Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

*snip*

du har helt rett i at selv om man sitter og poster her så har man ofte løsningen selv. Men det er ofte lettere å se denne løsningen når man skriver ned det som plager en. I tilleg til at det hjelper å få det ut selvsagt. Nå er dette også Deppetråden sådet er helt klart at det er her ci skriver om de negative tingene. Jeg skriver her når det er noe som plager meg rett og slett for å få det ut og kanskje også få bedre oversikt selv. De dagene jeg ikke skriver, så gå ut i fra at jeg har det bra hehe, men det r ikke da jeg rapporterer hit liksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Hvorfor det?

Fordi det var så mange som ikke likte jula i denne tråden i dag ;)

 

Så da er det hensiktsmessig å bringe bensin til bålet?

 

Svakheten med denne tråden er a det er en diger søppelhaug for "sutrere". Nå provoserer jeg så klart. Men det som jeg mener er at uten motvekt blir denne tråden ikke annet enn en oppramsing, uten mål og mening. Hvis den eks. hadde hett; "Motivasjonstråden. Her kan dere som er litt utafor poste deres bekymringer, og vi skal faen danse meg piffe dere opp", så hadde bare det gitt "svineriet" et helt annet uttrykk. Noen som undrer seg på hvorfor denne tråden ikke har allmenn interesse for de "oppegående"? Kan det være fordi det her bare koses med elendigheten? Slik jeg forstår ting så vil ikke "friske" befatte seg med oss depressive, og det kan godt være beskyttelsesinstinktet som trigges ...? Hvis man derimot endrer litt på uttrykket, så ser jeg ikke bort fra at flere av disse hadde biddratt konstruktivt.

 

Reglene for tråden burde etter min mening forandres slik at den som poster en bekymring, også får et fornuftig svar før neste "selvmordskandidat" kommer med sin greie. Da tror jeg vi kunne få en slags bevegelse fremover, og ikke stå på stedet hvil.

 

Peace out!

:thumbup:

Lenke til kommentar

Uff, denne julen blir sannsynligvis verre enn sist jul. Mamma har flytta hjem til meg og broren min mens pappa har flytta ut til ei eller anna kjerring, og jeg begynner allerede å bli lei av mamma. Hu er grei hu sånn av og til, men på lang sikt der det bare er hun som er i huset er det et slit. Bruker badet som klesskap, drøyer oppvasken litt for lenge, jeg aner ikke hvor de rene klærne mine er lengre og for noen dager siden fant jeg tannkosten min liggende nedstøvet ved siden av søppelbøtta på badet. Hu kunne i alle fall ha tatt den opp vaska litt av den. Kjøre kan hu heller ikke. Pappa skal være hjemme på julafta, men ikke på første juledag, og da har mamma bedt over noen jeg ikke har den fjerneste peiling på hvem er. Sukk ...

 

Og slik skal det være en god stund fremover (har jeg fått inntrykk av i alle fall). Dritt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor skal det være pause i forholdet?? Kan vi ikke bare jobbe med det isteden? aff.. Tristeste jula for meg noensinne, null julefølelse. Savner henne så mye!!! Fan..

 

Kan hende at det som må til er litt avstand for å få perspektiv. Behøver ikke å bety at det går rett i dass, kan like gjerne medføre at dere får et sterkere forhold. Du skal heller forsøke kose deg, konse på andre ting, og la partneren få nødvendig ro.

 

God jul!

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Etterhvert som du blir eldre og eldre forsvinner kanskje det "magiske" med jula. Gaver vil også etter hvert bli mindre og mindre viktig, da man innser at det er helt andre verdier jula egentlig handler om.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal det være pause i forholdet?? Kan vi ikke bare jobbe med det isteden? aff.. Tristeste jula for meg noensinne, null julefølelse. Savner henne så mye!!! Fan..

 

Kan hende at det som må til er litt avstand for å få perspektiv. Behøver ikke å bety at det går rett i dass, kan like gjerne medføre at dere får et sterkere forhold. Du skal heller forsøke kose deg, konse på andre ting, og la partneren få nødvendig ro.

 

God jul!

 

:)

 

Det er sant som du sier, takk for fin tanke:) Er så digg å bare få ut ting, hvis noen skjønner. Aa.. savner henne. skulle sove sammen til i morgen før hun skulle jobbe og greier. *Sukk* Så mange planer som går i vasken denne jula:/

 

Forresten enig i det fLeReK sier.

 

God jul :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor skal det være pause i forholdet?? Kan vi ikke bare jobbe med det isteden? aff.. Tristeste jula for meg noensinne, null julefølelse. Savner henne så mye!!! Fan..

 

Kan hende at det som må til er litt avstand for å få perspektiv. Behøver ikke å bety at det går rett i dass, kan like gjerne medføre at dere får et sterkere forhold. Du skal heller forsøke kose deg, konse på andre ting, og la partneren få nødvendig ro.

 

God jul!

 

:)

 

Det er sant som du sier, takk for fin tanke:) Er så digg å bare få ut ting, hvis noen skjønner. Aa.. savner henne. skulle sove sammen til i morgen før hun skulle jobbe og greier. *Sukk* Så mange planer som går i vasken denne jula:/

 

Forresten enig i det fLeReK sier.

 

God jul :)

 

 

Bare hyggelig :new_woot:

 

Kjenner du til hva som er din kjæres kjærlighetsspråk? Og er du da bevisst på å bruke det??

:)

Lenke til kommentar

Bajs...

Skikkelig merkelig dag idag. Først dro mamma, pappa og søstra mi for å handle eller noe sånt uten å i det hele tatt si ifra til meg, eller spørre om jeg ville være med. Så bakte jeg boller og noen slektninger kom på besøk. Såklart klarer jeg ikke snakke med de, sjenert og alt det tullet. Joa, det er sjarmerende og søtt når en på 5 år ikke tør å ta kontakt, men med meg er det bare patetisk.

Hmm, ser ut til at jeg ikke aner hva jeg vil/skal i romjula. Og hvordan jeg eventuelt kunne prøvd å finne på noe sosialt. Hvordan ville dere takla om "han ukule" tok kontakt og foreslo noe, og hva er "populært" å gjøre? "Fest hos meg på nyttårsaften" er vel ikke akkurat slagern.

 

Jeg prøver å se positivt på kommende dager, men føles bare så håpløst egentlig.

 

Så er det jo to uker til jeg blir 19, og blir sikkert skikkelig kult. Får vel den vanlige "gratulerer med navnedag" dagen etter.

Lenke til kommentar
Etterhvert som du blir eldre og eldre forsvinner kanskje det "magiske" med jula. Gaver vil også etter hvert bli mindre og mindre viktig, da man innser at det er helt andre verdier jula egentlig handler om.

 

Jeg velger å tro dette. Jula har de to siste årene blitt... uinteressang. Har null julestemning, å gi gaver er utrolig koselig, men å få er ikke så viktig, og å gi gaver kan man gjøre flere ganger i året. Men håper den "julefølelsen" er noe som kommer tilbake med årene, så har ikke gitt opp håpet om flere fine julekvelder framover, likevel om de siste 2-3 ikke har vært helt 100%. Men håpet lever!

 

God jul, alle sammen

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Seek_*

Jeg har ikke lyst til å feire jul med en familie som ikke respekterer meg. Nå er jeg rett og slett skikkelig forbanna! Til helvete med alt sammen, kunne ikke brydd meg mindre om noe av dette uansett. Nå får jeg ikke sove heller..just fucking great!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...