Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Jeg blir kvelt. Hele tiden er det lekser, lekser, lekser, øving på piano, lekser, øving, lekser, øving.

 

Ingen fritid lenger. Sitter og jobber til langt på natt hver eneste kveld for å bli ferdig med leksene som skal leveres. Øver også på piano og driver med pc, men jeg vil gjøre ting. Se på filmer, gå på kino, treffe kompiser etter skolen, men det er ikke tid. Jeg må gjøre lekser og øve. Jeg blir kvælt av dette stresset. Jeg er mentalt utslitt hele tiden og får aldri sovet nok. Jeg sitter oppe halve natat til klokka 2 nesten hver natt med lekser. Jeg har blitt et vrak nå. Føler meg aldri bra. Alt er drit. Presset er stort. Må ha gode karaktere i 10. klasse som jeg går i.

Føler meg utslitt hele tiden. Hvis jeg skal slappe av i noen få sekunder så sovner jeg. Har ikke følt meg våken på mange uker. Er nesten alltid sløv og trist. Overlever med gode venner på skolen som muntrer opp og vi ler og tøyser, men med en gang jeg kommer hjem er jeg helt utslitt. Vondt i hodet. Jeg holder et veldig sunt kosthold, men får aldri tid til trening.

 

Sitter nå og gjør naturfagsrapport, naturfagslekser, norskartikkel om en forfatter. Alt skal være ferdig i morgen. Har ikke fått øvd på piano fordi jeg ikke har tid og det gir meg dårlig samvittighet fordi mamma betaler massevis av penger for at jeg skal gå på kurs. Før hadde jeg helga å se fram til, men nå innebærer helga å gjøre lekser fra morgen til kveld hver dag.

 

Jeg takler dette nesten ikke lenger. Er så utrolig sliten, men jeg må bli ferdig. Alt er så viktig og seriøst.

 

Jeg hører også på veldig depressiv musikk for tiden fordi jeg orker ikke annet en rolig piano-lyd og eventuelt fiolin.

 

Jeg faller fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metalheart! Kjenne meg igjen i det på pianoet... mamma betaler også mye for disse timene... fryktelig dyrt. Så det presset er ikke noe særlig! Klarer du ikke å få strukterert dagen din da? Sånn at du kan får en mer positiv hverdag? Virker som du har helvetes mye lekser til være en 10. klassing. Hva slags linje har du egentlig tenkt å ta på VGS. som gjøre det så veldig viktig med veldig gode karakterer? Musikk og drama?

Lenke til kommentar

Mulig at jeg skal musikk, dans og drama, men jeg vil fortsatt ha gode karakterer fordi mamma blir kjemesur hvis jeg får mindre enn 5. "Du har så stort potenisale til å gjøre det bedre!" hører jeg hele tiden. Men jeg har ikke det. Jeg er bare en gjennomsnittsgutt som prøver så hardt jeg kan for å ikke skuffe.

 

Jeg får ikke strukturert dagen, fordi jeg aner aldri hvor mye tid jeg må bruke på lekser :(

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Får ikke til å tenke positivt lengre. Alt er bare mørkt og trist. Har ikke noen spesiell grunn heller, det er bare sånn.

 

Har ikke du fått deg en kjæreste? Er ikke det noe å være positiv og glad for? :)

 

Joda, sant nok, men jeg får det likevel ikke til. Jeg bør vel egentlig ikke klage. Livet mitt er bedre enn noen gang. Virker som jeg depper kun for å deppe.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Jeg tok en dum test jeg fant på nettet: http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article32463.ece

 

Fikk disse svarene:

1. c

2. c

3. c

4. c

5. a

6. b

7. b

8. b

9. d

 

edit: Tok en til her: http://www.dagbladet.no/test_deg_selv/depresjon.html

 

Og fikk dette til svar:

 

Resultat: 25 poeng

 

Her er den kritiske grensen. Har du mer enn 18 poeng, kan mye tyde på at du har depressive tendenser.

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig bare gjøre slutt på alt. Jeg orker ikke å leve i en tilværelse hvor alt går dårlig.

I dag, når jeg gikk langs veien, kom det en taxi i relativt høy hastighet. Hvorfor ikke bare ta et skritt ut i veien å la den treffe meg i en voldsom fart, som mest sannsynlig vil drepe meg der og da?

 

Hvor er gleden? Hvorfor skal jeg gidde å stå opp om morgenen?

Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig bare gjøre slutt på alt. Jeg orker ikke å leve i en tilværelse hvor alt går dårlig.

I dag, når jeg gikk langs veien, kom det en taxi i relativt høy hastighet. Hvorfor ikke bare ta et skritt ut i veien å la den treffe meg i en voldsom fart, som mest sannsynlig vil drepe meg der og da?

 

Hvor er gleden? Hvorfor skal jeg gidde å stå opp om morgenen?

 

Jeg føler det samme. Har absolutt ingenting å se fram til og da blir livet mørkt.

Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig bare gjøre slutt på alt. Jeg orker ikke å leve i en tilværelse hvor alt går dårlig.

I dag, når jeg gikk langs veien, kom det en taxi i relativt høy hastighet. Hvorfor ikke bare ta et skritt ut i veien å la den treffe meg i en voldsom fart, som mest sannsynlig vil drepe meg der og da?

 

Hvor er gleden? Hvorfor skal jeg gidde å stå opp om morgenen?

 

Jeg føler det samme. Har absolutt ingenting å se fram til og da blir livet mørkt.

 

Drep dere om dere vil, men gi faen i å ødelegge en annen stakkar jævels liv (taxisjåføren som får fengsel + et liv på samvittigheten...).

Lenke til kommentar
Jeg tok en dum test jeg fant på nettet: http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article32463.ece

 

Fikk disse svarene:

1. c

2. c

3. c

4. c

5. a

6. b

7. b

8. b

9. d

 

edit: Tok en til her: http://www.dagbladet.no/test_deg_selv/depresjon.html

 

Og fikk dette til svar:

 

Resultat: 25 poeng

 

Her er den kritiske grensen. Har du mer enn 18 poeng, kan mye tyde på at du har depressive tendenser.

 

"Psykisk syke personer får i gjennomsnitt rundt 30 poeng på denne testen" Jeg fikk 46 :hmm: Betyr det at jeg er sykere i hodet enn de "normale" psykisk syke?Oo Ke?

Endret av Flexi
Lenke til kommentar

Faen for ei uke, først får modern et hjerneinfarkt og blir lagt inn på sykehus, så dør en god venninde av familien av kreft på samme sykehus, for 3 kvarter siden ble fadern sendt på sykehus med hjerteinfarkt. Faen..

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Føler jeg og dama sklir fra hverandre. Er liksom noe som ikke stemmer. Ellers distanserer jeg meg mer og mer fra omverdenen.

 

Begynner å bli lei av dette livet.

 

Eller kanskje det bare er jeg som tenker negativt igjen.

 

Uansett så kjenner jeg meg igjen i dette her. Virker som jeg har gått ett år tilbake i tiden.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...