Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gruer meg virkelig til jula. Spesielt all den falske gleden som er i folk. Alle ser ut som de har fått en forhåndsbillett til himmelen. "Man skal ikke krangle i jul" sier de. Likevel er det jula som byr på mest krangling. Familieselskapene er heller ikke noe å se fram til. Synes ikke det er så morsomt/koselig å sitte å skrike for å overdøve hverandre sammen med 20 familiemedlemmer. Julehandelen er også ille. Veit ikke hvordan det er i andre bye i landet, men det er helt jævlig i Oslo. Lange køer for å betale og for å pakke inn gavene. For meg fører jula lite godt med seg :(

Lenke til kommentar

Helt enig med den Olum, ikke nok med at muttern og fattern drikker alkohol i helgene, men jula tar jo ekstra av. Og ikke kan de dra på hytta heller.

Sånn tradisjonelt familieselskap 1. juledag, tror ikke jeg gidder å høre på en soss av en fetter snakke om alt det flotte han har fått i 5-6 timer. Jepp, blir nok en helt vanlig jul her i huset.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn er jeg ikke så glad i få gaver heller. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg liker ikke å vise følelsen, takknemmelighet. Litt rart. Den følelsen kjennes så merkelig at jeg rett og slett ikke liker den. Det er enda verre når jeg faktisk får noe jeg ikke liker. Falsk takknemmelighet er enda verre.

Lenke til kommentar

Jula har for meg blitt noe bortkastet, jeg ser ikke poenget med å pynte så veldig som folk flest gjør, juletreet er i allefall bortkastet på meg.

Gaver burde gis fordi man setter pris på en person, ikke fordi det forventes av deg.

 

For min del kunne jeg tatt med skiene mine og stukket innpå en hytte langt unna alt og alle, sluppet endel folk jeg klarer meg uten, kanskje hatt med de få nære vennene jeg har.

 

Som vi skrev på en gave til ei venninne noen år tilbake, venner er familien du selv velger, dessverre er familien du ikke velger verre å velge bort igjen.

Lenke til kommentar

Rotete hode.

Jeg kommer til å føle meg så verdiløs etter jula. Jeg vet det bare. Føler meg verdiløs NÅ, men etter jula. Helvete. Skal bort i romjula jeg. Joda, kommer til å bli kjempekos, det tror jeg på. Sikkert. Men etterpå kommer det til å være null kontakt, det er jeg overbevist om. Sånn, jeg er lagt for hat. Jeg er overbevist. Ja, nå er jeg drittnegativ, men jeg føler jeg har lov. Atm, i alle fall. Jeg kommer sikkert til å bli mer positiv, men det føles ikke som om det kommer til å gå bra uansett.

 

Jeg er lei av å bli kutta.

Sånn, all kontakt forsvinner, og det virker som om alle andre tar så jævla lett på det når de mister kontakt med meg, mens jeg sitter igjen med ett helt utrolig savn.

 

(Jeg følte for å dele denne med verden, some weird grunn, den passa liksom ikke i notepad der den var fra før... Emo, whatever.)

Lenke til kommentar
Jula er hva du selv gjør den til - om du ikke liker jula pga at alle andre gjør det på feil måte, ja så skap din egen julestemning da? Gjør det på DIN måte - ikke dropp alle de gode tingene i jula fordi du mener verden er korrupt...

 

sant, og gjør mitt beste for å gjøre dette, kjøre ski f.eks, men er som sagt endel krav som settes av familie/slekt, og jeg er ikke tøff nok til å si nei, ergo blir det endel jeg kunne klart meg uten.

 

Men, skal vel gå greit denne julen også, finne meg noen flere bøker og musikk, så kommer man seg igjennom det meste.

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer jeg aldri stole 100% på noen? Uansett hvor glad jeg er i personen og hvor mye jeg virkelig tror med hele mitt hjerte jeg stoler på han/hun, er det alltid en tvil et sted inne i hodet mitt på at folk(som betyr mye for meg) er ærlige med meg.

 

For det første får jeg dårlig samvittighet av å ikke klare å true meg selv til å stole helt og holdent på de, og for det andre er det forbanna, jævlig slitsomt og irriterende. Hele tiden gå rundt å "måtte" tvile på venner selv om jeg vet jeg ikke trenger å tvile på de.

Lenke til kommentar

Beklager lite utbrudd:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

FAEN! FITTE! HELVETE!

Som som ikke alt annet var nok så klarte jeg å glippe når jeg skulle hive inn mer ved i ovnen! Resultatet? Det mønsteret som er på jerndelen av håndtaket er nå også på handa mi! FY FAEN, det svir... Smørt på et tjukt lag med Xylocain. Det hjalp litt. men jeg klarer fortsatt ikke å bruke handa normalt.

Jeg er så forbanna klønete!

Takk for at jeg fikk ta et utbrudd her

Lenke til kommentar
Beklager lite utbrudd:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

FAEN! FITTE! HELVETE!

Som som ikke alt annet var nok så klarte jeg å glippe når jeg skulle hive inn mer ved i ovnen! Resultatet? Det mønsteret som er på jerndelen av håndtaket er nå også på handa mi! FY FAEN, det svir... Smørt på et tjukt lag med Xylocain. Det hjalp litt. men jeg klarer fortsatt ikke å bruke handa normalt.

Jeg er så forbanna klønete!

Takk for at jeg fikk ta et utbrudd her

Au...

 

Mamma har tydeligvis hemokromatose og det er arvelig...Behandler de ikke henne fort nok kan hun utvikle leverkreft for FAEN...

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer jeg å sabotere hvert eneste forhold som jeg har eller KUNNE fått. Nå har jeg faen meg gjort det igjen. Hun er så nydelig, så utrolig herlig, så fantastisk skjønn på alle måter. Men selvsagt må jeg si noe dumt. SELVSAGT må jeg drtite meg ut. Selvsagt må jeg fucke opp alt...

 

Men jeg fortjener nok egentlig ikke noen som henne. Det er nok derfor det går drit. Kanskje det er en gud der ute som fornuftig stopper forhold mellom slike engler og rasshøl som meg

Lenke til kommentar
Hvorfor klarer jeg å sabotere hvert eneste forhold som jeg har eller KUNNE fått. Nå har jeg faen meg gjort det igjen. Hun er så nydelig, så utrolig herlig, så fantastisk skjønn på alle måter. Men selvsagt må jeg si noe dumt. SELVSAGT må jeg drtite meg ut. Selvsagt må jeg fucke opp alt...

 

Men jeg fortjener nok egentlig ikke noen som henne. Det er nok derfor det går drit. Kanskje det er en gud der ute som fornuftig stopper forhold mellom slike engler og rasshøl som meg

Om jeg tør..hva sa du til henne?

Om hun ikke kan tilgi deg for det du eventuelt sa eller forstå hva du mente med det du sa er det HUN som ikke fortjener DEG L4r5. Du fortjener hele verden synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...