Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Det der finnes det en løsning på, ta direkte kontakt med lånekassen og snakk med dem om det. Eller snakk med skolen om det. Hun der kule eller noe. Du kan få hjelp.

 

Tingen er jo at rådgiver er dødsgrei, og jeg fikk jo en avtale på det. Skrev kontrakt og hele pakken. Og jeg brøt den. o_O

 

 

Og den siste kommentaren kunne du ærlig talt spart deg, Becca. o_O

 

 

Ja..noesåjævli også..

 

Kan jeg spørre hvorfor?

Endret av Nie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjorde ditt beste, og det tror jeg rådgiver er like klar over som meg. Og nei, det kunne jeg ikke.

 

Jævla angst tar knekken på meg snart...

vet ikke hvor lenge jeg klarer dette mer.

skyt meg noen please

Angst er noe som som oftest kommer og går i perioder, og noe du må jobbe med. Til tider kan å dø virke som en "lett" løsning, men det er alt annet enn. Du må huske at det er mye du har rett til å oppleve, se og sanse på andre måter, du vil ikke gi slipp på et liv før det har begynt, vil du vel?

Lenke til kommentar
Du gjorde ditt beste, og det tror jeg rådgiver er like klar over som meg. Og nei, det kunne jeg ikke.

 

 

Jeg vet det, og rådgiver vet det. Men han kan ikke skulke systemet for min skyld enda mer enn han har gjort. o_O

Og jo, det kunne du. o_O

Endret av Nie
Lenke til kommentar

vet ikke om dette passer inn her, men noen andre som virkelig kjenner det når dere leser denne teksten? jeg er ikke en spessielt følsom person som gråter over ditt og datt, men jeg jeg får en satans vond følelse når jeg lese det der. det at jeg har en lillebror som er så liten at mobbing helt klart kan skje. det hadde blitt en skolemasaker om brodern hadde tatt selvmord, jeg hadde klikka.

 

 

Takk for at dere sa jeg var stygg. takk for at dere sa at jeg var stress, rar, STYGG og alt annet. dette er det siste dere hører fra meg. jeg kommer aldri til skolen mer. takk til alle mobbere. det er deres feil at jeg gjør dette.

 

Stina, du er verdens beste storesøster, igår var jeg så glad når jeg fikk være med deg på kino.

 

mamma, jeg elsker deg, deg også pappa, men jeg kan ikke leve med dette. vi ses i himmelen.

 

//Sara

 

Storesøsteren til denne jenta fant henne liggende på gulvet død, etter å ha tatt livet sitt. Hun var bare 11 år gammel, og hadde hele livet sitt foran seg. Kopier dette dere også for å vise at dere er imot Mobbing!!!!!!

 

foresten, vet noen om denne teksten bare er bull eller om det faktisk skjedde?

Lenke til kommentar

Vel, den er nok en god blanding. Var sikkert et selvmord grunnet mobbing, så ble det litt utbrodert, pynta og skitna til, og lagt ut online. Også utbrodert og pynta og skitna til enda mer. o_O

 

Men jo, jeg begynte å gråte de første 20 gangene jeg leste den. Nå registrerer jeg den ikke lenger. Men, så gråter jeg veldig lett, jeg da. En hvilken som helst film kan få meg til å gråte. xD

Lenke til kommentar
Kynisk som jeg er avfeide jeg det hele.

 

har du småsøsken? jeg gir meg nok faen om det står at petter på 23 som var forlovet skjøt seg selv.

Nope, en storesøster på 22.

Vil heller si at hun 11-åringen er dum og får liten sympati fra min side. Fjortissoppførsel om jeg tør å si det.

 

(Nei, jeg sier ikke at selvmord er fjortiss, men at en 11-åring gjør det er det fjortiss.)

Lenke til kommentar
Kynisk som jeg er avfeide jeg det hele.

 

har du småsøsken? jeg gir meg nok faen om det står at petter på 23 som var forlovet skjøt seg selv.

Nope, en storesøster på 22.

Vil heller si at hun 11-åringen er dum og får liten sympati fra min side. Fjortissoppførsel om jeg tør å si det.

 

(Nei, jeg sier ikke at selvmord er fjortiss, men at en 11-åring gjør det er det fjortiss.)

 

 

hvorfor? mener du at de ikke kan ha følelser og angst?

Lenke til kommentar
Kynisk som jeg er avfeide jeg det hele.

 

har du småsøsken? jeg gir meg nok faen om det står at petter på 23 som var forlovet skjøt seg selv.

Nope, en storesøster på 22.

Vil heller si at hun 11-åringen er dum og får liten sympati fra min side. Fjortissoppførsel om jeg tør å si det.

 

(Nei, jeg sier ikke at selvmord er fjortiss, men at en 11-åring gjør det er det fjortiss.)

 

 

hvorfor? mener du at de ikke kan ha følelser og angst?

Mener at de ikke er utviklet nok til å rasjonere seg frem til alternative løsninger. De kan og har helt sikkert følelser (og angst), men selvmordsalternativet kommer nesten helt sikkert fra media og ingenting biologisk. Samme med skolemasakrer forsåvidt, en 11-åring vil jeg tørre å påstå ikke har samme grunnlag til å gjennomføre en iforhold til en 18-åring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Poenget mitt er at personlig så klarer jeg ikke ta barn seriøst på det punktet. Vet ikke grunnen da, kanskje oppveksten er preget av at psykologisk helse er tabu og noe ingen har.

 

Du mener man ikke kan få psykiske lidelser før man er 18 ?

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at personlig så klarer jeg ikke ta barn seriøst på det punktet. Vet ikke grunnen da, kanskje oppveksten er preget av at psykologisk helse er tabu og noe ingen har.

 

Du mener man ikke kan få psykiske lidelser før man er 18 ?

Nei. Men personlig harj eg problemer med å se 11-åringer seriøst vurdere selvmord.

Lenke til kommentar

Jeg kan halveis si meg enig med chokke, halveis ikke.

Jeg kan aldri forstå hvordan en 11 åring kan drives til selvmord. Når jeg var 11 var jeg en liten, grunn, glad, drittunge, for å være ærlig. Jeg var så grunn at jeg skammer meg, nå. Tanken på selvmord kunne ikke falt meg inn. Men på den annen side vet jeg at 11åringer kan være like suicidale som en 40åring. Noe jeg finner urettferdig, for man kan si hva man vil, en 11åring er ikke fullt utviklet, og har ikke den bakgrunn en 40åring har, som kanskje gjør det lettere å forstå problemet, og ressonere frem en løsning. o_O

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at personlig så klarer jeg ikke ta barn seriøst på det punktet. Vet ikke grunnen da, kanskje oppveksten er preget av at psykologisk helse er tabu og noe ingen har.

 

Du mener man ikke kan få psykiske lidelser før man er 18 ?

Nei. Men personlig harj eg problemer med å se 11-åringer seriøst vurdere selvmord.

 

jeg tenke alt for mye på det i fjerde, hatet det året. jeg husker ikke så mye mere etter det, men i sjuende så må jeg ha hatt en eller annen psykisk lidelse. jeg var konstant bekymret for alt og alle for å si det enkelt. hvis jeg ikke fikk høre at personen jeg tenkte på levde så glemte jeg det ikke før jeg fikk hvite det. fy faen hadde jeg hatt det slik nå så vet jeg ikke om jeg hadde orket noe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...