Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, kanskje, håper det

Dagene blir som sommerferien; Fylt av tenking og data, sidendet er så uhoverlig mye fritimer!

Mandag: 3 timer

Tirsdag: 4 timer ( 2 av dem er gjørhvaduvil)

Onsdag: 6 timer

Torsdag: 4 timer ( 1 hvaduviltime)

Fredag: 4 timer

 

I fjor:

8-9 timer alle dagene, så kontrasten er stor.

 

JEg klarer ikke stoppe og tenke på hvordan det kan bli når jeg drar til Bergen/Trondheim/Oslo/whatever

Oslo er en fin by, men jeg vet ikke helt hvor fin den er over tid når man bor der. Den er liksom sjarmerende på en "storbytur"-måte

Bergen er jo kjempepen, alt er pent!

Selv søppelet er pent, og de snakker så fint teit språk

Trondheim er så langt i nord for meg, det er så lang tunna her at bare fy-fy

Det er så fint!

Og der er det også pent

Lenke til kommentar
DNA, er det Dønski du har startet på?

9321274[/snapback]

Hvordan gjettet du det? :tease:

 

 

Men kan hende jeg sier ok til at han kompisen blir med over til idrett som han har lyst til, advarte om at klassen var dårlig, men han brydde seg ikke.

 

Så blir vel morsommere med en jeg kjenner i klassen og han er sånn treningsfyr han og. Han elsker å pumpe jern og spiser like mye mat som meg.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

ok, spørsmål, skolen har gjort meg mer og mer deppa

nå i dag begynte jeg på videregående..så langt, bare kjett

kom i en sånn klasse med bare typen "kule" folk (ja, legg merke til " rundt kule. det er fordi de tror selv at de er kule og sånn som jeg ser på dem: f***s drittunger)

 

uansett, det her er videregående skole. kan være lurt å gå, men trenger jo ikke å gå men får tydeligvis ikke lov til å velge selv av foreldrene mine...hadde tenkt til å svare nei på vigo så bare slo mor mi hånda av musa siden jeg trykka på nei først haha

 

så hva skal jeg gjøre? kommer bare til å sitte der, og ikke gjøre noe uansett :(

Lenke til kommentar

Litt sånn småsjenert ovenfor nye mennesker...

 

Indre dialog:

 

Spørsmål: Nå må du gjøre sånn at alle liker deg!?

Svar: Faen, det var ikke noe spørsmål.

Spørsmål: Hva gjør du nå?

Svar: Faen ingenting smart å si.

 

Spørsmål: Bryr du deg om folk rundt deg?

Svar: Ja, såklart, alle er greie personer innerst inne.

Spørsmål: Er du klar for å spre glede og entusiasme i dag?

Svar: You bet I am!

Spørsmål: Bryr du deg om hva folk tror og mener om deg?

Svar: Ikke faen, jo mer jeg oppnår her i livet, jo flere hater deg! Det er et godt tegn.

 

Første delen = Veldig dårlig dag.

Andre delen = sånn omtrent hvordan dagen burde være.

 

Det er alltid den indre dialogen som dreper, uansett om det er bevisst eller ubevisst.

 

Over til en annen sak. Hver pesimistisk person som vandrer rundt på denne kloden, hver kverrulant og hver Mr. vet alt. Dere ødelegger dagen min hver gang! Kan ikke folk lære at det går an å ha en samtale om alt og ingenting, jeg blir deprimert når alt skal være så blodig alvorlig.

 

Fox, Jeg elsker deg mann!

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
Jeg er alltid alene, for jeg er en loner

Jeg har det fint med et liv som loner, men jeg trenger rett og slett en ordentlig venn fordet

Jeg er kanskje for kresen, men synes ikke kriteriene mine er mer en det man burde forvente av en venn

9324442[/snapback]

eller kanskje du bare er en innadvendt person som blir behandlet feil?

http://www.learningplaceonline.com/relatio...g-introvert.htm

Lenke til kommentar
ok, spørsmål, skolen har gjort meg mer og mer deppa

nå i dag begynte jeg på videregående..så langt, bare kjett

kom i en sånn klasse med bare typen "kule" folk (ja, legg merke til " rundt kule. det er fordi de tror selv at de er kule og sånn som jeg ser på dem: f***s drittunger)

 

uansett, det her er videregående skole. kan være lurt å gå, men trenger jo ikke å gå men får tydeligvis ikke lov til å velge selv av foreldrene mine...hadde tenkt til å svare nei på vigo så bare slo mor mi hånda av musa siden jeg trykka på nei først haha

 

så hva skal jeg gjøre? kommer bare til å sitte der, og ikke gjøre noe uansett :(

9323184[/snapback]

 

Har opplevd akkuratt det samme en gang, men dersom du ikke kjenner disse såkålt "kule" folkene, så ikke døm dem før du blir kjent med dem. Skinnet kan bedra vet du

Lenke til kommentar
ignorance is blizz

 

Som en fyr så fint sa. Og det kreves endel for å kunne gå å være positiv uansett hva Fox. Problemet er når man er for bevist på alt som skjer, når man ikke klarer å ignorere tegn og hendelser, men heller blir hengende igjen i "onde"tankegangsirkler.

 

Jeg skjønner meg ikke på alt av folk som ikke ser ut til å få med seg alt som hender rundt dem og i verden, evt skjønner jeg ikke hvordan de klarer å stenge alt ute og ikke bry seg. Men vet ikke om jeg skal se på det som en velsignelse eller forbannelse at jeg ser og får med meg alt jeg gjør.

Lenke til kommentar
Jeg er alltid alene, for jeg er en loner

Jeg har det fint med et liv som loner, men jeg trenger rett og slett en ordentlig venn fordet

Jeg er kanskje for kresen, men synes ikke kriteriene mine er mer en det man burde forvente av en venn

9324442[/snapback]

eller kanskje du bare er en innadvendt person som blir behandlet feil?

http://www.learningplaceonline.com/relatio...g-introvert.htm

9324511[/snapback]

 

Det er kjempemye som passer, men jeg vet ikke helt

 

Jeg har alltid vært sånn i grunn.

Etter at jeg har gjort noe sosialt trenger jeg en laaang pause for meg selv, det virker som "lading" for min del.

Jeg liker meg best alene med mine tanker uten at noen andre snakker til meg.

Da kommer liksom "roen" over meg, når jeg har tenket nok.

Om jeg ikke får være alene for meg selv blir jeg nesten litt gal til slutt

 

Men jeg ønsker og finne en annen likesinned som jeg kan være med, som har det likedann.

JEg trives best alene, eller med EN annen.

Eller med et stort publik, det er lettere en en gruppe.

 

Og jeg har ikke troen på at jeg kan "Kurerers", for jeg har slått meg til ro med; "Dette er den jeg er"

Ligger i mitt vesen, det er litt grunnlag for hvem jeg er

Lenke til kommentar
ignorance is blizz

 

Som en fyr så fint sa. Og det kreves endel for å kunne gå å være positiv uansett hva Fox. Problemet er når man er for bevist på alt som skjer, når man ikke klarer å ignorere tegn og hendelser, men heller blir hengende igjen i "onde"tankegangsirkler.

 

Jeg skjønner meg ikke på alt av folk som ikke ser ut til å få med seg alt som hender rundt dem og i verden, evt skjønner jeg ikke hvordan de klarer å stenge alt ute og ikke bry seg. Men vet ikke om jeg skal se på det som en velsignelse eller forbannelse at jeg ser og får med meg alt jeg gjør.

9324556[/snapback]

 

Man skal ikke stenge ut alt som skjer rundt seg, man skal bare ikke bry seg og tar nær av det.. DEt er poenget mitt

Lenke til kommentar

En dansk psykiater, husker ikke navn, har gitt ut et studie der han tilbakeviser at alle burde være hyper sosiale. At det finnes folk det passer seg for å ha en begrenset omgangskrets rundt seg.

 

Ikke plag deg selv over at du ikke passer inn i dagens 9 til 4 livsstil med barrunde etter jobb. Prøv heller å lære deg til å trives med den du er, og prøv å omgi deg med folk som forstår at det ikke er noe galt med deg.

 

Problemet kommer gjerne når man ønsker noen andre, gjerne en av motsatt kjønn, å dele mer av sin tid med. Det blir fort et problem å finne noen som ikke trenger 100 venner rundt seg, da disse gjerne heller holder seg til et gitt antall folk, med liten mulighet for å treffe andre.

 

Ja jeg babbler, men er neddopa pga tanntrekking, så tankene kommer litt sånn hulter i bulter.

Lenke til kommentar

Problemet til enkelte av dere som skriver her er at dere er så altfor selvkritiske. Jeg var sånn før jeg også, men fant jo ut at det gjorde alt bare verre å kritisere seg selv hele tiden. Det er jo ikke noe poeng i å være sin egen fiende!

 

Senk skuldrene noen hakk, ikke bedriv katastrofetenkning (alt går ikke galt), ikke tenk at alle ser på deg og tenker stygge ting om deg, for det gjør de aller aller fleste ikke. Ikke tolk alt som blir sagt til dere på verste måte og husk at det er ingen som forventer at dere skal være perfekte.

Ikke tenk at alle andre er kule og selvsikre, for det er de nemlig ikke. Mange av de dere tror er kule, er ofte veldig usikre selv,og de har det selvfølgelig ikke alltid lett de heller.

 

Når dere er ferdig med å å gå på skolen og tenker tilbake, så vil helt sikkert mange av dere tenke: hvorfor brukte jeg så mye krefter på å bekymre meg og på å plage meg selv?

 

Har dere sosial fobi, så søk hjelp, og gjerne tren på å oppsøke situasjoner dere frykter, litt etter litt.

Og har dere en dag som føles som en skikkelig katastrofe, så har dere alltid denne deppetråden, hvor dere kan få tips og god hjelp. :)

 

Husk også å være vennlig mot de dere treffer, og ikke baksnakk andre.

Gjerne tren litt også, for det å være i god form hjelper alltid på selvfølelsen og humøret.

 

 

(Og siden dette er en deppetråd må jeg si at jeg begynner å bli rimelig lei av å søke jobber, og det at absolutt alle jeg treffer skal spørre meg hvordan det går med jobbsøkingen, selv om jeg vet de mener det godt.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...