Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

si meg, hva gjør man når de to man liker IKKE tar et hint? :blush:

forresten; skulle på jobb i dag...tar 15 min så er jeg ferdig...en vennine skulle være med. Ve prøvde å ringe henne noen ganger, men siste gangen så bare la hun på uten å si noe. Greit, vil hun ikke snakke med meg..yey....aner ikke hvorfor

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Men som jeg har fortalt tidligere så sliter dama med store depresjoner. Og i går for fjerde gang på 3 måneder så har en god venn av ho tatt selvmord...

Er så inn i helvete hardt å måtte finne nye krefter for å bygge ho opp og hjelpe ho å finne de små tingene i livet som gjør det verdt å leve for. Er så mentalt og fysiskk utslitt nå at jeg har mest lyst til å bare sitte ned og gråte.

For å gi deg et lyspunkt, så kan du være glad for at det ikke var mora hennes.

Hehe, tom for krefter ja, snakker om sola. Jeg har vært tom for krefter i over 6måneder nå. Føler meg som en lavtliggende tykk, og grå tåke. Apropos små ting i livet som gjør livet verdt å leve, så er etter min mening alle små ting verdt å leve for. Gode og onde. Det onde setter lys på og bringer fram det gode,

Haha, mentalt fysisk utslitt. Da hjelper det jo å gråte, så hvorfor ikke? Skaff deg en syk og lite forventningsfull humor, så klarer du deg godt.

Edit: mulig det var litt seint å svare på dette nå, men jeg synes likevel det var verdt å svare på.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar

En jeg kjenner har det ikke helt bra for tiden. Begynt å tenke lite rasjonelle/logiske tanker og eier ikke selvtillit. Ser også svart på alt til tross for at det egentlig ikke er noen grunn til det.

Når jeg prøver å overbevise han om at det han sier er feil (angående en eller annen sak) synker det liksom ikke inn i hodet, til tross for at han egentlig vet at jeg har rett.

Er det i det hele tatt noen måte å overbevise personer som er besatt av en svartmalt tankegang i at de faktisk tar feil? Kan man bli så syk at man velger å ignorere det alle andre sier og kun høre på "stemmen" i hodet sitt? Synes det er rart og trist at folk kan bli så besatt av depresive tanker.

Skulle virkelig ønske at jeg kunne hjelpe personen mer og få han til å forstå at han tar feil, men det er dessverre vanskelig. Noen her som kanskje har noen tips til hvordan å oppmuntre, eller har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar

Nå er jeg tom. Helt tom for alt som heter vilje og livsgnist. Jeg orker ikke dette mer. Jeg bryter sammen, jeg er tilbake på det stadiet der jeg ikke lenger finner noen glede i dette livet, jeg klarer bare ikke å mobilisere nok krefter til å ha lyst til å leve lenger.

Hjelp meg, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Nå er jeg tom. Helt tom for alt som heter vilje og livsgnist. Jeg orker ikke dette mer. Jeg bryter sammen, jeg er tilbake på det stadiet der jeg ikke lenger finner noen glede i dette livet, jeg klarer bare ikke å mobilisere nok krefter til å ha lyst til å leve lenger.

Hjelp meg, hva skal jeg gjøre?

Hørtes ikke bra ut! :( Alt for mange som sliter med depresjon for tiden... Har du søkt "profesjonell" hjelp?

Lenke til kommentar

er så drittlei av dama....edru så er hun en engel (tror jeg)

Når hun drikker flørter hun som F.... :no: Er så dritt lei...hver gang hun er ute alene er det bestandig en ting som skjer, får som regel høre det av kompiser og synes det er flaut :blush: hun danser dristig ect ect, blir så jævla deprimert av det hele. Har et barn med henne. Hun har hvert "utro" 2 ganger før med meg, tatt henne tilbake hver gang :ermm: hvert i lag i 6 år. Er rådløs hva jeg skal gjøre noen tips til meg ?

Lenke til kommentar

fikk nedtur nå...har jobbet livet av meg for et valgfag mange elever har satt veldig pris på. Har fått ungdomsprisen for det.

to venner sitter i styret. Hun ene begynte i dag, ca 6 mnder etter hun begynte å sutre over at det krevde veldig av henne å ringe til skoler. Hun andre deltar så sjeldent og skylder på andre ting.

er det galt av meg å bli sur på venner som nesten saboterer dette her? blir frustert av å se noe en kamerat og jeg har jobbet med i 2,5 år gå til grunnen pga latsabber.

Lenke til kommentar
Det var vel kanskje et hint om at hun var opptatt? (altså ikke kunne snakke i telefonen der og da)

kanskje, men blir for dumt å legge på, så ikke svare på nytt. Var samme hele dagen.....prøvde flere timer senere for å finne ut hva som hadde skjedd..

hun var vel lei av at du ikke tok et hint? :p

xanth0s: Du skal prate seriøst med henne. Hva mener du med "utro"?

Lenke til kommentar
Har prøvd å snakke om det men ser ikke ut til å komme igjennom. "utro" mener jeg da med ikke direkte P.... men div andre saker :cry:

Jævlige saker det der... Skjønner hva du mener. Opplevd det selv og da mener jeg utro med sex... Uansett så må du bare få henne til å forstå p en eller annen måte, som du selv vet best.. Dere har en unge da kan hun jo seriøst ikke holde på sånn..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...