Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Dere som har det så vanskelig med å møte nye mennesker. Gå til legen og forklar problemet og spør om å få Benzodiazepiner(Sobril, Valium osv.) Dette er selvfølgelig ingen varig løsning, men kan i hvert fall være meget hjelpsomt i starten.

9320693[/snapback]

Får foreldre vite om at man får det av legen da? Har ikke lyst til å se ut som et problembarn forand mamma og pappa og de hadde aldri latt meg få det heller =/

 

Og har det noen bivirkninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får foreldre vite om at man får det av legen da? Har ikke lyst til å se ut som et problembarn forand mamma og pappa og de hadde aldri latt meg få det heller =/

 

Og har det noen bivirkninger?

9320776[/snapback]

Det går bra så lenge du er over 16. Det kan være veldig vanskelig å få tak i det siden det er lett å bli avhengig. Det ødelegger også trening mer enn alkohol.

 

linky

Lenke til kommentar
Selvfølgelig hadde jeg vært dum nok til å velge idrett som ingen andre hadde valgt.

 

*Snip*

 

Heldigvis bytter jeg til en almenn klasse hvor jeg kjenner folk, men de gidder jo ikke gjøre noe på fritiden med meg så blir vel å sitte inne forand pc og trene litt i 3 år fremover eller ut hele livet =/

 

Du burde hvertfall ikke bytte fra idrett til almenn fordi der går vennene dine, du kan ikke følge det de skal gå fordi du vil treffe kjente. Hva skal du gjøre etter videregående, dra på det universitetet som dine venner er på, og samme linje?

 

Prøv heller å bli kjent med noen av guttene(vanskeligere gjort enn sagt), det skjer ikke med en gang, om et par uker er du nok bedre kjent med noen, hvis du prøver.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig hadde jeg vært dum nok til å velge idrett som ingen andre hadde valgt.

 

*Snip*

 

Heldigvis bytter jeg til en almenn klasse hvor jeg kjenner folk, men de gidder jo ikke gjøre noe på fritiden med meg så blir vel å sitte inne forand pc og trene litt i 3 år fremover eller ut hele livet =/

 

Du burde hvertfall ikke bytte fra idrett til almenn fordi der går vennene dine, du kan ikke følge det de skal gå fordi du vil treffe kjente. Hva skal du gjøre etter videregående, dra på det universitetet som dine venner er på, og samme linje?

 

Prøv heller å bli kjent med noen av guttene(vanskeligere gjort enn sagt), det skjer ikke med en gang, om et par uker er du nok bedre kjent med noen, hvis du prøver.

9320883[/snapback]

Jo, men har ikke særlig lyst til å gå på idrett uansett, har lyst til å gå på almenn.

 

Idrett blir alt for stress, utflukter hele tiden =/

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Utfluktene er faktisk det som binder klassen sammen, selv om du ikke mener det.

9320932[/snapback]

Jo, men får jo ikke trent med vekter når det er uflukter :(

 

Og synes ikke de i klassen var helt de jeg kunne tenkt å bli venn med.

Så har ikke særlig lyst til å dra til Jotunheimen og sove i samme telt som dem =/

 

Det eneste som er positivt er at en kompis jeg kjenner vil over til idrett. Men jeg vil jo bytte da så blir litt "lol".

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Selv om du trener vekter så går det jo ann å trene på andre måter uten at kroppen din faller sammen i løpet av en uke...

9321007[/snapback]

Njaa, jeg er ganske avhenig av trening. Klarer meg ikke en uke uten så lenge det ikke er friuke som kroppen må ha iblant.

Lenke til kommentar
Utfluktene varer i 3 dager. Bruk naturen gutt!

 

EDIT: Og hvordan kan du vite at det er folk du ikke vil dra med når du ikke kjenner dem?  :dontgetit:

9321031[/snapback]

Vel er jo mulig å trene 4 andre dagene i uken hvis man er på utflukt, men . . . Liker ikke utflukter, liker meg bedre hjemme.

 

Vel jeg likte dem bare ikke. Mange av guttene var problembarn, noen var helt ok. . . Jentene var typiske oppsminket brunkremsjenter (som alle jentene på hele skolen er omtrent) som jeg ikke kan fordra.

 

DNA: Jeg tror du egentlig bare må gi dem en sjanse, du har ikke så mye annet valg, har du vel?

9321054[/snapback]

Kan skifte til almenn :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Dere som har det så vanskelig med å møte nye mennesker. Gå til legen og forklar problemet og spør om å få Benzodiazepiner(Sobril, Valium osv.) Dette er selvfølgelig ingen varig løsning, men kan i hvert fall være meget hjelpsomt i starten.

9320693[/snapback]

Vent nå, du foreslår at de skal dope seg ned med sterke bedøvelsesmidler (såvidt jeg veit er de muskelavslappende eller noe sånt)? Det synes ikke jeg er den rette løsningen i det hele tatt. Jeg hadde store problemer før jeg også, jeg fikk fikset det ved å konstant oppsøke sånne situasjoner jeg var redd for. Skal bare et par ganger til før du er mye mer rolig og avslappet. Men piller kan være en løsning for de mest ekstreme.

Lenke til kommentar
Utfluktene varer i 3 dager. Bruk naturen gutt!

 

EDIT: Og hvordan kan du vite at det er folk du ikke vil dra med når du ikke kjenner dem?  :dontgetit:

9321031[/snapback]

Vel er jo mulig å trene 4 andre dagene i uken hvis man er på utflukt, men . . . Liker ikke utflukter, liker meg bedre hjemme.

 

Vel jeg likte dem bare ikke. Mange av guttene var problembarn, noen var helt ok. . . Jentene var typiske oppsminket brunkremsjenter (som alle jentene på hele skolen er omtrent) som jeg ikke kan fordra.

 

DNA: Jeg tror du egentlig bare må gi dem en sjanse, du har ikke så mye annet valg, har du vel?

9321054[/snapback]

Kan skifte til almenn :)

9321068[/snapback]

Jeg synes du skal ha baller nok til å stå ved ditt opprinnelige valg, få over kompisen din og slutte å se ned på alle de andre i klassen din :). Om du synes alle ser ut som håndballberter, håndballsosser og problembarn, så må du bare åpne deg selv for sannheten:

 

De er faktisk ikke det - De er mennesker, og mesteparten kjenner ikke så veldig mange. Ikke vær så negativ til det som skjer rundt deg rett og slett! :)

Lenke til kommentar
Beroligende, ikke bedøvende ;)

9321257[/snapback]

Okey, samme tingen for min del, men jeg skjønner. :D

9321294[/snapback]

Joda jeg skjønner. Men medikamenter kan faktisk være en veldig god hjelp i enkelte sitasjoner. Selvfølgelig bør det ikke overdrives og det bør heller ikke være det første man prøver. :)

Lenke til kommentar
Vent nå, du foreslår at de skal dope seg ned med sterke bedøvelsesmidler (såvidt jeg veit er de muskelavslappende eller noe sånt)? Det synes ikke jeg er den rette løsningen i det hele tatt. Jeg hadde store problemer før jeg også, jeg fikk fikset det ved å konstant oppsøke sånne situasjoner jeg var redd for. Skal bare et par ganger til før du er mye mer rolig og avslappet. Men piller kan være en løsning for de mest ekstreme.

9321230[/snapback]

Når en person flere uker i forveien begynner å kretse tankene rundt første skoledag. Han uroer seg og kjenner angsten bygge seg sterkere opp for hver dag som går. Tusenvis av spørsmål om hva som kan gå galt dukker opp i hodet konstant, og han tenker ikke på annet.

Hvis man har det slik før første skoledag er det noe som ikke er riktig. Jeg ser ikke problemet med å "dope" seg ned for å komme seg over dette hinderet. Som sagt sa jeg at dette ikke var en varig løsning. Ved riktig bruk er ikke Benzodiazepiner skadelig. Hvis han har lyst til å komme over dette problemet må dette jobbes med i samarbeid med fastlege og psykolog. Da kan han begynne med øvelser, som du nevner, hvor han oppsøker situasjoner og gradvis bygger seg opp. Medisiner kan også være til hjelp her. Å bli kastet på dagen inn i en situasjon som en skolestart er ikke særlig hyggelig, hvis man har det slik. Da kan det føre til at man blir ekstremt missfornøyd med sin optreden og at angsten bare blir enda verre. I tillegg skaper man kanskje et elendig førsteinntrykk osv.

Lenke til kommentar

Første skoledag, complete

Dagen startet OK ved at jeg møtte en av de gamle folka mine i bunn av bakken ved huset

Han ventet på noen av de andre gamle folka mine og jeg slo følge til skolen.

Vi snakket litt, bare om dritt og sex selvfølgelig for det er det eneste de har interesse for..men det er vel bedre en og være alene(?)

Gikk ned i kantina, feil vei seff, så alle lo da jeg snudde, men akkurat det bryr jeg meg midt i gampereæva om, for det var jo ikke despor komisk en gang

"Zomg, han gikk inn feil dør, lolz!" :hmm:

 

Satte meg ned, ble ropt opp, gikk inn i klasserommet og kapret drømmeplassen;

Bakerst ved vinduet, bak gardinen, en haug meter vekk fra tavla

Pretty mutch usnynlig egentlig, så det er jo flott!

Muntligkarakteren driter jeg lang marsj i, for jeg blir ikke hørt, skal fokusere litt mer på skriftlig karakter.

Jeg gjør jo mitt beste og mer, men resultatet blir da dårligere en om jeg dreit i øving ;S

 

 

Jeg ble innvitert som sagt på og se på folka kjøpe øl...

Kjøpte meg en milkshake, siden jeg er redd for hav jeg kan gjøre om jeg blir full!

Hjem til dem ble jeg også innvitert, men det var ikke så gøy.

De kjørte bil 100 ganger rundt i gata mens jeg sto ved inngangspartiet og ventet.

Så var det prat om sex-dritt igjen, å gud hvor lei jeg er det

Jeg fikk forklart hva slags "homo jeg er" også, og at jeg ikke tenner på den og den personen

At det ikke er sånn og sånn

Så det var jo greit

 

Dette blir et kjempelangt år, det kan jeg love :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...