Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Spurte eksen min om alle følelsene han hadde for meg var helt borte. "Nei", fikk jeg til svar. Senere viste det seg at han bare mente at han var glad i meg som en venn. Jeje, min egne feil. Jeg er så dum at jeg fremdeles går med et lite håp inni meg.

Samme her selvom jeg ikke vet noe.. sagt lenge hun ikke har noe tilovers for meg og at hun ikke tenkte noe på eg etter bruddet osv. så tok hun kontakt i dag... Så dum blir man... Fælt å savne noe man egentlig ikke vil ha.. men men er kompliserte greier.

Volcov som sagt tidligere er dette gresset er grønnere på andre siden prinsippet, når jeg har dame savner jeg ungars tilværeslsen digg å gjøre akkurat som man vil og være sin egen herre. Men som singel er det utrolig kjipt... Er bare å trøste seg med at ens tid kommer. Men seriøst vet akkurat hvordan du føler det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange kloke ord Bogan. Tror at det hjelper mange her. Hjelper meg hverfall. Fortsett med det.

Når jeg er deppa hjelper det for meg å skrive ned alt det jeg tenker. Sitter bare lenge foran pcen og skriver ned alt. Får ut litt damp på den måten. Og hvis jeg føler det samme i lang tid, så forteller jeg om det til en god venn.

Trening hjelper mot små problemer. Men hvis man er skikkelig deppa, så hjelper det dessverre lite.

Lenke til kommentar
Fattern ringte i dag da jeg var å spiste luch i messa på setermoen og ba om at jeg kom hjem, fordi muttern er så dårlig at man..jah, man vet ikke hvor lenge hun har igjen.

Lt Dahl, sa at jeg bare skulle stikke, og her sitter jeg..

Var bortom sykehuset ca i 9 tiden..var fan ikke mye lystig saker..

Hun ligger der som en "grønnsak" og er så gul i huden og øyene hennes er gul (noe som er tegn på leversvikt). Og så prater hun i søvne...hun åpner øynene, er "bevist" i 1-2 sek før hun bare sovnet bort i insomnia-lignende tillstand..ikke pratet hun slik et vanlig menneske gjør, var bare ja, nei...det helt basic tingene..bare helt..borte..helt neddopet på gudene vet hvaforno.

Og så tok jeg en fin Espen og kjørte alt og alt for fort mens jeg gråt når jeg kjørte tilbake. Livet er bare...

Ønsker at madammen var her.

*får minner tilbake til de dagene mamma lå sånn*

:cry:

Lenke til kommentar
Så kommer mitt lille smålige problem. Etter bruddet med eksen. har jeg kommet godt over henne siden hun var så drittsekk. Prøvde for en ukes tid siden å si hei og bare være litt hyggelig, men endte med trussler om juling fra hennes nye type.. I dag tok hun kontakt og var kjempe hyggelig... Og hva gjorde det med dumme meg?? jo begjær og dyp skuffelse.. kjipe greier det der

jeg er mest forhatt av typene til venninene mine. de liker ikke ordet "vennen", mon tro hvorfor? :p

tenker enda på hun som så gjennom meg. Første som har greid det.

dette skjedde nettopp:

nå skulle jeg overraske en på 18års dagen med å synge...hun glemte detaljen om telefon, så når jeg hørte igjen var hun å lo og snakket med andre...så kom "å, var det fint det", så spurte jeg om hun hadde hatt fin dag....oi, der kom det at hun hadde lagt på

SISTE gang jeg bryr meg om henne. Får være grenser. ble såret når hun oppførte seg slik :cry:

Lenke til kommentar

jeg er mest forhatt av typene til venninene mine. de liker ikke ordet "vennen", mon tro hvorfor? :p

tenker enda på hun som så gjennom meg. Første som har greid det.

dette skjedde nettopp:

nå skulle jeg overraske en på 18års dagen med å synge...hun glemte detaljen om telefon, så når jeg hørte igjen var hun å lo og snakket med andre...så kom "å, var det fint det", så spurte jeg om hun hadde hatt fin dag....oi, der kom det at hun hadde lagt på

SISTE gang jeg bryr meg om henne. Får være grenser. ble såret når hun oppførte seg slik :cry:

Hehe kjenner til den... naturlig sjalusi fra typer det... Jeg tror nok typen ti leksen min som skulle banke meg setter en del griller i hodet hennes... men liker det ikke selv da jeg har opplevd at "venner" slettes ikke er venner. Men fra typens side er det jo bare et signal om at han ikke stoler på jenta, og det kan jo tolkes hit og dit...

Vel når hun oppførte seg som du beskrev dreit hun seg rett og slett ut. Følelsen dusitter igjen med er selvfølgelig kjip. Men hvem viser dårlige sider av dere 2? Hvem viser at en er rasshøl mens en annen prøver være koselig? La personen der seile sin egen sjø... Kommer hun å ber om unnskyldning kan det jo vurderes, men herregud vi har nok av folk her i verden. Drittsekker kan ha det så godt...

men igjen se det posetive i slike situasjoner. Er vanskelig å se men det er faktisk mye posetivt å hente. snakker da om personligheter som virkelig viser seg frem. Og at du rett og slet gjør deg erfaringer. Og sist men ikke minst du finner ut at det faktisk går ann å "bomme" litt.. Er slik livet er. akkurat som å lære seg å skyte blink.. Bommer i starten og det er flaut når andre ser hvor dårlig en gjør det, men etter trening og flere bom driter du mer og mer i det og du treffer nermere og nermere blinken til du en dag skyter blink;)

Utrolig lette teorier... Men en må bare bruke tid og prøve.. Værste en gjør er å feige ut. Er bare stå på, og dess mer du selv føler du driter deg ut, dess mindre bryr du deg om det...

Vil og avlive myten om at en skal tenke så handle. Ikke faen når det gjelder slikt. Her skal du handle og så tenke. Og da skal du tenke fremover ikke bakover da gjort er gjort :)

Lenke til kommentar

HAr aldri prøvd men ser andre her har brukt det. Men skriv ned problemene dine. Finn løsninger på hva du kan gjøre for å bedre. lag tanke kart og sett deg dagsmål. Begynn i det bitte små med mål og opplev at du klarer det for så å gradere deg opp til litt mer vanskelige mål. tengn opp og skriv hva du gjør hvis du mislykkes osv. Kanskje du da får det litt i perspektiv og tvinger deg selv til å begynne fremgangen. Men som sagt sett deg ørsmå gjennomførbare mål i starten og øk sakte og gradvis og gled deg over fremgang

Lenke til kommentar
Så kommer mitt lille smålige problem. Etter bruddet med eksen. har jeg kommet godt over henne siden hun var så drittsekk. Prøvde for en ukes tid siden å si hei og bare være litt hyggelig, men endte med trussler om juling fra hennes nye type.. I dag tok hun kontakt og var kjempe hyggelig... Og hva gjorde det med dumme meg?? jo begjær og dyp skuffelse.. kjipe greier det der :(

Vanlig problem.

Hadde samme dealen da jeg hadde kommet over X'en min og så tok hun plutselig kontakt og var fryktelig hyggelig og lille dumme meg trodde selvsagt at hun angret eller.no lurt.

Spør deg fram forsiktig og prøv å let litt (ikke no privatetterforsking eller.no da) men let fra svar fra henne om hun er ledig igjen og hvordan hun føler.

HVIS du vil ha henne tilbake da..det er jo et annet spørsmål som du må nok finne ut.

Lenke til kommentar
HAr aldri prøvd men ser andre her har brukt det. Men skriv ned problemene dine. Finn løsninger på hva du kan gjøre for å bedre. lag tanke kart og sett deg dagsmål. Begynn i det bitte små med mål og opplev at du klarer det for så å gradere deg opp til litt mer vanskelige mål. tengn opp og skriv hva du gjør hvis du mislykkes osv. Kanskje du da får det litt i perspektiv og tvinger deg selv til å begynne fremgangen. Men som sagt sett deg ørsmå gjennomførbare mål i starten og øk sakte og gradvis og gled deg over fremgang

Dette er det gjerne en psykiater benytter med en pasient, at de lager noe slikt sammen og tar trappetrinnene uke for uke :).

Lenke til kommentar
Vel når hun oppførte seg som du beskrev dreit hun seg rett og slett ut. Følelsen dusitter igjen med er selvfølgelig kjip. Men hvem viser dårlige sider av dere 2? Hvem viser at en er rasshøl mens en annen prøver være koselig? La personen der seile sin egen sjø... Kommer hun å ber om unnskyldning kan det jo vurderes, men herregud vi har nok av folk her i verden. Drittsekker kan ha det så godt...

våknet nettopp *auch...vil sove mer* bestevennen min hadde kommentert sangen, og syntes det var veldig søtt gjort av meg....kanskje den ble verdsatt?

nå skal jeg på seminar....av en eller annen grunn forventer jeg masse kjeft. vi får se hva som skjer....skriver nok når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar

Så da sitter vi her. Man kan vel konstantere at brevet jeg skrev hjalp der og da.. men som den veslevoksne småripsen jeg er, har jeg tenkt litt.

Hva er det som gjør en person deprimert? Jeg velger å tro (gjør vi ikke alle? :roll: ) at jeg ikke er "fysisk" syk, og at det derfor er variabler som gjør at jeg blir deprimert. Konklusjonen min er da at jeg blir deprimert pga mangel av lykke. Jeg er vel ikke den eneste som har sagt eller tenkt ordene "Når skal lykken komme til meg?" Men kommer egentlig lykken av seg selv? Så jeg har stilt meg selv spørsmålet: Hva må til for at jeg skal bli lykkelig? Hva er det jeg egentlig savner i livet mitt? Jeg satte så opp en liste:

* En kjæreste (Dette er vel egentlig det store holdepunktet i livet mitt. Jeg ønsker å finne en jeg kan elske og som elsker meg tilbake. En å dele lykken med. Jeg innser med dette at det ikke er bare en kjæreste som vil gjøre meg lykkelig.)

* Et fint sted å bo (Jeg ønsker så inderlig å få meg noe eget. En fin liten leilighet hvor jeg kan trives og bo noen år. Dette er veldig viktig for meg akkurat nå, fordi det vil gi meg trygghet. Jeg bor for tiden i en liten leid hybelleilighet, og vet at det ikke er helt optimalt å bo her hvis jeg skal studere. Mer om dette i neste punkt)

* En jobb jeg trivest i, og som er OK betalt (Jeg hadde opprinnelig tenkt å studere, men jeg må bare krype til korset og innse at hvis jeg skal ha noe som helst sjanse til å kjøpe noe eget, så må jeg ha en jobb.)

* Å få orden på den altfor forfalte kroppen min (Det er et faktum at det gjør meg ganske deprimert å se på meg selv i speilet og se hvor mye jeg har latt kroppen forfalle i løpet av vinteren.)

Målene mine er derfor følgende:

* Spare spare spare penger

* Jobbe virkelig virkelig hardt for å prøve å få den jobben jeg ønsker (og har søkt på)

* Gjøre mitt ytterste for å gjøre en god jobb hvis jeg får stillingen

* Få meg en leilighet

* Skape et fint miljø i leiligheten

* Trene

Så får heller kjærligheten bli satt på vent, til tross for at det er den jeg savner mest.. Jeg har hørt at det ikke hjelper å jakte på den, så da er det kanskje best å prioritere de andre faktorene?

Spørsmålet er vel hvor godt jeg klarer å følge opp målene. Tenker dere er spent nå ja :roll:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Det viktigste du kan gjøre er å ikke gape over for mye om gangen. Start gjerne med litt færre mål, og så legger du til etterhvert som du mestrer. Da får du en følelse av å klare ting, og så se framover mot det du nå kan bygge videre på om du skjønner :).

Om man setter for mange mål, er det veldig lett å falle tilbake om man feks bare klarer 8 av 10 mål..fordi da er man ikke god nok for seg selv..

Steg for steg :). Det var min løsning når jeg var nede.

Lenke til kommentar

Hadde samme dealen da jeg hadde kommet over X'en min og så tok hun plutselig kontakt og var fryktelig hyggelig og lille dumme meg trodde selvsagt at hun angret eller.no lurt.

Spør deg fram forsiktig og prøv å let litt (ikke no privatetterforsking eller.no da) men let fra svar fra henne om hun er ledig igjen og hvordan hun føler.

HVIS du vil ha henne tilbake da..det er jo et annet spørsmål som du må nok finne ut.

Nei vil jo ikke det inners inne, men får se hva som skjer.. Eneste som har skjedd er at vi er på talefot igjen, koselig bare det. Får ta det som det kommer, om jeg prøver meg kommer vel bare han nye typen og truer igjen og det synes jeg blir en gang for dumt selv om jeg ikke lar dette avgjøre noe som helst av hva jeg skal gjøre.. Er egentlig like gyldig får se hva som skjer.. Snakker om begjær og ikke følelser så blir likegyldig..

Bra skrevet darkness. Sannt så sannt som du sier...

For meg er ikke lykke noe jeg lett kan beskrive.. Når man oppnår noe er alltid gresset grønnere på den ande siden. En vil aldri oppnå total lykke. En må lære seg til å nyte hva man har og sette pris på små ting. En må bare innse at dritt skjer. Sånn ca halvparten av alle man kjenner vil man oppleve døden til. Alle en har(kommer til å bli sammen med untatt en kommer til å såre en som faen. Man vil ikke ha samme arbeid sammenhengende.. osv- Altså det er slikt som skjer allt det der. Og å oppnå disse ting for så å miste osv kan ikke gjøre en person ulykkelig for da vil man gå i en kurve opp og ned og livet blir ganske kjipt i store deler. Hadde man kunne sagt nøyaktig hva lykke var hadde man kommet ganske langt, men det kan man desverre ikke.

Men to meg ingen er lykkelige for alltid. De personene som er 100% fornøyd har hvertfall ingen grunn ti lå være det...

Å være langt nede er drit kjipt hatt en periode selv da utroskap og brudd kom samt beskjed om at jeg mistet jobben, allt dette kom samtidig... Sliter skikkelig på sånnt, men går over. Gjelder å komme seg opp igjen, selv om man vil falle ned en ny gang...

Jeg tror det kan sies så enkelt og barnslik som Timon og Pumba forklarer det i løvenes konge.

Lenke til kommentar
Press faren din, si at han får kaste ut stemoren og fortell hvor dritt hun er. Hvis ikke flytter du til moren din og gidder ikke ha noe mer med han å gjøre...

Blir nok det siste.

Du trenger jo ikke å være så drastisk. Det holder sikkert å bare flytte til moren din. Trenger jo ikke å si at du ikke vil ha noe mer med han å gjøre...

Kommer nok til å komme her i blandt, men det blir samme systemet som før bortsett fra motsatt. Annenhver helg hos pappa og resten hos mamma. Uten å føle meg tvunget til å dra til pappa hver helg det er hens tur.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...