Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om jeg tør..hva sa du til henne?

Om hun ikke kan tilgi deg for det du eventuelt sa eller forstå hva du mente med det du sa er det HUN som ikke fortjener DEG L4r5. Du fortjener hele verden synes jeg. :)

Ikke så mye hva jeg sa, men løftet jeg brøt

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Jula er hva du selv gjør den til - om du ikke liker jula pga at alle andre gjør det på feil måte, ja så skap din egen julestemning da? Gjør det på DIN måte - ikke dropp alle de gode tingene i jula fordi du mener verden er korrupt...

Om jeg skal feire jula på min måte, må jeg låse meg innpå rommet mitt og sove den bort.

Jeg liker ikke jula. Jeg liker ingen sider ved jula. Jeg liker ikke sammenkomstene, ikke nissene, ikke fargene, ikke "julestemninga" som vissnok alle har, ikke julesangene, ikke all maten, ikke gavene.

 

De to tinga jeg virkelig kan komme på at jeg liker ved jula er juleølen og mølja. Men det virker som det er fysisk umulig å bare få de to tinga. Det er alltid masse som følger på.

 

Om jeg skal klare å feire jula på min måte, må jeg boikotte alle andre flere dager i strekk..

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg liker ikke sammenkomstene(...)

*snip

 

Enig med deg der, nesten som at jeg gruer meg til å møte slekningene som kommer på besøk en gang i året når det er jul. Takk og lov at det bare er i jula, hadde ikke taklet dem flere ganger i året. Med en gang de er gått så er jeg så lettet over at det er et år før jeg ser dem igjen.

 

Det er ikke det at de er slem eller noe slikt, men jeg har bare absolutt ikke lyst til å snakke med dem, prøver så godt jeg kan å få fram en samtale, men det er som å snakke med Jessica Biel og håpe på at hun skal forelske seg i meg, håpløst.

 

Prøver som oftest å holde meg opptatt med noe når de kommer, slik at jeg ikke blir nødt til å føre en rar samtale, var heldig sist år da jeg var på vei ut for å se en film på kino. Akkurat når jeg var på vei ut ringte dem på døra, yay!

 

Måtte bare nevne det >.<

Lenke til kommentar

Har gått på den smellen selv på en nyttårsaften. Skulle "bare ta en snarvei". Det var helt feil vei, snøstorm, iskaldt, og jeg hadde bare tskjorte på. Og selvfølgelig aaaaalt for full.

 

Ble funnet av noen venner senere på kvelden, sittende på trappa til et stengt hus (dette var på landet).

 

Våknet kl 1700 1. nyttårsdag, husket ingenting og frøs fremdeles.

Hadde det ikke vært for vennene mine da hadde jeg ikke sittet her idag.

 

Kondolerer til "wtf bacon?", føler med deg. Ikke gjør det samme hvertfall.

 

PS: genialt nick ;)

Lenke til kommentar

Huh? Hva er selvmordstanker? Har jeg det?

Idag har vært helt jævlig! Vet ikke hva det er, men har hengt med huet. Blandt annet hadde vi gym, noe jeg misliker sterkt "spill fotball i 60 minutter". Jippi... Deretter fikk jeg igjen religionsprøve, 2 fikk jeg. Jada, det knuste det lille av håpet jeg hadde om å få nogenlunde brukbare karakterer i fag på skolen. Og generelt i hele dag så føler jeg tankene mine har vært prega av hvordan det er å dø. At jeg faktisk beundrer de som klarer å ta sitt eget liv, for eksempel disse school-massacre og han på kjøpmarkedet. De har jo mye viljestyrke som klarer det. Shit. "Hvordan vil det være å bli kjørt over av bussen? Det kan jo ikke gjøre så vondt." "Hvordan ville det være å hoppe fra brua her og drukne?" osv osv, sånn har jeg tenkt i hele dag nesten.

Vil bare ha noen å holde rundt og gråte for, en som forstår :(

Lenke til kommentar

I dag ssto jeg opp og merket med en gang at dette kom til å bli en god dag. Heiv meg i badekaret og tok et varmt bad. Skrubba over alt med sånn keramisk skrubb og ble kvitt all driten. Fiksa meg litt foran speilet og for en gangs skyld så syntes jeg ikke at jeg så ut som en totalt idiot. Jeg likte nesten det jeg så tilogmed. Jeg bare visste det kom til å bli en god dag.

 

Jeg elkser slike dager. Bare så synd de kommer så sjelden

Lenke til kommentar

Hei var på fest på lørdagen hos 2 venninner av meg.

Kvelden begynnte bra men endte dårlig. Klokken nærmet seg 5 og vi fant ut at vi skulle legge oss.

De har en mega stor dobbel seng så vi slengte oss alle 3 i den. det var enda noen fest deltakere som ikke ville ta kvelden men vi sendte dem hjem. selfølgelig glemte vi å låse døren så den ene kom tilbake når vi sov.

Jeg våknet av stønning å lurte selfølgelig hva det er som skjer. når jeg åpnet øynene så jeg han ene som var på festen sitte på kne over den ene venninen min med buksa ned på knerne. han hadde klart å få av bhen og var på tur etter trusa. Jeg brølte ut hva i HELVETTE er det du styrer med?

Han ble selfølgelig sjokket å klarte å prestere å si jeg gjør ingenting.

Jeg hentet fart å slo alt jeg klarte å traff mitt i nesen. fyrn gikk rett i bakken.

I forbannelsen trekte jeg fyren ut på gårdsplassen å grisebanket han. Jeg hadde så mye hat i meg at jeg ikke klarte å stoppe før den andre venninnen min kom og stoppet meg.

Vi ringte ambulanse som kom 10 min etterpå. I dag tidlig fikk jeg en telefon fra politiet og de spurte om jeg kunne komme på avhør i dag. Jeg for på avhør å la alle kortene på bordet og fortalte om hva som hadde skjedd...

Fikk til svars at jeg risikerer 90 dagers fengsel for vold. Jeg skjønner at det jeg har gjort ikke var det lureste men kunne ikke noe for det da det svartnet for meg. tror de fleste ville gjort det samme.

Jeg fikk venninen min til å annmelde forholdet men kjenner jeg norge rett så slipper han fri mens jeg sitter inne for å ha beskyttet enn venn...

Endret av kimstianp
Lenke til kommentar
Huh? Hva er selvmordstanker? Har jeg det?

Idag har vært helt jævlig! Vet ikke hva det er, men har hengt med huet. Blandt annet hadde vi gym, noe jeg misliker sterkt "spill fotball i 60 minutter". Jippi... Deretter fikk jeg igjen religionsprøve, 2 fikk jeg. Jada, det knuste det lille av håpet jeg hadde om å få nogenlunde brukbare karakterer i fag på skolen. Og generelt i hele dag så føler jeg tankene mine har vært prega av hvordan det er å dø. At jeg faktisk beundrer de som klarer å ta sitt eget liv, for eksempel disse school-massacre og han på kjøpmarkedet. De har jo mye viljestyrke som klarer det. Shit. "Hvordan vil det være å bli kjørt over av bussen? Det kan jo ikke gjøre så vondt." "Hvordan ville det være å hoppe fra brua her og drukne?" osv osv, sånn har jeg tenkt i hele dag nesten.

Vil bare ha noen å holde rundt og gråte for, en som forstår :(

 

Og jeg forstår, tro du meg. Jeg har selv opplevd å håpe på noe bra resultat på innlev. på skolen og bare fått en meningsløs 2'er, som, som du sier, knuser håp. Og dødstankene som du forteller om har jeg også kjent på. Greia med dem er at de er så reelle, det er ikke en vrangforestilling å si at "du skal dø", og det fører gjerne til at de fester seg, fordi det som nevnt ikke er noe psykotisk oppspinn. Når slike tanker spinner rundt en hel dag (eller mer), da kan du bli relativt "gal" til slutt. Gym kan også være frustrerende, spille fotball i 60 min kan gjerne ende i frustrasjon fordi du kanskje ikke "kan" spille fotball, og derav ikke "tør" å gjøre noe, for å unngå å dumme deg ut, noe som på sett og vis ender opp med at du dummer deg ut uansett, som en som ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Herregud for en idiot jeg er. Dette skoleåret har gått rett til helvete. Jeg har rett og slett ikke jobbet noe som helst. Hva er det som feiler meg? Trodde jeg virkelig at dette kom til å gå bra? Faen, nå sitter jeg her med de dårligeste karakterene jeg noen gang har fått, og attpåtil kommer jeg til å stryke på fysikktentamen. Er så fristende å bare gi opp alt. Jeg orker ikke en fremtid i en eller annen meningsløs underbetalt drittjobb.

Lenke til kommentar
Fikk til svars at jeg risikerer 90 dagers fengsel for vold. Jeg skjønner at det jeg har gjort ikke var det lureste men kunne ikke noe for det da det svartnet for meg. tror de fleste ville gjort det samme.

Jeg fikk venninen min til å annmelde forholdet men kjenner jeg norge rett så slipper han fri mens jeg sitter inne for å ha beskyttet enn venn...

 

Jeg personlig mener att du gjorde rett i denne saken, hadde det samme skjedd med en veninne av meg, så hadde jeg uten tvil gjort det samme... og med tanke på att du faktisk tok han mens han holdt på, så skulle jeg tro att han vil få straff han også :)

Lenke til kommentar
Huh? Hva er selvmordstanker? Har jeg det?

Idag har vært helt jævlig! Vet ikke hva det er, men har hengt med huet. Blandt annet hadde vi gym, noe jeg misliker sterkt "spill fotball i 60 minutter". Jippi... Deretter fikk jeg igjen religionsprøve, 2 fikk jeg. Jada, det knuste det lille av håpet jeg hadde om å få nogenlunde brukbare karakterer i fag på skolen. Og generelt i hele dag så føler jeg tankene mine har vært prega av hvordan det er å dø. At jeg faktisk beundrer de som klarer å ta sitt eget liv, for eksempel disse school-massacre og han på kjøpmarkedet. De har jo mye viljestyrke som klarer det. Shit. "Hvordan vil det være å bli kjørt over av bussen? Det kan jo ikke gjøre så vondt." "Hvordan ville det være å hoppe fra brua her og drukne?" osv osv, sånn har jeg tenkt i hele dag nesten.

Vil bare ha noen å holde rundt og gråte for, en som forstår :(

 

Og jeg forstår, tro du meg. Jeg har selv opplevd å håpe på noe bra resultat på innlev. på skolen og bare fått en meningsløs 2'er, som, som du sier, knuser håp. Og dødstankene som du forteller om har jeg også kjent på. Greia med dem er at de er så reelle, det er ikke en vrangforestilling å si at "du skal dø", og det fører gjerne til at de fester seg, fordi det som nevnt ikke er noe psykotisk oppspinn. Når slike tanker spinner rundt en hel dag (eller mer), da kan du bli relativt "gal" til slutt. Gym kan også være frustrerende, spille fotball i 60 min kan gjerne ende i frustrasjon fordi du kanskje ikke "kan" spille fotball, og derav ikke "tør" å gjøre noe, for å unngå å dumme deg ut, noe som på sett og vis ender opp med at du dummer deg ut uansett, som en som ikke gjør noe.

Får håpe den dagen var engangstilfelle. Dagen idag var så ufattelig mye bedre. Jeg hadde glattkjøring og slapp å tenke på noe "rundt livet mitt", bortsett fra at det virka veldig effektivt å treffe et tre i 90 km/t.

Jeg fant ut at jeg kan fungere sosialt, er bare litt redd. Han jeg hadde glattkjøring med var også "spesiell" på sin måte og jeg føler at vi kunne snakke sammen relativt greit, tatt i betraktning hvor lite sosial erfaring jeg har.

Alt i alt, så er jeg nogenlunde ok humør nå, men fortsatt et savn. Men fikk jo den hyggelige tilbakemeldingen av meg selv om at jeg ikke er så misslykka.

Får vel prøve å jobbe med litt norsk eller kjemi og ikke feile totalt enda :)

 

Neei, kom til å tenke på en dum "russefest" fra skolen, skal være ball og med et fint og flott tema. Alkohol blir involvert, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Gå eller ikke gå? :(

 

Takk for meg for denne gang.

 

 

kimstianp: Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...