Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

huff sitter hele uka lang alene på en hybel på en plass der jeg ikke kjenner noen...

det kjipe er at jeg er så sjenert at jeg rett og slett ikke tørr å bli kjent med noen der..

grunnen til at jeg bor der er fordi jeg går på skole der så jeg flytter jo hjem til sommeren da....

er litt opp og ned, av og til er det ganske ille der jeg sitter ensom og har minne deppe perioder...

disse deppe periodene mine kommer av og til helt uten grunn, aner ikke hvorfor

da sitter jeg bare der å er sur å lei :thumbdown:

men akkuratt nå for tiden går det egentlig greit nok..

sitter der for meg selv å hygger med med et prosjekt som går ut på å lage en forsterker

fikk delene til den i forige uke :!:

huff :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.... Jeg lurer på hva dere ville følt hvis dama deres var på vors før en konsert, mens jeg må sitte hjemme og skal møte hun på konserten etterpå? mens hun var full altså...

Bare lurer for å finne ut om jeg overreagerer eller om det er normalt...

Og vi er sammen hvis noen lurer:P...

faen det ble rart innlegg, men orker ikke å skrive det annerledes.. Er bare så deppa akkurat nå.

Lenke til kommentar

hmm...skal ikke på vorspiel blir det. Det er i kveld.

Er vel fordi jeg virkelig hater alkohol, siden den nesten ødela mitt forhold til den samme jenta en annen gang. Det er bare det at jeg er så redd for at noe skal skje hun, rote med en annen, drikk seg for full eller noen ting sånt...

Og de, eller den, hun skal på vors med kjenner ikke jeg godt heller, så det blir på en måte rart.

Som dere kanskje skjønner er jeg nok sånn ca rundt fjortissalderen, men følelser er sterke nok som de er likevel.. :hmm:

Er bare så innmari glad i og redd for å miste henne.

Endret av Peprepupp
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du synes det er kjipt, men du har på en måte tatt valget selv. Noen har skjedd, men du har valgt å ikke skyve henne bort, da bør du også prøve å tilgi. Jeg sier ikke at du skal glemme, men du bør prøve å stole på henne igjen - hvis ikke kommer det ikke til å fungere.

Lenke til kommentar

Åh darkness|, du har helt rett når jeg tenker meg om. Det er den harde sannhet eller noe :hmm: Mulig jeg er litt rar men uansett... Snakka med henne om ca det samme for litt siden, så jeg ser litt annerledes på det nå... Takk for at du hjalp meg med å skjønne det oxo :) Og jeg klandrer henne ikke, siden det er veldig gode venner av hun, og det fortjener alle å ha.

Dagens depp er over, og håper den ikke kommer igjen på en stund.

Og Hylo:

Det går helt sikkert bra, og det fine med å være borte fra hverandre en stund, er at følelsen når du ser hun igjen er så fin at man ikke kan beskrive det :) Se fram til hun kommer tilbake!

Endret av Peprepupp
Lenke til kommentar
skal ikke deppe mye, men hadde en fin dag på fredag. tror ikke jeg har hatt så mye uflaks på en tentamen før

Brev til ledelsen

vet enda ikke om jeg skal le eller gråte :p

Om jeg var i din situasjon så hadde jeg sluppet en hysterisk (les: mentalt forstyrret) latter og bare ledd av han som jagde meg vekk fra datamaskinen, for så å sende det brevet til rektoren eller whatever :)

Lenke til kommentar

har så inderlig lyst å kverke han :p

enda verre blir nå dette hehe

Heisann,

Jeg har et spørsmål. Har noen lærere som ikke gir meg midtveisvurdering.

Ene læreren har gitt meg beskjed om at jeg ligger an til en 5’er. Problemet i det faget er at læreren sitter på minst en innlevering og en prøve som jeg ikke får tilbake, før flere i klassen leverer.

Norsk læreren fikk jeg inntrykket av manglet vurdering pga for få oppgaver dette semesteret. I nyere historie og gym vet jeg ikke grunnen.

Har tatt det opp med dem, men er usikker på hva jeg burde gjøre videre?

Disse fagene har en viss betydning for min videre utdanning, og det er leit dersom jeg ikke får en rederlig sjanse til å gjøre meg fortjent til en bedre karakter.

er det meg, eller er det et problem på denne skolen? :p

takk for rådet hehe

ps! blir depprimert fordi alt dritte de utsetter meg for ødelegger sjansene for å komme inn der jeg vil. Har så sinnsykt lyst på bachelor grad i økonomi og aministrasjon

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Denne teksten til Maria Mena høres veldig kjent ut..

Maria Mena - Sorry

Vague sound of rain

pierces through my song again

but I get distracted by the way his toes move when he plays

so I let it burn

I just poured my heart out

there's bits of it on the floor

And I take what's left of it and rinse it under cold water

And call him up for more

And I say baby, yes I feel stupid to call you, but I'm lonely

And I don't think you meant it when you said you couldn't love me

And I thought maybe if I kissed the way you do, you'd feel it too

He said I'm sorry

so sorry

I'm sorry

so sorry

He grabs my wrist

as my fingers turn into angry fists

and I whisper why can't you love me, I'll change for you

I'll play the part

And I say baby, so I feel stupid to call you, but I'm lonely

And I don't think you meant it when you said you couldn't love me

And I thought maybe if I kissed the way you do, you'd feel it too

He said I'm sorry

so sorry

I'm sorry

I am sorry

Lenke til kommentar
Denne teksten til Maria Mena høres veldig kjent ut..

Opplevde ca det der for ikke så lenge siden. :cry:

Av og til når jeg føler meg skikkelig deppa, så finner jeg ut at jeg kanskje skal skrive her. Men når jeg er ferdig med å skrive så angrer jeg på det og gidder ikke å legge det ut allikevel.

Lenke til kommentar

Jeg var naiv og trodde jeg kunne komme over Hilde. ( ja det er det hu het). Det har liksom ikke skjedd noe. Vi var ikke ute sammen engang. Men det brenner fortsatt ild i meg. Fikk en låt av en veninne på fredag. Jeg syns den kan ikke beskrive det jeg føler bedre.

Span - Wish it would rain.

Lenke til kommentar

Har vært innom denne tråden par ganger og synes det passer seg med en liten kommentar.

Først og fremst føler jeg med alle de som er i en slik periode. Er ikke lett å være deg selv når du føler at verden vender mot deg. Undrer vel hvorfor dette skjer akkurat deg enn hva det måtte gjelde. ( har ingen svar på dette :( )

Tror folk flest glemmer at vi mennesker har følelser og er ute etter trygghet. Dessverre kan det virke som folk er kun ute etter *status* og alt dette oppstyret skaper et *press* mot vi prøver å leve opp mot, noe ikke alle klarer. Bak den lykkelige fasaden i samfunnet vårt, finnes det folk som *oss* som har opplevd den virkelige verden.

Livet er ingen dans på roser, og jeg tror folk lærer veldig mye av å oppleve noe slikt. Mange av oss opplever motbakker i ny og ne. Noen perioder er værre enn andre og vi prøver å finne de små gleder som kan holde motet oppe. Skal si deg at dette ikke er lett.

Hvorfor noen slipper unna slike perioder er et godt spørsmål og kan skyldes masse faktorer. Føles urettferdig til tider, derav mye tid går til å tenke på hvorfor alltid du blir rammet og aldri kommer ut av denne *onde* sirkelen.

Ønsket bare å lufte noen tanker vedrørende dette emne. Er så mye annet jeg kunne ha rablet ned...

Uansett vil jeg avslutte med følgende: Motgang etter motgang kan være vanskelig å takle der og da, men prøv å ta tak i de små gleder her i livet og din tid vil komme en vakker dag.

Ps: Håper min tid inntreffer løpet av kort tid..

Endret av DevianX
Lenke til kommentar
Livet er ingen dans på roser, og jeg tror folk lærer veldig mye av å oppleve noe slikt.

Jeg er enig med deg her. Jeg lærer utrolig mye av livet når jeg er langt nede. Jeg får en liten annerledes innsynsvinkel på det hele og jeg ser det store bildet.

Det som er problemet mitt nå, er at jeg har vært under depressjoner såpass mye og lenge at jeg "vet for mye". Og det blir vanskelig å kommunisere med folk på vanlig måte, når du vet at det dere har en samtale om er bare _LITT_ annerledes enn det dem ser. Folk som prøver å argumentere mot meg får liten sjangs. De ser kun det lille bildet som blir visst for dem og baserer sine utsagn eller meningen på grunnlaget av det. "De som røyker er svake", "Iraq og afghanistan må brenne", "USA ruler", etc etc, det er området som irriterer meg mest, fordi noen velger å være veldig naive når dem slenger med leppa og kaller det for sine meninger. Argh. Orker ikke å tenke så mye på det. Jeg får bare vondt i hodet av slikt.

Lenke til kommentar

Denne erfaringen vi tilegner under disse periodene vil jeg si er meget verdifulle videre i livet, selvom det ikke virker akkurat slik det tidsrommet vi er langt nede.

Som du sier MrLeftfield har vi nok et annet syn på diverse ting, siden vi har opplevd hvordan det er å være der nede og setter ting i perspektiv. Folk som bare lever et godt liv vet ikke dette (som oftest).

Du påpeker at de kommer med utsagn som f.eks "De som røyker er svake", "Iraq og afghanistan må brenne" etc. Dette er folk som blir utsatt for dette såkalte *presset* jeg snakket om i min forrige tråd. De lever opp mot urealistiske krav fra sine medmennesker og tror at de føler gruppetilhørighet ved å følge mengden.

Sad but true......

Lenke til kommentar

Noen som har hørt DMX - Let me fly?

Følte meg sånn for en stund siden, var digg og høre på den sangen da, og en annen han har, DMX - The rain

Her er lyricen til Let me Fly, syns det er så bra sang!

Uh. yea. uh. if you love something let it go, if it

Comes back to you it’s yours. if it doesn’t, it never was.

Hold me down baby

Chorus(2x):

Either let me fly, or give me death

Let my soul rest, take my breath

If I don’t fly i’ma die anyway, i’ma live on

But I’ll be gone any day

Hold me down, niggaz wanna know me now

Didn’t want ta play wit’ me when to show me how

No meow

Is it all about the bark ?

Let the dog lose baby it’s about to spark

Light up the night, like the 4th of july

Niggaz know, when I let go, niggaz die

Wit’ this y and you don’t know you slow like baltimore

If you ain’t tryin’ ta go ya blow

I soke up all the pain and except it in silence

When I let go it’s violence cause the wildest

Leaves the dog barkin’ up the tree for the cat

In the fog but y’all niggaz see is the bat

Flappin’ away wit’ em blind like stevy

Niggas don’t hear me, still tryin’ to see me

Stop being greedy, ya heard what I said

Let me go, let me flow on my bed

Chorus(2x)

I sold my soul to the devil, and the price was cheap

A yo it’s cold on this level cause it’s twice as deep

But you don’t hear me, ignorance is blisning and so on

Sometimes it’s better to be taught dumb

Shall I go on

You don’t want no real, what the deal is a mystery

How is it I can live and make history

If you don’t see it then it, wasn’t ment for you to see

If you wasn’t born wit’ it then, it wasn’t ment for you to be

But you can’t blame me for not wantin’ to be hound

Lock down in a cell wit’ a soul gettin’ dwelled

This is hell, go get the devil and get me the key

But can’t be worst than the curse that was given ta me

It’s what I live for, you take away that and I’m gone

There’s a difference between, doin’ wrong and being wrong

And that ain’t right

Just keep it fair baby

Put me in the year, and I’ll take it there baby

Yes

Chorus(2x)

I’ma flow regardless because I’m an artist until I’m trapped

I’ma continue to hit he hardest whether I scrap or rap

Give me death but you ain’t my friend

I see it in your eyes, you contemplate my end

You waitin’ for that bin in the road, where you were told

That you would go, when you were old

And if you died young, it was told

So what the dilly, what it was worth

Think back 26 years, be like what of his birth

What if it was a miscarriage and I never existed

Have I given something that have been taken away you

Would of missed it

Didn’t know, did I persisted ?

It was the call of the wild

I’m here to say what’s in my heart, and you call it a style

Don’t put it in the cage, don’t mistreat it

You say you hunger for knowledge, here it is eat it

Another soul completed is another thought captured

Let me do my thing I got it locked wit’ this rap shit

Chorus(2x)

Or give me death, uh uh uh, or take my breath

I’ma die anyway, but I’ll be gone any day

Where my niggaz ?

Lenke til kommentar
Dette er folk som blir utsatt for dette såkalte *presset* jeg snakket om i min forrige tråd. De lever opp mot urealistiske krav fra sine medmennesker og tror at de føler gruppetilhørighet ved å følge mengden.

Sad but true......

Det har jeg visst siden jeg var 15 (jeg er 20, 21 til vintern). Jeg vil at folk skal leve bra og at folk ser det store bildet. Jeg hater tanken på at folk blir utnyttet så mye idag, mange som følger dyre trender og gjør ting som er enten "kult" eller "inn".

"ååå jeg er så feit, jeg må slanke meg"...."hva?" Hvorfor kan ikke folk være fornøyde med sine kropper og sine holdninger og være de de egentlig er uten gruppepresset og "corporate" påvirkning. Jeg vil ikke høres ut som ett barn som har sett ett fett film og går rundt og leker det en har sett, men Matrix, etter min mening, gjennspeiler sammfunnet vårt idag. Jeg føler meg som en av de få "unplugged" som går på gata og ser mennesker som blir utnyttet av systemet (enten politisk, sosialt eller finansielt). Det blir ganske slitsomt i lengden (har vært gjennom det i 5 år nå, ganske ensomt, med tanke på at jeg føler meg alene om det).

Lenke til kommentar
Jeg føler meg som en av de få "unplugged" som går på gata og ser mennesker som blir utnyttet av systemet (enten politisk, sosialt eller finansielt).

Realiteten er dyster og det er ikke mange av *oss* som har denne oppfatningen av virkeligheten. På en annen side tror jeg at disse menneskene som blir utnyttet av dette presset ikke er lykkelig bak fasaden.

Må innrømme at de er veldig flinke til å holde på masken. Så fort du begynner å kjenne en person skikkelig, kommer sannheten fram. Tror mennesker har et behov for å se lykkelig ut og gjør hva som helst for å oppnå dette. Selvom de ikke har noe annet enn det materielle de har opparbeidet seg her i livet.

Pokker, blir så irritert at personer ikke tør/gidder å meddele sine følelser og fortelle sannheten. Hvorfor skape et samfunn der vi tror vi er *lykkelige*? hvorfor!?!

Hadde ikke det vært mye bedre å få frem sannheten og kanskje jobbet med disse probleme som er en fordel for alle?

Denne tankegangen på livet er det ikke mange av mine venner som deler og dermed har vi på en måte litt avstand der og dette gjør kanskje hverdagen ekstra vanskelig. Nyter jo livet selvom alt ikke er perfekt. Prøver hvertfall.

Er riktignok lei av å møte motstand etter motstand her i livet. Kan med ganske stor sikkerhet si at dette fenomenet er menneskeskapt og skyldes de holdninger de fleste av oss har..

Håper selvsagt på at dette er en fase som jeg må gjennom for å bli lykkelig.

*The future will tell....*

:cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...