Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så meg og mitt:

Der jeg er i livet mitt nå kunne det aldri falle meg inn å ta livet av meg. Men liekvel. Hver gang jeg går langs veien, rundt en sving så greier jeg ikke la være å fantasere om at det kommer en bil i 180 og meier meg ned. At jeg dør i en eller annen tragisk ulykke... Er det flere som tenker sånn?

9407617[/snapback]

Det skjer ja. Og så uforsiktig jeg er i trafikken er det utrolig at noe slikt ikke har skjedd enda.

Lenke til kommentar

Hver en morgen trekkes min sjel mot jernbanens spor.

Langt der bak kan man høre togets sinte kraft, og frivillig trekkes min sjel inn i dens vei.

Bremsene skriker bevisst at det er for sent.

Like fort som dens kalde jern berører mitt skinn, slår realiteten inn.

 

 

Hver en dag flyr mine tanker ned utenfor en bygning.

Med min sjel på slep.

Langt der nede kan man høre skrikende stemmer som retter seg mot mitt fallende liv.

Kun noen få sekunder tar drømmen, før realiteten våkner til liv.

 

 

Hver en kveld henger mitt liv like over bakken i skogen kun i et tynt tau.

Bak vindens svale bris høres en lyd.

En lyd som ingen vil høre.

Langt der inne kan man høre de siste åndedrag trekkes inn før min sjel tar slutt

Realiteten vekker min drøm, og mitt liv slukner i sorg

 

 

Jeg har en drøm.

En drøm jeg en gang aldri skal våkne av.

 

 

Ja jeg er deppa nå :( Snart skrevet ut en bok med sånne dikt (om man kan kalle de det)

Endret av conzeed
Lenke til kommentar
Har egentlig lyst til å dø i  ei bil ulykke eller noe sånt... kjapt og effektivt.. liksom.. bli drept foran alle folka som har plaga meg.. og alle bare ser at jeg er død liksom.... deppa :(

eller å dø på en plass der man alltid har vært lykkelig.. liksom.. man dør lykkelig :/

9420333[/snapback]

Hva viss du ikke dør da, men havner i rullestol og blir helt hjelpesløs?

 

Aldri i livet omjeg ville vært så slem å tenke sånne tanker.

Lenke til kommentar

Store deler av barndommen min er et svart hull jeg ikke husker.

Har fortrengt veldig mye. Men ting som blir fortrengt har en tendens til å komme frem igjen. Det er like jævlig hver gang. Satt på bussen til jobb og så var det noe som skjedde. Jeg vet ikke om det var en lyd, en lukt eller hva det var som gjorde det, men plutselig så kom det bare strømmende på masse drit jeg hadde glemt.

Faen og...

 

Nå sitter jeg foran pc'en på jobb og er kvalm og skjelven og har mest lyst til bare å gå hjem.

Lenke til kommentar
2:VITAMINMANGEL    Mangel på vitamin B12 og eller Folinsyre kan resultere i depresjon. Alle pasienter som behandles mot depresjon bør ha undersøkt stoffskiftet, vit.B12 og Folinsyre. Vit.B12 mangel er vanlig hos pasienter som er operert pga. magesår. Det er imidlertid ikke sjelden at en finner Vit.B12 mangel som uventet funn ved blodprøvetaking. Folinsyre gis ofte som tilskudd til gravide men stadig flere har behov for folinsyretilskudd ved økende alder.

 

3: VITAMINER OG MINERALER: Mange leger har etterhvert begynt å anbefale deprimerte å ta tilskudd av vit.C. Tilskudd av mineralet Magnesium (Mg++) ser også ut til å ha betydning og anbefales derfor av mange.

Sårbarhet for depresjonsutvikling kan ha sammenheng med arvelige forhold, men det viser seg at personer som har gjennomlevd mange depresjonsperioder har økt tilbøyelighet for nye depresjoner.
En rekke ulike medikamenter kan gi depresjon som bivirkning. De mest kjente er enkelte blodtrykksmedikamenter og p-piller. Dersom en bruker medikamenter bør en alltid spørre legen om disse kan gi depresjon.
Det er videre sterke individuelle forskjeller i hvilke faktorer som kan utløse en depresjon. Belastninger som enkelte takler greit kan for andre resultere i depresjon. Det er viktig å forsøke å endre forhold i livet som bidrar til å opprettholde en depresjonstilstand. Stadige konflikter i parforhold, uttalte belastninger mellom generasjoner eller langvarig mistrivsel i arbeidsforhold kan medføre at en ikke kommer seg på tross av depresjonsbehandling. Økonomiske bekymringer og manglende samsvar mellom inntekter og utgifter vil være faktorer som en må forsøke å endre på.

 

Kanskje noe av dette?

Fra nettpsykiateren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...