en slik situasjon.

 

Mye fisker i havet...og ting går over. De gjør virkelig det.

 

Skulle ønske det kunne gå over uten at jeg mister henne.. 5 år har jeg kjent henne, og hatt følelser for henne :dontgetit: Mangler motivasjon til å prøve å finne meg en annen. Er så greit når en har en historie sammen fra før. Prøvde å gå inn for å finne en annen en helg. Hun hadde lovet veninnen sin å holde seg unna.. Dette taklet hun ikke. Hun brøt sammen og en kompis av meg snakket med henne nesten 1 time. Senere på kvelden dro hun meg inn på badet, og kysset meg. Endte opp med å rote resten av kvelden :hmm:

 

Gjør ingenting om hun ikke er min så lenge hun ikke er noen andre sin har jeg funnet ut. Grensen mellom kjærlighet og hat er tynn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...