Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"If shame had a face I think it would kind of look like mine

If it had a home would it be my eyes

Would you believe me if I said I'm tired of this

Well here we go now one more time"

(Lifehouse - Sick Cycle Carousel)

Merkelig hvordan noen tekster bare deljer til deg, og virkelig treffer. Jeg bare skammer meg for tiden. Skammer meg og skammer meg og skammer meg, og føler for å slå til en vegg, virkelig ødelegge noe. Knuse noe, samme hva. Men jeg holder meg. Jeg gjør det ikke. Men dette har skjedd før. Jeg holder det alltid inne, og det kommer tilbake. Jeg slipper ut litt frustrasjon. Ødelegger meg selv. Lager striper og mønstre på meg selv. Og jeg hater det, hater det, hater det.

Jeg har skammet meg før, jeg er lei av det. Men, og nå skjer det igjen. Og jeg merker det er samme tankerekka som har vært der før. Jeg blir bare aldri kvitt den, virker det som.

Phu, litt damp fra min side. Resten av det som gjemmer seg i hodet mitt får bare gjemme seg. x)

Lenke til kommentar

Finnes ikke noe bedre en å høre på musikk når man er lei seg.

Hvertfall, slik jeg har oppfattet det så blir jeg i bedre humør av det.

Og det er morsomt hvordan mange av tekstene kan plutselig reflektere hvordan man har det nå.

So take your empty words

Your broken promises

And all the time you stole

Cause I am done with this

I could give it away, give it away

I'm doing everything I should of

And now I'm making a change

I'm living today

I'm giving back what you gave me

I don't need anything

(Good Charlotte - Predictable)

Lenke til kommentar

Good Charlotte har som oftest veldig treffende tekster, for min del. Sånn som her (Broken Hearts Parade):

Broken hearts parade

And I'm putting my heart out on display

There's no... masquerade

Just a funeral march for love today

The band strikes up and they're playing our song

Dressed in black and we're singing along to the...

Broken hearts parade

I've never been better than I am today

:love:

Jeg kan ikke fatte at jeg sørger over henne ennå, hun er borte men faen så tungt det er å slippe henne... Håper det tar slutt snart...

Lenke til kommentar

Jeg er sur, lei meg og sliter med å takle følelsene mine for henne. Altså, en forelskelse når man er 16 år skal ikke vare i 5 måneder. Det er to uker siden hun ditchet meg, men her sitter jeg og irriterer meg over henne...

Helt utrolig at dette skjer med meg... Jaja, det får ta sin tid, og jeg får ta det som en livserfaring...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Jeg er sur, lei meg og sliter med å takle følelsene mine for henne. Altså, en forelskelse når man er 16 år skal ikke vare i 5 måneder. Det er to uker siden hun ditchet meg, men her sitter jeg og irriterer meg over henne...

Helt utrolig at dette skjer med meg... Jaja, det får ta sin tid, og jeg får ta det som en livserfaring...

Skal hvertfall ikke si "Det finnes flere fisk i havet" det er en setning jeg har blitt så dritt lei av.

Men livet går jo alltids videre. Møt nye folk, vær med venner, vær mye ute, og tren mye :)

For meg så funket det veldig bra :)

Lenke til kommentar
Skal hvertfall ikke si "Det finnes flere fisk i havet" det er en setning jeg har blitt så dritt lei av.

Men livet går jo alltids videre. Møt nye folk, vær med venner, vær mye ute, og tren mye :)

Jeg prøver, jeg prøver. Bare jeg hadde vært frisk, men jeg har vært forkjølet i 6 dager nå... Da får man altfor mye tid til å tenke... Men det er bare å takle det...

Ja, flere fisk i havet-setupet er irriterende. Man er ikke klar for å kjøre på med en gang, etter å ha vært i følelsegrøfta...

Blir lei meg fordi jeg er så dårlig på photoshot, blir misunnelig når jeg ser kule photoshop bilder laget av andre forumbrukere.

Wow! Du har et sikkelig problem, dette er det verste jeg har vært med på... :nei:

Skjerp deg, og slit for å bli god. Der er hele den magiske formulaen...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Jeg prøver, jeg prøver. Bare jeg hadde vært frisk, men jeg har vært forkjølet i 6 dager nå... Da får man altfor mye tid til å tenke... Men det er bare å takle det...

Ja, flere fisk i havet-setupet er irriterende. Man er ikke klar for å kjøre på med en gang, etter å ha vært i følelsegrøfta...

Blir lei meg fordi jeg er så dårlig på photoshot, blir misunnelig når jeg ser kule photoshop bilder laget av andre forumbrukere.

Wow! Du har et sikkelig problem, dette er det verste jeg har vært med på... :nei:

Skjerp deg, og slit for å bli god. Der er hele den magiske formulaen...

Nå bør du huske på å være litt forsiktig. For alt du vet prøver moonjazz så godt h*n kan, og har jobbet mye for å komme dit h*n er i dag, men føler fortsatt det ikke strekker til.

Selv om du føler det ikke er noe stort å klage på, kan mange gjerne si det samme om hva du akkurat har snakket om.

Om posten var en trollepost, bør den etter min mening bare rapporteres, men jeg tolket det mer seriøst, og da bør man i allefall slippe "hets" fra andre i tråden.

Dette burde fortsatt være stedet man går med sine store og små problemer for å få utslipp og respons.

Lenke til kommentar
Selv om du føler det ikke er noe stort å klage på, kan mange gjerne si det samme om hva du akkurat har snakket om.

Om posten var en trollepost, bør den etter min mening bare rapporteres, men jeg tolket det mer seriøst, og da bør man i allefall slippe "hets" fra andre i tråden.

Dette burde fortsatt være stedet man går med sine store og små problemer for å få utslipp og respons.

Alle problemer er vel like store, avhengig av måten du ser på dem.

Man kan tolke det som et stort problem ja, men ærlig talt; man må bare forsette å kjøre på. Det finnes øyeblikk da man vil gi opp, men det er bare å kjøre på. Sånn har jeg taklet de tre siste ukene, som har vært alt annet enn lette.

Jeg beklager hvis jeg såret noen, og hvis denne personen virkelig har det tungt pga dette komplekset eller hva jeg skal kalle det. Men jeg tolket det som et trolleinnlegg...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Unknown_*

Here we go again.

Å fortrenge ting, følelser og den slags funker tydeligvis ikke i lengden. It all comes back to me now. Og jeg hater det. En halv time tilbake i tid nå, så var jeg i godt humør. Tenkte ikke over noe som helst, bare lå og lo for meg selv av noen vitser. Så, plutselig, helt uten videre, så husker jeg ting. Føler ting. Det var ikke engang noe utløsende faktor inni dette, tror jeg.

Bare plutselig så ser jeg meg selv, inni hodet mitt. Rundt 7-9 år gammel, jeg vet ikke. Aldri hatt noe særlig tidsans. Jeg ser meg selv i skolegården, og jeg hører andres stemmer. Kjenner igjen noen av stemmene også. Mennesker som jeg i dag regner som venner. Gudene må vite hvordan i helvete det skjedde. Jeg vedder på at de fremdeles tenker det de sa den gangen. Det de stod rundt meg i ring, og fortalte meg, igjen og igjen.

Jada, stygg som faen. Jeg vet det jo, så inderlig godt. Jeg hater å tenke på det, men jeg tenker likevel på det 24/7. Alltid ligger det under der. Enten som direkte tanker til meg, "faen, jeg er så stygg" eller som tanker til meg, halveis via andre. "I svarte helvete så stygg hun der syns jeg var, jeg så det i blikket". Noen ganger, noen få ganger klarer jeg glemme det. For litt. Så skjer ett eller annet. Ett minne, en lyd, et blikk, ett eller annet. Også skjer det igjen.

Også er jeg så bekymret for tiden også. Virker som om alle rundt meg fucker opp enten seg selv eller andre. Og jeg kan ikke gjøre noe, bare stå og se på. Jeg hater det, og det sliter meg ut at når det skjer er også samtidig som jeg fuckes opp, for da klarer jeg ikke gjøre noe. Eller, jo. Noe. Men ikke nok. Ikke på langt nær nok. Det er aldri nok. Jeg er aldri tilstrekkelig. jeg hater det.

Phew. *blåse ut litt*

En "smule" rotete, men slik foregår det oppi hodet mitt, så passer bra.

Lenke til kommentar
Gjest Panikkhyl

Kaoset er tilbake. Velkommen hjem!

En koselig kveld endte med dette. Tankene som vrir og bukter seg inne i hodet mitt. Kontrollen, makenten, spillet. Du ler vel av meg. En hore som meg. Jeg fortjener bare det verste, jeg fortjener et helvete. Jeg er mislykket. Jeg vet det jo. Bare fortsett..sett meg ut av spill. Drukne meg, kvel meg...skap kaoset i hodet.

Jeg er ikke lei meg. Absolutt ikke. Mens alt dette foregår i hodet mitt er kroppen død. Ingen tårer.

Tankene mine skriker til en vegg. Veggen rikker seg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg hater å være "feit"

Jeg er ikke den største, langt i fra, men å se magen disse når jeg beveger meg litt foran speilet gjør meg kvalm.

Og jeg som i en periode var på god vei mot en digg kropp. Nå bare rister jeg på hodet og prøver å ikke se på kroppen min

Jeg prøver å spise sunt. Jeg dytter i meg knekkebrød med brunost hver dag på jobben. Omtrent sluttet å drikke brus. Og jeg har byttet ut snop med gulrøtter. Men det skjer ingenting!

Jeg skulle gjerne vært å trent hver dag, men det har jeg ikke tid/ork til. Men med et lite spark i ræven skal jeg prøve å komme meg inn i en god treningsrutine. Jeg trener fotball 2 ganger i uken, men det er useriøst, og ikke på langt nær nok trening.

Jeg er så lei av at buksene mine slutter å passe :roll:

Lenke til kommentar

Ved å spise lite og kjedelig mat, og droppe trening mister du motivasjonen raskt. Da er alt et ork og du forbrenner veldig lite fett.

Spis heller mindre små måltid utover dagen, og begynn å tren. Det er det beste vist du vil ha en jevn vektnedgang som holder seg. Alt for mange jenter jojoslanker seg med å kutte maten og ikke trene. Lite smart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...