Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, nå klikket hodet mitt. TAKK.

Hæ? HVorfor det..? Hva som skjedde?

Herregud, alt blir så jævlig rot, jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare gir opp på kjærlighet og følelser og alt sånt. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fortsetter å tro på det, når jeg av alle mennesker er så flink til å rote til sånt. Faen.

Lenke til kommentar

Kjærlighet, følelser og alt sånn er noe jeg ikke forventer å finne de første årene. Jeg syns ikke du burde prøve så hardt heller, hvis du syns du roter det til. Hva med å bare ta det som det kommer? Jeg er sikker på at det går bra til slutt, selv om det virker hardt nå.

 

Dessuten er jeg enda mer sikker på at det finnes folk som roter det mer til enn deg.

Lenke til kommentar
Haha, nå klikket hodet mitt. TAKK.

Hæ? HVorfor det..? Hva som skjedde?

Herregud, alt blir så jævlig rot, jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare gir opp på kjærlighet og følelser og alt sånt. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fortsetter å tro på det, når jeg av alle mennesker er så flink til å rote til sånt. Faen.

 

 

Da er vi faen meg to... :(

Lenke til kommentar

Vel, da er jeg uoffisielt tilbake til dyp depresjonsnivå...

 

Har hatt det samme mareritte gjentatte ganger i de siste to-tre ukene. Et mareritt som viser meg igjen hvordan jeg ble seksuelt misbrukt.. Bare at akkurat i natt var det verre enn før. Jeg kjente det mye bedre... Kjente smerten enda verre.. Følte meg enda mindre verdt... Følte meg enda verre... Har akkurat vært ute å gått i hagen og videre rundt på området her jeg bor i nesten 2 timer. To timer i bare joggebukse og flippers. Kjente ikke at det var 3 grader før jeg kom igjen. Tok meg nesten 30 sigaretter der ute..

Og når du egentlig har sluttet, å ikke tatt en på nesten 2 måneder, så kjenner du hva du sluttet med.

Nikotin-sjokk er ikke å anbefale :(

 

Så nå sitter jeg her på romme mitt å hører på musikk.. Eneste stedet hvor jeg kan klare å tenke klart, "flykte" fra verden, for å si det på den måten.

 

Jeg for vel prøve å legge meg til å sove igjen egentlig.. Dere for ha god natt folkens!

Lenke til kommentar
Vel, da er jeg uoffisielt tilbake til dyp depresjonsnivå...

 

Har hatt det samme mareritte gjentatte ganger i de siste to-tre ukene. Et mareritt som viser meg igjen hvordan jeg ble seksuelt misbrukt.. Bare at akkurat i natt var det verre enn før. Jeg kjente det mye bedre... Kjente smerten enda verre.. Følte meg enda mindre verdt... Følte meg enda verre... Har akkurat vært ute å gått i hagen og videre rundt på området her jeg bor i nesten 2 timer. To timer i bare joggebukse og flippers. Kjente ikke at det var 3 grader før jeg kom igjen. Tok meg nesten 30 sigaretter der ute..

Og når du egentlig har sluttet, å ikke tatt en på nesten 2 måneder, så kjenner du hva du sluttet med.

Nikotin-sjokk er ikke å anbefale :(

 

Så nå sitter jeg her på romme mitt å hører på musikk.. Eneste stedet hvor jeg kan klare å tenke klart, "flykte" fra verden, for å si det på den måten.

 

Jeg for vel prøve å legge meg til å sove igjen egentlig.. Dere for ha god natt folkens!

 

Jeg har PTSD. Så jeg vet hvordan dette føles. Bare at jeg var ikke så mye misbrukt seksuelt som banket til halvdøde tilstand. I perioder sitter jeg og venter på noen som kommer for å drepe meg.

 

Mitt første råd er å skaffe seg en psykolog.

 

Den andre er å skaffe seg en god kjæreste. Livet føles lettere når du kan favne noen. Jenter liker å pleie sårede folk. En normalt jente ikke dømmer folk for det som ble gjort mot dem. Du trenger den støtte du kan få.

 

Den tredje og viktigste er å slutte å flykte. Det finnes tre måter, som folk vanligvis anbefaler:glemme, kontrollere eller konfrontere. Alle tre er bare feller. Du tvinger deg til å flykte, å glemme, derfor får du mareritter. Dette kommer aldri til å slutte. Skulle du prøve å kontrollere eller fornekte saken, så skulle du få problemer med raseri- eller angsteanfaller. Konfrontasjon kan ikke hjelpe oss, den kan bare skade. Så drit i alt som folk sier vanlig. Lær deg å meditere i stedet.

 

Jeg mediterer ganske ofte. Liggende eller sittende spiller ingen rolle. Det viktigste er at du kan sitte og se på det som foregår uten å ryke tilbake eller å prøve å gjøre noe med det. La deg å føle, men ikke la deg å handle. De første gangene er helt jævlige. Jeg gråt massevis og var rasende når ting kom tilbake. Men meditasjon hjelper, jeg sverger!

Smerten blir mindre, mareritene svakere og du kan leve igjen.

Endret av Fuskepels
Lenke til kommentar

Hmm! Fattern er jævla sur på meg for tiden. Han er veldig irritert pga at jeg bare er med kompiser/drikker/er for meg selv (når jeg egentlig bruker denne tiden på ei jente). Hva skal jeg gjøre? Jeg har et kjellerrom, og snart blir han vel så sur at han kaster meg ut av huset. Han mener jeg bør ta mer del i familielivet, så jeg skal altså sitte der sammen med han på en lørsdagskveld? Latterlig.

 

Er jeg på jordet her, eller hva faen? :roll:

Lenke til kommentar
Hva med å fortelle faren din at du faktisk har fått deg ei jente da? Kanskje han vil forstå det litt bedre enn om han tror du drikker eller kaster bort tiden din.

 

Han er snål når det kommer til slikt. Han mener man ikke kan være forelsket i noen eller ha et seriøst forhold til ei jente når man ''bare er 18år'' ^^ Har sagt slike ting før og det har faktisk ikke hjulpet en døyt. Virker som jeg er tilstedet bare for å være sammen med ''familien'' min, som jeg ser hver dag uansett.

Lenke til kommentar
Det er bra! :thumbup: Lykke til i jobben framover

Bra du gikk trass i at du ikke ville eller hva det nå enn var igjen

 

Ikke noe lønn? Jeg har jo prakisjobb i barnehage og får 195,- om dagen

Får 435 kr om dagen av trygda. Har jo allerede fått det ett år. Ville vært mye bedre om jeg faktisk tjente pengene mine selv. Hadde sikkert blitt mye mindre men det gjør ikke så mye.

Lenke til kommentar

Runar, det er jo bare en prakisjobb gjennom oppfølgingstjenesten siden jeg slutta på skolen

 

Edit:

Hvis noen på videregående, eller yngre leser her nå: ikke slutt på skolen..selv om du er skolelei, man blir jaggu lei av å gå hjemme mens alle vennene dine er på skolen så det ikke er noe å finne på

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...