Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja... Har praksisplass med mulighet for fast stilling etterpå. Praksisplass betalt av aetat ut november

9596805[/snapback]

 

Det er jo mega : )). Hadde noen tanker som ligner veldig på dine før jeg fikk meg jobb..... ting bedret seg da. Kom liksom inn i et sosialt samvær... selv om ikke alle der "trenger" å være med når ting skjer, så får man en rolle. Som man tar med seg ellers....

Lenke til kommentar

Ting bedret seg litt for meg da jeg fikk meg jobb også. Fikk noe å bruke tiden på. Sånn sett var det godt å jobbe til kl 22. flere ganger i uka, så jeg ikke fikk like mye tid å sitte hjemme å deppe på. Nå som jeg har flytta har jeg heldigvis enda mindre tid til sånt. Det er fint nok. Men det beste hadde vært å blitt kvitt driten helt.

 

edit:

Ikke at jeg misliker at hun behandler meg som et menneske, men av og til føler jeg hun kan være litt "hard" med ord..

At folk er litt for "harde" og "ufølsomme" kjenner jeg til. Noen ganger er det faktisk bedre at de bøyer seg ned til ditt nivå og koseprater med deg, istedenfor å få masse strenge greier om at du er for bra til å holde på slik og at du skal se for faen å skjerpe deg. Som om det er så forbanna lett. Da hadde jeg gjort det for lenge siden. Folk er så ufattelig tåpelige noen ganger.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Ja. Av og til vil jeg faktisk bli dullet med og få høre at "Rebecca, du skal se det ordner seg. Du er flink" og kanskje til og med "Stakkars deg, det er ikke lett å være syk" eller noe. ><

9597261[/snapback]

 

Det liker jeg og. Mamma er stor sett grei med sånt, men hvis jeg våkner en dag med skikkelig huepine så kan det være hun begynner å kjefte på meg: "Du skal ikke drive å legge deg så sent, det er din egen skyld og DU SKAL PÅ SKOLEN UANSETT!1"

Lenke til kommentar
Ja. Av og til vil jeg faktisk bli dullet med og få høre at "Rebecca, du skal se det ordner seg. Du er flink" og kanskje til og med "Stakkars deg, det er ikke lett å være syk" eller noe. ><

bare vent. Ikke lenge til jeg kommer til bæærgen. Da skal jeg trøste deg jeg =) myye lettere enn over et forum.

 

Er deppa igjen jeg. Samme gamle dritten. Faren min er drita og raver rundt i huset og slenger dritt om hvordan jeg er, og hvordan jeg kommer til å slite i fremtiden.( det sier han i edru tilstand og) Skjønner han ikke at så og si hele slekta misliker han ?!

Nei. I morgen skal jeg bo alene på en øy her inne i skogen i 3-4 dager. Helt alene. Finne ro i landets vakre natur. Leve av det som finnes der ute. vann, fisk, sopp, kjøtt mm. DET er livet.

Vurder å selge alt jeg har og lage en hjemmelaget hytte innerst i skogen og rømme dit og bo der. Melde meg ut av dette samfunnet. Mitt liv finnes det ei noe plass til der.

Endret av conzeed
Lenke til kommentar

Nå ta jeg meg retten til å skrike litt her.

 

JÆVLA FORBANNA DRITTVERDEN! SATAN HELLER.

 

Ja, caps attack var nødvendig.

 

Jeg er lei. Jævlig lei. Og tåler du ikke banning, slutt å les. Slutt å les uansett, du har ikke godt av det. Hvorfor er det min skyld? Joda, det er min skyld. Men hvorfor i helvete må alle trykke det inn? JEG VET DET FOR HELVETE!

 

Jeg er skolelei. Ja, jeg har vært 4 timer på skolen, på to uker. Hvorfor? Jeg orker det ikke. Klassen virker dritgrei, lærerene virker flinke. Fagene elsket jeg for ett år siden. Men jeg er så SATANS lei. Så jævlig, forbanna helvetes lei. Og jeg skulle ønske jeg var norlenning, da skulle jeg banna det ut da.

 

Nå fortalte jeg min mor om fraværet (hun har jo visst om en del av det da...). Hun klikka ikke mongo å skreik. Neida, hun tar i bruk den verste metoden (den som hun innbiller seg er så jævlig effektiv). Ikke skriking, men skuffelse. Jada, hun er så skuffa over meg. Dette hadde hun aldri ventet, og blablabla. Jeg som var så flink på skole. Jada, jeg var så flink atte. Ja, jeg vet det for FAEN! Jeg vet jeg var skolelys på ungdomskolen. Ja, jeg vet jeg falt litt på snittet første vgs, men jeg var jo fremdeles flink. Jeg ble jo fremdeles skuffet over 4'ere, og nesten deprimert for 3'ere. JEG VET DET.

 

Men nå er jeg skolelei. Men fullføre må jeg, det ser jo jeg også. Men helvete, skyldfølse hjelper ikke for faen! Jeg ORKER ikke. Orker ikke å ha mer skyldfølelse. Jeg takler ikke skyldfølelse. Den får meg til å stenge meg inne, og bare synes synd på meg selv, og kjenne på den ekle skyldfølelsen. Få mer skyldfølelse fordi jeg syns synd på meg selv, og slik går det. Og det SUGER.

 

Jeg trenger kjeft. Jeg trenger å bli sur. Jeg trenger SINNE. Jeg trenger ett kick. Noe som får meg til å gjøre noe. Men for tiden er jeg ikke i stand til å bli forbanna. Irritert, ja. Slik jeg er nå. Men sint? Forbanna? Nei. Så jeg må få kicket mitt fra ett annet sted. Og det blir blod. Det er ikke ett ordentlig kick engang.

 

Argh, hvorfor, hvorfor? Alle har så jævlige forventninger. Helvete. Og jeg er ikke så smart som de vil trykke inn i hodet mitt engang. -.- Jeg er ultrablond inni hodet mitt, jeg er stokk dum med for mange dustete meninger (jeg står for dem da). Folk sier det til og med høyt. Da er man dum da. Man tenker "satan, så dum hun er" når noen er moderat dumme. Men når noen virkelig er idiot, så sier man det.

 

Person 1: Du er for dum til å være venn med henne du!

Person 2: Ja, du er ikke den første som sier det.

 

Person 1 sa det, Person 2 var personen jeg var for dum til å være venn med.

 

Vell, gjett hva? JEG VET DET. Jeg vet det så jævlig godt, men jeg er fuckings glad i henne. Det blir faen ikke meg som dropper henne, selv om jeg er forberedt på å bli droppa. Livet mitt kommer til å gå til helvete. Satan heller.

 

Sånn, nå er jeg ferdig. Og unnskyld.

Lenke til kommentar

Om det var myntet på meg, så prøver jeg. Men det er ikke så satans lett når alle prater om hvor jævlig flink jeg var i 8. klasse og slikt. Noe som ikke er merkelig, for jeg eide ikke sosialt liv da. (Og nei, det er ikke en overdrivelse). Og når alle sier det hele tiden, så husker jeg det. Og når alle sier det hele tiden, viser de hvor store forventninger de har til meg. Og jeg takler dem ikke. Får prestasjonsangst. -.-

Lenke til kommentar

Vet selv hvor drit det er å få høre hvor flink man var før. Selv ligger jeg på en 4,1 i snitt eller noe og er sjeleglad! Men neida, mamma er så flink og gruser den gleden ved at hu maser "nå må du jobbe, du som var så flink på ungdomsskolen", verste er at snittet er mer eller mindre uforandra siden 8. Og i tillegg så la jeg planene om trondheim i grus av den grunn at jeg overhodet ikke har mulighet til å komme inn uansett, så ikke noe poeng egentlig. Mangler 10-15 poeng for faen!

Aner ikke hva jeg skal etter 3. klasse nå. Sette meg i en mørk krok å råtne høres ut som det mest fornuftige nå.

Lenke til kommentar
Vet selv hvor drit det er å få høre hvor flink man var før. Selv ligger jeg på en 4,1 i snitt eller noe og er sjeleglad! Men neida, mamma er så flink og gruser den gleden ved at hu maser "nå må du jobbe, du som var så flink på ungdomsskolen", verste er at snittet er mer eller mindre uforandra siden 8. Og i tillegg så la jeg planene om trondheim i grus av den grunn at jeg overhodet ikke har mulighet til å komme inn uansett, så ikke noe poeng egentlig. Mangler 10-15 poeng for faen!

Aner ikke hva jeg skal etter 3. klasse nå. Sette meg i en mørk krok å råtne høres ut som det mest fornuftige nå.

9597886[/snapback]

Vel. 4.1 er ikke et dårlig snitt! Det å fullføre videregående almennfag er i det hele tatt en god prestasjon synes jeg. Har man klart det har man kommet langt og tilegnet seg mye kunnskap. Det står det respekt av!

 

Det du bør gjøre nå er å sette deg ned og tenke over hvilke interesser du har i livet. Liker du datamaskiner, programmer, spill og lignende kan jo programmering være noe for deg. Er du sosial, ønsker du å hjelpe folk, har du empati kan du bli psykolog for eksempel. Mange tror at man må være en menneskekjenner for å bli psykolog. Det er feil. Psykologi er en vitenskap som handler om empirisk forskning og observasjoner alle kan gjøre bare de lærer teorien for hvordan det gjøres. Ikke trenger man veldig høyt snitt heller. Jeg kom glatt inn med et snitt på 4.5 (Tilsammen 51 poeng med ekstrapoeng inkludert).

 

Det er mange ting å gjøre her i livet. Uansett hva du velger, la det bli noe du interesserer deg for. Ikke hør på foreldre som maser om hvilke yrker det går ann å få jobber i eller ikke. Er bedre å ha en drittjobb i ett eller to år, for så å få drømmejobben, enn å ha en jobb du misliker resten av livet. Tenk langsiktig, og ta hensyn til dine egne ønsker og interesser. :)

Lenke til kommentar

Livet suger...

 

Av den enkle grunn at ingen ser hvem jeg er.

putter opp et fint smil og et hei hver dag på skolen.

 

En vits i ny og ne. Men dette er ikke meg har aldri hvert det og kommer

aldri til og være meg.

 

Ligger hittil i år på ca 5 (6 6 6 5 3 ) Og hva så ? Bryr noen seg nei

foreldrene bryr seg ikke jeg bryr meg ikke bare disse hersens lærerne.

 

Jeg liker skolen treffe andre osv mens andre i klassen gjør livet pyton

uutholdelig. Med sin holdning av at skolen er det verste er det ikke friminutt snart

 

Hold kjeft. folk som ler helt uten grunn og barnehage tendenser hele jvla tiden.

 

holder snart ikke ut lengre. samtidig er 90% av klassen uuintresert i framtiden og skolen disse sosiale "kule" drittsekkene som uheldigvis vil klare seg helt fint.

 

I motsetning til meg som har slitt gjennom hele livet og jobbet dritthardt. Ikke bry dere bare fortsett og le og vær en taper.

 

Eneste gangen jeg kan være meg selv og ikke holde oppe en maske som foran vennene mine er når jeg hører på musikk og er grusomt lei og trist av det.

 

Og nei lærere det hjelper ikke alltid og rose og lese opp andres private stiler høyt i klasserommet og dele ut en kopi til alle i klassen.

Lenke til kommentar
Livet suger...

 

Av den enkle grunn at ingen ser hvem jeg er.

  putter opp et fint smil og et hei hver dag på skolen.

 

En vits i ny og ne. Men dette er ikke meg har aldri hvert det og kommer

aldri til og være meg.

 

Ligger hittil i år på ca 5 (6 6 6 5 3 ) Og hva så ? Bryr noen seg nei

foreldrene bryr seg ikke jeg bryr meg ikke bare disse hersens lærerne.

 

Jeg liker skolen treffe andre osv mens andre i klassen gjør livet pyton

uutholdelig. Med sin holdning av at skolen er det verste er det ikke friminutt snart

 

Hold kjeft. folk som ler helt uten grunn og barnehage tendenser hele jvla tiden.

 

holder snart ikke ut lengre. samtidig er 90% av klassen uuintresert i framtiden og skolen disse sosiale "kule" drittsekkene som uheldigvis vil klare seg helt fint.

 

I motsetning til meg som har slitt gjennom hele livet og jobbet dritthardt. Ikke bry dere bare fortsett og le og vær en taper.

 

Eneste gangen jeg kan være meg selv og ikke holde oppe en maske som foran vennene mine er når jeg hører på musikk og er grusomt lei og trist av det.

 

Og nei lærere det hjelper ikke alltid og rose og lese opp andres private stiler høyt i klasserommet og dele ut en kopi til alle i klassen.

9600638[/snapback]

Hvor gammel er du, og i tilfelle hva slags linje/skole går du på?

 

Jeg kan ikke si at min klasse er stedet der jeg har vennene mine, men jeg bryr meg lite. Det er fordi jeg tar utdannelsen min, og ikke går der for å få venner/være med gamle venner.

 

Men siden du sier eneste gangen du kan være deg selv er når du hører på musikk, hva har skjedd med venner som faktisk kan kalles venner i tilfelle?

 

Jeg veit ikke hva slags sted du bor, men noen steder er det bare en viss holdning som gjelder, og om man ikke er som den ene gruppa med den holdningen er det vanskelig å finne noen du passer sammen med. Fortell litt om planene du har fremover, legg meg gjerne til på msn så går det å prate.

 

Jeg har opplevd en haug med folk som ikke har planer og oppfører seg som totalt idioter. Synes ikke det er teit, bare synd på dem at de ikke klarer å legge midlertidige planer en gang, men bare leve på fest og faen betalt av stipendet de får på skolen.

 

Tror egentlig du ligger bra an iallfall med tanke på de karakterene du presenterer her. Litt synd at så mye her i samfunnet har å si på hvordan du presterer på skolen, men slik er det nå en gang.

 

Om du kommer deg ut blant folk innimellom har også en del å si, særlig om du er nede, så trenger du folk som kan støtte deg opp :wee:

 

Og jeg vil si meg enig i lærere som ikke alltid skjønner. Men er det et problem at de drar frem ting som i utgangspunktet er positivt, men som gjør hverdagen din problematisk så må du få pratet med dem på en ordentlig måte. :) Få avtalt et møte med kontaktlæreren din slik at h*n kan få det ut til de andre lærerne dine.

 

My two cents.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...