Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folkene han skulle se film med har alltid sett ned på meg. Jeg er lei av å måtte mase for å i det hele tatt få lov til å vere sammen med dem.

9406856[/snapback]

Hvorfor gidde å bruke så mye energi på å få være sammen med dem? Hvis de ikke synes du er kul nok for dem, er det dems problem, ikke ditt.

 

Hvis noen ser ned på deg, kan du begynne å se ned på dem slik at de lurer på hva som er feil og tror du er helt føkka i huet. Så har du noe å le av :)

 

Han kompisen din var ikke særlig grei heller.

 

Jeg har aldri oppnådd noe bra ved å dilte etter dem som ikke synes jeg er bra nok. Jeg har derimot utrettet mye ved å se meg om en annen vei :)

 

Nå vet ikke jeg hva slags forhold du har til disse folka, men jeg gjettet meg frem.

Lenke til kommentar

Må bare si takk til alle som kondolerer.

 

DemonFudge:

Fint innlegg som beskiver mye av det jeg også føler. Det varmer at så mange satte pris på min mor, og familien, mens det samtidig er veldig vanskelig å godta hva som har sjedd. Men det er ikke så mye mer å gjøre enn å ta vare på minnene, livet går videre, selv om jeg akkurat nå kunne ønsket jeg kunne stått på stedet hvil.

Lenke til kommentar

Kondolerer eldavid. Har selv mistet pappa for endel år siden pga. kreft. Det er ganske bittert å vite at han var svært aktiv. Jeg og han var blant annet på en 3 dagers skitur i påsken sommeren før han døde. Ikke så verst når man har vært igjennom en lang operasjon (11-12t mener jeg å huske) for kreft litt over et år tilbake i tid. Uannsett, det er surt, bitter osv. :(

 

 

 

Må "klage" litt selv her:

Akkurat nå synes jeg mammas samboer er en jævlig drittsekk. Hadde det ikke vært for at studielånet enda ikke har kommet så hadde jeg sporenstreks flyttet tilbake til meg selv. Hva har han gjort? Vel, han var eks-alkoholiker, nå ER han alkoholiker igjen. Faktisk, når jeg tenker meg om så har han drukket, med unntak av et fåtall uker som kan telles på to hender, siden august i fjor. Det er skremmende nok i seg selv, men han har også tidligere jobbet som rusterapaut på en, etter min mening, ganske kjent behandlingsklinikk i Norge. Det er vel ganske unødvendig å si at mamma overhode ikke liker det ...

Lenke til kommentar

Ang det med behandlingsklinikker, så er det en del slike som jobber etter et prinsipp hvor KUN tidligere misbrukere/tørrlagte alkoholikere osv får lov til å jobbe.

 

Nettopp for at de skal kunne vite hvordan de som er innlagt på klinikken har det :). Men alle kan få tilbakefall. Så den delen er faktisk ikke skremmende.

Lenke til kommentar
Ang det med behandlingsklinikker, så er det en del slike som jobber etter et prinsipp hvor KUN tidligere misbrukere/tørrlagte alkoholikere osv får lov til å jobbe.

 

Nettopp for at de skal kunne vite hvordan de som er innlagt på klinikken har det :). Men alle kan få tilbakefall. Så den delen er faktisk ikke skremmende.

9411553[/snapback]

Ja, det er endel klinikker som jobber ut fra det prinsippet. Derimot burde man vite bedre når man faktisk har jobbet med det her enn at man går tilbake til alkohol igjen. Han går i eksakt de samme fellene som enhver annen tulling og innser ikke at det faktum at han drikker er et problem. Selv med den bakgrunnen han har så er det lite som skiller han fra andre alkoholikere, og det synes iallfall jeg er skremmende. Det tyder på at man enten ikke har lært noe som helst eller at man er dum nok til å tro at man er et unntak fra alt som er og har full kontroll.

Lenke til kommentar
Hver gang jeg går langs veien, rundt en sving så greier jeg ikke la være å fantasere om at det kommer en bil i 180 og meier meg ned. At jeg dør i en eller annen tragisk ulykke... Er det flere som tenker sånn?

9407617[/snapback]

Tenker på det hver gang jeg skal til skolen.. Går forbi en industrivei da, og der kjører det ofte trailere med stor fart..

Det hadde vært så raskt liksom, men når jeg har gått over gangfeltet og vekk, så tenker jeg hver eneste gang "det kunne vært over nå".

Lenke til kommentar

jeg og tenker på bli påkjørt av en bil.. men jeg pleier å tenke videre hvordan jeg bruker den fantastiske spensten og reasjonsevnen min til å få ene foten på panseret for så å hoppe over bilen :!: eller bruke superstyrken min til stoppe bilen med ene benet :thumbup:

 

ja jeg er en syk fyr men det gjør en kjedelig tur til skolen mye mer spennende :!:

Endret av Inverno
Lenke til kommentar

Jaja. Eneste jeg tenkte på før jeg skulle til Dublin i sommerferien var at jeg håpa flyet kræsja eller no. Kjapt og effektivt, samtidig som jeg kunne se menneskers frykt, noe jeg faktisk liker å se. Hjelpes meg, sykt.

 

Men også funnet ut at jeg trives godt i mitt eget selskap og har egentlig ingen sosiale behov som tærer på meg, lært meg å leve med det på en måte, men ville nok ikke sagt nei om noen spurte...

Lenke til kommentar

Å herregud, jeg er så latterlig irritabel når jeg er syk, og i tillegg er jeg PMS som jeg aldri har vært det før. Og det går ut over mamma, selvsagt, enda det er pappa og lillebror jeg er sur på. Nå bare fucker jeg alt til igjen. Jeg setter meg selv tilbake tre-fire år, og jeg liker det ikke, for da var jeg i så elendig stand psykisk at jeg ikke klarte å føre en normal samtale uten å begynne å gråte.

Lenke til kommentar

Ork. Tar 3mx og 2fy dette halvåret her, har prøve i begge fagene til uken og jeg gruer meg. Må gjøre det noenlunde bra, men i beste fall blir det greit :p Har planer om å søke meg inn på maskiningeniør neste høst, har lyst å drive med bil etter endt utdannelse, men vet ikke om jeg orker ingeniørstudier. Menmen, den tid den sorg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...