Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seff er det viktig å få ting ut, men noen ganger virker det som folk får det ut, men "gidder ikke" (dvs "klarer ikke") gjøre noe med det.

9313864[/snapback]

Er vel ikke alltid så enkelt å få gjort noe med det og noen ganger er det greit å få skrevet ned alt og få trøst av andre personer hvis man ikke har noen andre som kan trøste deg i det virkelige liv.

 

Selv er jeg alt for usosial for tiden og håper at jeg ikke kommer til å bli så usosial på VGS, men er så redd for å ta kontakt med folk :hrm: Tørr å henge med andre på skolen osv, men tørr ikke ta kontakt å spørre om folk skal finne på noe. Derfor tar ingen andre kontakt med meg heller. Men er egentlig ikke så glad i å deppe og er ingen følsom person, derfor depper jeg vel ikke så ofte.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Jeg fant ut at det beste var å faktisk gjøre noe med det. Forskjellen er vel at da jeg startet på VGS kom det mange fra gamle skolen og klassen i min klasse. Det hjalp jo det.

9313975[/snapback]

Synes det er dumt at jeg skal starte på en skole hvor nesten alle vet hvem jeg er.

 

Absolutt alle jeg kjenner skal starte der og vil bare glemme dem helt og få meg noen ordentlige venner. Men det blir ganske vanskelig når de er der og da kommer jeg nok til å få et dårlig rykte hos andre og ikke en ny start =/

 

Og nesten alle de pene jentene fra skolen skal også starte der og de kjenner jo nesten alle jenter rundt omkring, så der vil jeg sikkert også få et dårlig rykte.

 

Alt ser egentlig ut til å gå rett i dass før skolen har startet en gang derfor gruer jeg meg til å starte på skolen imorgen. Ville egentlig på en annen skole hvor den eneste jeg kjenner som skulle starte der var kusinen min og noen andre jeg ikke kjenner så godt, men endte opp på 12 i venteplass (jippi).

 

Så blir nok sitting hjemme og kjede meg i 3 år, for jeg finner rett og slett ikke på noe å gjøre. Det eneste moro for tiden er jo vektrening for jeg har jo ikke noen spill som er morsomme for tiden siden jeg er lei av å spille spill. Har prøvd å spille litt, men er bare for lei. Og forumet kan jo være morsomt, men blir kjedelig etter noen timer.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Altså, for min del var den gamle klassen min veldig sammensveiset, og den nye ble det kanskje enda mer enn den gamle, og for min del ble det uansett mange nye fjes siden det er en skole med 600-700 elever på. Mange av de fra gamleklassen kjente mange fler enn meg, men på en måte kunne jeg bruke det til å bli kjent med dem lettere. Hmm, eller, vet ikke jeg. Jeg overlevde de 3 årene i alle fall!

Lenke til kommentar
Fin innstilling. Hva er det du har gjort siden alle vil gi deg et dårlig rykte? Tror du har bedre av å ha kjentfolk der, lettere å få seg venner da siden du er redd for å ta kontakt med folk..

9314099[/snapback]

 

Tingen er da at han muligens vil bli vekk kjentfolkene, komme seg vekk?

 

Dj Dark; Bra at du hadde ett konge klassemiljø. Det er det ikke alle som har opplevd. Har du noen gått på en skole, der du holder kjeft dagen lang, fordi selv den minste settning blir brukt imot deg? Har du noen gang gått på en skole der folk gjerne begynner å le, bare du sier hei? Det kan gjøre litt av hvert med noen. Selv var jeg scared shittless når jeg begynte på vgs, men etter en uke der var jeg i konge humør. Klassen jeg har nå er herlig, virkelig herlig.

Lenke til kommentar
Fin innstilling. Hva er det du har gjort siden alle vil gi deg et dårlig rykte? Tror du har bedre av å ha kjentfolk der, lettere å få seg venner da siden du er redd for å ta kontakt med folk..

9314099[/snapback]

Vet ikke helt om jeg har et dårlig rykte men. .

 

Nei as, jeg vet ikke helt . . . :hrm:

 

Var mye mer sosial da jeg gikk i 8, fikk fort nye venner og holdt på de gamle. Men så ble jeg litt for glad i dataen, men nå er jeg lei av å spille dataspill.

 

Bare vet ikke hvordan jeg tar kontakt lenger, vet ikke helt hva jeg skal si eller hvordan jeg skal gå fram. Er egentlig en helt vanlig person, ikke noe nerdlooking eller no men klarer det rett og slett ikke.

 

J@cob: Er heldigvis ikke sånn for meg. Er ganske sosial på skolen og snakker mye og henger med de samme folkene hver dag og pleier og ta følge fra skolen og hjem. Men klarer rett og slett ikke spørre om de skal bli med på noe eller gjøre noe. Og de fester jo hver helg omtrent noe som jeg ikke er så fan av siden jeg ikke likte det så godt da jeg drev med sånt i 8 klasse og er heller av den typen som heller vil dra på lan og spille litt spill mot hverandre. Noe som jeg også gjorde en gang i 8 da det var et vennelan og det var kjempemorsomt, men sånn gjør de ikke lenger.

 

Så jeg vet ikke helt hvorfor ikke folk tar kontakt, men jeg tror det kan være fordi jeg ikke tar kontakt.

 

Jaja får vel se hvordan morgendagen blir og håpe på det beste. . .

 

Edit: Er heller ikke noe morsomt når foreldre maser om at du skal være sosial og ikke bare sitte inne når de ikke skjønner at man er redd for å ta kontakt. "Hvorfor er du ikke sammen med han på fritiden lenger som du var før", "hvorfor er du ikke sosial lenge, du var så sosial før", "Før hadde du mange med hjem fra skolen, hvorfor gjør du ikke det mer" osv.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Tingen er da at han muligens vil bli vekk kjentfolkene, komme seg vekk?

 

Tror han heller burde prøve å bli bedre kjent med dem jeg, siden han har et utgangspunkt med dem og siden han skal vere med dem i tre år :p

 

DNA, skaff heller en positiv instilling til imorgen! :) Kan tenke meg dere kommer til å drive med "bli kjent" stuff med hverandre siden det er ny skole du skal begynne på? Trenger bare å være hyggelig, og ikke være så redd for å spørre folkene om ting så har du noe å prate om :) Hva de har gjort på i sommer og ta det videre derfra. Siden du er lei av dataen kan du vel prøve deg på nye hobbyer? Vekttrening er bra, driver med det selv =) Kampsport, lære å spille et instrument...vet ikke jeg :p Bare å prøve alt mulig og se hva du liker. Prøv å finn sosiale hobbyer slik du kan "trene" litt på å prate med folk :D

 

JEG ER DR. PHIL!

Lenke til kommentar
Tingen er da at han muligens vil bli vekk kjentfolkene, komme seg vekk?

 

Tror han heller burde prøve å bli bedre kjent med dem jeg, siden han har et utgangspunkt med dem og siden han skal vere med dem i tre år :p

 

DNA, skaff heller en positiv instilling til imorgen! :) Kan tenke meg dere kommer til å drive med "bli kjent" stuff med hverandre siden det er ny skole du skal begynne på? Trenger bare å være hyggelig, og ikke være så redd for å spørre folkene om ting så har du noe å prate om :) Hva de har gjort på i sommer og ta det videre derfra. Siden du er lei av dataen kan du vel prøve deg på nye hobbyer? Vekttrening er bra, driver med det selv =) Kampsport, lære å spille et instrument...vet ikke jeg :p Bare å prøve alt mulig og se hva du liker. Prøv å finn sosiale hobbyer slik du kan "trene" litt på å prate med folk :D

 

JEG ER DR. PHIL!

9315163[/snapback]

Takk for et bra innlegg "DR. Phill", var motiverende å høre.

 

Har drevet met kickboxing før og alt mulig annet fra fotball til korps, men jeg er ikke noe fan av lagsporter derfor driver jeg ganske seriøst med vekttreningen og har fått kjempebra resultater. Men det er jo ikke så veldig sosialt :)

Lenke til kommentar
Vet dette ikke er sånn kjempe stor ting, men er litt deprimerende at Espen dro tilbake til Oslo i dag :( Synes han kunne være her med meg...

9314689[/snapback]

 

Vet egentlig ingenting, men jeg tipper at Espen er typen din og skal tilbake til Garden? :p

9315242[/snapback]

Du vet ingen ting, nei :p Espen er Espen_Pai som skal tilbake til Oslo for å jobbe. Møtte han for første gang i går :p Så han er ikke typen min... (enda)...

Lenke til kommentar
Takk for et bra innlegg "DR. Phill", var motiverende å høre.

 

Har drevet met kickboxing før og alt mulig annet fra fotball til korps, men jeg er ikke noe fan av lagsporter derfor driver jeg ganske seriøst med vekttreningen og har fått kjempebra resultater. Men det er jo ikke så veldig sosialt :)

9315272[/snapback]

 

Hihi, jeg pleier å støte på de samme folkene på treningssenteret ganske ofte så blir litt prating ettervert :p

Dersom du kan å spille fotball kan du jo spørre med folkene om å spille en gang iblant? Lagsporter er veldig sosialt, men er ikke så greit om man ikke er vandt med å spille i et lag :S

Endret av Vash
Lenke til kommentar
Takk for et bra innlegg "DR. Phill", var motiverende å høre.

 

Har drevet met kickboxing før og alt mulig annet fra fotball til korps, men jeg er ikke noe fan av lagsporter derfor driver jeg ganske seriøst med vekttreningen og har fått kjempebra resultater. Men det er jo ikke så veldig sosialt :)

9315272[/snapback]

 

Hihi, jeg pleier å støte på de samme folkene på treningssenteret ganske ofte så blir litt prating ettervert :p

Dersom du kan å spille fotball kan du jo spørre med folkene om å spille en gang iblant? Lagsporter er veldig sosialt, men er ikke så greit om man ikke er vandt med å spille i et lag :S

9315577[/snapback]

Blir litt prating iblant på treningstudio her og, pleier å prate med en ganske stor fyr. Men pleier som regel å trene når jeg trener ellers blir pausene for lange og fokus blir et annet sted.

 

Synes ikke fotball er så morsomt egentlig spillte det bare fordi alle andre spillte det. Og liker best sporter hvor jeg bare trenger å tenke på meg selv.

 

Klare fint å prate med fremmedfolk så lenge de starter samtalen, så har ikke noen problemer der. Er ganske normal og tror ikke folk kan se på meg at jeg er litt "pcnerd" og usosial.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Skoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskoleskole

 

Vil ikke!

Angst angst angst

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...