Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var i begravelse igår. Inne i kirka rett før jeg skulle være med og bære båren ut på kirkegården, begynte minnene fra min fars begravelse å strømme på. Ligger fortsatt og ulmer litt i baktankene..

:(

Visse ting blir man aldri kvitt.. Et arr glemmes, men vil alltid være der når en sjekker...

Lenke til kommentar
Fy faen at et forhold mellom en gutt og en jente kan være så sinnsykt vanskelig å få til :(

Er så langt nede nå at jeg skal rett hjem fra jobb i dag og grave et hull jeg kan gjemme meg i for alltid.

Verden er ond og urettferdig.

Hva har skjedd krangling slutt?? Hadde det ikke vært vanskelig hadde det ikke vært noen kunst er det ingen kunst er det ingen morro...

Vet akkurat hva du mener hvis du mener hva jeg tror du mener... Rart å ikke tåle trynet på den man elsker... Men er det noe som kan få en langt ned er det damer, det er drepen :(

Lenke til kommentar

Det er ikke slutt.

Men som jeg har fortalt tidligere så sliter dama med store depresjoner. Og i går for fjerde gang på 3 måneder så har en god venn av ho tatt selvmord...

Er så inn i helvete hardt å måtte finne nye krefter for å bygge ho opp og hjelpe ho å finne de små tingene i livet som gjør det verdt å leve for. Er så mentalt og fysiskk utslitt nå at jeg har mest lyst til å bare sitte ned og gråte.

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Men har lovet henne og ikke gi opp og det løftet har jeg tenkt å holde.

Lenke til kommentar
Det er ikke slutt.

Men som jeg har fortalt tidligere så sliter dama med store depresjoner. Og i går for fjerde gang på 3 måneder så har en god venn av ho tatt selvmord...

Er så inn i helvete hardt å måtte finne nye krefter for å bygge ho opp og hjelpe ho å finne de små tingene i livet som gjør det verdt å leve for. Er så mentalt og fysiskk utslitt nå at jeg har mest lyst til å bare sitte ned og gråte.

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Men har lovet henne og ikke gi opp og det løftet har jeg tenkt å holde.

Uff meget tragisk og spesielt tilfelle mtp selmordene...

Synes det er kjempe bra du stiller opp! Koste hva det koste vil men du har en bra holdning når du sier du holder løftet!

Skjønner slikt sliter og ikke er noe gøy og kan tære på følelser osv. For hun er det jo ubeskrivelig viktig du er der, uansett om hun viser det eller ei. Å basere seg på at noe sånnt snart vil gå over kan man ikke. Slike tragiske hendelser setter jo alltid dype spor i seg og må bearbeides for å kunne leves med. Men det kan knekke dere begge men la det ikke knekke forholdet. For å bruke en klisjè så kommer det sol etter regn, Garantert!

Vet ikke hvordan hun oppfører seg mot deg osv, men om hun er frekk krever og kjefter på deg etc kan du ikke klandre henne for det uansett hvordan det sliter. Å si slike ting vil gå bra er feil å si da man aldri kan glemme tragiske dødsfall. Men depresjonene vil gå over med tiden. Snakk sammen mye, ikke dyrk sorgen men få det ut og plei den! Sett av tid til å gjøre ting som er gøy og gleder litt sammen. En må ta pauser fra sorgen... Vet ikke hvordan du tar selvmordene, men forstår det som det er hennes tilstand som for deg er hoved problemet.. Derfor sett av tid til noe gøy, men vær der for henne bit tennene sammen og fortsett med holdningen du har! Lykke til

Lenke til kommentar
Men er så vanskelig å se lys i enden av tunnelen noen ganger.

Tenn en lighter! Da har du lys frem til du ser lyset i tunnelen.

Det jeg mener er se etter små ting som kan glede og holde det i gang, finn på småting sammen som tvinger tankene vekk. Mener ikke de skal vekk, men en pause fra de. Finn posetive ting å glede dere over. En ting du skal vite er at når dere kommer ut av dette her er dere begge(spesiellt du) svært styrket som personer. Og forholdet vil antageligvis være strerkt og dere har bevist hvordan dere klarer å holde sammen og støtte hverandre i tykkt og tynnt! Men tenk ikke på hvor ille det er, tenk på hva du kan gjøre for at det skal bli bedre og gled deg over framgang, selv om tilbakefall etc vil komme.

Du har en kjempe fin beundringsverdig holdning du burde være stolt av!

Lenke til kommentar

Bogan, Christian86 og Volcov. Dere fortjener all mulig ros for å hjelpe til i en ellers så hard hverdag.

Normalt er det gjerne jeg som sitter å trøster og gir råd.

Vet at dere har hatt noen tunge stunder selv. Håper aldri dere blir så deppa at jeg trenger å hjelpe dere.

Uansett. Hjertelig takk

Lenke til kommentar
Du er mer mann enn det jeg er Aeternus. Jeg har vært igjennom mye, men det at du ikke bare drar fra dama di er sinnsykt bra gjort av deg. :) Tror ikke mange ville klart å holde ut slik du gjør, i den samme situasjonen.

Takk for det.

Jeg hadde aldri greid å se meg selv i speilet mer om jeg hadde bare pakket kofferten å reist nå. Har i grunn bestemt meg for å ofre alt for å få dette til å fungere. For når hun er frisk, så er hun verdens mest fantastiske person. Vil gå så langt som å kalle det en tvilingsjel. Derfor er jeg villig til å legge ned så mye tid å krefter på dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...