Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Tungt ja..

Hu ville jo være venner helt siden vi slo opp. Men det har bare endt med hanky panky hver gang vi har møttes. Og skyhøye forhåpninger fra min side. Jeg har ikke lyst til å miste hu som venn, men samtidig er det nesten så jeg hater 'a nå.. så jeg veit ikke helt hvordan detta ender  :hmm:

9510320[/snapback]

 

Huff.. jeg tror jeg vet hvordan det føles.. Jeg og min første kjæreste gjorde det slutt etter 2mnd, ca feb(ca 2005).. men vi lå over til hverandre helt til sommeren. Man blir så svak når man er forelsket. Jeg gav etter hele tiden, "kom en tur da!".. å jeg dro.. hoppet ut fra vinduet 11 om kvelden og kom hjem klokka 5 når det var minutter til mamma skulle stå opp. Eneste følelsen jeg satt igjen med var å blitt brukt.

jeg fikk alltid høye forhåpninger om at vi skulle bli sammen, han ringte ofte for å "snakke", si at han savnet meg... og lignende..

 

Det bare må komme til et punkt der man må respektere seg selv.. Sist gang han kom var 3 på natta, da han ringte å ba meg komme utenfor huset mitt. DER sto han?! snakka i kanskje litt over en time, og spurte om å få kyss osv.. Vanskelig å ikke gi etter, men jeg nektet! å det er jeg stolt av.. For der beviste jeg for han og meg selv at jeg ikke ville la meg utnytte mer.

 

Og til deg Flexi, vil jeg egentlig bare be deg prøve å holde igjen.. Ikke gi henne muligheten til bom chicka wah wah med deg, for å så dra til en annen etterpå. Hun må bestemme seg først.. ikke få i pose og sekk!

9511714[/snapback]

 

Tviler på at det blir mer bom chicka wah wah ( :p ) nå. Ga 'a et par saftige gloser etter alt detta, så jeg hører nok ikke fra hu på en stund ...

 

Hvordan endte det forresten med deg og eksen? Skjedde det no mer etter det?

 

Edit: Men ikke faen om hu skal få bom chickaere meg mer, hvis hu kommer krypendes tilbake.

9511928[/snapback]

 

Nei... det skjedde ingenting mer.. han var jo en tosk. Han sa mye stygt til meg, men man blir jo blind i kjærligheten vet du.. Tror jo at det er ok.

Men han regelmessig kontakter meg via msn eller på byen.. men jeg gidder ikke.. La meg til på facebook å sånt.. det er så lamt, for vi er ikke venner.. vi har aldri vært kun venner heller.

 

Det er bra du tar vare på bom chickan din.. ikke gi det til noen som ikke fortjener det! Man må liksom ikke bli en sånn person som det er bare å komme krypende tilbake til.. Tror det er mange jenter som tror det funker å ha en "backup" i tilfelle det skjærer seg med en annen fyr. "det går jo bra, jeg har jo alltids *****"

Det er utrolig dumt å leke med følelsene til andre :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mamma har brutt all kontakt med besteforeldrene mine. Jeg trodde de var best i hele verden, helt til mamma nå fortalte meg hvordan de har forskjellsbehandlet hun og tanta mi helt siden de var små. Nå har de også solgt huset, fått 4 mill for det, og gikk masse penger til tante, onkel, kusinen min og mine to fettere. Hva fikk mamma og oss? Ingenting.

9515594[/snapback]

Det er bare sykt. Er så jævlig det! Føler med deg!

Lenke til kommentar

Enig med dj_dark. Forskjellsbehandling suger maks. Har et par lignende historier på lager. Dog ikke snakk om like store summer, men det er utrolig kjipt når besteforeldre har en favoritt som får "alt" mens andre blir sittende igjen å se på.

 

Av en søskenflokk på fire så er jeg den som ikke har fått noenting. Har sitti og sett på at søsken som har fått nye mopeder/lett mc, anlegg, 50 000 cash i hjelp på leilighet, bunader m. sølv osv...

Ikke at jeg ikke unner småsøsknene mine det DE har fått, men jeg sitter igjen med en følelse av "Når skal det bli min tur?"

 

I fjor når jeg skulle ta det kurset mitt så fortalte jeg farmora mi om det. Det første hu sa var "Ja, jeg kan ikke hjelpe deg med pengene!"

Jeg hadde ikke engang SPURT om det jo.

Og hvorfor kunne hun ikke det forresten? Begge småsøsknene mine hadde fått 10K et år tidligere til bruk på bunad. (foreldrene mine dekket resten)

Storebroren min fikk 10K et par år føre til å kjøpe nye hvitevarer. Jeg fikk et gammelt kjøleskap hun skulle hive uansett.

 

Slikt føles urettferdig. Jeg KREVER ikke så mye, men det hadde vært koselig å få noe en gang i blandt jeg også.

 

edit: oi. Ble litt lenger enn jeg regnet med det her. Må slutte å tenke mens jeg skriver

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Fikk et lite slag i trynet i dag, selv om det var en smule forventet. Har i flere år følt jeg har slitt med sosial angst og depresjon, uten at jeg har gått til lege eller psykolog for å få gjort noe med det. Har enkelt og greit aldri hatt guts til å ringe legen og få en henvisning slik at jeg kunne fått orden på livet mitt. I fjor flyttet jeg til et nytt sted for å gå på skole, og da tok problemene overhånd. Klarte på ingen måte å komme meg inn i det sosiale livet, og ble så og si sittende alene i et år, kom meg ikke lenger opp for å komme på forelesninger og ramlet av fullstendig tidlig i første semester. Fikk til å hale i land 20 studiepoeng da jeg heller tok et par fag jeg kunne klare ved å sitte hjemme og lese, og som forventet fikk jeg da også veldig lite omgjort til stipend :/

 

Er dette noe jeg bør nevne for legen eller psykologen når jeg får time, så jeg kanskje kan levere en legeattest til lånekassen eller noe? Var bare dritt å få dette et par dager etter at jeg endelig tok mot til meg og ringte legen, åtte år for sent. Håper i alle fall jeg kan få orden på ting snart nå.

Lenke til kommentar

Har slitt en stund nå med dårlig motivasjon på skolen og "gidder ikke, 9. har ikke noe å si uansett, spiller heller Gmod/CS/WoW/BF" -syndromet. I dag tok jeg meg selv i nakkeskinnet og så hva jeg var i stand til (på skolen), og motivasjonen og selvtilliten er tilbake. :)

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
Har slitt en stund nå med dårlig motivasjon på skolen og "gidder ikke, 9. har ikke noe å si uansett, spiller heller Gmod/CS/WoW/BF" -syndromet. I dag tok jeg meg selv i nakkeskinnet og så hva jeg var i stand til (på skolen), og motivasjonen og selvtilliten er tilbake. :)

9522614[/snapback]

Jaja, hatt det sånn i 2-3 år nå. Og det synes. Gidder ikke, ikke noe poeng, kan ta det i morra bla bla bla.

Lenke til kommentar

sånn forskjellsbehandling er veldig dårlig gjordt og utrolig provoserende..

har aldri tenkt noe over det før, men kom plutselig på at når grand tanta mi døde så fikk ene søskenbarnet mitt 50 000 kr mens alle oss andre søskenbarn måtte nøye oss med: ingenting! hvorfor? jo fordi hun hadde samme navn som grand tanta..

Lenke til kommentar

Faren min døde for 7 år siden. Jeg tok da plassen hans i arverekken, dvs at tanten min og jeg arvet alt etter farfaren min. Farfaren min døde i februar, og han sa en gang til meg at han skulle ønske at tanta mi aldri kunne få sin del av arven.

 

Da skjønte jeg ikke helt hva han mente, men nå i ettertid så skjønner jeg det veldig godt. Men uansett om han hadde gitt alt til meg, så hadde jeg nok gitt en god del til tanta mi. :)

Lenke til kommentar

Når farmora mi gikk bort var det tante som ordnet med arven.

Hun tok de dyreste tingene, dattra fikk en del fint, å jeg fikk alt som var ødelagt.....

 

Jeg går ikke med smykker å jeg driter egentlig i det, men syntes det er så merkelig at folk kan være så grådige og urettferdige med sin egen familie.

 

Etter farfar derimot kom jeg best ut av det så å si....

Pappa overtok huset og jeg bor i det:)

Lenke til kommentar

Er på bunnen nå. Har bare lyst til å stenge meg inne på rommet med mørk musikk. Likevel har jeg i dag takket ja til å møte en jente jeg har snakket mye med på Nettet. Hun har sikkert skyhøye forventninger, med andre ord ikke noe som jeg klarer å innfri. Jeg kommer ikke til å få frem et eneste ord, og vi snakkes aldri igjen. For en faaaaentastisk kveld dette her kommer til å bli.

9499253[/snapback]

 

 

En positiv innstilling er alfa og omega. Om du har snakket mye med henne på nettet beviser det at du har mye å snakke med henne om. Om du gjør det på MSN eller i det virkelige liv har virkelig ikke så mye å si. Stå på. =)

9499291[/snapback]

 

De siste årenes beste kveld, natt, morgen og formiddag. Så bra det gikk. Likevel er jeg deppa. Livredd for å miste henne. Fallhøyden har blitt enormt stor. Høsten blir mørkere og mørkere. Det blir mørkere enn noen gang hvis hun mistes. Neste møte vil vise.

 

Forbanna tanker.

Lenke til kommentar
De siste årenes beste kveld, natt, morgen og formiddag. Så bra det gikk. Likevel er jeg deppa. Livredd for å miste henne. Fallhøyden har blitt enormt stor. Høsten blir mørkere og mørkere. Det blir mørkere enn noen gang hvis hun mistes. Neste møte vil vise.

 

Forbanna tanker.

9530497[/snapback]

 

 

Nå kan ikke jeg referere deg til utgaven av Illutrert Vitenskap, men jeg kan kort gjenngi innholdet i artikkelen. Positiv innstilling ≈ Positivt resultat. Negativ innstilling ≈ Negativt resultat.

 

Ikke tenk på hvor langt det er ned. Tenkt på hvor deilig det er å sveve i skyene. =)

Lenke til kommentar
De siste årenes beste kveld, natt, morgen og formiddag. Så bra det gikk. Likevel er jeg deppa. Livredd for å miste henne. Fallhøyden har blitt enormt stor. Høsten blir mørkere og mørkere. Det blir mørkere enn noen gang hvis hun mistes. Neste møte vil vise.

 

Forbanna tanker.

9530497[/snapback]

 

 

Nå kan ikke jeg referere deg til utgaven av Illutrert Vitenskap, men jeg kan kort gjenngi innholdet i artikkelen. Positiv innstilling ≈ Positivt resultat. Negativ innstilling ≈ Negativt resultat.

 

Ikke tenk på hvor langt det er ned. Tenkt på hvor deilig det er å sveve i skyene. =)

9530552[/snapback]

Hehe, ikke for å ødelegge stemningen, men sky er vel ikke akkurat det ordet jeg ville brukt. Skyer pleier å være høyt opp og veldig lite egnet til å holde på ting som kan falle ned :p

Ville heller brukt ord som.. Fløyelssofa,dun\pudder osv....

Lenke til kommentar

Hmm..

Har en stygg følelse av nei. xD

 

 

 

Men nå vil jeg sipe litt.

Jeg har hodepine, og føler meg merkelig. Deppa, kinda. Sosialt idiot. Men jeg vet ikke hva som feiler meg. Eller jo. Det der fantastiske selvbildet mitt har slått til igjen! (Ja, siste setningen var ironi). Jeg tåler virkelig ikke en drit når jeg først føler meg jævlig. Jeg tåler ingenting da, ikke spøkefulle bemerkninger engang, og det i seg selv plager meg.

 

Sånn, siping ferdig. =)

Lenke til kommentar

Mah, føler meg som en kasteball innen det norske helsevesenet. *syte-syte*

Problemet? Jeg kan selv se at jeg trenger hjelp, diverse psykologer, miljøterapeuter og sykepleiere har også sett at jeg trenger hjelp. Men hadde vært greit å fått en fast plass, istedet for å flyttes rundt mellom flere.

 

</syte>

Lenke til kommentar
Mamma har brutt all kontakt med besteforeldrene mine. Jeg trodde de var best i hele verden, helt til mamma nå fortalte meg hvordan de har forskjellsbehandlet hun og tanta mi helt siden de var små. Nå har de også solgt huset, fått 4 mill for det, og gikk masse penger til tante, onkel, kusinen min og mine to fettere. Hva fikk mamma og oss? Ingenting.

9515594[/snapback]

Sikkert ingen trøst, men det er tilsvarende greier her. Besteforeldrene mine bor 2.5km unna, rett over elva. Jeg ser de maks 3 ganger i året. Søskenbarna mine som bor i drammen får konstant besøk av de. Jeg fortalte deg at de ikke gadd å besøke meg da jeg lå på sykehuset, right? Heldige meg fikk i det minste en sms med "god bedring, hilsen bestemor og bestefar" på. Bestemor og bestefar? Ja, særlig. De kunne jo ikke besøke søsteren min og meg da vi var syke, i redsel for å bli syke selv. Men kunne de besøke søskenbarna min? Ohyes.

Jeg får trøste meg med at det er deres tap, samt at de prøver å kjøpe meg til å like de.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...