Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Har også lært at folk som er deprimerte ofte ikke får i seg nok vitaminer. For å sjekke om man får i seg for lite vitaminer, kan man gå til en biopat, som måler og finner ut akkurat hva man mangler.

 

Magnesium er visst populær å mangle om man er deprimert/har angst.

9425812[/snapback]

Har sjekka takk :)

 

edit: Det er faktisk ganske vanlig at legen sjekker disse tingene om man sliter med depresjon/angst.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hva med de som får i seg de vitaminer og stoffer de trenger og ikke har lavt stoffskifte? Har du en vitenskapelig forklaring på deg og?

9425831[/snapback]

Nå følte jeg du var unødvendig krass. Jeg visste ikke dette og syntes det var veldig god info.

 

Hvis jeg tolket det du skrev, feil, så beklager jeg.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Nok et utdrag av mitt liv:

 

 

min sjel brytes

Mitt liv svekkes

 

Dine slag er ei så kraftig

Men en ting skal jeg si

hver en kveld går kniven dypere

Blodets farge kommer til syne

 

Et tegn

Et tegn på atter en dag har jeg overlevd.

 

En tåre faller

Blir ett med blodets elv

En påminnelse

En påminnelse om at det ikke er lenge til et liv går tapt.

Mitt

 

Jeg er ikke så sterk som jeg en gang var.

Slutten er nær.

Jeg håper det gjør deg vondt.

Lenke til kommentar
Nå følte jeg du var unødvendig krass. Jeg visste ikke dette og syntes det var veldig god info.

 

Hvis jeg tolket det du skrev, feil, så beklager jeg.

9426272[/snapback]

Det er godt mulig du følte det, men når en har vært igjennom hele sulamitten og testa seg for altmulig rart som kanskje kan være grunnen til at man har det sånn (også ender det med at legen finner ut at det eneste som kan hjelpe er å gå på piller resten av livet :roll: ), så blir det han sier litt unødvendig.

Men jeg kan se det fra begge sider, og det finnes vel kanskje deprimerte folk som ikke er klar over dette.

 

-----

 

Fucked up dag. Opa havna på sjukehuset igjen. Mah. -.-

Lenke til kommentar
Store deler av barndommen min er et svart hull jeg ikke husker.

Har fortrengt veldig mye. Men ting som blir fortrengt har en tendens til å komme frem igjen. Det er like jævlig hver gang. Satt på bussen til jobb og så var det noe som skjedde. Jeg vet ikke om det var en lyd, en lukt eller hva det var som gjorde det, men plutselig så kom det bare strømmende på masse drit jeg hadde glemt.

Faen og...

9422974[/snapback]

 

Som om det kom fra min egen munn...

Endret av DukeCoke
Lenke til kommentar

For min del stemmer det som flodhest sa. Gikk i noen år med b-12 mangel og diverse andre mangler..gjorde meg konstant trett, sløv og deppa. Etter 1-1,5 år med vitaminsprøyter begynner jeg å føle meg mer normal. Har overskudd til å trene og se folk..kan gå ut i helgene osv. Merket at noen p-pille merker gjør meg ekstremt deppa også.. absolutt noe å være obs på hvis du går på p-piller..

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere vært rusmisbruker. Har vært nykter en stund nå.

Sliter noe sykt med motivasjonen for tiden. Jeg har bare lyst til å ta telefonen og ringe gamle kontakter jeg har kuttet ut da jeg ble nykter og få tak i noe. Ett eller annet... Speed, cola, knips, piller, rev. ETT ELLER ANNET!

 

Lenge siden jeg har rørt noe nå. Likevel så kjenner jeg at jeg blir klam i hendene bare av tanken på å gi etter. Jeg kjenner det i nakken. I ryggraden.

 

Herregud, i dag har vært ille. Håper i morgen blir bedre...

Lenke til kommentar
Og hva med de som får i seg de vitaminer og stoffer de trenger og ikke har lavt stoffskifte? Har du en vitenskapelig forklaring på deg og?

9425831[/snapback]

Nå følte jeg du var unødvendig krass. Jeg visste ikke dette og syntes det var veldig god info.

 

Hvis jeg tolket det du skrev, feil, så beklager jeg.

9426272[/snapback]

Det var absolutt ikke ment krasst, men jeg var faktisk nysgjerrig på det, om h*n hadde noen eksempler utenfor stoffskifte og vitaminer. Siden de "vanlige" tingene rundt depresjoner/angst er blitt sjekket av legen min det øyeblikket jeg fortalte ham om problemene mine.

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere vært rusmisbruker. Har vært nykter en stund nå.

Sliter noe sykt med motivasjonen for tiden. Jeg har bare lyst til å ta telefonen og ringe gamle kontakter jeg har kuttet ut da jeg ble nykter og få tak i noe. Ett eller annet... Speed, cola, knips, piller, rev. ETT ELLER ANNET!

 

Lenge siden jeg har rørt noe nå. Likevel så kjenner jeg at jeg blir klam i hendene bare av tanken på å gi etter. Jeg kjenner det i nakken. I ryggraden.

 

Herregud, i dag har vært ille. Håper i morgen blir bedre...

9428753[/snapback]

Det er bare å holde ut, du har vært kjempeflink og klart og vært uten noe for en lang tid nå så hvis du tar noe så vil all den tiden være forjeves.

Lenke til kommentar
"Hei Ida. Jeg ser hva som er galt, og nå skal vi fikse det, ikke sant. Du trenger ikke lyve lenger, spesielt ikke for deg selv."

 

Skulle ønske folk kunne lese tankene mine. Men samtidig, så har jeg det bra på andre måter. Og jeg smiler fordetom.

9432459[/snapback]

Gud, hadde det bare vært SÅ enkelt...

Måtte vært en drømmesituasjon.

Lenke til kommentar

Er bare å stå på. Vi har vel alle vært der. De to siste årene mine var jeg bare der, gjorde det jeg skulle, og dret langt i det etterpå. Hadde på musikk og gjorde mitt på min egen måte.

Bare å finne din egen måte for å komme deg igjennom dagene. Er deilig når du er ferdig med all skolen.

 

 

Deppa igjen jeg. De siste 5 dagene har vært et helvette. Deppa 24 timer i døgnet. Aldri vært så ille..

Lenke til kommentar

Nja, for eksempel jeg har en fysikkinnlevering jeg skal gjøre til imorgen, men skjønner faen ikke bæret. Brukte jo to skoletimer (ja, jeg jobba) på 1/5, med hjelp av lærern på de fleste spørsmålene... Føles så håpløst. Og jeg som liksom skal til Trondhjem å studere fysikk...

I tillegg så ble norsklærern relativt sur, fordi jeg ikke hadde skrevet ned. ALLE de andre vandra rundt i klasserommet, og ingen jobba. Hvem spurte hun? Meg såklart! Holdt nesten på å få sammenbrudd og skjellt henne ut... Men heldiigvis klarte jeg å styre det... faen faen faen.

Ikke har vi lov til å ha musikk på heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...