Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har prøvd mange ganger og være "hyper-sosial" som du så fint kaller det, uten at jeg likte det det spor.

Det blir så falskt og ekkelt for meg på en måte, som om jeg har det bedre med meg selv.

 

FOr en stund siden kjente jeg at jeg måtte prøve; Dra ut av huset, møte menneskeker.

 

Vel, jeg dro ut, men jeg traff ingen spesielle nye mennesker.

Det slo meg; Jeg har ikke lyst! Det er ikke sosial angst, jeg tror jeg rett og slett ikke har lyst

Det er der det ligger, jeg kjenner meg bedre alene for meg selv, evt med en annen person

Kanskje to

 

Eller, det ligger kanskje dypere, men hva vet nå jeg?

Jeg liker ikke og være med folk for de viser seg jo gang på gang og være overfladiske, samt kjedelige til de grader ( I mine øyne, kall meg arrogant om du vil)

Jeg finner bare "rare" folk fasinerende og spennende, men de jeg har kjent har flyttet eller død (Haha, tragikomisk)

 

Uansett, en "Loner" er meg basisk, det er en del av meg og ikke noe psykisk (På en mpte er det psykisk, men...dere skjønner kanskje)

 

Jeg vet at jeg ikke forklarte noe godt, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si for og "stå til rette" o.O

 

"Jeg skal glede meg til skolen", den har jeg prøvd tenk.

Jeg har prøvd og bare -----> :D :D :D :D :D !

Det går ikke, slikt virker ikke på meg

Skolen, alt som har med slik skole og gjøre er totalt feil for meg.

Men det og droppe ut nå siste året vil være enda mer feil for meg, da vil VERTFALL de to siste årene ha vært bortkastet.

9328163[/snapback]

 

Kjenner meg veldig godt igjen i det sier, har heller ingen/liten lyst til å bli kjent med nye og være sosial. Bortsett fra med de nærme vennene jeg allerede har. Føler også at ting blir veldig overfladisk og falskt, selv om jeg er meg selv. Har prøvd å være kjempe positiv osv. men det funker bare ikke for meg. Greit å vite at jeg ikke er den eneste som føler det sånn.

9336156[/snapback]

 

Er selv helt lik når det gjelder det sosiale. Har prøvd det meste og kommer alltid tilbake til konkusjonen at det er ikke helt meg. Er en generelt stille person og kjenner sjeldent noe særlig behov for å si noe hele tiden. Trives best med rolige kvelder med en til tre venner eller ingen. Jeg har et lavt sosialt behov og trives greit med det. :)

Endret av defo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, russetiden nermer seg med stormskritt og jeg gruer meg noe fryktelig. Har ingen anelse hvordan jeg skal talke hele situasjonen som russ på skolen, fyll og fest, og alt som hører med. Hater alt sånt, og sosial angst samt dårlig selvtillit gjør ikke ting bedre.

 

Har få venner på skolen og få venner hjemme. De på skolen trives jeg egentlig ikke noe med, men er greit å ha en liten omgangskrets iallefall. Av de hjemme så er en av dem på en buss med en masse folk jeg ikke kjenner, og den andre blir ikke russ.

 

Har ikke lyst å være russ i det hele tatt, men har man egentlig noe valg når man går allmenn på vgs? :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg gikk allmenn vgs. Jeg kjøpte ikke et russekort engang selv om jeg var russ på 100 årsjubileet. Det gikk knirkefritt. De fleste på ditt trinn har fått med seg at du går sammen med dem, og det er liten sjangs for å bli kasta kokkosboller på.

La vær å dra på russekroer, russedåp etc. Jeg angrer ikke på at jeg tok totalt avstand til russetiden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gått på skolen i 3 dager og gjett hva som skjer første skoledag. Jo alle jeg kjenner har havnet i en klasse, jeg og 2 andre fra min gamle klasse har blitt spredd over alle klassene. og stakkars meg havner i en klasse helt alene og kjenner absolutt ingen. Klassen i seg selv virker jo grei, men den er jo såpass etablert at jeg vil egentlig helst bare bytte klasse.

Så første skoledag gikk jeg til avdelingslederen og spurte om jeg kunne bytte klasse, og han svarte bare at eneste måten jeg kunne bytte var om det var noen i klassen jeg ikke kunne omgås med, eller at jeg ble mobbet av hele klassen da. Og jeg blir i tillegg litt sur når han sier det. Siden jeg veit at klassen jeg gjerne vil over til har en plass ledig så det vil egentlig ikke være noe problem at jeg bytter.

Lenke til kommentar
Huff, russetiden nermer seg med stormskritt og jeg gruer meg noe fryktelig. Har ingen anelse hvordan jeg skal talke hele situasjonen som russ på skolen, fyll og fest, og alt som hører med. Hater alt sånt, og sosial angst samt dårlig selvtillit gjør ikke ting bedre.

 

Har få venner på skolen og få venner hjemme. De på skolen trives jeg egentlig ikke noe med, men er greit å ha en liten omgangskrets iallefall. Av de hjemme så er en av dem på en buss med en masse folk jeg ikke kjenner, og den andre blir ikke russ.

 

Har ikke lyst å være russ i det hele tatt, men har man egentlig noe valg når man går allmenn på vgs?  :hrm:

9336832[/snapback]

 

Det er jo ikke før i mai, du får deg nok noen venner innen den tid.

 

Russetiden betyr ikke at alle fester hver eneste dag, det er en tid for eksamener, så hvis du ikke vil stryke så må du faktisk la være å feste for å øve til eksamen.

 

Min russetid:

1. Dag: Dro på fest, det var topp. Det var alkohol i bildet, så da kan det ikke gå dårlig, det er bare å møte uansett.

2. Dag: Sove

3. Dag: Snakke om 1. dag.

4-12 Dag: Møte opp på skolen i russeklær, øve til prøver, sove.

13-15. Dag: Vannkrig med ungdomsskolen, "vannkrig" med førsteklassingene.

16-17 Dag: Fest fram til vi skulle gå i tog.

 

Alt i alt var russetiden helt grei, noen brukte 5k hver på russebil, andre gjorde ikke noe, ingen brydde seg egentlig.

 

Du har selvsagt et valg om å ikke være russ, men det er enormt kjedelig. Bare kjøp deg en russedress og gå på skolen, det er det de fleste gjør egentlig.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Jeg gikk allmenn vgs. Jeg kjøpte ikke et russekort engang selv om jeg var russ på 100 årsjubileet. Det gikk knirkefritt. De fleste på ditt trinn har fått med seg at du går sammen med dem, og det er liten sjangs for å bli kasta kokkosboller på.

La vær å dra på russekroer, russedåp etc. Jeg angrer ikke på at jeg tok totalt avstand til russetiden.

9336864[/snapback]

 

Hvordan gikk det overens med resten av klassen? hadde du på russeklær osv?

 

Har jo selv lyst til å ta totalt avstand fra hele greia jeg og men med den allerede fraværende selvrespekten jeg har for meg selv så finner jeg det vanskelig å stå for det. Det å liksom være russ men ikke feire det. Gruer meg til å føle og bli sett på som mer "lavtstående" enn alle andre. Selv om jeg i høyere grad det siste året har klart å finne litt selvrespekt i den jeg er, så kommer dette til å bli hardt.

 

Alle skal liksom glede seg over russetiden men ikke jeg. Gjør godt å høre da at det er noen andre som tenkte og valgte slik. :)

Lenke til kommentar

yey ja. Russetid til Mai... Kan ikke si jeg gleder meg villt og hemningsløst. Men tror jeg kommer til å være russ, men er det mange "Offisielle" arrangementer eller hvordan fungerer det? Hørte noe om biletter som har blitt solgt til et sted allerede i Mai i år... Er det så stas?

 

Er (hehe, sagt før) ikke en av de kule, en som aldri er på fest eller generelt er med de på kvelden, men torr jeg har klart å fikse meg plass på bil med 4 andre i klassen (etter hva jeg har skjønt er ikke de festtypene som har tilfeldig sex med 5-6 hver helg og går drita fra fredag klokka 4 til søndag klokka 4, ja overdrivelse). Men vil de "kule" være slemme mot de "ukule"? Eller er det sånn at alle kommer godt overens? Har ikke lyst til å være russ uten å "være" russ......

Lenke til kommentar

Til gjest:

 

Jeg snakket lite med de jeg gikk i klasse med, men jeg hang vanligvis sammen med 3-4 stk fra paralelle klasser. Halvparten av de var russ, men det var ikke noe problem. Jeg sparte heller de pengene og kjøpte meg ordentlig bil :) Ser ikke noe poeng i å bruke såpass mye penger på bare tull. Drekka og drite meg ut kan jeg gjøre uten å måtte betale flere ti-tusen for det. Det var egentlig ingen som reagerte på at jeg ikke var russ, selv om jeg var den eneste i klassen uten russedrakt. Det kom noen spørsmål om hvorfor ikke, og om det var kjedelig, men det var det.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Til gjest:

 

Jeg snakket lite med de jeg gikk i klasse med, men jeg hang vanligvis sammen med 3-4 stk fra paralelle klasser. Halvparten av de var russ, men det var ikke noe problem. Jeg sparte heller de pengene og kjøpte meg ordentlig bil :) Ser ikke noe poeng i å bruke såpass mye penger på bare tull. Drekka og drite meg ut kan jeg gjøre uten å måtte betale flere ti-tusen for det. Det var egentlig ingen som reagerte på at jeg ikke var russ, selv om jeg var den eneste i klassen uten russedrakt. Det kom noen spørsmål om hvorfor ikke, og om det var kjedelig, men det var det.

9337557[/snapback]

 

Dumt at de få jeg kjenner i klassen (kjenner ingen andre på skolen) er ikke typene som ville vært åpensinnet når det gjelder dette (en av grunnene til at jeg ikke synes dem er noe trivlige).

 

Skulle ønske jeg bare kunne flyktet fra det hele. Vet det er lenge til men jeg gruer meg til å ha det psykisk vondt uannsett hvor langt fram i tid det er. Gleder meg til den dagen livet slutter å være ferdig planlagt og tilrettelagt.

 

Takk for støtte :)

Lenke til kommentar
Dumt at de få jeg kjenner i klassen (kjenner ingen andre på skolen) er ikke typene som ville vært åpensinnet når det gjelder dette (en av grunnene til at jeg ikke synes dem er noe trivlige).

 

Skulle ønske jeg bare kunne flyktet fra det hele. Vet det er lenge til men jeg gruer meg til å ha det psykisk vondt uannsett hvor langt fram i tid det er. Gleder meg til den dagen livet slutter å være ferdig planlagt og tilrettelagt.

 

Takk for støtte  :)

9338429[/snapback]

Ting kan forandre seg utrolig fort! Jeg hadde det helt jævlig på vgs. Hjemme var et ret helvete og jeg gikk kontant rundt med selvmordstanker og trodde det aldri ville bli bedre. Det er 2,5 år siden jeg gikk ut av vgs, og jeg har fortsatt ikke gjort noenting. Jeg har gått på sosialen, fått meg studielån uten noe igjen for det og nå går jeg på rehabilitering.

De første to årene etter vidregående har satt sine spor i meg både psykisk og fysisk. Det var en stund jeg viste jeg ikke kom til å klare det. Proppa meg full av piller og vassa ut i vannet midt på vinteren. Heldigvis feiga jeg ut og tusla hjem. Det siste halve året har jeg endelig fått hjelp og en god psykolog. Jeg har forlovet meg med kjæresten min gjennom de siste 5 årene, kjøpt hus, bil og nå får jeg valp om tre uker. Jeg kan faktisk se "lyset i enden av tunellen". Jeg har tro på at jeg kommer meg ut i arbeid i løpet av et år, selv om angsten fortsatt er utrolig sterk. Jeg er ikke deprimert lengre heller. Er det håp for meg er det håp for deg!

Lenke til kommentar
Faen. Humøret mitt er som en berg og dalbane for tiden.

Det ene øyeblikket er alt som det skal og ingenting er galt. I det neste går alt til helvete.

Hater å ha det sånn..

9340104[/snapback]

Samme med meg...

På skolen er det litt kjekt til tider...

Så kommer jeg hjem, sitter her i timesvis foran dataen, og bare blir mer og mer deprimert :(

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Samme med meg...

På skolen er det litt kjekt til tider...

Så kommer jeg hjem, sitter her i timesvis foran dataen, og bare blir mer og mer deprimert :(

nesten samme meg med, bare at jeg blir mer deprimert av å være på skolen

 

ut av 3 dager på ny skole, har jeg..ikke vært der 2 av dem

skal til rådgiver for å snakke om hva annet jeg kan gjøre, f. eks ..et eller annet jobbe kanskje i stedet for

 

 

 

@Alastor

:o vet du hvor vanskelig det er? :ph34r:

Endret av Anynom_Bruker_123
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...