Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herregud. Hvorfor skal han måtte drikke, når han tydelig har tatt standpunkt om å -ikke- drikke, bare for å få venner? MÅ man drikke om man skal på fest? Helt seriøst, det er idioti av dere å si at han MÅ ta seg et par øl, for da blir han lettere kjent med folk. Står mer respekt av å bli kjent med folk uten alkohol. Særlig når man er i situasjonen DNA tydeligvis er i.

Skjerp dere.

9449533[/snapback]

 

Yep, vi står samlet med våre revolvere rettet mot DNA's tinning.

 

Jeg har en følelse av at venner er mer verdt enn løftet om å være avholds.

9450375[/snapback]

 

Jøss, hvorfor i alle dager skal han presses til å drikke? Skjerp deg! Heldigvis roer drikkepresset seg etterhvert som folk blir litt mer voksne og får litt mere å tenke med.

Lenke til kommentar

Jøssenavn, hvis jeg må drikke for å få venner så er de vennene jaggu verdt mye gitt, spesielt når man er edru. "NN gidder du å kjøre meg?" er stort sett det eneste man hører fra de. "Ja, jøss selvsagt kjører jeg deg, du som jeg overhode ikke kjenner og bare såvidt har snakket med på en eller annen fest og iallfall ikke har hørt noe fra siden :roll:".

Lenke til kommentar

Tingen er; Man skal ikke drikke for å få venner, men drikke for å bli bedre kjent med folk, mer utadvendt osv.

 

For min del så ser jeg ikke helt problemet i å oppfordre noen om å ta ett par øl, men det går helt greit å kjøre avholds og. En veldig god veninne av meg gjør det, men, på en annen side, hun blir så hyper rundt fulle folk, at man skulle tro hun var en av de.

Lenke til kommentar
snip

9450981[/snapback]

Ved å ta selvmord så gir du opp et helt liv, som kanskje ikke er så bra nå, men som kunne blitt bra. Og du legger igjen et spor med spørreord etter liket ditt. "Hvorfor?" er det vanligste. Jeg unner INGEN den smerten det er å sitte igjen etter en som har tatt selvmord, for jeg har opplevd det selv, og jeg unner ikke familien din og de som bryr seg om deg den smerten. Ikke gjør det...

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Hei!

 

Vi har, etter rådføring med SSFF (Seksjon for selvmords -forskning og forebygging), kommet frem til at Diskusjon.no ikke er stedet å diskutere sine selvmordstanker.

 

Går man med tanker om å ta selvmord så er ikke forumet rette stedet å ta opp dette. Ta kontakt med ekspertene på området, jeg vil anbefale legevakten i første omgang. Ellers kan man finne mer informasjon når det kommer til krisehjelp på denne linken:

http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/krisehjelpmeny.html

 

Har man slike tanker så vil jeg innstendig be deg om å søke hjelp. Det skader ikke å høre på hva de som virkelig kan om dette har å si, de vil kunne gi deg den hjelpen og støtten du trenger.

 

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, men ikke nøl med å ta kontakt på pm om det er noe man lurer på i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Flott argument, virkelig. Ingen som utøver noe drikkepress her, alt jeg sier er at det kan være verdt å prøve.

9450523[/snapback]

Når mange sier til en person "du burde drikke", "prøv å drikke", "du får lettere venner av å drikke" så kan det kalles drikkepress.

9452112[/snapback]

 

Det at en person over internett oppfordrer han til å prøve å drikke på en fest for å kunne slappe av og få muligheten til å bli bedre kjent med vennene hans så er det umulig drikkepress.

 

Han sa jo selv at han vil dra, men han tør ikke(derimot nå skal han prøve å dra). Hvis han bare drar på festen og ikke drikker da kan han lett få det jævlig og så drar han aldri på fest pga den dårlige opplevelsen, da er det greiere å prøve litt alkohol for å se om det skjer noe spennende. Kroppen faller ikke sammen av et par øl heller.

 

Edit: I hans tilfelle ser jeg mye mer postivt med å ta et par øl på festen.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

jeg har vært edru i 18 år nå, og det er definitivt ikke den beste måten å få venner på... er den eneste i klassen som ikke har drukket før, og kan ikke la være å legge merke til at de andre som ikke hadde drukket før, plutselig er bestevenner med noen andre i klassen etter noen helger på fylla..

 

men det er nok ikke bare det at jeg ikke drikker, det har jo mye med at jeg ikke går ut i helgene også..fordi jeg ikke liker så godt å være rundt fulle folk..

men selv om jeg noen ganger prøver å komme meg ut, blir det ganske vanskelig når ingen vil ha meg med.. og vil ikke tvinge meg på noen heller så jeg tørr ikke å spørre om jeg kan bli med noen ut... de gamle vennene mine fra ungdomsskolen som jeg tørr å spørre kommer bare med dårlige unskyldninger eller lar være å svare på meldingene mine i det hele tatt..

 

gikk opp for meg når jeg skrev dette at jeg har en del "limiting beliefs" innenfor dette området som jeg må jobbe med..

Endret av Inverno
Lenke til kommentar
Tingen er; Man skal ikke drikke for å få venner, men drikke for å bli bedre kjent med folk, mer utadvendt osv.

 

For min del så ser jeg ikke helt problemet i å oppfordre noen om å ta ett par øl, men det går helt greit å kjøre avholds og. En veldig god veninne av meg gjør det, men, på en annen side, hun blir så hyper rundt fulle folk, at man skulle tro hun var en av de.

9450741[/snapback]

Jo, det blir feil å gjøre det. Her inne er det endel som har depresjoner (naturlig nok), og dette er en gruppe med økt risko for å utvikle alkoholisme. Påstår langt ifra at noen vil få det av at noen her oppfordrer til å drikke litt, men det er uannsett et faktum. Dessuten, slik selvmedisinering man foreslår er langt fra ideelt. Ja, du mister litt hemninger der og da, men hva har du egentlig oppnådd? Du har kanskje snakket litt mer med folk enn vanlig og kanskje du ble kjent med noen flere også, men gjør det at du blir mer sosial over tid? Hjelper det deg med problemene når du er edru igjen? Jeg har min meget sterke tvil om det. I bunn og grunn bygger man seg opp en avhengighet av alkohol for å kunne være sosial på fester osv. Jeg tror ikke det er så god løsning. Det er mye bedre å løse problemene i edru og "clean" tilstand, da lærer man faktisk å mestre situasjonen og må ikke på død og liv være påvirket for å kunne snakke med fremmede.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være slik at en ikke kan få det en ønsker...at det en ikke kan få skal være det en ønsker mest her i livet.

 

Vi strever så hardt..eller..vi gjør vel egentlig ikke det i forhold til enkelte her i vårt samfunn..Jobb og slit..

En trekker seg inn i vårt skall og ligger der å våger ikke å satse eller å gamble. Vi er vanedyr og rutiner er så alt for innarbeidet. Hvorfor skal det så mye til for å bryte fri fra disse vanene og tørre å satse og ikke bare spille på det sikre hele tida.

Jeg sliter med å bryte meg løs...kjennes ut som jeg står fast og jeg finner ikke motivasjonen til å bryte meg løs. Hvor er energien, det lille ekstra som skal til for at hverdagen er en fryd å leve, å ha dager der en bare setter seg ned å gisper i ren forundring over at en er så privilegert å kunne leve i en så kompleks verden som vi bare så vidt har begynt å forstå og gå i dybden til, der en kan bare sitte å se på stjernehimmelen i ren forbauselse over at vi selv er intelligente vesen og det er en helt vanvittig tanke at vi i det hele tatt er klar over vår egen eksistens.

Hvor er personen som en kan bare sette seg ned å utdype seg med dette og finne inspirasjon og motivasjon til hva som helst..en som kan bare med et enkelt smil lyse opp dagen din, som gir deg motivasjon i hverdagen til å kjempe for det du brenner for og som er der for deg, uansett hvilken situasjon..uansett sammenheng, der en kan bare sitte i ren undring på hvordan et slikt menneske kan eksistere. Bare sitte å se på hverandre i ren beundring at vi som en masse av celler,satt sammen til et intellektuell som kan tenke bevist og som mener akkurat det samme som deg blant 6.6 Milliarder mennesker så er det noen som tenker i like baner som deg og de sjansene for å finne denne personen er så mikroskopisk små men en klarte å finne hverandre til tross for den statistiske usannsynligheten.

Savnet..blah..

 

"Hjernen er alene"

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet jeg ikke er alene, det som er så fucked up. Du gå blant mennesker og omgi deg blant mennesker hele tiden men allikevel så virker det som en er helt alene. Og alenefølelsen går bare over til Apati, ren apati...giddesløshet..

Den lille gnisten som får en til å stå opp og bare "YESS! der har du tingen for meg, fy faen så tøft det der var..det er noe jeg skal gjøre noe med"..

Jeg ser like ting men gjør ikke noe med det...istede sitter man så slavedyr og gjør de samme gamle tingene omigjen og omigjen..

En vet en ikke er alene, en vet at man har et nettverk som er helt absurd stort som en kan benytte seg av...men gjør man noe? Nehh...Apatiens makt sin makt over mitt sinn har forsatt majoritet og det ser ikke ut som det blir no omvalg med det første heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...