Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Alvorlig talt. Det der er så skinnhellig av deg. Hvordan vet du at vi ikke prøver? Det er så teit at bare fordi du har gravd deg opp av søla så skal du begynne å rette på andre som fremdeles er her nede. Forventer du at det skal være gladposter her? Dette er faktisk deppetråden.

9382891[/snapback]

 

Siden han har gravd seg opp fra søla kan han kanskje gi deg råd siden han har erfaring? Synes det heller burde vere en "oppmuntring-tråd" der dere deppere kan støtte hverandre og gi råd, ikke sitte og whine.. det ordner jo veldig lite. Skal heller ikke dra alle over med en kam, siden det er mange her som faktisk har gode grunner til å vere deprimerte..men desto bedre med en oppmuntringstråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen, tusen takk for all støtte og fine ord. 9 timer til jeg skal til sjekk, håper virkelig alt står bra til. Er det sånn at de eventuelle cystene er store, skal jeg fryse ned egg. Blir ikke helt det samme, men hva kan jeg gjøre?

 

Skal fortelle hvordan hvordan ståa er etter jeg har vært på ultralyden. Tusen takk til alle, det har hjulpet en del på følelsen. Spesiell liten takk til Alastor. Du vet hvorfor. :)

Lenke til kommentar
Tusen, tusen takk for all støtte og fine ord. 9 timer til jeg skal til sjekk, håper virkelig alt står bra til. Er det sånn at de eventuelle cystene er store, skal jeg fryse ned egg. Blir ikke helt det samme, men hva kan jeg gjøre?

 

Skal fortelle hvordan hvordan ståa er etter jeg har vært på ultralyden. Tusen takk til alle, det har hjulpet en del på følelsen. Spesiell liten takk til Alastor. Du vet hvorfor. :)

9388513[/snapback]

Synes dette passer i deppetråden og det har en direkte sammenheng med innlegget jeg qouter:

Jeg sitter igjen med kvalmende dårlig samvittighet. Jeg er fysisk uvell pga dårlig samvittighet. Hvorfor? Vel, jeg dro til oslo for å besøke Aidskake i dag, selvfølgelig fullt viten om at hun skal på ultralyd i morgen. Hun spurte flere ganger om jeg ville ligge over, men jeg takket nei. På starten var det hovedsakelig pga min ufattelig dårlig døgnrytme, men da jeg på toget innover og fikk vite at jeg skulle på jobbintervju dagen etter, sa det seg egentlig selv at jeg ikke kunne sove over(må ha med referanser, og de ligger selvfølgelig her hjemme). Etter en lang(den virket kort) dag sammen med Ida2, satt vi på tbanen fordi jeg skulle hjem. Hun foreslo igjen at jeg skulle ligge over, men jeg takket nei enda en gang. Så nevnte hun tilfeldig i en bisetning at hun håpet jeg skulle ligge over slik at jeg kunne være med på ultralyden i morgen(som jeg har tilbydd meg flere ganger), noe jeg selvfølgelig ikke kunne mtp intervjuet. Om jeg viste dette var grunnen til at hun strevde litt ekstra for å ha meg der over natten fra starten av, hadde jeg selvfølgelig sagt ja til å ligge over - dårlig døgnrytme eller ikke. Men slik ting lå ann nå, hadde jeg uansett ingen mulighet. Om jeg viste dette intervju ble avtalt ville jeg selvfølgelig spurt om å få det på en annen dag. Derfor sitter jeg igjen med elendig samvittighet fordi jeg ikke takket ja til å ligge over hos henne første gangen hun spurte, og heller kunne avtale å ha intervjuet på fredag.

 

Kommer Ida2 tilbake med dårlige nyheter i morgen havner jeg mest trolig i en helvetes dårligsamvittighetsdepresjon. Det her er bare helt forjævlig. Jeg har hatt problemer nok med å takle risken for at det er noe alvorlig med henne fra før av, men om det er så alvorlig som vi frykter og jeg i tillegg har takket nei til å være med på ultralyden(selv om jeg ikke var klar over at det var dette jeg takket nei til) kommer jeg til å slite skikkelig med samvittigheten lenge.

 

Jeg håper virkelig du kommer med gode nyheter i morgen Idaen min. :(

 

edit:

DERJA! Der har du troen! Fortsett med det!

Tenkte jeg skulle forklare deg noe du tydeligvis ikke er klar over. Om en lider av depresjoner er det ikke nok å reise seg, riste litt på kroppen, slå seg selv litt i fjeset og tenke "Neida, alt går så bra, jeg skal fikse dette". Depresjon er en lidelse som tærer noe jævlig på og den sitter og lurer i bakgrunnen uansett hva en foretar seg. Sitte med venner, se på tv, være med familie, brått er depresjonen over deg som en hauk over en uviten mus. Det er en grunn til at folk går til psykologer eller leger for å få hjelp/piller for å "bli kvitt" den.

 

Som du sikkert da forstår hjelper det ikke å ha tro på seg selv, for før eller siden kommer depresjonen og dreper all selvtillit og selvinnsikt en har klart å bygge opp. Det blir som å gå på kampsport i 10år, føle seg kjempedyktig, godt trent, kongen av gata, men da det virkelig gjelder kommer knyttnevene og knuser deg i bakken likevel. En er ganske forsvarsløs mot depresjon, og det er lite som hjelper. Ihvertfall på lang sikt.

 

Derfor synes jeg du burde få litt kunnskap om folk og lidelser før du legger ut slik du holder på med. Kjenner du bazukh? Ikke det? Nei, det gjør jeg. Jeg vet at hun er et sterkt menneske, med en sterk og fantastisk personlighet. Jeg vet at om jeg ikke kjente henne noe særlig og tilfeldigvis møtte henne på gaten ville jeg trodd hun hadde hele verden i sin hule hånd. Jenta er kjempe smart og vil ikke ha noe problem med å oppnå det hun ønsker. Men om en ikke har verdens beste psyke hjelper slikt ufattelig lite.

 

Beklager at jeg dro opp dette temaet igjen Alastor, men jeg følte dette måtte ut.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
edit:
DERJA! Der har du troen! Fortsett med det!

Tenkte jeg skulle forklare deg noe du tydeligvis ikke er klar over. Om en lider av depresjoner er det ikke nok å reise seg, riste litt på kroppen, slå seg selv litt i fjeset og tenke "Neida, alt går så bra, jeg skal fikse dette". Depresjon er en lidelse som tærer noe jævlig på og den sitter og lurer i bakgrunnen uansett hva en foretar seg. Sitte med venner, se på tv, være med familie, brått er depresjonen over deg som en hauk over en uviten mus. Det er en grunn til at folk går til psykologer eller leger for å få hjelp/piller for å "bli kvitt" den.

 

Som du sikkert da forstår hjelper det ikke å ha tro på seg selv, for før eller siden kommer depresjonen og dreper all selvtillit og selvinnsikt en har klart å bygge opp. Det blir som å gå på kampsport i 10år, føle seg kjempedyktig, godt trent, kongen av gata, men da det virkelig gjelder kommer knyttnevene og knuser deg i bakken likevel. En er ganske forsvarsløs mot depresjon, og det er lite som hjelper. Ihvertfall på lang sikt.

 

Derfor synes jeg du burde få litt kunnskap om folk og lidelser før du legger ut slik du holder på med. Kjenner du bazukh? Ikke det? Nei, det gjør jeg. Jeg vet at hun er et sterkt menneske, med en sterk og fantastisk personlighet. Jeg vet at om jeg ikke kjente henne noe særlig og tilfeldigvis møtte henne på gaten ville jeg trodd hun hadde hele verden i sin hule hånd. Jenta er kjempe smart og vil ikke ha noe problem med å oppnå det hun ønsker. Men om en ikke har verdens beste psyke hjelper slikt ufattelig lite.

 

Beklager at jeg dro opp dette temaet igjen Alastor, men jeg følte dette måtte ut.

9389062[/snapback]

 

Å, din helt. Måtte trolle meg tilbake for et svar, hva? Kjenner du meg? Ikke det? Nei, det gjør jeg. Hva vet vel du om mine kunnskaper angående depresjon og lidelse? Og den nydelige metaforen din er latterlig, etter å ha trodd at han var så god og kongen av alt så legger han seg ned og gråter etter å ha blitt knust i bakken og mister all selvtillit? Jeg er mer fan av typen som reiser seg igjen og trener enda hardere. Det hjelper alltid å ha tro på seg selv, det å si at det ikke hjelper er det dummeste som finnes.

Lenke til kommentar

9389062[/snapback]

Ååh. Ikke føl det sånn da, kjære deg. Jeg var så usikker på om du ville være med. Jeg ville før det første ikke dra deg med inn på et sykehus i ukoselig stemning. Ville ikke at du skal måtte behøve å stå opp tidlig for å være med meg og mamma til legen. Og hvis nyhetene ble dårlige, hadde det nok vært en strek psykisk knekk for meg på stedet.

Jeg tenkte ikke over at du tok den 'du kunne bli med' på den måten, men det burde såklart slått meg. Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, Eivind.

Jeg satt skikkelig pris på at du tilbringte tid med meg i går! Det var skikkelig deilig å slippe å tenke på at jeg måtte på sykehuset. :) Glad i deg!

 

Det var forresten gode nyheter. Småcyster er ikke så uvanlig å få, men disse sprekker stort sett av seg selv. Grunnen til smertene og ubehaget kom av disse, men den store 'kasteopp'-dagen var nok kombinert med influensa. Ikke rart jeg ble redd akkurat. Fremover skal jeg til sjekk hvertfall hver 4. måned.

Uansett. Vi diskuterer om jeg skal fryse ned egg bare for å være på den sikre siden, og fordi jeg kanskje greier å slappe av og ikke deppe over det om det blir gjort. Men per dags dato kan jeg fint fortsatt få barn, og akkurat nå er jeg så latterlig lettet!

 

Legen min var veldig fin og koselig. Hun var veldig flink.

Lenke til kommentar
Jeg er mer fan av typen som reiser seg igjen og trener enda hardere. Det hjelper alltid å ha tro på seg selv, det å si at det ikke hjelper er det dummeste som finnes.

9389333[/snapback]

Bare ved disse to setningene viser du at peilingen du har(om noe) er ufattelig godt gjemt.

 

 

Flinke Aidskake! Jeg ble ufattelig glad av godnyhetene du sendte på morningen i dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...