Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva interesserer du deg for da? Kan prøve å kjøre en liten brainstorm med hva en kan gjøre med dine interesser. Har du planer om å starte i en fast jobb? Mer utdanning? Rett på utdanning? Millitæret?

Interreserer meg for mye rart egentlig. Jeg skal prøve å komme meg inn i luftforsvaret, da de ikke krever spesielt med karakterer og jeg syns det er fryktelig kult med Jagerfly/Heli.

Jeg tenkte på Lege eller ingeniør, men pga at jeg har så dårlig karakterer går nok ikke dette, og jeg klarer ikke å forbedre meg til over 5 i snittkarakter.

Jeg burde ha noe å falle tilbake på hvis jeg ikke kommer inn i luftforsvaret, og da er jeg helt blank. Skal jeg jobbe i kassa på den lokale jokern da eller? :(

Helst ikke mye utdanning etter vgs. Da jeg er fryktelig lei av skole...

Lenke til kommentar

Hmmm... Er jo masse en kan gjøre uten utdanning også. Lagerarbeider i store firma, kanskje ta trucklappen og leke seg med en truck hele dagen. Med truck er det relativt godt betalt og store sjanser for jobb siden det mangler truckførere mange steder. Når du har fått litt arbeidserfaring er det også ofte store muligheter for nye jobber, da arbeidserfaring ofte er viktigere enn å ha en utdannelse. Er det noen fag du interesserer deg for på skolen? Matte, Språk, Historie? Interesser innen data? Er jo bare å forhøre seg etter jobber rundt omkring på steder som kan være spennende å jobbe. Eneste som kan skje er jo at du enten får jobben eller at du ikke får jobben.

Lenke til kommentar

Hvordan takler de rundt dere at dere ikke lever A4-liv? Jeg mener, hvordan oppfører dere dere rundt folk? Skjuler det, eller er det åpent tema?

Selv så skjuler jeg det mest mulig, legger små hint ihåp om at temaet skal bli tatt opp (ovenfor veldig få personer i klassen), men ellers later som jeg har et innholdsrikt og lykkelig liv.

Å ikke fungere 100 % i psyken er visstnok et tabu og veldig farlig for den sosiale statusen. Selv skulle jeg ønske det ikke var sånn, kanskje de kunne forstå hvorfor jeg ikke oppfører meg eksemplarisk rundt folk, men heller at det er et skalkeskjul som jeg ikke mener noe vondt med og som jeg ikke klarer å komme ut av.

Lenke til kommentar
Hva interesserer du deg for da? Kan prøve å kjøre en liten brainstorm med hva en kan gjøre med dine interesser. Har du planer om å starte i en fast jobb? Mer utdanning? Rett på utdanning? Millitæret?

Interreserer meg for mye rart egentlig. Jeg skal prøve å komme meg inn i luftforsvaret, da de ikke krever spesielt med karakterer og jeg syns det er fryktelig kult med Jagerfly/Heli.

Jeg tenkte på Lege eller ingeniør, men pga at jeg har så dårlig karakterer går nok ikke dette, og jeg klarer ikke å forbedre meg til over 5 i snittkarakter.

Jeg burde ha noe å falle tilbake på hvis jeg ikke kommer inn i luftforsvaret, og da er jeg helt blank. Skal jeg jobbe i kassa på den lokale jokern da eller? :(

Helst ikke mye utdanning etter vgs. Da jeg er fryktelig lei av skole...

PØH! Det er da ikke nødvendig å se så svart på det! Okey, lege krever vel 5 (eller var det over 6 tro? Red.: over 7 faktisk ... :dontgetit: ), men ingeniør? Neidu, der er det veldig mye du kommer inn på straks du har ståkarakterer og riktige fag fra VGS. Pløyde igjennom tallene fra SO (listen finner du her) og sånn kjapt er ing.-studier i bygg, data, elektro, kraftdesign, romteknologi, kjemi, logistikk, nautikk, automatiseringsteknikk, prosess- og gassteknologi, mikrosystemteknologi, produksjonsdesign og industridesign studier du kommer inn på straks du har generell studiekompetanse og riktige fag fra VGS. Faktisk, i bunn og grunn er det bare bioingeniør hvor det faktisk kreves karakterer hos alle høgskolene som tilbyr det. Derfor, hvis du har interessen for noe av det jeg har nevnt av muligheter og ikke minst har 3MX+2FY (eller hva de nå måtte kreve) så er det absolutt ikke noe problem å bli ingeniør. Faktisk, det er sterk mangel på ingeniører så det betyr ikke så mye at du ikke har helt tipp topp karakterer ;)

Red.: Ser jeg har oversett noen ing.-studier som f.eks maskin. Hvis det var noe spesifikt du tenkte på så er det ikke verre enn å bare ta en titt og se. Som sagt er det mange ingeniørstudier man glatt kommer inn på.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trigger_*

Jeg er så utrolig forbanna nå. Hatet sveller opp igjen. Jeg som trodde jeg hadde klart å svelge det, men nå blusser det opp igjen. Du har aldri brydd deg om meg. Jeg var ingenting for deg. Og hvorfor skulle du bry deg? Jeg er ingen. Jeg er ikke verdt noe. Hvorfor skulle jeg være det? Jeg hater deg! Hater at jeg bryr meg.

Hva skal jeg gjøre nå. Når skal det forsvinne? Når skal jeg slutte å være latterlig?

Lenke til kommentar
Hva betyr egentlig "fungerer ikke i hverdagen"? Det står så mange steder om spiseforstyrrelser og depresjon og diverse, men jeg fatter ikke hva det betyr. Ei venninne har bulimi, og hun ser jo ut til å fungere

Man blir god på å skjule det.

Damn. Fikk et flashback på jobben idag fra 2 uker før venninnen min tok tok sitt eget liv. Det var grusomt.

Lenke til kommentar

Får ikke sove.. Derfor blir jeg deppa, og derfor poster jeg her... Og når jeg poster her så får jeg i alle fall ikke sove, det fører til at jeg blir deppa igjen og da poster jeg mest sannsynelig her enda flere ganger. Det er som en ond sirkel! HJELP MEG! Omg.. :roll:

Lenke til kommentar
Får ikke sove.. Derfor blir jeg deppa, og derfor poster jeg her... Og når jeg poster her så får jeg i alle fall ikke sove, det fører til at jeg blir deppa igjen og da poster jeg mest sannsynelig her enda flere ganger. Det er som en ond sirkel! HJELP MEG! Omg.. :roll:

dette er tross alt side 666 :ermm:

Endret av NewFoundGlory
Lenke til kommentar

Å steike rullgardin! Dette er ond magi på det sterkeste. :scared:

Lenke til kommentar

nei for nå er det side 667 .. nå kan du gå å legge deg :)

Lenke til kommentar

nei for nå er det side 667 .. nå kan du gå å legge deg :)

Ok, takk og lov! :omg: Trodde nesten et øyeblikk der, at jeg var cursed for life... Men nå går alt så veldig mye bedre! :fun:

zzzZzZZzzZzzz :sleep:

Lenke til kommentar

hva kan man gjøre om man er deppa lenge? deppa og er nervøs hele tden, veldig skjenert.

edit: jeg mener ikke å være pysette å sutrette, vi bor jo i et av de beste landene.

Endret av ecko
Lenke til kommentar
Det er nok slutt, synes det var en ufattelig kjedelig måte å ende det på. Skulle nesten ønske det var noe som ga meg en grunn til å være sur på henne, men nå er alt bare trist og leit. Blir ikke bedre av at jeg ser bildet av henne som henger på veggen her hver gang jeg går forbi heller, det må ned snart! Riktignok var bare forholdet 2 måneder langt, men følelsene mine var tydeligvis til stede. Skulle ønske jeg hadde en bryter som gav meg muligheten til å skru av følelsene, men slik er det ikke. De fortsetter å være der, om jeg vil det eller ei.

For en uke siden var jeg inne i min beste del av ungdomstiden til nå. Smilte fra øre til øre konstant, men nå faller jeg tilbake i det samme gamle mønsteret hvor jeg ikke greier å motivere meg til å jobbe ordentlig med leksene og dermed bruker hele kvelden på en liten fisleoppgave. Nei, jeg må ta meg i nakken og skjerpe meg. Det høres jo så lett ut, men det er mye lettere å la være. Ikke er problemet mitt stort heller i forhold til andres, men det bryr meg lite akkurat nå. Jeg har lyst til å deppe litt, og jeg trenger virkelig en god klem. Virkelig. Hater følelsen av å være vrakgods.

Måtte bare få det ut. Sammen med en god klem er det å skrive eller snakke ut om noe enormt deilig når man føler seg nedfor.

Hadde jeg ikke hatt et par venner som hadde orket å høre på våset mitt veit jeg ikke hvor jeg skulle gjort av meg.

Oh, leit å høre at det gikk den veien:( Fullstendig enig i alt du sier. Tenk så enkelt det hadde vært med den knappen. Aff, skikkelig bedriten situasjon vi begge har havnet idag.

Men, bra du har bestemt deg for å skjerpe deg og bare ta et realt tak og jobbe med alt. Fryktlig tungt, men dessverre det eneste som er verdt er å komme seg over det har jeg skjønt.

Utrolig kjipt å bli dumpa :( Hvordan kan noen skifte mening og følelse så fort?

(litt sent svar, men pytt)

Lenke til kommentar

Hulk! Da har jeg faktisk fått IV (Ikke vurdert) i et fag. Men orker ikke skole! Har masse fravær, men orker bare ikke skolen. Alt går bare til helvete uansett.

Lenke til kommentar
Hulk! Da har jeg faktisk fått IV (Ikke vurdert) i et fag. Men orker ikke skole! Har masse fravær, men orker bare ikke skolen. Alt går bare til helvete uansett.

Vel, alt er ikke tapt. =)

Jeg får IV i minst ett fag, men det er enda ett halvår igjen før de endelige karakterene settes, det er tid til å fikse det. =) Og, vel, det er bare å komme seg på skole, eller ta resten av året fri (dersom du er vgs, selvsagt), og begynne på ny neste år.

Om du er registrert må du gjerne sende en PM, jeg var gjennom omtrent akkurat det samme for noen uker siden (derav min(e) IV. =)

Lenke til kommentar
hva kan man gjøre om man er deppa lenge? deppa og er nervøs hele tden, veldig skjenert.

edit: jeg mener ikke å være pysette å sutrette, vi bor jo i et av de beste landene.

Vet ikke...beklager

Huff, var hos legen for noen dager siden, følte meg skikkelig ukomfortabel, for han dreiv å spurte om jeg var deprimert og sånne ting (jeg var der for å ta blodprøve siden jeg er lat og lei alt og at jeg driver å snur døgnet hele tida og sånn)...skal dit den 11. igjen, for å få svar på blodprøvene (regner jeg med), men jeg vet ikke når...mista den lappen lol, så da dropper jeg det for jeg vil helst ikke vite det selv om det sikkert ikke er noe verre enn at jeg mangler omtrent alle vitaminer og slike ting som jeg burde ha(!!)

Jeg er også veldig sjenert

venner har jeg og, men jeg orker bare ikke å spørre om noen skal være medå finne på noe å sånn(fordi jeg er lat lol)

Edit:

Dere der oppe, drit i off topic da please

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...